1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

Modo - AIK 29/9-2016

« · 1764194 · » Till forumet


Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Intensitet är ordet jag sökte. Tycker Timråspelarna tycker på i skridskoåkning hela vägen in i situationerna, hela vägen hem, hela bytet.
Modo tenderar att glida mer..men det är min bild bara.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Bra 3dje än så länge. Skulle fått in en puck bara.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Men den här matchen har man ju valt att bara forechecka med en spelare. Det är kanske fel, men det är ett aktivt val.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Confusius: näe. Allt positivt från idag har varit offensivt. Defensivt är det fortfarande inte bra.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Helvette vad Wernblom laddar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
kulltorp: Böjd att hålla med,Modo känns inte alls skriskostarka och checkingen består ofta av en enda spelare.
Sen är det lite märkligt att så få spelar med hög intensitet, men borde ju naturligt jobba än hårdare om man förlorat några matcher och ligger risigt till i matchen?!

Modo har ett svagt lag, något jag påpekat innan serien startade men detta är nog faktiskt lite sämre än jag trodde.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Ja visst är det så. Men domaren kommer issa åt vårt håll också innan serien är slut.
Och turmål sker även det åt bägge håll.
Vi ligger under för att vi spelar ett dåligt defensivt spel samtidigt som offensiven är aningen för trubbig. Än om just den ändå var ok i andra.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Men nu pratar vi detaljer, jag snackar om den stora bilden! Vi är för dåliga defensivt över hela banan år efter år efter år, då skiter jag faktiskt högaktningsfullt i om domaren är kass lite nu och då, det är inte där problemet ligger!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
kulltorp: Fram till andra perioden var det tydligt så, men nu i andra har vi fått fast aik och har skapat riktigt mycket. Det är väl ett öppet mål och tre rena frilägen typ.

Problemet är defensivt då vi sorterar fel. Jobbar hem för dåligt och tror att vi har mer tid på oss än man har i allsvenskan.

Ändå känner jag att det här är första gången jag tycker Modo varit hyggligt bra. Det är trots allt seriens bästa hemmalag.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Nä, det var nog mest ett dåligt skämt av mig. Ber om ursäkt för det. Har inte sett matchen tyvärr. Ska se sista perren nu. Noterade dock att Helber tycker att Modo inte byggt laget på snabba spelare som kan forchecka hårt.
Ganska bra iakttagelse tycker jag. Det går för långsamt.
Om jag jämför Timrå i år och ifjol så är det farten i alla tre perioderna som sett bra ut hittills. Alla femmor checkar hårt. Plus lite mer spets kanske.
Det recepter funkar bra i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: man blir ändå trött. Vi skulle haft ett fem mot tre i två minuter vilket kunnat göra matchen annorlunda. Sedan en liten tavla av Bjurö och ett gigantiskt turmål.
Steen missar ju nästan pucken så den flyger i en konstig bana. Sedan träffar aikaren pucken lite halvt så den går i en bana över Bjurö. Uselt försvarsspel givetvis, men mot två felträffar är det rätt svårt också.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Ja att Wernblom gör en rätt rejäl Moss i defensiven kan man väl på något vis köpa än om det är tråkigt. Och det är mer på J20 och hur modo som organisation funkar än AJ.
Dock alla andra defensiva missar av rutinerade spelare är jobbigare att ta.
Sen tycker jag det ser lite allmänt lamt ut.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
kulltorp: Tror ej det löser något, Man har haft för hög tro på lagbygget åter igen. Om man ramlar ur shl och har stora ekonomiska problem kan man inte förvänta sig att omedelbart bli ett topplag direkt. Det kommer nog ta 2-3 säsonger som för er innan MoDo är på banan.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Fick ju ett vist momentum efter alla PP, men som du skriver så sorterar dom fel i defensiven.
Hedman spelade först fast sin backpartner när AIK checkade med 1 gubbe mot 2 backar, sen skall han bryta vid sargen och missar så AIK får fritt läge, oerhört svagt av en så rutinerad spelare
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
greykarn: Det är ju för fan 8:e säsongen i rad nu vi är totalt jävla odugliga defensivt, och då menar jag över hela banan, hur är det ens möjligt?
Våra VD:s/sportchefer har haft 8(!!) säsonger på sig att styra upp det men misslyckats så in i helvette!
Ser dom inte vad gemene man ser, eller gör dom bara inget åt det. Jag och många med mig har sagt nu i 8 säsonger att vi behöver plocka in defensivt starka backar som spelar enkelt och centrar som klarar defensiven, ska det vara så jävla svårt???

Jag är så jävla less nu på puckkladdande "spelande" backar och defensivt odugliga centrar att jag kan spy, KARL-OSKAR JAG TYAR INTE LÄNGRE!!!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
kulltorp: Du har inte sett matchen förstår jag.
Eller menar du att Melin eller Forsberg borde sparkas?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Den som tror detta laget kommer ta en slutspelsplats denna säsong får tänka om rejält. Finns inte EN chans att dom kommer ta en enda lätt trepoängare. Vi har helt allvarligt alldeles för dåligt lag.

Som vanligt dom senaste säsongerna, ser bra ut på papper inte när det väl gäller...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Vi sorterar fel i hemjobbet. Men, som sagt skapade Modo mycket fler chanser än aik den här perioden (tvärtemot den första perioden alltså).
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sawchuk: Kan säga att ni har en chans med det ni presterar nu om man jmf med LIF. Makalöst dåligt och AIK skulle vunnit i 4:a raka. Synd på den höga klubban! Lite typiskt att den "missas" I sthlm.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Dags att sparka tränare nr2 i årets allsvenska??
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Ja dehär blir tungt, Modo saknar så många pusselbitar för att vara ett topplag i allsvenskan
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Missade AIKs 2a å 3dje. Men vi ser ju fasiken ut att vara efter hela tiden.
Jag hade inte räknat med att vi skulle leka hem denna serie på något vis. Men att vi skulle vara konkurrenskraftiga mot topplagen i ligan.
Vi har väl ok offensiv nu med defensiven är ju fasiken skit.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sawchuk: Fast jag har ändå svårt att tro att aik kommer att släppa till så många riktigt riktigt bra chanser som vi haft den här perioden på hemmaplan. De har stundtals varit utspelade nu.

Sedan är försvarsspelet rätt kasst fortfarande :(
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
AIK - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Sawchuk: vadå. Skröder kommer ju efter jul?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Lugn, vi behöver bara 7-8 månader till att spela ihop oss. Då jävlar blir vi farliga.....
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: brände vi öppet mål. Domarna tar en utvisning fast Modo har 100% kontroll över pucken. Varför blåsa????
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: kan vi byta målvakt nu? Bjurö släpper ännu ett billigt mål.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Ridå
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
greykarn: Modo har varit bättre den här perioden och det där målet var orättvist efter alla våra chanser. Lite för billigt av Bjurö tyvärr.

Fortfarande besviken på domarna. Man måste vara blind för att missa den extremt tydliga utvisningen för 2+2 som man mirakulöst valde att släppa.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
greykarn: Men vafan Jakobsson inte glida hemåt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Utsökt försvar 💪🏽
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
AIK - MODO Hockey 2-1
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
greykarn: värmer hjärtat att se lillwerner är pappa upp i dan och bufflar framför mål.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: kan farleys mamma alltid vara på plats?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Modos powerplay är långsamt och AIK har inga problem att hålla Modospelarna utanför, så många som försöker spela med små marginaler.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Krap Nek: man får inte missa den som domare. Den klaraste utvisningen hittills i alla modos matcher med stor marginal.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Hur länge ska Heijer lira på try-out egentligen?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Hur kan domarna missa den där?
Det är ett fullständigt solklart fem mot tre egentligen då det var minst 2+2.
Det mest sjuka är att det inte finns en enda modospelare nära. Domarjävlarna ska skämmas. Pissuselt att missa den.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Blake: Man får tydligen nästan göra en spelare blind utan att bli utvisad...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: ehhh. Miss på matchens solklaraste utvisning
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov: Ja iaf offensivt. Defensiven är lika passiv. Men väl i AIKs zon så har vi både bra tryck och kommer in på mål helt ok.
Farley gör helt klart sin bästa match. Men det blir väl så när morsan kollar på. :-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Tarasov: Det tycker jag. Man är fortfarande dåliga i egen zon, men nu skapar vi en hel del framåt också.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
hk: Sellgren som stirrade puck tyvärr
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno:
Har spelet lyft sig lite efter deras mål?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Fantastiskt vad passiv och avvaktande vi känns i egen zon.
Vi tacklar mer i offensiv tror jag...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
J F K: Känns som lite mer allsvenskan den här perioden.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
AIK - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Gavelo: Helt sanslöst. Markerar luftrummet
Kommentera

Sv: Modo - AIK 29/9-2016
Monno: Hedmans backspel är ju katastrof vid målet
Kommentera

« · 1764194 · »