1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

Modo - Almtuna 161219

Sv: Modo - Almtuna 161219
{7810}: Han tappade mkt fart. Kanske p.g.a. skada som JFK säger. Men ja han var helt klart sämre andra säsongen. Men inte är det som sagt det värsta jag vare med om.
Angående DP så lär han väl skickas p.g.a höga krav och offensiva förväntningar. För defensivt tycker jag man kan gott kan skicka Eidstedt och sen antagligen helige kon Hedman före.
Men då Paris lär frigöra mkt pengar kanske det inte är en dum idé för att få Cash till en bra center.

Monno:

Är ju kul att vi vill göra match av det hela.

Monno: men är det inte Eidstedt och Hedman som är utvisade

Blake: Bättre att skicka dom och behålla Paris!

Blake: Eidstedt och Hedman är fan sämst och dom ska vara två ledande spelare

MODO Hockey - Almtuna IS 3-2

leo: Ja Eidstedt är inte alls bra. Hedman har också bevisligen problem. Men oj vad Modo i helhet blir rädda så fort de ska börja försvara en ledning. När våra backar kommer tillbaka o centern värvad så blir det verkligen intressant att se hur de tänker göra försvarsmässigt.

Webmaster:
Tkr Almtuna kommer väldigt enkelt till för oss svåra avslut. Skulle behöva lite spel i anfallszon nu...

Ska mycket till för 3 pinnar här..

leo:
Dags för timeout?

leo:

Tappade verkligen allt efter utvisningarna i starten.

leo: Vad är det som händer????

Tarasov:
Tur...

leo: bland det sämsta jag sett Modo spela! satt på
Spårvagnen och såg de ledde 3-0, kommer hem och ser Almtuna göra 3-2 och trots att de schabblar o har sig kommer vi ändå inte ur egen zon.

Rytter: Vad vore Modo utan Hanses

Petosöjä: sist.

dempa: va? Då har du inte sett många matcher i år! långt ifrån dålig nu jämfört med x antal tidigare matcher! ;)

Robin Ztorken L:

Vi har blivit pucktittare som när vi får pucken bara vill göra oss av med den.

Krap Nek: 5!!

Krap Nek:

Ska vi ge oss fan på att vi tappar detta trots PP sista delen av matchen? Vad sägs om att släppa in två i BP nu.

hockey_21:

Syftade på en tidigare situation men denna 5a sitter fint :D

Troligen

Modo suger nå kompiöst. Almtuna får ju chanserna i modos pp.

Krap Nek: 5 min pp och Almtuna trycker på :-), men Modo kommer att hålla det här!

Petosöjä:
Man kan iaf inte klaga på de berömda marginalerna denna gång.

Petosöjä:

Hoppas denna match och förra lär oss att våga vinna. Ja ja 3p trots dåligt spel, från denna är det bara 3p vi tar med oss.

Modo förtjänade inte 3 poäng. Fyfan vilken dålig avslutning. Skämmes tamefan!

Petosöjä: Vilken fruktansvärt dålig 3e period modo gör. Herregud.

Petosöjä: 3-2 igen. Vi vinner nuförtiden när vi tappar allt.

Inte lätt hålla på MODO. Plågsamt.

NuMo: 18-27 i skott, säger allt. Ska vara glada för dessa 3 poängen. Hanses the King

Blake: Häpnadsväckande misstag gång på gång i spel 5 mot 4 i 5 min, märkligt.

NuMo:

Positiva är ju att vi har 8p ner till strecket och bara 2p upp till play off strecket.

Kanske passar bra att möta AIK borta nu efter två krampaktiga hemmamatcher, få åka och spela med mindre press på bortaplan. Poäng borta mot AIK måste vara godkänt.

Sedan får vi lägga i en extra växel efter jul.

Någon som kan kolla hur vi ligger till på insläppta mål nu senaste 10 jämfört med första 10? Känns som vi släpper in bra mycket mindre mål nu jämfört med tidigare.

{7225}: Hela tredje var en golgata. Det var mentalt jättejobbigt att vara Modo-supporter. Det fanns exakt NOLL positiva saker att ta med sig från den perioden förutom Hanses.

Till Hedmans försvar är han faktiskt rätt bra i boxplay, men då får han inte ta så djävla korkade utvisningar. Till hans försvar tänkte han nog bara slå lite lätt på benskydden och klubban måste ha tagit med bladet. Helt korrekt utvisning oavsett och jag var inte ens säker på att en tvåa skulle räcka...

{5647}: Nå så jävulskt dålig 3dje. När vi får 5min PP och AIS tar ut målvakten så backar vi ändå hem då jävulskt.
Dumt och ligga högre upp och stressa så vi kan vinna puck mot öppet mål. Istället loger vi 2m ifrån hela tiden...

{5647}: Skit samma, det är poängen som räknas. Modo uppåt och Timrå nedåt. Det är känslan och tendensen.

AJ borde bänka Hedman istället för Paris, han presterar ju inte nåt

Monno: Inte en rad i Allehanda om matchen, är dom i chock fortfarande?

Sven Tuta: Var nog inget att skriva om :-)

hanzon: Kan bara instämma, Hedman är verkligen hemsk och har varit slut i 2-3 säsonger nu!
DP hade en bedrövlig inledning på säsongen men har helt klart spottat upp sig, skulle skicka Hedman, Enström, och Lindgren före honom

Monno: Men vi vann!

Confusius: Eidstedt glömde du i villervallan

Robin Ztorken L: Honom behåller jag däremot gärna, han är lagets enda polis(nu även Brejcak?) och tar ingen skit, är alltid i ansiktet på motståndarna! Sedan tror jag faktiskt att det finns mer att plocka ur honom till nästa säsong

Confusius: Tycker att lite som Sawchuk påpekat tidigare så reagerar Hedman alldeles för mkt istället för att agera. Det är ingen fel på farten men han tar liksom i 1-2sek för sent.
Då hamnar han ohjälpligt efter.

Tjecken är VM mäster i puckkladd i egen zon tyvärr. Att en sån stor karl kan lägga så lösa pass är fan imponerande.

Robin Ztorken L: Tur vi vann, kom undan med blotta förskräckelsen

Monno:

Janne väger upp det med att han iaf får stopp på motståndare och spelar enkelt ur egenzon. Visst att han ställer till det ibland men jag tror att det beror mycket på avsaknad av matchtempo, ser gärna att han är kvar för jag tror han kommer att växa mer och mer och kan bli en gigant i försvaret i slutet på säsongen.

Rytter: Håller med om att han får stopp. Men enkelt ur zon vette fan.
Satt i restaurangen ikväll och såg flera gånger då han istället för att rensa eller slå ett ordentligt pass föser ett pass mot egen spelare som såklart en motståndare får tag i. Flera gånger som sagt.
Typ som en annan gör när man spelar innebandy för att man är för trött för att ta i. (Eller för kass)

Monno: Men han stod upp för laget. Direkt i inledningen så talade han om att det är han som är kvarterspolisen. Det är vi inte bortskämda med, tror han växer in i det hela. Min tur att se Modo live på onsdag.

Sven Tuta: Jo han är duktigt på visa att han finns. :-)

Såg highlightsen. Tycker det är samma jävla mål vi släpper in som sist. Det är en motståndare som får skymma framför mål plus att vi själva är jävulskt duktiga på skymma.
Vi måste lära oss att isf blockerar man skott eller så ger man fan i att stå där typ.
Första målet är det ju Modoiten som skymmer perfekt.

Äh, ser ni inte tendensen. Vi suger i första hand hemma, och i andra hand i 3:e perioden. Det är bara mentalt, vi får härdsmälta. Men för varje vinst vi tar hemma, för varje 3:e period som vi rider ut, så släpper den pressen.

Det var kanske inte snyggt. Men grabbarna fixade precis vad de behöver.

Ett klart fall framåt. Igen. Vi är på gång nu.

« · 1785138 · »