1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530184 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Almtuna 26/10

Sv: Modo - Almtuna 26/10
flensryggsäcken:
Så att jag drog lite förhastade slutsatser, har inte svart på vitt att de tänkte som jag skrev innan. Producera, spela PP plus BP.

Sven Tuta: Kanske felet sitter hos AJ och att någon annan skulle få ihop det.

Sven Tuta:
Funderar på om det är ödmjukhet inför sin egen kapacitet som saknas, särskilt bland backarna. Man håller pucken längre än man behöver istället för att sätta fart på spelet, vänder o kladdar. Den back som stöter när de gör 3-1 är väl ytterligare ett exempel på det. Alla missade passningar när man inte är under press, vi hade nåt läge i matchen där alla 3 FW helt plötsligt tokcheckar bakom deras förlängda och de vänder blixtsnabbt.

{7225}:
Inte omöjligt men ingen av de senaste 5 tränarna har fått ihop det. Tyckte inte ens att vårt försvar var supertajt med Perra....

Tarasov: Jag vill ha kvar AJ och ta in en resurs i båset som kan koma med lite ideér och sådär. AJ är ju en pådrivare men lite taktiska tips kan ju vara bra och kanske lite nya ideer om hur laget skall formeras. Obs, jag tror inte på svartvadet här.
Sen måste ju Skröder in i laget också.

Tarasov:

Där ser man. Man hör på Nicke J också i telefonintervjun att han med en viss undermedveten ton inte vill säg att han är varken riktigt bra eller dålig i egen zon. Han pratar mest om att hans styrkor ligger i offensiven och framför allt powerplay som skytt. Hans svaghet hela förra säsongen var rörligheten i försvarszon.

Tarasov: Ska man behöva lära yrkesknektar grunderna i ishockey varje gång de byter klubb?

{7225}:
Låter vettigt, Kenta J är ju ledig så....vi drar en länk med dubbel Ö-viks koppling på d....

Sven Tuta: Ibland undrar man ju om ledningen faktiskt förstår innebörden med karaktärsspare?
Vi hade en Lars bryggman på tryout, ingen flashig typ men en typisk Peter Öberg, stark, tjurig med rätt i ställning och som kan göra några poäng, men framförallt hand sätt att uppträda på isen, han får inte förlängt men en spelare som Heier (inget ont om han, varit helt ok men det är ingen karaktärssplare) får förlängt?!, åter igen så verkar man tro att dom kan bygga laget enbart på puckhanterare och målskyttar utan minsta återblick hur det gått spelmässigt sen dom släppte tex Kfop.

Sven Tuta:
Får delvis hålla med JFK där, våra yngre backar som står för de tabbarna:(

Gavelo: Bryggman tror jag dock fick ett bättre erbjudande från Pantern än vad vi var beredda att ge.

Det tråkiga är väl att det inte är så jävla enkelt.
Inte ens detta med att ge allt i alla lägen. Vi ska inte glömma att vårt superlag med Foppa, Susse, Zucca m.fl. 2010 förlorade mot bottenlag i viktiga matcher i slutet av säsongen. Mot SSK har jag för mig var en avgörande match. Och om jag itne minns fel var det ingen vacker syn.
Så även de största vinnarskallarna kan hamna i lägen där det verkar som att dom inte ger allt.

Monno: visst är det så. Jag tror mycket handlar om psykologi. Men framför allt handlar det om att laget inte är väl sammansatt. Försvarsspelet är för dåligt och saknar stabilitet. Skrämmande insikter om hur dåligt genomtänkt värvningen av Paris var. Hedman är en gåta i sig. Flera lovande junisar, men de behöver något att falla tillbaka på, och spela ENKELT!!! Gäller både backar och forwards, även om jag tror att med en väl balanserad backuppsättning hade Modo kunnat vara ett topplag med nuvarande forwards. En Edblom eller Öberg skulle dock varit fint

Biljaletdinov: Ja, att Hedman inte skulle vara fullständigt doimnant hade man väl räknat med. Men iaf jag hade då räknat med att han skulle vara en väldigt bra back på denna nivå. Nu är han mest, mjäh.

Säger väl lite om hur komplext jobb det är att vara GM/Sportchef. Nu tycker jag liksom alla andra att Svartvadet misslyckats. Men med det jobb han har är det betydligt enklare att misslyckas än att lyckas. Framförallt då det kommer till att vara profet i sin egen hemstad..
Tror det är rätt få supportrar som faktiskt skulle lyckas bättre själv.

Ta bara Farley som till och med Sawchuck hyllade inför. Kan väl inte påstås vara en flipp än iaf. Och då är frågan, är det p.g.a. honom? Eller laget? Eller den långa flytten? Eller AJ? Ligan?
Skillnaden mellan vissa NHL spelare och SHL spelare (kanske t.o.m. HA) behöver inte vara mer än tillfälligheter, tur och förtroende.

Monno: AJ kväver spelarna. Ramar och grunder är bra. men att ha spelare som tänker för mycket på planen är inte bra.

Kolla bara Paris och Welch i fjol. Dom får ju ingen luft.

Sawchuk: Paris spelade inte ifjol (i Modo), däremot Welch

hanzon: Tror Sawchuk menar Paris i år och Welch i fjol.

Signature: Precis.

Sawchuk: Hur gick det för steen i matchen?

Sawchuk:
I nån intervju(minns inte vilken) var han själv inne på att han kanske tar för "stor plats".

snowden: Helt ok. Fick iväg några skott på mål och skötte sig väl inte sämre än någon annan offensivt. Defensivt tänkte jag inte riktigt på. Tror dom hamnade under tryck några gånger. Som det lätt blir för en juniorkedja.
I PP tycker jag han gjorde det riktigt bra till och med.
Sen är han ju 18år, så man måste ju ändå ha förväntningarna därefter.

« · 1771893