1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536025 inlägg · 4130 ämnen
« · 192387 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda - MODO
Får allt ta och stiga in och gratulera till segern. Ni verkar ha fått i ordning på spelet igen. Inte illa pinkat att slå HV o VF borta i samma vecka!

Paddan:

Ska vi verkligen övervinna vår otroliga oförmåga att skapa längre vinstsviter än två matcher i följd?
Vi har nämligen inte lyckats vinna (minst 2 poäng) mer än två gånger i följd i år (rätta mig om jag har fel), men det ändras väl nu?

Eller kommer Elitserien anno 02/03 bli totalt svitlös för Modos del?

Iofs, om vi fortsätter serien med att vinna två matcher och sedan förlora en, då går klarar vi slutspel...

Jaja, 6 poäng, och därmed har vi lämnat 2 perfekta elitserieomgångar bakom oss!

Frisco: Hahaha - ääh, har du börjat ta mina inlägg på allvar? Jag är smickrad.

Frisco: Jag kom just hem från matchen. Det var så enormt härligt och vilken vilja grabbarna visade.

Jag skriver en liten matchrapport snart.

westerlind: Ojoj vd känslig han var idag. Kom igen Westerlind.

Frisco: Nämen vad är det här för sätt? Här går man in och gratulerar och vad belönas man med - fula påhopp.

Huliganfasoner.

ModoAnte: Låter bra.... FORZA!

Frisco: Häligt modo starkt att spöa frölunda i scandinavíum.Nu tar vi Timrå på söndag.HEJA MODO!!

westerlind: Men herr Westerlind, du borde väl veta att Modo inte får vara med i Gästriklands-DM finalen. Eller vilken final snackar du om?

Stort grattis, vi ses i finalen.

Portello: Vadå kanske, finns ingenting som kan stoppa oss just nu. Niopoängsveckan närmar sig sin fullbordan!

Stort grattis, vi ses i slutspelet.

Paddan: Själv var man ju bara ca 1 minut från att sätta min trippel.
Eländiga Hv som inte kunde vänta till OT med det målet.

Grattis till segern. Kanske blir 9 poäng som du tjatat om ett tag nu :)

Paddan:

9 poängsvecka var ordet, sa Bull.

Björn VII:
Vill bara påminna om vad jag skrev klockan 13.52 idag:
"Självklart blir det vinst för MoDo, slutresultatet skrivs till 2-3 och bara tre poäng kommer att återstå innan niopoängsveckan är i hamn."

Typiskt att när man för en gångs skull får in matchresultatet så är det fel på maskinen hos spelombudet.

Får gratta till en mycket stark insats ikväll, inte många som slår VF hemma

scim:

Kravhockeyn blir min melodi i framtiden - skönt att aldrig behöva bli upphetsad av segrar, bara som det ska vara. Nu laddar vi för semifinal.

ZZZzzzZZZzzz

scim: Jag var aldrig orolig.... tsssss
//Frisco svarttunga

scim: För andra omgången i rad går ALLA resultat precis som man önskade. SSK ledde med 4-0 med klappade sedan igenom och nu börjar även jag tro på en möjlig nio poängsvecka.

Pirro reagerar!

scim:

Ställning:
MODO - VF 3-2 SLUT
BIF - LHF 0-3 SLUT
HV71 - SSK 5-4
DIF - LHC 4-2
LIF - MIF 2-1

Alla går Modos väg just nu, underbart!

scim:

Sektion M i Scandinavium tror på seger just nu, säger de.

scim: Klockan går fort trots allt.......

scim:

3-1, Underbart Tommy P, Håll tätt nu!

Frisco: Nervös? Årets understatement...klockan står på 11:08 nu...FORZA hela laget.

scim: Endera är du nervös eller också har du Örebroblod i dig. FORZA försvaret.

Detta kan ju aldrig hålla matchen ut, MODO har backat tillbaka i 30 minuter nu...

MartinSedin:

När det gäller det skandinaviska samarbetet tycker jag att renskavsklämmor, orangea matboxar och smoothie-drinkar är lite för vanliga för min smak.

Nej, nordens största flygupplevelse är Muk Air, fler Shorts till folket!

MartinSedin: Jag tycker att bilden i mitt förra inlägg är fantastisk.
Flyg väljer jag bort direkt eftersom jag värnar om miljön. Lägg ner det onödiga flygandet.

Frisco: Varför ta buss,tåg eller bil när man kan flyga?

Björn VII: Om man inte kan åka långt med buss kan man alltid ta bil eller tåg.

Frisco:

Långskånk!

MartinSedin:

Då hade VF kvitterat innan 1:a var slut, plus att #9 i MODO hade sin egen GA-MI innan dess. Idag vinner vi, det kräver jag (fortfarande). :-)

MartinSedin: Jo det första mötet i Scandinavium förra säsongen som VF vände från 0-3 till 8-3.Andra mötet i grundserien nere på baksidan vann MoDo med 3-1. Då var vi en buss från Övik ner och kollade. Sen i slutspelet vann Frölunda sina hemmamatcher.

Sv: Vad gjorde Lundquist?
MartinSedin: Enligt radiosporten så åkte han fram till domaren och sade "den värre varianten av du är ju helt fläng i huve't" och fick då 10 min för misconduct. Den gode Joel upprepade då det han sade innan och fick därmed ytterligare 10 min för misconduct. Alltså matchstraff.

Tyckte han var lite rolig där kommentatorn...=)

Frisco: Ledde vi inte med 3-0 borta mot Frölunda förra säsongen men innan matchen var över hade Frölunda vänt och gjort åtta raka mål? I den matchen gjorde även Zajkowski sin enda insats i Elitserien så här långt.

Björn VII: Här är den rätta HVERGANG-bilden.

Sv: Defensiv ala LHC
Björn VII: HVERGANG

Vad gjorde Lundquist?
15.21 20 min VFHC 20. LUNDQVIST, Joel GA-MI

Frisco:

Du Frisco, Hvornaer smager en T***** bedst?
1-2!

2 mål på 19 sekunder. Har Lonken fyllt flaskorna med Red Bull?

MartinSedin: Roligt, ändå leder DIF med 1-0=)

Defensiv ala LHC
Det verkar som om LHC siktar på 0-0 och vinst efter straffar med tanke på att de verkar ha två målvakter på isen...

00.00 GK in LHC 1. SPERRLE, Daniel
00.00 GK in LHC 34. SANDBERG, Mikael
00.00 GK in DIF 31. GAGE, Joaquin

Sv: DM-final
Lumber Jack:

Skulder? Jag har hört det förut någonstans, det gäller bara att ha rejält kul så länge det varar i ett sådant läge. T.ex att slå svenska mästarna från 1987 två gånger under en säsong eller utgöra grunden för ett otal TIK-myter om "de svåra åren".

Har man minnen har man iaf levt. :-)

Paddan: Bänka sig?? Framför radion eller?

Björn VII:

100 spänn kostar det att se laget med X00 000, snart X 000 000, i skulder spela det närmaste Allsvenskan de kommer att komma. Jag tycker det är rena rama fyndet, den enda matchen på en hel säsong där man åtminstone känner något för ett av lagen på Niphallens is. Även om de kommer att vara B-betonat, skulle inte tro att Werna dyker upp t.ex, han fyller 30 den dan (har jag hört).

Text-tv, here I come.

Frisco: Hmm....var det där någon märkning så man hittar hem när man varit ute med bandyportföljen?

Råd från bryggeriföreningen: Om du inte hittar vägen hem från krogen, krama en lyktstolpe....

Nej, nu är det dags att bänka sig för den otroligt spännande matchen i Scandinavium. Typiskt att Busskiosken i Bjästa skulle ha problem med uppkopplingen när jag skulle lämna in oddset.

Lumber Jack:

Jag har sett på ångermanländsk DM-final helt gratis, kan inte folk med klagomål hitta lite kreativa lösningar? Är det f.ö. någon som vet om det går att hitta DM-historik i internätsligt format eller är det enbart begravt hemma i bokhyllorna hos styrelsemedlemmar i ÅIF?

MODO/MoDo har ju en hel del prestationer att begrunda i denna tävling genom årens lopp.

Lumber Jack: Ja såklart. Det firar vi med en bild från diversemappen.

Frisco:

Men närmare.

Lumber Jack: 100 kr för ståplats på DM-finalen. Dyrare än i Kempis=)))

I Sollefteå går debatten varm rörande DM-finalen. Det är så man skäms.

« · 192387 · »