1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474692 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 17/1

« · 1863846 · » Till forumet


Sv: Modo - Almtuna 17/1
Lolol: Almtunas 4-2 visar på en tydlig skillnad mellan lagen.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Confusius: nja. Håller inte med. Visst kan defensiven bli bättre, men trots ett snudd på horribelt boxplay har vi släppt in färre mål än de flesta lagen runt oss. Dvs, vi är helt ok i 5 mot 5.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Rytter: Nu i 3e tycker jag inte vi en enda gång i anfallet spelat tillsammans. Utan det är helt egna idéer av allihop...

Där förlorar Wahlgren duellen helt och hållet för att han inte åker till pucken direkt utan väntar in Almtuna spelaren.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Stillastående fartlös hockey. Står bara och tittar på situationerna. Helt jävla lost varenda en. Fruktansvärt provocerande att kolla på.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K:

Det stämmer det du säger. Vi spelade enklare och snabbare i första och kontrollerade det rätt bra fram till slumpmålet som gav 1-2.

Tyvärr klarade vi inte av att fortsätta så i andra.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Robin Ztorken L: Vår usla BP-statistik talar ett ganska tydligt språk, våra spelare är helt enkelt för dåliga defensivt! Att ställa in Ericsson, Enström, eller Sellgren i BP är ju ett garanterat mål i häcken.

Vi ligger 2:a i PP, 3:a i gjorde mål, och 6:a i antal vinster. VI ÄR FÖR SVAGA DEFENSIVT!!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K: Ja det var konstigt. Vi hade väl en del puck i PP. Men överlag var det inte vi som hade pucken som jag upplevde det.

Ja det är lite sorligt det här. Vi skulle verkligen behöva en säsong där vi för en gång skulle är bättre placerade än förra säsongen. Det var ett tag sen det skedde nu...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K: Du är klok du, sitter själv på ett hotellrum i Uppsala, tänkte gå på matchen men insåg att morgondagen kommer man bara vara så förbannad igen över deras tama/loja spel, och dessutom fått uppleva det live. Jag den positive hittar inget längre som kan få mig att vara det igen. Kalla det medgångssupport, men jag är realist och ser inget efter alla dessa dikeskörningar som kan få laget på rätt sida av vägen.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
wolper: Jobbigt att det är ett antal omgångar kvar. Modo kommer hamna i kval till hockeyettan helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
wolper: det trista är att det är exakt det jag väntade mig av säcken. Inte att vi skulle spela offensiv och rolig hockey. Jag hade en förhoppning och det var att vi skulle spela en hockey där alla jobbar minst lika hårt som motståndarna och där alla vet hur man ska försvara sig. Hur blev det såhär?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
kan inte någon ge säcken magiska händer? Vad som verka behövas för att ha en chans att få ordning på detta gäng. mycket utvisningar så hoppas att iallafall det kämpas att det är det som slår ut och inet slarv. stämmer det ?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Woody: Nej
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Robin Ztorken L: Säcken måste ha ett järnsyke och tålamod större än en förskolelärare. Hur länge orkar han att leda ett lag som har ett sämre närminne än en hundvalp och vilja mindre än ett rörelsemönster på en Sengångare.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
J F K: Öka!! Ni tar dem i tredje! Uppsala kan inget om hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal: Märkligt att vi har mycket mer puck i andra (50% enligt swehockey), men förlorar skotten med 14 - 2. I första har man inte lika mycket puck utan spelar enklare och rakare.

En gissning från min sida då jag helt enkelt inte orkar se matchen. Jag är less på att förstöra ännu en kväll när man är besviken, förbannad och känner sig förådd.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Djuunaz: Innan 3-2 målet har # 67 pucken under kontroll o skall lyfta ut en backhand, ur zon.
Men misslyckas , som vanligt.

Om Modo nu bestämt sig för att inte förändra i truppen, byt då ut ledningen för dom kan inte vända detta längre!
Nu får det faktiskt vara nog!
Kul o höra eftersnacket senare, dom ville mer, vi var inte där och fler floskler.

Hoppas vi kan få Karlin att rädda Titanic...helst nu, innan det sjunkit helt
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
nu kan jag inte se denna match men modo är som yra höns i egen zon. Alla matcher med andra lag jag sett så ser de lagen ut som värsta smvinnare i egen zon jämfört med modo. egen zon man måste jobba med ? sköter de spel i egen zon bra denna match ?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Domsjö: ja det blir fan i mig värre o värre, första skaplig sen bedrövligt
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Randy Marsh: Vad är det för jävla jönseri! Slarv och åter slarv ,förjävla bedrövligt!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Lämna walk over mot Timrå i nästa match, snälla.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Är det sant att vi skjutit 1 skott på nästan 17 min i andra perioden? Drömmer jag det här? Den här föreningen håller sakta men säkert på att ruttna bort...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Petosöjä: Dom var ruggigt tröttkörda p.g.a. oförmåga att får ut pucken så var rätt väntat att det skulle bli något där.
Bara sett sen typ 10min in i 2a. Men stör mig på hur sjukt mkt slag å galningar med klubborna som tillåts... som vanligt.

Stör mig också på att Modo verkar hitta sätt att förlora som vanligt.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Almtuna IS - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal: Att modo ledde med 2-0 gav mig ju bara tankar på att det kan stå 3-2 till Almtuna senare.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal: märkligt vad omarkerade Almtunaspelarna får stå i deras pp, styrning på styrning o nu har Modo tappat en 2-0 ledning t 2-3...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Millennium: Det som är så illa är ju att man blir relativt enkelt utmanövrerade mot lag som i sin tur inte presterar nån fantastisk hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
hk: Lite tuffare backspel tack, de ska inte få stå ostört och vänta på styrningsläge på det viset!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
hk: samma skit igen, modo hittar ett sätt att förlora en relativt jämn match, Tobias Ericsson inne på ett till baklänges mål
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Domsjö:

I andra har vi inte varit bra och det du skriver stämmer. Dock var vi bra i första och det var det jag kommenterade. Nu är det upoförsbacke.

Många utvisningar i denna match.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Ben Perrault:
3-2 Almtuna och återigen så funderar man varför man lägger ner tid på detta.
Helt oförmögna att göra en helgjuten insats
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Ben Perrault: tredje gången i samma pp man låter almtuna köra samma styrning..
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Ben Perrault: och där var det gonatt. Slår av skiten, för plågsamt att se
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Ben Perrault: Ännu närmare kval till ettan!!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal: nu börjar det se ut som vanligt. Inga poäng om det fortsätter såhär
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Rytter: tyvärr tappat mycket nu i andra, mer o mer Almtuna o Modo tar utvisningar o där 2-2
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Almtuna IS - MODO Hockey 2-2
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Rytter: Jag tkr inte modo övertygar idag heller. Får förvånansvärt lätt trampa runt backarna och modo slarvar i vanlig ordning när man har kontroll på pucken.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Millennium: Nöjet är helt och hållet på vår sida! :)
Det borde ha varit 4-0 eller 5-0 och det skrämmer mig lite.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Woody: Och jag vill att ni tar ner Leksand på jorden!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Rytter: Håll i nu! Vi vill ha en Modo-seger nu!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal:

Onödigt mål. Ett jäklaflytmål. Men gillar ändå det jag ser i första, mer aggressiva och vinner närkamper, stabilt bakåt och bra bp och pp spel. Rättvis ledning, även om det kanske skulle varit 2-0 till oss.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Almtuna IS - MODO Hockey 1-2
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Rytter: Haha reagerade också på Eriksson hypen.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Ben Perrault: o där kom motflytet
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Millennium:

Haha vad är det för kommentator? Hörde ni vad han sa om Eriksson (28)?

-Han är mäktig att se på isen. En riktig härförare.

Undra hur många matcher han sett med modo?

Jävla flytmål!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal: Säsongens snyggaste mål av Hägga. Jävla tattardomare!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Ben Perrault: a verkligen lönar sig skjuta ;)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
hk: lite medflyt, var ett tag sen
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal: Släggan häggan
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 17/1
Heyerdal: ja typiskt Modo bjuda in motståndarna direkt i matcherna 2 onödiga utvisningar o 5 mot 3 för Almtuna
Kommentera

« · 1863846 · »