1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Aik 2021-02-10

« · 2145688 · » Till forumet


Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo:

Varför skickade du inte bara mailet då? Haha
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Ja du är sjukt naiv, du gormar att man ska köpa, men du har inte en tanke på att man kanske inte har något vettigt att köpa, men på dig så låter det som att vi ska bränna allt kapital på spelare som spelar 12 matcher och sen drar.
Om du minns så var det precis det som du förespråkar som försatte Modo i Allsvenskan, år av desperata köp för miljoner som inte hjälpte laget ett skit mer än att se till så vi tappade våran identitet.

Sen vad har min träning med detta att göra?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Robin Ztorken L: Jag tog aldrig den värvningen på allvar. Kändes mer som en lyxvärvning man kan chansa med när man redan har en stabil trupp och hyfsat tabelläge.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
digitalbath: Jag satt precis och knåpade på ett Mail till Julia Eriksson, men jag skickade det aldrig.
Ställde frågan om hon kunde kommunicera ut statusen på herrlagets backar, när dom är i spel igen osv.

Känner någon för att skicka ett sådant Mail och ställa frågan så gör det.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Sven Tuta: det har aldrig funnits någon spets nära kontrakt. Bara lögner precis som våra folkvalda köper in sig med år efter år. Modo är i dagsläget Sveriges omodernaste klubb
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: Är jag naiv? Du kan väl åka ner till Leksand och hänga med din coachfavorit. Lyfta lite vikter och snacka skit.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
digitalbath: Nu har du nog glömt att Toker skaffade oss en ersättare till Gagnon, den ledande center som försvann från förstafemman
Att han nu spelar vinge i fjärdefemman är en annan femma.
Det kallas oduglig SC med absolut noll insikt om vad som krävs, han ska tillbaka till damhockeyn men inte i Modo.

Av alla floppar MoDo genom åren plockat hit, och dom är många, är nog Toker flopparnas flopp all time high!!!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Smartaste lösningen vore ju dock om Modo kunde kommunicera en tydlig målsättning för avslutningen. Är tanken att de ska gå för slutspel? Då krävs det tunga värvningar. Allt annat är naivt. Satsar de på att säkra kontraktet? Fine, spara pengarna och svetsa samman den här gruppen för den uppgiften. Att leka med alla stackars Modoiter genom löften som aldrig infrias känns korkat och underminerar bara förtroendet på de som jobbar med det sportsliga.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Och!!!?, om du varit vaken så vet du att vi direkt hamnade i blåsväder och dessutom var det svårt att värva i våras eftersom många spelare ville avvakta och se hur det blev med NHL och Ahl.

Du känns sjukt naiv, köp köp köp bara för att köpa, precis det som satte Modo i Allsvenskan från början!

Jag hoppas att man förstärker med en center men inget mer.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: MoDo har haft en hel jävla säsong att värva på. Öppna plånboken nu då när nu 7 juniorer åkt runt och sparat kronor!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nisse på Mon or: En hel del av de yngre bör man förlänga.

På forwardssidan tror jag dessa är sugna att skriva på:
- Lindewall
- Åhström
- Tjernström
- Strömgren

Behåll, men kan få andra erbjudanden:
- Rockwood - om han visar förmåga att utvecklas i spelet utan puck.
- Harju - om han vill.
- Jellvert - kan möjligtvis få andra erbjudanden.

Resterande kan vi skeppa.


Det är 11 forwards, 5 backar. Bara att värva spets på 3 FW positioner och 2 backar. (Möjligen behåll Enström som en back up på backsidan.)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Man måste ju hitta någon som vill spela för Modo först, det lär inte vara det lättaste ellerhur!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Men kvällens största fråga är ju vart fan våra värvningar är.

Sedan vill jag att allehandas reportrar gör skäl för lönen och tar reda på hur det är med de skadade spelarna och när vi kan räkna med att Viklund och Corrado är åter i spel, iaf den sistnämnda känns livsviktig.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: MoDo måste nu för fan ta och vakna. Vad i helvete pågår. Nu är det dags att visa lite jävla vinnarskalle och lasta in tunga namn. Blir så in i helvete trött på att klubben inte vill vinna. Värva dyrt nu för faaaan och sluta vara vara så mesiga!!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter: Jag är helt enig, Rockwood kommer bort som det är nu och det är bara slöseri med bra spelare, jag vill som dig, sätta Rocky som center med Harju och Karla för att få ytterligare en offensiv dimension i den kedjan.

Sen kan Theodore centra 2a med Haag och valfri ytter osv.

Dock hoppas jag att man hittar en 1a Center, sen kör Rocky som 2:a och Theodore som 3:e
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: Kul att Niederbach ändå presterar ok på Allsvensk nivå. Nu vill jag dock att Glader gör sitt jobb och signar den där ledande centern som vi aldrig fick. Jag skiter i slutspel och budget, ge mig Susse från 2007. Lös det bara. Just ja, backar också. Ge mig två stabila backar som inte är valpar och kostar oss en massa baklängesmål.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Sven Tuta: Tredje burken öppnad nu??
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo:

Det är inte det att Niderbach är dålig men jag tror ändå man får ut mer av förstakedjan om man kör Rockwood där. Visst han är svagare i hemjobbet och defensiven men å andra sidan har han då Harju och Karla med sig som får hjälpa honom. Tror den kedjan skulle få betydligt mer offensiv och hota mer med Rockwood som center. Sedan gillar jag inte när man sätter ihop PP formationer över flera kedjor, det blir så ojämnt fördelat med istid och man kan komma fel med bytena efter sitt PP när man ska in i ordinarie kedja. Så ska Rockwood spela PP med Karla och Harju så låt honom gå där i 5 mot 5 också.

Niderbach kanske skulle komma mer till sin rätt i en andra med Haag och Ohlsson på kanterna, där han ska vara den som har mycket puck och fördelar spelet.

Men visst gör han det bra för att vara 18 år och han är inte en av de juniorer som faller igenom, dom har vi på backsidan främst.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Ogie Ogilthorpe: Jag tror man kommer satsa på Sunken, det kan nog vara helt rätt beslut!
Karlin är såklart aktuell men det är också en chansning, han levererar i Västervik men så är det ett lag helt utan förväntningar år efter år, när Karlin fick chansen i Shl och Mora så gick det sådär, risken är att pressen från allt runtomkring blir desamma i Modo som det var i Mora.

Sunken har en bra syn på hockeyn, han spelar efter materialet och är känd för att bygga bra grupper, dessutom är han enormt erfaren och är nog den som kan stå emot medias och fansens press bäst.

Vi får se hur det artar sig kommande matcher, går det bra så tror jag absolut att man kommer satsa på Sunken men kanske även ta in Karlin och köra med 2 huvudtränare
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
1 mv, 5 backar och 4 forwards på kontrakt över nästa säsong eller fler. Känns det ok? Är dessa något att bygga på?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gäsp: Helt enig och han ska bort fortare än vi hinner säga Toker.
Han kan ägna sig år damhockey och då helst inte i Modo, utan någon annanstans i vårt avlånga land.
Så lång bort som möjligt från Ångermanland
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
KB65: jag väljer att stötta din optimism av två anledningar. 1.KB65 är min moderklubb 2. Man ska alltid se möjligheterna där de finns. :)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Padrone78:

Det finns saker som är positiva. De yngre spelarna kommer vara bättre, vi bör kunna signa Karla igen.

Men vi måste hitta rätt tränarrekrytering och få en full försäsiong där vi får jobba oss igenom ett system.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: MoDo bör spara slantarna och herr Glader ska inte värva en enda spelare till MoDo igen enligt mig!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
wolper: Theodore var riktigt bra idag, otroligt sällan han gör en dålig match, om det ens hänt.
Killen är 18 år och är för närvarande våran bästa center, säger väldigt mycket om kvalitén på den killen, men även en hel del om kvalitén på våra centrar i övrigt!

Om inte minst 2 backar är tillbaka på fredag så blir jag tokig(are), hur kan man vara borta från spel så länge för småsaker, dags att bita ihop och hjälpa laget undvika negativt kval.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Från Hörnefors: true. Vissa situationer niderbach gjort ett jäkla bra defensivt hemjobb. Synd att han inte kunde få ut mer av sina raider bara
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nooky: Resonerar man som du så var Bengt-Åke en grym tränare.

Men B-Å var ju helt värdelös.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Padrone78: Det enda vi har är pengar, men hur bra förvaltas det?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter: Tar vi 6 poäng på kommande matcher mot KIK och Almtuna, så lever fortfarande drömmen om slutspel för mig. Annars är det kört.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Nej, det här var riktigt riktigt dåligt. Produkten Modo marknadsför sig inte på bästa sätt. Alls. Inte mot sponsorer. Inte mot fans. Inte mot potentiella nyförvärv.

Produkten MoDo är mer svårsålt än på länge.

Måtte vi klara av att ställa om till nästa säsong, tror inte ens på att vi är ett möjligt topplag nästa år heller. För exakt vad ska vi bygga vidare på från det här?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Ogie Ogilthorpe: Hur kan man bygga för nästa säsong när vi löper stor risk att åka ur?
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter: Slår vi Kristianstad på fre är det nog lugnt neråt. Men måstematcher är ju inte Modos grej.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Monno: Rocky spelar inte center för att innan i dag har han gjort två ok hemjobb och några alibihemjobb och han tar inte sitt defensiva jobb i någon av zonerna. Där är Neiderbach överlägsen honom.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Juniorer i all ära men dom gör alldeles för många misstag. Det gör även mikkelson och boivin. Samtliga spelare suger framför egen kasse. Ingen vet vad den andre ska göra och ingen kan markera framför målet. Modo har helt missat att freda sitt mål är det viktigaste
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
SKiLMY:

Tror det är försent, spelare som kommer in nu ska anpassa sig efter spelet, då är vi nog inne på sista omg antar jag.
Bara försöka hålla sig där vi är nu och be för att inte KIK eller Väsby får nån topp.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: Vi ser ibland ut som ett gäng dagisbarn på rast!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Många tomtar här på forumet som fortfarande tror att Modo är i position att bara köpa det man vill....

Full storm i klubben, tränarbyten på tränarbyten, kräftgång, dålig stämning, närmare negativt kval än slutspel..... VEM ÄR SUGEN PÅ ATT KOMMA HIT OCH SPELA FÖR DENNA FÖRENING SOM DET ÄR NU?

Glader kommer då det riktigt jäkla tufft att hitta spelare av klass som vill komma hit!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Domsjö: Nä, nu ska vi skita i den här säsongen och bygga för nästa år.

Det kommer bli bra.

(Men Sunken är fan inte mannen som leder oss dit)
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Monno:

Det enda positiva med denna omgång är att Väsby förlorar och KIK tappar poäng. 10p ner till dem och väsby har bara 11 matcher kvar.

Det ska gå att hålla undan för dem, men vi kan nog glömma allt som handlar om topp10. Målet är att överleva sedan slicka såren och sikta på nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Sven Tuta: Offen är inte mer trovärdig idag än vad Poffa var på sin tid.
I mina ögon har han bränt sina skepp och trovärdigheten var ett luftslott.
Byggde förväntningar här som visade sig vara bluff, kul kille.

Vi får gå vidare och tacka gud att han skapade Väsby o KIK, annars hade vi varit ett hockeyettanlag nästa säsong.
Nu finns ju iofs risken fortfarande kvar men kan vi vinna en, eller två matcher till bör vi undvika den katastrofen
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Dundee: börja känna så med. Alldeles för mycket chansningar. Tex En första femma på lån typ. för många misslyckanden och alldeles för sent agerande. Om ens agerande. Undra hur bakbunden dock han varit i år. Är alla beslut hans? Nästa år vill jag gärna ha ett seniorlag, en erfaren tränare, och en trupp som till större delen är satt tidigt utan massa lån som får spela in sig tidigt. Men det är jag det. Förväntar mig att vi sparat en jäkla massa pengar detta år iom ickeagerandet så att vi får ett jäkla bra år nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Ogie Ogilthorpe: att du kan se Björn som " top 5 " av tränare, kan man tycka lite vad man vill om..

men jag håller med Rytter lite och undrar vad du har druckit ikväll? han har gjort nån bra säsong i HA som tränare och du klassar han högre än Abbott m.fl

lite tecken på hur dålig koll du verkar ha
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Det finns 2 alternativ det är satsa fullt ut ha en målsättning att gå upp som Timrå och Löven eller satsa ungt och vara nöjd med en mellan säsong.

Vi valde alternativ 2 och sportchef och styrelsen har storhets vansinne och tror vi ska kunna slåss i toppen. Men det är ju bara ett bevis på hur dålig man är på bygga trupper. Finns inte en enda junior som är ordinarie i Timrå eller Löven därav ligger dom 1a 2a i serien.

Jag förespråkar man ska släppa fram juniorer men då kan man ej tro man ska nå något shl. Där klubben brister i sitt kunnande.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: Ja det är ju för bedrövligt😥 Jag och säkert många med mig nöjer oss med att hamna i ingenmansland.
Säger en hel del om hur hockeytokiga övik tappat tron. Som det är nu skiter jag i vilket egentligen, bara vi inte åker ur får det sluta bäst f.n det vill.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
wolper: Ja han har lite junior spel kvar i sig.
Samtidigt tycker jag han är förvånansvärt duktig på skydda puck m.m. och gör det bra som spelfördelare. Men det är lite för fint ibland. Sånt som funkar i J20 men betydligt mer sällan på seniornivå.
Rocky i 4e fattar jag inte alls. Men aja.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: vi får se om offen kan komma in och ge lite hopp ikväll
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter: kul ton du har....

Hallam, Bulan, Rönnberg, Björn och..tata...Jonas Rönnqvist.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Ogie Ogilthorpe: Det är nog dags att Modo tvingar ut våra skadade spelare till nästa match, vi kan inte fortsätta att spela med allsvenskans sämsta backbesättningen!

Viklund med gips känns säkrare än Styf och Wallinder!
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Det är inte konstigt att det ser ut som det gör när vi har en backbesättning som håller div 1 klass. Man kan ju önska att vi skulle haft någon till back, men vi har inte heller haft flytet med skador. Viklund och framför allt Corrado behövs där ute.

Denna säsong vill jag bara lägga i soptunnan och att vi börjar om från början.
Kommentera

Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Rytter:
Nja tycker nog att Björn kan aspirera på topp-5, sen är det vansklig att säga vem som är bättre än vem, men absolut en topptränare kanske inget längre meritlista men lyckats rätt bra i 10 års tid.
Kommentera

« · 2145688 · »