1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474565 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 17/10

1843637 · » Till forumet


Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter:
Man ser att allt fler stannar kvar i klubben, sedan jobbas det med organisationen bakom lagen på ett annat sätt nu än förr mm.
Helt sant att det är en helt annan konkurrens i Umeå än Ö-vik men att intresset skulle vara så dåligt som Du vill påstå är det inte.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Jaca:

På väg att vända?

Inte med i J20 Super elit, och efter klubbar som Sundsvall och Östersund i J20 Elit och på typ samma nivå som Piteå mfl. Sedan i J18 Elit ligger man långt efter toppen och på ungefär samma nivå som kramfors-alliansen och sundsvall.

Hur många spelare har ni i de olika landslagen?

Sedan borde ju du som Lövensupporter veta hur långt ner hockey står i stan, många ungdomar som väljer bort hockey där.

Så jag vill nog inte påstå att det är på väg att vända.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter:
Jag tänker på Norrlands hockeyn och vad det anbelangar Lövens ungdomsverksamhet så är det på väg att vända, det tar tid och det bör väll Du också börjat inse att det kan ta tid att vända en trend...
Sett att Du kommenterat liknande när andra skrivit liknande i eran bok här på HS och det är fritt, lika fritt som att komma med instick här
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Oscar Öhman lånas ut till Öviks Hockey
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Åkte på en smäll i tilltrasslad situation i egen zon i andra perioden, lower body så att säga. Haltade till båset, grinade illa och kom inte in till tredje. Hoppas det inte var något större.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar:
Skadade sig Oscarsson igår? Ingen istid sista perioden enligt statistiken? Fö så fick Oscar Ö en passningspoäng men det var fel, det skulle varit Johan E ist.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Tror nog Mrmadhawk är en frekvent läsare på HS. Det är här det händer grejer liksom. 😉
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
McFire: Det är klart, för oss du är ansiktet för ryktet! :)

Händer lite iaf:
www.modohockey.se/artikel/gbsuaj8wy-4ij6i1/
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Jag skulle inte kalla det mitt rykte, det är Nubbens. Jag skrev det här då jag antar att i stort sett alla ville veta det bara. :)
Komiskt att Mr madhawk skriver "Modo kretsar", Mer Timrå va? Haha.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar:
Att han är klar för oss såklart!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Han har ju iaf vänt SAIK tröjan ut och in på filmen, vad det nu betyder.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar:
Visserligen reklam för ett spel, men han kanske varit ute på marknaden ett tag.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: McFire har fått bra spridning på sitt rykte, imponerande hur det sprids så kvickt!
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar:
Modokretsar:) menar han HS
Låst ämne


Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Jag är lika besviken som ni andra över förlusten, men igår kan vi väl vara överens om att laget var minst lika bra som Almtuna och hade alla chanser som krävs för att vinna? AIS fick enorm utdelning på ett spelmässigt övertag på dryga åtta minuter i början av andra. Resten av matchen var Modo lite bättre och borde ha fått in ett par puckar till. Ingen glänsande insats, det håller jag med om, men bara för att nyansera domedagsstämningen en smula...
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Tycker verkligen inte vi ska vara något farmarlag.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Ska jag vara ärlig är Tobias Eriksson en besvikelse. Jag trodde att han skulle vara en klippa när han fick spela back, men han ser lite för bekväm ut och är dessutom ingen raket på rören. Kan man inte ta in en till back och flytta upp Tobias som jag tyckte var helt ok som center ifjol?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
hanzon: Ja, det känns verkligen som de bör överväga att plocka in någon där bak, oavsett känns Enström osäker och verkar blivit rätt skadebenägen nu..

Har funderat kring varför det exempelvis inte har varit möjligt med att ha lite mer samarbete med SHL klubbar och ev. låna in någon spelare. SAIK har ju lite att återbetala! :)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Om och när får vi se Enström i laget, om inte vad gör Modo då?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Ja, det återstår att se..

Det funkade inte bra med embedded twitter men, lite modo känsla av nedan.

twitter.com/SonsofPenn/status/920464637472268290
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Ett derby är en annan match. Vi hade faktiskt varit betydligt sämre innan första derbyt ifjol (men då var inte Timrå lika bra) och ändå vann vi tämligen enkelt i tredje. Med allt tryck på läktarna, allt snack på stan och annat så påverkar det spelarna rätt mycket. Speciellt de yngre som inte är vana att hantera det, men även de äldre kan tagga till lite extra.

Jag tror att chanserna på fredag är rätt så goda. Ingen tror på oss och det är väldigt bra utgångsläge.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar:
Själv går jag in i varje match med förhoppning om vinst, nästan oavsett blir så tråkigt annars. Det som stört mig tidigare säsonger, där man bitvis varit utspelade är att matcherna saknat spänning, försvaret har varit alldeles för ihåligt, oförmåga att skapa tryck i slutet av matcherna när man jagar mål. Även om spelet varit dåligt den senaste veckan så hade man goda möjligheter att vinna både mot SSK och Vita Hästen. Så är man bara med i topp - 8 nu i början så det ger ett visst lugn så hoppas jag vissa spelare kan växa under säsongen och att laget skall vara bra i slutet av säsongen, och då.... tkr mig kunna se tendenser på att både OSL och TW rör sig lite. Hoppas verkligen att Tim W som center faller väl ut. Spurs... då är man lite härdad. Sugen på att skriva att jag håller på Man City men man skall faktiskt inte retas bara för att, tyvärr har fotboll slutat intressera mig:)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Det är så sorgligt, för nu har jag förra årets mentalitet och vare sig jag försöker vara positiv eller ej. Så innerst inne inför varje match tycker jag "nä, Almtuna är en klass bättre", "Pantern är luriga de får modo svårt att ro på", "SSK modo lär ha svårt av gamla traditioner". Fan jag har själv så jävla lite tro och hopp i laget att det är sorgligt. Jag är vanligen inte så hemsk pessimist.. Ex. när Spurs spelar tror jag på vinst oavsett motstånd.. Om Jimmie var en Kane av hockey skulle vi möjligen ha en chans på vändning.. Men det är han ej.. Jag är så bitter att jag redan i pincip har tankarna vid nästa år och bör väl ladda inför om 2 säsonger eller 3, kommer de bli nå ordning nån gång?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Robin Ztorken L:
Aha. Tror du säcken kommer fixa den biten?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Ja, ett tips är att man börjar spela hockey och inte står och tittar på.
Ett annat är att man lär sig passa pucken till varandra, och gärna på bladen då.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Gavelo:
Nejdå bara vi vinner blir det kul, antar att tävlingen "mitt lag kommer att förlora" börjar snart här på HS:)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K:
Det ligger när till hand. Så får Karlq. - VÖ - Björkl. fortsätta.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Woody: Finns ju risk att detta blir det tråkigaste länsmötet ever rent hockeymässigt, man ska naturligtvis inte ta ut något i förskott men jag kommer inte spela på en Modo seger om jag säger så :)
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Woody: Ni kan gå på halvfart så behöver det inte bli alltför förnedrande =).
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Tråkigt med förlusten. Lite åtminstone. Jag hade hellre haft Modo med oss på andra plats än Almtuna. Matchen på fredag är en helt öppen historia som jag ser det. Alla lag slår alla i den här serien. Ibland är man det bättre laget och skjuter 40 skott utan att göra mer än ett mål, ibland gör man tre mål på fyra skott. Däremot kan jag nog utlova en betydligt frejdigare och sevärd hockey på fredag än det som vi bjöds på i går. När det gäller Pantern och BIK är underhållsvärdet väldigt lågt. Lite som att se Italien spela fotboll. Catenaccio för hela slanten.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
kulltorp: Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Satt så bra i hallen att jag direkt sa att det var felaktigt dömt. Kollat samma bilder som domarna efteråt och är än mer övertygad. Även domarna ändrar i efterhand det till charging istället för Checking to the head. Skulle inte ha varit 5 minuter.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K: Almtuna kändes vassare direkt när de kom in o zon. De spenderar tiden med att kramas i sarghörnen konstant. Mer rejäla och rakt på bara. Nä vet inte hur det här ska kunna vändas.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
kulltorp: Kulltorp bevisar tesen djävulen är optimist, om han tror att han skulle kunna göra människorna sämre.

Men den ända sanna glädjen är skadeglädjen. Kulltorp festar mer när modo är div 1 än om tik skulle gå till shl.

Vore skönt om censur gick på forumet mest för alla vet hur tråkigt det är med en person som du. Troligen vet du om det med och hävdar dig här. Gå och njut med dina polare (molgan o co).

På tal om matchen, modo sånt jävla skitlag så jävla less påt dax o jobba för att undvika negativt kval iår igen.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Jag kan tänka mig det också. Bra spelsinne, men lite långsam bara. Styrkan är bättre än ifjol så jag kan tänka mig att han kan utvecklas till en Sundström light. (Givervis långt ifrån Susse, men lite samma spelstil).

Fan vet om jag inte skulle kunna tänka mig honom mellan röymark och Häggström. Släppa loss dem och säkra bakåt och lägga pucken på djup så de får åka mycket.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
J F K:
Såg inte hela så börjar kolla från första nu, tortyr men eftersom jag ”älskar hky” så. Undrar om inte Whalgren som center är nåt att bygga vidare på.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Monno: kändes som fjärde hade lite mer spel än tidigare. Det är tydligt att Häggström och Röymark behöver en som jobbar hårdare än Karlqvist, men det vette fasen om Wernblom är lösningen. Lite för tunn än så länge.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Monno:
Victo Öhman tkr jag har samlat ihop en ok skörd för en 3:e center, iofs lirar han PP men kommer nog kunna landa kring 20. Men till kedjor betraktat så är det tunt.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Man kan ju inte direkt påstå att produktionen varit efter förväntan från de övriga i kedjorna under 1a heller dock...
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Tarasov: Särki sitter säkert, det är upp till varje individ att jobba hårdare och bli bättre, kallas yrkesstolthet. Man vinner inga matcher genom att inte ge allt i alla lagen, det är så vinnare gör och bevisligen så saknar vi vinnare i A-laget.
Tror inte det handlar om något mentalt i dagsläget utan att för få orkar pressa sig mer för att få övertaget.
Känslan i gruppen kan vara bra men när man individuellt spelare för spelare inte tänker tillåta sig att förlora, att inte tillåta sig att ge upp eller att inte tillåta sig att inte ge sitt yttersta då kommer man förlora fler matcher än man vinner, det kallas för inställning och just inställningen ser jag inte hos väldigt många spelare idag.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Jaca:
Har inget emot Wernblom tkr han gör det bra, men han har hittills lirat i 3:e linan och inte gjort poäng än, tkr det borde kunna hända mer offensivt. Då kan det vara bra för både laget/spelaren att han hamnar längre ner i hierarkin.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: ännu en skitig andra period ;( . Men till matchen på fredag har jag faktiskt en ganska bra känsla. Ingen aning varför jag har det.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
kulltorp:

Svider lillebrorskomplexet och kvartsfinal pisken så hårt fortfarande?

Du kan ju läsa vad jag skrev om 10 minuter i andra som avgjorde matchen, är väl ingen som skyller på domarna. Men diskuterar man matchen måste man ju få prata om alla situationer på isen Eller?
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Robin Ztorken L:
Ja med tränaren du vill ha, och förlängningar du ville ha. Några förslag på hur vi vänder detta? mer än informationen i sak dvs att vi sjuuuuunker i tabellen.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Almtuna IS - MODO Hockey 4-2
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Dundee:
Tror det skall mkt till för att man skall sparka Särki.
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Rytter: Hoppas du också är glad...
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Robin Ztorken L: Hoppas vi kan hålla siffrorna nere på fredag, släpper vi in mindre än 6 mål så är jag nöjd
Låst ämne

Sv: Modo - Almtuna 17/10
Robin Ztorken L:

Kul att du är glad iaf.
Låst ämne

1843637 · »