1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526708 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Almtuna 26/10

Sv: Modo - Almtuna 26/10
Rytter: jo jag vet ju de jag också, menar att jag håller med dig å de andra att Brynäs pajken talar i nattmössan

{7810}:

Jo det är ju det. Kollar extra på honom efter detta bara för det. Han kämpar och sliter och jobbar stenhårt i bägge riktningar, hade alla haft hans inställning hade vi definitivt inte legat runt plats 10.

Han är ju inne och tekar jämnt gör oss och ligger på över 56%, har tagit 281 tekningar och den som tagit näst mest i tekningstoppen har tagit 212st. Idag var han inne och tog viktigt tekningar i egenzon och sedan ut och bytte, så att han är viktig för oss är inget snack.

Och 9p på 12 matcher är också ok, så som jag sa, vet verkligen inte vad som gör att han är en "ruggigt stor besvikelse", visst kan han bli bättre men det är inte han som är vårt problem.

Skulle verkligen vara en mardröm om han går sönder och blir borta länge.

Rytter: Idag var han en stor anledning till målet då han skymmer målvakten, men inte får poäng (mål eller ass) för det. Otacksam uppgift, men det är rätt typiskt Ritchie. Är det något jag kan bli lite besviken på är det att han ibland väljer fel spelare eller gör fel i egen zon, men offensivt tillför han mycket även om han inte får poäng jämt...

Rytter: Han trodde väl att Byron skulle göra 50 poäng efter 20 matcher eller något. Funkar inte riktigt så..

Oscar Hedman däremot är lite av en besvikelse, HAN hade man högre förväntningar på, fast han är ju ingen katastrof men.. Hedman har mer i sig.

Byron gör exakt det man hade förväntat sig, enligt mig iaf.

{7810}: Vad är det för djävla pp???

{7810}: Jo, typiskt när Hedman får pucken i pp, men krånglar till det så mycket att han inte ens kan skjuta. Mycket snabbare och enklare tack!!!

{5647}: Vilken jävulsk interference av Almtuna innan vi åkte på vår utvisning!

{5647}: solklart utvisning på Karlkvist där, men den interference som föregick den var precis lika solklar.

Monno: var rätt klar utvisning på en till interference i hörnet också, men nu ska man döma efter jämlikhet och inte regelboken tydligen.

MODO Hockey - Almtuna IS 1-2

{5647}: Ja. Klart det är Sandin som gör målet också..

{5647}: Tyvärr imponerar inte Hanses.. tycker inte heller 2:a målet ser otagbart ut.
Ganska långt från målet, och helt oskymd

{5647}: Nu får vi skärpa oss. De två utvisningarna domaren faktiskt tog på oss var riktiga och att domaren missar två han bara ska ta är bara att glömma.

Sjukt tydlig fasthållning där nyss också. Domaren, vakna nu för Fan.

Rytter:
Tkr Ritchie gjort det bra, däremot tycker DP och OH kunde varit betydligt bättre. Har inte sett de två senaste matcherna men upplever att vi faktiskt kommer till avslut lite lättare än tidigare, men man har hjärtat i halsgropen när Uppsala anfaller

{7810}: Jag gör en halv pudel angående Byron, jag överdrev där. Han är duktig absolut och bara en liten besvikelse, jag trodde han skulle vara med dominant.

{5647}: Sandin igen....

{7225}: helvete vad svårt vi spelar. Hur djävla många gånger har vi passat bort vara lägen?
Hakningen där tog på handsken såg jag på reprisen, men den kan jag köpa att domaren missade.

MODO Hockey - Almtuna IS 1-3

{7225}:
Tror du och AJ tänker lika där :) Känner mig iaf tryggare när Hanses anv klubban än när Bjurö väljer att gör detsamma. Känns som att det saknas ödmjukhet i försvarsspelet...

Karlqvist har iget självförtroende längre! Det var inte länge sedan han var stekhet?

{5647}: Helt sjukt, de måste ju gå på skott i överläge inte bolla gris till förbannelse.
Sen försvaret, nä detta kan bli typ 1-5

Tarasov: vilket försvarsspel?

Webmaster: Ser stabilt ut, som vanligt...

Silly: Fasen. Det blir ju farligt varje gång vi tar snabba avslut (skjuta direkt), men varför ska det alltid passas eller letas pass först så chansen försvinner?
Sedan vet jag inte hur många enkla pass i egen zon och mittzon som är en meter bakom spelaren???

{5647}: Alla ska skämmas! Djävla bottenlag, oavsett division

Robin Ztorken L: Haha, minns ni vad många som sa " Hellre ett Topplag i Allsvenskan än bottenlag i SHL. Undrar om det är " Bättre topplag i Division 1 än bottenlag i Allsvenskan" som gäller nu. Kanske det bästa är att börja om i Division ett. Grannens pojks syster kan bilda stomme. Ökenvandring i minst tio år står för dörren.

JA! jag är bitter!

Vi är förbannat bra när defensiven är stark, så varför focuserar inte svarten på att hitta bättre försvarare eftersom den om vartannat är en besvikelse?

Gavelo: Defensiven har väl aldrig varit stark! När såg du det senast???

Robin Ztorken L: överlag riktigt bra mot Timrå senast, suverän mot både AIK och löven borta, alla resulterade i stora vinster.

Robin Ztorken L:

Bara vetskapen om att PANTERN för tillfället är 5 poäng före oss i tabellen får mig att må illa. Vad händer...

Sawchuk: Då hade vi i alla fall en målvakt som stod på huvudet hela tiden.
Det var vår defensiv då :-)

Randy Marsh: AJ, AJ, AJ

Gavelo: Mot AIK kan du räkna bort, dom sköt nog fem i stolpar o ribba samt missade fem öppna mål.
Det var bara guds försyn att vi vann där

Robin Ztorken L: Det enda som står på huvudet nu är Svartens briljanta bygge

Ja, jag är oxå bitter

Robin Ztorken L: Vi vann den matchen eftersom vi inte spelade fast oss i egen zon, backarna levererade snabba uppspel och Modo kontrade sönder AIK, sen att vi hade tur att inte några fler puckar slank in bakåt men vi gör ändå 5 mål på bortais.

Robin Ztorken L:
Tycker det är sin sak om en motståndare som är snabbare, mer teknisk, osv slår dig... men hos oss ser det väldigt förvirrat ut.

Sven Tuta: förstår att allt inte är AJ:s fel men så förbannat jävla urkass, aldrig lyckats med nåt. Kan inte låta bli att reta mig på karln. Ser ut som han skall få ett nervöst sammanbrott varje gång han är i rutan

Jag är heller inte bitter

Gavelo:
Ja nu ägnar vi oss åt vår specialgren... passningar som är 3-4 dm fel

Ben Perrault: Som en bitter läktarcoach så fattar jag inte att spelet är jämnare och bättre. Vi har snart spelat halva säsongen och det ser ut som det är första träningsmatchen för säsongen. Och där kom den obliatoriska idiotutvisningen

Utvisningen på ritchie kan vara den mest felaktiga jag sett den här hösten.

Ben Perrault: Ähh framtiden är ljus ;-) Fråga svartvadet ;-);-)

Tarasov: Brukar vara ett tecken på att man ute riktigt har en spelidé, det finns ingen uppställning, ingen tanke eller något att kontra med när motståndarna gjort sitt drag, Almtuna kontrollerar Modo och matchen ganska lätt.

{7633}: så de femtio första inläggen där du gnäller på svartvadet räckte inte. Du tyckte att ett femtioförsta skulle vara roligt då du lade till två smileys?

{5647}: 3

{5647}:
Aja nu skall vi inte vara sådana, du gnäller ju själv rätt ofta på domarn. Är man frustrerad så är man....

{7225}: För oss andra som varit med ett tag vet att jämtland alltid gnäller på svartvadet. Jag var snäll och skrev 50 när han säkert gnällt fler gånger. Inte varit konstruktiv. Inte skrivit någonting annat än gnällt framförallt på svartvadet som en trasig LP-skivor.

MODO Hockey - Almtuna IS 1-4

{5647}: Oj då domarbasen tar fram sin glödande pennspets.
Du och nån annan positiv kille kan väl sova sked ikväll ;-)

{5647}: Det känns som att när vi ligger under i för 3dje så stänger motståndarna ned vårt anfallsspel totalt alldeles för lätt.

« · 1771732 · »