1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527571 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Almtuna 2020-10-10

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Pelu35: Men, för fam. Två hakningar och slashingar på Wallinder samma uppackning och inget domslut.

{5647}: fan va de hakar Wallinder... nu börja de öka tempo

Dundee: Har inte skrivit så mkt då jag tkr det är väldigt dystra tongångar. Ifjol när vi var så "fantastiska" var vi emellanåt åt h-vete ojämna. Man får ju tycka vad man vill såklart så även jag .
Jag hade inte förväntad mig nån dominans från Modo däremot hårt jobb. Hitintills tkr jag att det sett ut som man kan förvänta sig och på sikt kan det givetvis bli bättre.

Tarasov: Nu ser det bra ut i alla fall

{5647}:

Hur i helvete kan inte Wallinder få med sig en utvisning i sin uppåkning. Två solklara som man inte tar i samma sekvens.

{5647}: En klar uppryckning i 3:e iaf.

Men fortsatt inga målgörare

Sputnik: Jag hade inte velat ha någon från er andrakedja heller, så det kvittar.

{5647}: Tror nog krasst att Dahlroth kom undan med sitt spel tack vare det extremt tydliga spel Kentä byggde i Oskars. Hos oss var han en katastrof mellanåt med. Satt med hjärtat i halsgropen över honom många ggr.

Spelet ser betydligt bättre ut men mer trafik på kassen

Steken84: Domarna däremot har tagit semester.

{5647}: Tänk om Jesper Lindgren skulle jobba lika hårt i defensiven som i offensiven... då skulle han kunna bli riktigt bra!

{8384}: haha nu tillåter de alla hakningar å slahingar suck...nivån.. å målisen där vill få avbrott å lägger sig efter egen spelare tacklar in jellvert.kul att farten öka iallafall se hur länge de håller i det. Haha krävdes 5 situationer typ för att få en utv😉 sätt den nu för faaaaab

Nämen ge bort pucken i egen zon lite till

Steken84: PP med 6 kvar, plocka målvakten nu och chansa

{8384}: De hade kunnat ta många utvisningar, men tar en felaktig...

Pelu35: Håller med vi kommer att ligga sist efter 15 matcher ,,,Dags att ta in våra NHL Modo produkter som vill spela i sin moderklubb

{5647}: Wallinder har en sjuk skridskoåkning. Han smeker liksom fram passningarna vårdat istället för att vispa iväg den. Lägg därtill att han har fysiken och bra spelsinne. Fan, när han får lite mer rutin och spelat enklare när det behövs.

4 tekningar i offensiv zon i pp och torskar alla

{5647}: Börjat kännas som att vi måste låna in några målskyttar

{5647}: fröjd och se wallinder!

{5647}:
Ja han har nog ersatt Corrado i första PP snart

Tarasov: Lindgren kanske, men han spelar redan PP så det är rätt irrelevant.

Tarasov:

Perfekt med BP nu, helvete

Grattis modo utvisning. Nollad mot Almtuna.

{8384}: haha snyggt domaren... suck..gärna jämn nivå tack

{8384}:

Haha man slutade blåsa ett tag sedan kom man på de nya direktiven och hittade en billig.

{8384}: Dock är tredje ett rejält snäpp framåt

Samtidigt undrar jag om inte om såhär genomusla domare kommer att döda rätt mycket intresse. Helt djävla makabert vad dåliga de är.

{5647}: 3:e perioden är bra men som helhet är laget fruktansvärt dåligt.

{5647}: Tredje såg bra ut, men herregud vilken besvikelse Vilklund har varit hittills.

{7639}: Viklund rätt bra idag, Brendan och Peters väldigt bra.

{8384}: vi är inte värda att vinna ändå men den där jävla sjukt ojämna låga nivån blir man less åå. Vi får inte ens chansen i slutet när man inte vet hur man får spela.. ne vi måste lära oss att göra mål och våga hela matchen

{8384}: Och nu ska vi möta ännu ett topplag på onsdag...

{7639}: Hepo och Lindgren är de två absolut största besvikelsena enligt mig.

En kommentar från Ville tack

MorganaLefaey: Allt handlar om inställning oavsett motstånd. Minns du då vi mötte Foppa, Werner eller Näslund och Salle i innebandy under PIF-cupen? Har aldrig varit så jävla elak och taggad på en idrottsplan. De där förbannade asen...3-11. Foppa och de andra var som ett gäng jävla grävlingar....

{7639}: Jag tycker att han, Corrado och Mikkelson varit de tre som varit ok. Wallinder bäst.

Men, kanske kan den tredje ändå tända laget lite. Mer puckar mot mål. Mer spel framåt istället för i sidled. Man får hoppas i alla fall.

Samtidigt är det bra defensivt. Almtuna har inte många kvalificerade målchanser på hela matchen
En massa höstlöv från blå som bättrar skottstatistiken, men extremt få högoktaniga chanser. Mycket färre än vi någonsin släppte till förra året.

Sputnik: Ohlsson överskattad nanting...noll handleder!

{6870}: Lindgren är ungefär lika dålig som han var när han var här sist, möjligtvis lite bättre offensivt men precis lika svag defensivt och total avsaknad av arbetsmoral.

Heppo är helt osynlig, vet inte ens om han spelade sista perioden för jag hörde aldrig kommentatorn nämna hand namn.

udden: "Dags att ta in våra NHL Modo produkter som vill spela i sin moderklubb"
Så din plan är alltså att ta några extra poäng före jul, säkra slutspel och sen förlora 4 raka när det gäller?

Bättre att köra med det vi har, förhoppningsvis få ihop nått slags spel / sparka ville och värva spets i februari.

{7639}: Som det är nu så får vi inte ens spela något kval mot shl, snarare åt andra hållet,

Håller helt med om att vi omedelbart ska plocka in 2 målskyttar och rädda så många poäng som möjligt

{6870}: Gagnon kan du nog lägga till.
Två spelade matcher och vi har inte skapat en enda chans , förutom när vi spelade 6-5 mot hästen.
Powerplay är ett enda stort skämt,
Bara ut och värva mer spelare!

Gavelo:

Enligt Glader igår så kommer inget hända framöver, men dialoger har vi lite överallt.

{8384}: men men man får väll ha tålamod med ett helt nytt lag, (typ nästan alla spelare efter att shl stängde ligan och speciella säsongen) men kändes det som att vi växte något/tog steg framåt mot förra matchen? Försöker ha tålamod jag denna säsong och har mycket lägre förväntningar denna säsong. Hoppas mest på att vi kan få ett bra ekonomiskt bokslut efter denna säsongå slå tbx nästa år

Robin Ztorken L: 3:e idag är bra, många bra chanser och ett slagskott i ribban, wallinder otroligt nära och Olhaver med en styrning som håll på att resultera.
Gagnon dessutom outstanding i tekningsstatistiken!

Powerplay idag är inte bedrövligt men kan bli lite spetsigare.

Men jag håller med om att Modo behöver låna in några forwards som kan göra mål

{5647}:

10 första bra fram till Almtunas PP. Sefan bra i tredje.

Ska inte skylla på nått för vi var inte värda 3p totalt sett. Men spelschemat är inte till vår fördel, vår andra och Almtunas femte match. Ett lag inne i tempo och ett lag som vilat en vecka, därför vi först kommer igång i slutet? Bra att vi får matcha tätare nu så vi kanske kan få igång spelet.

Sedan nivån, säger inget om de nya bedömningarna, men då ska man hålla dessa en hel match. Jämför situatuonen vid Wallinders uppåkning med vår sista, fattar inte skillnaden, varför friar man den ena och tar den andra?

Nej vi har för dålig kvalité på våra dommare för att detta ska bli bra. Men det är väl bara gilla läget.

Gavelo: Vinner vi nästa har vi poängmässigt börjat bättre än förra säsongen.

jonsson: Jag tror att Glader förväntat sig 2 raka segrar här i inledningen och hade Modo stått på 6 poäng så hade det inte funnit något att gnälla på egentligen, hade modo vunnit idag så hade det nog också gjort att läget varit lugnt, MEN nu har vi 2 raka torsk mot 2 mittenlag där vi varit usla på hemmaplan, några förluster till så måste Glader agera.

{6870}: medhåll, trodde att de skulle vara flera klasser bättre än vad de visat hittills och vad alla sa om dem. Särskilt Hepo som höjts till skyarna. Spelar han såhär så ökar chanserna till att han stannar kvar trots att ligorna drar igång därborta. Peters klart bäst i MoDO och han verkar vara en stabil pjäs. De två första perioderna var riktigt dåliga från er sida men kanske kan det komma på sikt. Tror att kvaliteerna i laget ändå kommer visa sig framöver och att det blir bättre.

{7639}: Vi får väl se hur illa det blir. Ifall det fortsätter på samma sätt kommer folk snart sluta köpa soffbiljetter, intresset för klubben kommer dala igen och den där auran av professionalism som MoDo har byggt upp kommer vara vara som bortblåst efter tränarbråk, massflykt inklusive spelare som nyss signat nytt kontrakt, Frank slutar, potentiellt sparkande av ny tränare och en rad floppande nyförvärv.

Då skulle lite Victor Hedman, om än i bara några matcher, vara enormt värdefullt. Hur man ska få det att gå ihop ekonomiskt har jag ingen aning om.

Hursomhelst är så jag så jäkla arg över att vi blev bestulna på vår chans att gå upp ifjol och nu känns det som att det redan efter två matcher börjar blåsa negativa vindar runt klubben.

Säsongen kommer ändå inte spelas klart. Bara spara stålarna. Efter jul kommer det bli stopp pga ekonomin

« · 2087008 · »