{7810}: Han tappade mkt fart. Kanske p.g.a. skada som JFK säger. Men ja han var helt klart sämre andra säsongen. Men inte är det som sagt det värsta jag vare med om. Angående DP så lär han väl skickas p.g.a höga krav och offensiva förväntningar. För defensivt tycker jag man kan gott kan skicka Eidstedt och sen antagligen helige kon Hedman före. Men då Paris lär frigöra mkt pengar kanske det inte är en dum idé för att få Cash till en bra center.
Gusse: Fast tredje skulle ju gå bra om vi bara fortsatt och spela det spel som funkat tidigare i matcherna, men oftast ska dom ju börja backa hem och spela säkert och bara försvara ledningen, ligger ju lite bakom talesättet best defence is a good offence.
Så länge vi fortsätter attackera kan ju inte motståndare lägga all energi på anfall men tråkigt nog brukar vi vid ledning gå över till sånt spel som tillåter att motståndarna får lägga all energi på anfalla.
"Jag ser ingen anledning att sparka/sälja DP, vad förväntas man hitta som ersättare, en levererande offensiv toppback ?!"
Man förväntar nog sig att frigöra pengar och kanske lägga dessa på en riktigt bra center. Tycker inte vi behöver en offensiv back, Ericsson och Lindgren kan spela på point i PP, sedan har vi offensiv potential bland våra ungdomar. Så jag skulle inte grina ifall vi får bort DP och har kvar monstret janne.
Monno: 22 poäng vägde inte upp för den katastrofala säsongen i alla fall, fanns knappt på isen utan puck och var helt värdelös defensivt, inte alls som han var 1a året.
Sista matchen han gjorde speglade hans spel hela säsongen.
Skitsamma, diskussionen var om Paris var värd att vara kvar, och det tycker jag inte. Finns det nån som kan ta över kontraktet, släpp han.
Gavelo: alltså. Ikväll får det hakas och slås på klubbor någonting djävulusiskt. Sluta spela svårt i egen zon och bli inte så förvånade varenda gång de snor pucken.
Stenqvist och även sellgren har båda klivit upp alldeles för högt utan täckning. Kan vi sluta chansa så mycket?
Gavelo: Det är väl om man är sugen att plocka in han Amńer eller vad han heter som spelade med Leksand ifjol. Han är just nu utlånad från Luleå till Karlskrona.
Monno: hela grejen är ju att Modo jagar stabilitet och en konsekvens i föreningen, tålamod och utveckling, börjar man sparka spelare nu och värva så är man ju tillbaka exakt där man varit de senaste 6-7 åren. Jag ser ingen anledning att sparka/sälja DP, vad förväntas man hitta som ersättare, en levererande offensiv toppback ?!
{7810}: 22p eller vad han gjorde är ändå inte fy skam. Tycker han fått på tok för mkt skit bara för han gjorde en misstajmad tackling i sista matchen. Nog fan har vi haft sämre.
Petosöjä: vill man vara snäll angående matchen kan man säga att det skapas rätt många målchanser. Vill man vara negativ (eller objektiv) kan man berätta varför....
Oj oj vilken nivå det är ikväll igen, först Karla nerdragen och det blir inget, nu i en bra kontring drar man ner Björklund i slottet och domaren står perfekt och ser situationen men får inte den med sig. Riktigt dålig nivå så här långt.
Webmaster: helt magiskt det här. Modo slarvar kopiöst i uppspelet, men plötsligt har almtuna gått bom med fyra spelare så vi får ett två mot ett. Det är fan som att se ett slagsmål mellan två blinda.
Sven Tuta: tur att almtuna är riktigt dåliga. Också... Känns som om de är mer fokuserade, men att vi har ett par toppar som är bättre än deras. Typ Jakobsson...
Oj oj vad fint Ericsson spelar på blålinjen i PP. Rörlig och vårdar pucken, ser gärna att man gör sig av med honom nu när vi har Ericsson som kan styra på blå, visst vi tappar hans skott men vi har Karlqvist som skytt. Sedan får Lindgren spela i andra PP.
Vi behöver inte DP som det känns nu. Kan vi spara in på denna lön alternativt hitta en bra center är det ett lätt val, för lägg till att Enström och Leman ska in också och då finns det verkligen inte plats för DP.
{7810}: Modo fortsätter då i samma spår, värva spelare och ledare, sen sparka dom efter några månader om dom inte dominerat, kommer det bli bättre att plocka in en ny back som behöver några månader på sig att komma in i systemet?! Äh låt laget man från början värvat och utveckla dom
Robin Ztorken L: Han är inte bättre än någon som spelar. Han är värvad för att göra poäng, poäng som han inte gör. En som är värvad för att göra poäng kostar mer. Förstår du nu?
Angående DP så lär han väl skickas p.g.a höga krav och offensiva förväntningar. För defensivt tycker jag man kan gott kan skicka Eidstedt och sen antagligen helige kon Hedman före.
Men då Paris lär frigöra mkt pengar kanske det inte är en dum idé för att få Cash till en bra center.