1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478618 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 17/10

« · 1843460 · » Till forumet


Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: Vi sjuuuuunker tuuungt ,som vanligt, mot boootten...
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov:

Där var det kört. Vi gav det ett försök iaf. Synd att 10 min i andra förstör matchen helt.

Men borde vi inte haft något med oss i anfallet innan målet? Tyckte det luktade utvisning där.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Domsjö: Nu borde man ha plockat målvakten och kört 5 mot 5.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Domsjö: Där höll väl almtuna killen i björkens klubba
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: nog fan har vi haft chanser att minst kvittera. Förutom tio fullständigt usla minuter i andra har vi varit helt ok.

Lustigt att han lärde sig tripping i periodpausen. Synd för oss bara.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter:
Det här sista 10 min har Karlqvist vaknat iaf.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: Jävlars!! Sånt ska sitta Marklund! !!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K:

Såg ju ut som det var Almtuna backen som försökte tackla och Marklund satt emot. Men svårt läge för domaren där när han nyss tagit en femma och ett fem mot tre.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Kändes billig men svårt att se på reprisen.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Webmaster: Marklund är faktiskt bara starkare, men ok med en tvåa för charging eller boarding.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Den var olycklig, tkr inte den var ful.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Almtuna IS - MODO Hockey 3-2
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K:
Det får man faktiskt ge laget denna säsong, man gör mål i PP!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov:
Som jag har väntat på dig Karlqvist!!!!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: har väl en bit över 20% i pp. Tycker du att det är dåligt?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: Äntligen ett distinkt avslut!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K:
Nu har det iaf gått med med utv.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Äh Modo kan inte spela PP så det är riskfritt, fast 5mot3 nu då ska det väl kanske gå att reducera?!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: det är helt klart checking to the head, men jag tycker att det är hårt med en femma jag.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Monno: Man kommer inte riktigt till dom bra lägena, dock har nog Almtuna slagit av och bevakar lite mer vilket tillåter Modo att komma högre i banan men Modo saknar speeden och samspelet för att ta sig in på kassen.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Monno: Ja ofta puckinnehav men tama avslut har varit lite av melodin på slutet. Och som ett brev på posten får vi kontringar på oss vid puck tapp.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Monno: vi har varit bättre igen i tredje och borde gjort minst ett mål.

Trist, men tacklingen tar ju bara i huvudet. Osmart av Hedman att inte ligga kvar.

Kommentatorn är som vanligt inte med.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Jaja Vi spelar inte sådär tokigt nu men vi är inte så duktiga på göra mål riktigt.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Robin Ztorken L: Divsion1 spel? det var väl lite att ta i men som jag sagt tidigare så är det allt för många som har för stora krav på detta spelarmaterial. Kommer vi ta en top 8 placering ska vi vara nöjda och därifrån kan allt möjligt hända. Men vi är absolut inget top lag på långa vägar.

Sedan hoppas jag att man inte kommer byta tränare nu igen utan låt Säcken fortsätta jobba med detta material nu. Det kommer bli upp och ner men på sikt kommer detta bli bra. Men man måste ha tålamod.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: sjätte gången han snackar om hur svårt det är att göra mål på Almtuna.

Kan inte den där snubben hålla käften ibland?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Domaren tyckte nog att han fick en ärlig chans till avslut?!
Ett bra PP av Modo iaf.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: tur att han inte var fri så att man kunde fått straff. Avslutet blev tyvärr sämre pga hakningen och hade man inte ändrat det där med chansen att avsluta?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Björklund missar ett givet läge, i nästa skede hittat domaren en utv. Ja nä det går emot tyvärr.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Anmäl till domarnämnden så kanske det blir omspel !
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: Precis! Man spelar bandy fram till offensiv blå. Måste bli lite rakare och hårdare.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: det kan gynna oss att ha ett länsderby. Vi vann ett par sådana ifjol när ingen trodde på oss heller.

Nog hade vi faktiskt ett par riktigt heta chanser i slutet av perioden. Almtuna leder rättvist, men ett andra mål kunde helt klart kommit där.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Den var faktiskt solklar, det kan jag hålla med om.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
kulltorp: jo, men när Almtunasupportern som kommenterar inte heller begriper hur man kan släppa en till synes solklar utvisning undrar man.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Domsjö: Modo får mängder av kontringar mot sig, 2mot1,3/2 och även 4/2 något man inte såg en tillstymmelse till i de 5 första matcherna.

Dåliga pass på felvända forwards som tappar puckarna i mittzon och på offensiv blå, dump and chase utan någon som helst tanke och ett ganska svagt närkampsspel i egen zon.

Ja nä hur fan vänder vi detta?, länsmöte på fredag dessutom
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: ....nu är du där igen, på domaren..:-)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Dundee: Tyvärr pekar det mer åt Div 1 än SH., Så ,kanske skulle man ge upp juniorspåret och försöka undvika division 1 spel.
Detta är inte funkis på denna nivå, underskatta inte allsvenskan och tro det löser sig med lovande junisar.
De senaste fem matcherna har vi varit chanslösa mot de vi mött, har varit pinsaamt rent ut sagt
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rogersson: Tkr att senaste förlustmatcherna har man spelat lite "bandy" dvs mkt i sidled med hemvändande och avslut som tas likt en bandysving. Även om matcherna inte varit identiska har det varit tama avslut och lite killer framför mål.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Undrar om det kan vara då att han tyckte att han förstärkte? Och fegade med att inte ta någon utvisning alls istället för 2?
Nu hade Öhman bra fart så då kan det ju se lite häftigt ut om man kliver på en klubba.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Monno:

Första är en bra period av oss, stabilt och långa anfall som tvingar Almtuna till timeout. Vi tar rättvist ledningen.

I andra startar vi svagt och Almtuna utnyttjar det och gör tre snabba mål. Lite bättre i slutet av perioden skapar något halvläge men inte mer än så. Almtuna kontrollerar nu matchen ganska enkelt.

Får se om vi orkar ge det ett ärligt försök i tredje.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Monno: första perioden var vi något bättre än almtuna. Sedan sätt man man kvar i omklädningsrummet första tio ministrarna då vi var som ett slappt pojklag. Nu är vi med i matchen igen.

Hur kan man som domare släppa den där trippingen? Klubba mot skridsko, spelare faller utan chans. Ingen utvisning?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
För höga förväntningar det är det som är felet. Låt det ta lite tid så blir det nog bra grabbarna är unga, det är våran andra säsong i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: Verkligen
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: krävs lite jävlar anamma oavsett för att vi ska kunna vända någon gång. Så fort serien drog igång på riktigt märkte man hur andra lagen kom ikapp och vi faller som en sten i tabellen.

Vi är inte så bra som vi tror på papperet. Men att spela upp sig med dåligt lag har funkat förr. Oavsett hur det går så vill jag INTE se att säcken blir kickad om det fortsätter så här. Det funkar inte.

Ännu en kväll där man får lägga sig förbannad tror jag. En vinst eller ej idag gör knappast att jag slappnar av än i alla fall.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Missat fram till nu. Antar att vi inte haft ett bländande spel?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: att hävda att Modo var urusla första halvan av andra perioden kan alla se. Första perioden var ändå riktigt bra där vi pressar Almtuna - seriens mest formstarka lag på bortaplan - till en time out.

Hade man inte sett första perioden kan jag förstå besvikelsen, men samtidigt borde man förstå att det finns vissa kvaliteter baserat på första perioden riktigt bra spel.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo:

Nej du skulle nog vara grym som mentalcoach.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rogersson:

Det är inte relevant alls. Men det var inte det frågan var.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: Jag har definitivt inte svagt psyke
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: Du har alltså ändrat dig då? När du påpekade för mig att fjolåret inte gick att jämföra med då det var en säsong som inte kunde bli sämre.
Nej hävdar nog att årets upplaga är bättre än fjolårets. Slarvar man straffas man oavsett serietillhörighet.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo:

Ger man upp en säsong efter tio matcher är man en förlorare med svagt psyke.
Låst ämne

« · 1843460 · »