1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480219 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 17/10

« · 1843283 Till forumet


Modo - Almtuna 17/10
Spela enkelt och ta in pucken mot mål så löser det här sig grabbar!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Almtuna i storform blir ett tufft motstånd men nu är det dags för en trepoängare!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Efter att ha sett Timrå spela igår så kan man enkelt konstatera att Timrå spelar men oerhört mycket mera fart, samtliga spelare åker skridskor i varje byte, man kör med snabba start och stopp, passningarna är inte av alibikaraktär och man tappar inga puckar på offensiv blå, sen jobbar man som ett lag och ser till att man är det lag som dikterar villkoren ute på isen...
Typ så skulle jag vilja se Modo uppträda ikväll!!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: Jag tycker ändå att BIK hade ganska lätt att hålla Timrå från de farligaste skotten. Massor av skott togs oskymt en bit utifrån. Visst var BIKs målvakt bra och hade mycket att göra, men jag tycker inte Timrå kom riktigt in på mål för att styra och skymma så ofta. Dessutom tappade man mycket puck i fel tillfällen, men tack vare bra fart klarade man oftast undan med det.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Det var inte så otippat att du var av en annan åsikt ;)

Tycker BIK många gånger kom undan med blotta förskräckelsen och ju längre matchen led så skapade BIK mindre å mindre framåt, Timrå borde ha gjort en 4-5 mål till alla gånger även om man kanske inte kom till dom vassaste lägena alla gånger.
Dahlén sen, missat hela försäsongen i princip men är ändå dominant på isen.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: Jag skrev ju att de inte hade så många av de vassaste chanserna. I övrigt hade jag ingen annan åsikt än dig.Timrå var klart bättre och borde vunnit, men de hade likt förbaskat att få till skymda skott eller returer. Dahlen tog ju två helt oskymda skott i fem mot tre, där målvakten inte ens behövde förflytta sig. Det var liksom ett tecken på att man inte hade någon riktigt bra plan.

Skulle bara Timrå komma in på mål så man kan skymma, styra och slå in returer så blir de livsfarliga.

Sedan är inte BIK lika bra som tidigare år. I alla fall inte såhär långt. Vi vann ju ganska konfortabelt där nere.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: Det kan ju vara med Dahlen som för Foppa, Häggström i år osv. Första matcherna efter skada/frånvaro kan man gå på rus. Sedan får man det jobbigare några veckor för att efter det vara riktigt igång.
Helt klart en riktigt bra spelare. Lite jobbigt för Timrå om han drar mitt under säsongen bara.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Ja det som jag blir knepigt om han drar är om resten av spelartruppen ser Dahlen som den ska göra allt. Innan han kom var vi en väloljat lag som kämpade för varandra. (Och är fortfarande efter Dahlens ankomst) här har Freddan en stor roll att se till att ödmjukheten finns och att killarna inte slappnar av och tänker att Dahlen kommer fixa det utan att laget skall greja det, sen får Dahlens skills vara en extra krydda. På nått sätt känner jag mig ändå ganska lugn och tror inte att resten av grabbarna lutar sig tillbaks på samma sätt som förra säsongen då vi hade Dahlen och Petterson, tycker att det finns mer karaktär i denna säsongs upplaga av Timrå.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Vi står inte och faller med Dahlén skulle jag säga. Om man kollar på matchen mot BIK så skapar alla femmorna chanser genom hela matchen. Vilket man även kan se på skottstatistiken där det är jämnt fördelat genom hela laget. Visst det är en väldigt skicklig spelare framåt men det är kollektivet som vinner matcher i årets Timrå. Såklart är chansen större med Dahlén i laget, det säger jag inte emot. Men man får heller inte glömma att vi ledde serien redan innan han kom in i laget.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Sputnik: Sorry för den bristfälliga grammatiken i det förra inlägget om Dahlen. Knepade ihop texten på mobilen och fick lite tidsbrist. Hoppas ni förstår ändå. :-)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Otto1: Men Dahlén är temporärt och kommer troligen gå vidare mot SHL under säsongen? Eller missuppfattade jag det. Iaf då är det tryggt att han inte är så vital för er.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Jag är faktiskt inte så säker på att Dahlén väljer att gå till SHL denna säsong, jag vidhåller att man får minst lika bra utveckling i ett topplag i Allsvenskan som i shl, speciellt om det allsvenska laget har en god ungdomssatsning och det är precis vad Timrå kan erbjuda. Jag tror att han stannar i AS säsongen ut OM inte NHL kallar tillbaka honom.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Alltså det finns väl inget bestämt om nått vart han skall gå. Det enda man vet är ju hans outklausul till SHL/AHL/NHL som gäller tom 31 januari. Kollar man på vad Dahlen sagt i vissa intervjuer så har han låtit positiv till att stanna säsongen ut i Timrå om vi är ett topplag. Sen så har ju Vancouver sitt att säga till om givetvis. Kan själv tycka att det vore lite konstigt att lira här en halv säsong och sen dra till ett SHL lag till en Möjligvis 3:e 4:e kedja. Vilket den här klyftiga mannen lyfter upp. 😉
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Sputnik: Jag tror att man plockar över honom till NHL till slut.
Att han skulle byta till SHL mitt under säsongen känns oerhört osannolikt. Han har ju ingen puckad farsa som kan få för sig paniklösningar, utan Ulf lär låta sonen skynda långsamt i en miljö han trivs i.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: Håller med om att allsvenskan är minst lika bra utvecklingsmöjligheter och att han borde stanna. Är väl om det lockar att spela med Elias igen och ev. SM-Guld.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Dahlen säger ju att hans största dröm är att vara med och spela upp Timrå till SHL. Så vad är då ett fjuttigt guld med plastlaget Växjö. 😉
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Sputnik: Realistiskt? ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Nja vågar inte drömma om SHL precis, men så länge vi spelar som vi gör nu och om vi fortsätter hålla oss i toppen så finns ju en teoretisk chans i allafall. 😀
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Sputnik:
Klart att det är realistiskt. Skall vi gissa att iaf ett lag tar kring 50p denna säs i SHL? Kanske två. De lär få det kämpigt med ett allsvenskt lag
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov:
Lite nya linor ikv. Varav Karlq. - VÖ - Björklund ser mest instressant ut.
Wernblom - Häggis - Röymark. Förebådar detta Jimmies intåg. Jimmie ist för Wernblom.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov:
Du kan inte mena allvar med att MoDo skulle ta in en ny och flytta ner Wernblom!!
Nu spelar det i mina ögon INGEN roll att det är just Jimmie E det handlar om utan mer att det ska flyttas på en ung kille under utveckling för en som inte har spelat på länge och på väg ner i karriären!!
Märkligt att det inte är ett ryckte på Eliteprospects och att MrMadhawk inte har sniffat fram detta...
Om det nu skulle vara sant är det ett högt spel som kan kosta mycket..
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Om Jimpa skulle bli verklighet hoppas jag på en line med Karlkvist-Jimpa-Röymark/Häggström, eller om han spelar som vinge Jimpa-V.Ö-Häggström.

Vad har hänt med A. Carlsson? Verkar gå in som sjundeback i Almtuna ikväll.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Jaca: Det är en sjuttonåring. Det är ingen fara om han får mycket speltid i J20 mellan varven. Herregud.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K:
Tänkte också på vad en spelare som har den statusen i kroppen kan tillföra? Men visst går det så går det..
Kosta pengar lär det göra för gratis spelar han inte..
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Nucky: Carlsson är tillbaka från magsjuka tydligen.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Jaca: Orolig?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Nucky:
För MoDo, Ja..
I övrigt, inte det minsta!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Jaca:
HS är bättre än något annat när det gäller rykten;)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov:
Oki, ;) Vi får väll se vad det liter :)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Sputnik:
Kan inte annat än att hålla med. Heder åt den som resonerar så.
Att spela upp laget (vilket det än må vara) är större än att vinna SM guld med ett köpeslag, vilket det än må vara. (Ja, upprepning - var menat).
Tjing-tjong, vänner.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Jaca:

Lite sött att du är orolig för vår klubb.

Tycker du ofta oroat dig över vår klubb. Som jag sa tidigare du bör istället oroa dig över lövens ungdomsverksamhet. Där har du ett svart moln som kommer.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Sputnik:

Han vet ju iaf hur man marknadsför sig själv och vad folk vill höra, lät lite annorlunda när han lämnade.

Hem till Sverige, är det Timrå som gäller då eller hur går tankarna?
– Det är svårt att säga just nu. Allt beror på hur läget är just då. Jag har i alla fall inte gjort klart med någon klubb här hemma.
– Det är väl en minimal chans att det skulle bli Timrå eftersom jag såklart i så fall vill vara på en så hög nivå som möjligt. Jag har gjort två säsonger i Hockeyallsvenskan och jag har haft en fantastisk tid i Timrå. Men någon gång måste jag gå vidare oavsett hur bra jag trivts på ett ställe. Man kommer till en punkt där man måste röra på sig om man vill satsa på något ännu mer, men jag trivdes verkligen fantastiskt bra här i Timrå.

Jag tror att Vancouver skulle vara intresserade av att se sitt framtida radarpar i SHL för att se hur dom står sig, mycket troligt att dessa kan bilda kedja i NHL i framtiden och varför inte börja spela in dom redan nu.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: återigen en kommentator som kan fem gånger mer om motståndarnas spelare än Modos dito.

För övrigt har väl flood också varit i Modo?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K:
Ja det har han.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: bättre avvägningar och försvarsspel ikväll. Plottrigt och ineffektivt anfallsspel tyvärr. Man får inte behålla farten, utan det blir mycket en och en.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: o Lehmann , 3 backar som varit i modos juniororganisation
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: time out Almtuna. Den hade jag gärna sett att vi tagit förra matchen, men i den här känns det lite som ett kvitto att vi tagit över matchen rätt klart.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: har inte kommentatorn fel? Vi har väl haft bra utdelning i pp på slutet?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K:

Ser bra mycket bättre ut idag än mot pantern. Kedjan med werner-hägga-röymark ser ut att bara jobbig att möta. Karlqvist och Björklund med Öhman kan nog hota framåt också.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: Björklund glömde markera där:(
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: Vilket jävla dåligt boxplay haha, känns som att tempot i matchen är 3ggr sämre än bik-tik igår.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Fuck it. Kollar inte mer på denna match! :)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Almtuna IS - MODO Hockey 2-1
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: tänkt precis, vad fan har hänt? Eriksson slöåker och alla stirrar puck. Ren jävla lathet och slarv där.

Time out och vakna för helvete.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K:

Stabilt i Första, värdelöst i andra. Vi verkligen blandar och ger.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Modo är ett bottenlag helt enkelt, så uselt som dom uppträder är pinsamt. Ingen fart, ingen teknik ja verkligen ett uselt lag
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: lägg ner. Första perioden är Almtuna så utspelade så man får ta time out.

Men man undrar ju vad som krävs för att man ska ta time out. Man börjar ju undra va fan det är för fågelholkar i modobåset.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
3-1 i en kontring 4 mot 2, nä ge upp å satsa på nästa säsong eller nått för detta är bland det sämsta jag sett i modern tid!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Finner inte ord alltså.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo:

Ja gör det du. Hejdå!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo: såg du första perioden?
Låst ämne

« · 1843283