1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536519 inlägg · 4131 ämnen
« · 209795 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dialekt
scim: Aldrig hört talas om gissningstävlingar?

Sv: Dialekt
65 Selander:

Internet är inte tillräckligt stort...allt går att finna!

Älvdalen!

Dialekt
Kan inte låta bli att lägga in en dialekt tävling!

Filen är tyvärr ca 1.8mb stor

Sv: Samjos bildtävling #1
Frisco: hm.. rundast i Kempe? ;)

65 Selander: Nästan luvfritt på Nygatan.

Lumber Jack: Jag kan ju ha fel men HS bildguru "Frisco the Kid"
har säkert någon bild på en luva :)

65 Selander:

Jag betvivlar inte ditt ord.

Lumber Jack: Jag kan ha fel men jag har för mig att det fanns orange eller gula

Lumber Jack:

Det kan du faktiskt ha rätt i att de var.

65 Selander:

Det var inte i går man såg en RYON, och aldrig har jag sett en orange, bara gröna och blå. Lägg ut den på e-Bay, öppningsbud om minst sex siffror, $ alltså.

Lumber Jack: Knas ser alla Big Brother=)

knaskamilla:

De var garanterat intelligentare än BB-mäniskorna.

Lumber Jack: menar du att du inte sover med mössan på!
själv har jag en knall orange "Ryon" mössa på mig ;)

Lumber Jack:

Fast jag har inte sett ngn i BB bära huvudbonad av FBK-slaget. Inte en endaste gång, faktiskt. Däremot var jag på en praktikplats en gång i tiden där ungarna klädde ut sig i sådana där mössor, med tillhörande tassvantar och tasstofflor, för att sedan spela djurteater.

knaskamilla:

Det är bara att ta sig en titt på idiotprogrammet Big Brother och det smått patetiska mode som verkar råda bland de mediekåta wannabetyperna i riket. Alla har huvudbonad på inomhus, den ena fulare än den andre. FBK-mössan torde vara en storsäljare.

samjo: Du vet väl att allt går att sälja med mördande reklam.

#2 röstar jag på, tänk er en hel klack i den utstyrseln (Wolfpack)
snacka om rabies varning.

Frisco:

Instämmer med föregående talare. #2 är nog det överlägset fulaste jag sett. Med sockerbitar så får jag det till en varulvsversion av Lille Skutt.

samjo:

Kan du inte ta reda på i hur stor upplaga de där souvenirerna sålts? Mest intressant vore det förstås att få veta hur många som går omkring med FBK-mössan (?) på huvudet.

Jag har för övrigt inte bestämt mig för vilken jag tycker är fulast än.

samjo: Jag röstar på #2. Jag tror aldrig att jag sett en fulare souvernir någonsin. Skulle man sätta in två sockerbitar under framläppen när man har denna på sig ser man ut som en blandning av Jesper Blomqvist, Mulle och Jonas Finn-Olsson.

Samjos bildtävling #1
Ähh... varför ska jag bedöma förresten? Jag låter er göra det istället. Ta en titt på den bifogade bildlänken "Fula hockeysouvenirer" och svara sedan med en siffra. Alla som läser detta får rösta, oavsett lagtillhörighet. Jag kommer att logga in här kring midnatt och sammanställa resultatet.

Vilken av de två souvenirerna är absolut fulast. En motivering är inte nödvändig men mottages gärna. Ett hedersomnämnande ges nämligen till den som kommer med den (enligt mig) bästa motiveringen.

Sv: Konstiga hockeysouvenirer
Frisco, westerlind m.fl.:

Jag har nu enväldigt valt ut två av förslagen på "fulaste hockeysouvenir".

1.) www.pucks.net/images/nhl/nhl-hull.jpg
2.) www.farjestadsbk.se/sbp/fbkshop/shopbilder/produktbilder/116t.jpg

Vid midnatt kommer en vinnare(!?) att koras. Ni har tills dess på er att hitta ett tredje alternativ. Om inget ytterligare har hittats under kvällen så är det mellan dessa två det står. Kan meddela att det är oerhört jämnt just nu. Båda är nämligen groteskt fula! :)

Vi får se hur jag tycker med några timmars distans till det hela...
På återhörande.

Sv: Friscos bildgåta #99
Frisco:

Jag gissar på att han ska åka tåg inte så långt. Där gissar jag på att han ska umgås med minst en släkting, kanske i form av hans bror eller brorsdotter.

Har du förresten sett bifogat länktips förr?

westerlind: Tåg? Inte ska du åka norrut i alla fall. Det finns ing avgångar som passar just nu....

knaskamilla: Elelr också bara missbrukar han Zz zZ z zZ z så här på eftermiddagen?
Själv ska jag se på lite VM-isracing från 2001 på video nu.

Frisco: Det talar jag inte om - det kan du brottas med under tiden jag åker tåg.

knaskamilla:

Det är nog fler vars klockor går fel. Den här diskussionen är ju minst 7 timmar för tidig.

Frisco:

Jag tolkade det som att det var viktigt att westerlind fick sova väldigt snart. Jag undrar om hans klockor kanske går fel?

westerlind: Vad har du brott till?

knaskamilla:

Det är vilket som.

knaskamilla: Nä, nu måste jag bryta upp. Jag har brott. ZzZzzZzzz....

scim:

Sprickor är väl heller inte särskilt lönsamma, iofs.

scim:

Jodå, om man hittar en spricka i lagstiftningen.

Farligt nära Arne H. nivå nu.

Kvällens match för Tre Kronor 8 feb
Känner på mig att Frölundatvillingen kommer att göra en stormatch i målet i kväll. Finns det bara några som anfaller med vilja och snabbhet så kan nog landslaget rycka upp sig och vinna.

Tippar att Wernblom är inblandad i något mål och de vinner med 3-2.

knaskamilla:

Brott lönar sig inte.

Sv: Träningsvecka
Lumber Jack:
Du har humor du :-)

Det är möjligt att jag missade, men alla här är så duktiga så ni löser säkert även denna gåta om ni vill.

Den är helt klart lättare än Friscos.

Kärran:

Det är väl inte alls vilket som! En spricka är en spricka, ett brott är ett brott. Så det så. (Dessutom säger de att sprickor gör ondare än brott...)

knaskamilla: Har modern brutit bena? Mitt deltagande, många som gör sånt, speciellt där kommunal snöröjning sker på 08-vis.

Kärran & knaskamilla:

Det är tur att familjen knas finns, så att MoDoratorerna inte blir arbetslösa...

knaskamilla: Om man har gips på hela benet och får hoppa på kryckor i flera veckor (var det 4 veckor?) Sedan att man kallar det en spricka på benet eller brutit ben är vilket som.

Kärran:

Det är inte så att den bifogade filen egentligen skulle vara ett länktips, då? Testa isf att lägga den i raden "länktips", och inte "bifoga fil"...

Kärran:

Du menar att t.ex. Bulan visar sina färdigheter i ekonomisk rådgivning ?

Något blev fel så bifogad fil fungerar inte, men gå in på Timrås hemsida så hittar ni det jag läste om att spelarna tävlade mot varandra.

Träningsvecka
Timråspelarna har tävlat mot varandra, inte en dum ide.

Vad jag förstått så blir det ingen uppvisningsmatch i Kempis i Aug.med NHL-killarna. NHL-matcherna blir i Umeå och Skellefteå i stället.

Kanske inte så dumt att lägga in något där spelarna visar upp sitt kunnande, utanför vanliga matcher.

westerlind:

Jag har aldrig brutit något ben! Det där är en villfarelse som min mor har - och sprider vidare.

knaskamilla:

Jag tror Kärran är ganska glad att du håller dig vid datorn nuförtiden. Du bara bryter benen av dig om du ska vara ute och leka.

Lumber Jack:

Don efter person! :-)

westerlind: Inteettdugghursåomjagfårfråga?

mike66:

Jag misstänker starkt att någon infiltratör från ett motståndarlag (t.ex. Lule eller MIF) har tillverkat de flesta av MoDos nuvarande souvenirer.

Lumber Jack: för söker du möj ligen provo sera med dina särsk rivningar?

Björn VII:

Gränsvarning där, nästan ett "både och" svar i bästa svenska politiker tradition.

« · 209795 · »