1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481668 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Almtuna 161219

1785518 · » Till forumet


Sv: Modo - Almtuna 161219
Gäsp: Tack
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Sven Tuta: Noah har gjort 1 mål, 4 ass och har +3 i +- statistik efter 26 spelade matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Ygge83:
Svårt att säga, beror på hur många juniorer som är tillräckligt bra. Det gälleratt identifiera vilka spelare som bära en kedja samt ett backpar, man bör satsa på 3 sådana fw och iaf två backar, dessa 5 kan förhoppningsvis lyfta sin omgivning. Tror att man får börja om med ett relativt nytt lag varje år.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Tarasov: okej..... det kan ju verka vettigt för klubbens image är klart om spelare genomför sina kontrakt så att säga istället för att säga upp de innan det är klart. Så då tycker du att klubben först o främst ska försöka att behålla sina juniorer och spetsa till truppen inför varje säsong? Har jag uppfattat dig rätt då?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Ygge83:
Kontinuitet är bra på många sätt, däremot väldigt svårt på just spelarsidan. Man får behålla de spelare som inte lyckas, vilket i värsta fall är de dyraste lirarna. Skriver man ett långt kontrakt med en spelare kan han välja att bryta om någon klubb högre upp i näringskedjan vill ha honom, så dålig uppsida för klubben. En sak Modo gjort bra inför denna säsong är just längde på spelarnas kontrakt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Ygge83: Det var ändå riktigt många som stannade. Leman, Karlkvist, Jakobsson av de mer etablerade utvecklingsbara. Bland de yngre juniorerna tycker jag att vi verkligen fick behålla oerhört många.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Harry Luras: man måste börja att tänka om. Vinna spelares förtroende och på det viset skapa kontinuitet.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Ygge83: Med tanke på att typ hela laget ändå har ettårskontrakt så kör!;)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Harry Luras: hur ser du på åldern? Tänker på det där med kontinuitet. Detta känns som en tillfällig lösning då tycker jag att det är bättre att köra på de som finns:)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Ygge83: Framför allt om de floppar så blir kostnaden mindre med billigare spelare
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Ygge83: Tommi Santala ledig, lär säkert vara sugen på Allsvenskan och lär inte alls vara så dyr ;) Var väl en hel del snack om honom för några år sedan.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Sven Tuta: med tanke på att han för närvarande spelar i ett vinnande lag så kan man nog säga att han inte presterar men det gjorde han ju inte direkt i modo heller. Han värvades som en spelare som skulle lyfta modo men han är ej en sådan spelare. Va jag menar är att jag tror att Modo både sportsligt och ekonomiskt skulle må bra av att ha en bredare trupp och inte hamna i kriser pga skador och så och eventuellt ta in någon eller några till ett ev kval. Gör man sig av med Paris kanske det är bättre att vänta med någon värvning och låta det laget man har nu spela och eventuellt ta in spelare senare. Jag vet inte hur sent man kan ta in spelare det finns säkert genvägar att ta där också. Det verkar ju som att Enström o lehman är påväg tillbaka dessutom:)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Sven Tuta: Moppekedjan" åker ungdomen moppe idag?!, nya dyra EPA bilar är vad dom åker ;)

Jag tror mer på en bred trupp, att måsta förlita sig på 2-3 superspelare är för smalt, med en bred trupp och välutbildade juniorer kommer man i förlängningen att tjäna på. Se på tex Alba som många inte viste vem han var innan säsongen och som nu tycker jag är en av lagets mest spännande spelare och som levererar både mål och assist
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Ygge83: Håller med om de s.k stjärnorna. Titta bara vad många junisar som bara spottas fram. Hur många lovande sådana har vi? Tycker verkligen att talangfabriken går på högtryck, vilket måste sända bra signaler till alla unga spelare. Dessutom så är det flertalet som verkligen tar chansen när den ges. Den nya "moppekedjan" levererade verkligen igår. Har ingen koll på Noha, hur har han levererat i år?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Sven Tuta: absolut tror att det mentala är något som inte har funnits på mycket länge. Jag undrar hur Haukeland skulle uppleva ett kval emot Modo återigen efter den rad av förluster efter denna säsong. Med tanke på hur viktig han va sist. Bara att hoppas att Modo framför allt lyckas att vinna de matcher som verkligen spelar roll. Igår gjorde de det trotts en tuff sista period. Har du tänkt på att de spelare som man värvar som stjärnor aldrig blir det. Är det inte bättre att satsa på en bred trupp där fler ges chansen att prestera utan att behöva lägga mycket press på enskilda spelare som tex Drew Paris eller Noah Welch? Tror du inte att stjärnor kommer fram på det sättet.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Vi var många som innan fjolårets säsongen var skeptiska till våra målvakter, och ser man på det idag så är dom inte ens förstamålvakter i sina resp. lag i shl och allsvenskan.
Bara de att hade Modo och Leksand bytt målvakter under kvalet så hade serien slutat 4-0 i matcher.

Hanses är den målvakten vi behöver och det är nog svårt att hitta någonting bättre som kan tänka sig att spela i allsvenskan så jag hoppas man försöker knyta upp han på några år.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Ygge83: Håller med om målvaktens roll. Mycket märkligt när vi har s.k. experter i hockeyrådet (eller vad de nu kallar sig) inte har förstått att man börjar lagbygget med en bra målvakt. Hade vi haft Hanses ifjol hade vi spelat i SHL nu. Min känsla är att om vi kan ordning på den mentala biten kan detta räcka långt. Att vi räcker till de två första platserna tror jag inte på. Kval i någon form det tror jag däremot på.
Ser gärna sjunde avgörande match mot Leksand i vår :-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Sven Tuta: tycker det verkar vettigt detta att Modo för första gången på länge har skaffat en vettig målvakt. Frågan är hur länge han stannar? Kan det räcka hela vägen till Shl om de får ordning på spel i egen zon? Är det något ledningen borde ha förstått är det att man i dagens ishockey inte kan spara pengar på målvakten om man ska vinna många matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Gavelo: Ja, vi fick tre poäng. Men i ärlighetens namn så kunde vi blivit utan. Skillnaden mot förr är Hanses som kan gå in och vara den matchvinnande målvakten som vi saknat sen Ullmark tid. Vi inledde katastrofalt uselt, men spottade upp oss med tiden. Vi spelar förbaskat bra när det kuggar i, men finns mkt att jobba med den mentala biten. Men att ropa halleluja redan nu är nog för tidigt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
WarEvryPractice: Det kanske mest positiva även snäppet positivare än de 3 poängen är nog att man faktiskt börjar vinna hemma, viktigt för fans, publik och sponsorer men framförallt att skapa en trygghet att spela hemma i sitt vardagsrum, motståndarna ska på förhand prata om hur svårt det är att möta Modo borta, då har vi mycke vunnit redan innan matchen spelats.

Iaf så är vi i en väldigt positiv trend vilket såklart är kul när det gått tungt en längre tid, dock hoppas jag att man är fortsatt ödmjuk inför uppgiften och inte svävar iväg, serien är lång och Modo ligger fortfarande en bra bit efter toppen.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
J F K: Jo men något positivt måste väl funnits i tredje? Gjorde inte Sellgren en fin tackling? Tror också en av juniorforwards tacklade bra på egen blå. Men annars var det en bedrövlig period. Så jäkla skönt att vi trots allt kan vinna. Känns som ett litet trendbrott ändå precis som Ogie var inne på.

Blev konstigt när man spelade så avvaktande i PP och samtidigt hade inne Björklund som back. Livsfarligt.

Ericsson missade pucken när han skulle skjuta. Stenqvist missade pucken två gånger när han skulle göra ett uppspel. Ja alltså det var bara så det var idag.

Som sagt, hursomhelst, det är så gott med tre poäng.

Mot Gnaget skulle jag nog låta Heier spela med Byron och Sköder. Inte för att Lyrenäs varit sämre än någon annan. Men nu har vi chansen att spela med ett lite vuxnare lag. Då borde vi prova det.

Wahlgrens mål var riktigt snyggt. Roligt för honom att få avgöra.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Äh, ser ni inte tendensen. Vi suger i första hand hemma, och i andra hand i 3:e perioden. Det är bara mentalt, vi får härdsmälta. Men för varje vinst vi tar hemma, för varje 3:e period som vi rider ut, så släpper den pressen.

Det var kanske inte snyggt. Men grabbarna fixade precis vad de behöver.

Ett klart fall framåt. Igen. Vi är på gång nu.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Sven Tuta: Jo han är duktigt på visa att han finns. :-)

Såg highlightsen. Tycker det är samma jävla mål vi släpper in som sist. Det är en motståndare som får skymma framför mål plus att vi själva är jävulskt duktiga på skymma.
Vi måste lära oss att isf blockerar man skott eller så ger man fan i att stå där typ.
Första målet är det ju Modoiten som skymmer perfekt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Monno: Men han stod upp för laget. Direkt i inledningen så talade han om att det är han som är kvarterspolisen. Det är vi inte bortskämda med, tror han växer in i det hela. Min tur att se Modo live på onsdag.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Rytter: Håller med om att han får stopp. Men enkelt ur zon vette fan.
Satt i restaurangen ikväll och såg flera gånger då han istället för att rensa eller slå ett ordentligt pass föser ett pass mot egen spelare som såklart en motståndare får tag i. Flera gånger som sagt.
Typ som en annan gör när man spelar innebandy för att man är för trött för att ta i. (Eller för kass)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Monno:

Janne väger upp det med att han iaf får stopp på motståndare och spelar enkelt ur egenzon. Visst att han ställer till det ibland men jag tror att det beror mycket på avsaknad av matchtempo, ser gärna att han är kvar för jag tror han kommer att växa mer och mer och kan bli en gigant i försvaret i slutet på säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Robin Ztorken L: Tur vi vann, kom undan med blotta förskräckelsen
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Confusius: Tycker att lite som Sawchuk påpekat tidigare så reagerar Hedman alldeles för mkt istället för att agera. Det är ingen fel på farten men han tar liksom i 1-2sek för sent.
Då hamnar han ohjälpligt efter.

Tjecken är VM mäster i puckkladd i egen zon tyvärr. Att en sån stor karl kan lägga så lösa pass är fan imponerande.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Robin Ztorken L: Honom behåller jag däremot gärna, han är lagets enda polis(nu även Brejcak?) och tar ingen skit, är alltid i ansiktet på motståndarna! Sedan tror jag faktiskt att det finns mer att plocka ur honom till nästa säsong
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Confusius: Eidstedt glömde du i villervallan
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Monno: Men vi vann!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
hanzon: Kan bara instämma, Hedman är verkligen hemsk och har varit slut i 2-3 säsonger nu!
DP hade en bedrövlig inledning på säsongen men har helt klart spottat upp sig, skulle skicka Hedman, Enström, och Lindgren före honom
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Sven Tuta: Var nog inget att skriva om :-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Monno: Inte en rad i Allehanda om matchen, är dom i chock fortfarande?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
AJ borde bänka Hedman istället för Paris, han presterar ju inte nåt
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
J F K: Skit samma, det är poängen som räknas. Modo uppåt och Timrå nedåt. Det är känslan och tendensen.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
J F K: Nå så jävulskt dålig 3dje. När vi får 5min PP och AIS tar ut målvakten så backar vi ändå hem då jävulskt.
Dumt och ligga högre upp och stressa så vi kan vinna puck mot öppet mål. Istället loger vi 2m ifrån hela tiden...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Carl Lejonkräk: Hela tredje var en golgata. Det var mentalt jättejobbigt att vara Modo-supporter. Det fanns exakt NOLL positiva saker att ta med sig från den perioden förutom Hanses.

Till Hedmans försvar är han faktiskt rätt bra i boxplay, men då får han inte ta så djävla korkade utvisningar. Till hans försvar tänkte han nog bara slå lite lätt på benskydden och klubban måste ha tagit med bladet. Helt korrekt utvisning oavsett och jag var inte ens säker på att en tvåa skulle räcka...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
NuMo:

Positiva är ju att vi har 8p ner till strecket och bara 2p upp till play off strecket.

Kanske passar bra att möta AIK borta nu efter två krampaktiga hemmamatcher, få åka och spela med mindre press på bortaplan. Poäng borta mot AIK måste vara godkänt.

Sedan får vi lägga i en extra växel efter jul.

Någon som kan kolla hur vi ligger till på insläppta mål nu senaste 10 jämfört med första 10? Känns som vi släpper in bra mycket mindre mål nu jämfört med tidigare.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Blake: Häpnadsväckande misstag gång på gång i spel 5 mot 4 i 5 min, märkligt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
NuMo: 18-27 i skott, säger allt. Ska vara glada för dessa 3 poängen. Hanses the King
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Inte lätt hålla på MODO. Plågsamt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Petosöjä: 3-2 igen. Vi vinner nuförtiden när vi tappar allt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Petosöjä: Vilken fruktansvärt dålig 3e period modo gör. Herregud.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Modo förtjänade inte 3 poäng. Fyfan vilken dålig avslutning. Skämmes tamefan!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Petosöjä:

Hoppas denna match och förra lär oss att våga vinna. Ja ja 3p trots dåligt spel, från denna är det bara 3p vi tar med oss.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Petosöjä:
Man kan iaf inte klaga på de berömda marginalerna denna gång.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Krap Nek: 5 min pp och Almtuna trycker på :-), men Modo kommer att hålla det här!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Modo suger nå kompiöst. Almtuna får ju chanserna i modos pp.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Troligen
Kommentera

1785518 · »