1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479659 inlägg · 4078 ämnen

Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29

1780452 · » Till forumet


Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Carl Lejonkräk: Nope. Det var ju inte för att han var från Skåne som allehanda skrev om det. =)
(Iofs kanske du inte läst det, utböling som du är)

Edit: Eller ska jag vara helt ärlig så vet ja inte säkert. Men enligt allehanda var det Öviks Öhman iaf. Men det kan ju vara att dom har fel.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno: Visst var det han från Skåne som åkte dit för rattfylla?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
dempa: Jo dom har två st. En från Skåne (Malmö?) samt då Öhmans pajken härifrån.
Skåningen har lyckats bättre i år han snittar väl nästan 1p per match tro ja.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Tarasov: Jo precis, samt Mazarinspaning enligt Jonassons upplägg..
Ros tillför inte ett skit, så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno: aha, det kan nog stämma - när du säger det reagerade jag i första matchen mot Västervik att de hade två V. Öhman! eller har de inte? jag orkar inte kolla upp det.

seriöst så tror jag vi kan glömma att Modo tar sig tillbaka till finrummet, åtminstone som det ser ut nu. om 5 år, vem vet. 10? beror väl helt på talangerna som kommer upp, att lyckas tajma dom innan de drar samtidigt som spets verkligen flippar ihop med en stomme som man fått behålla 2-3 säsonger i rad. göra en Örebro eller Rögle, typ.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Herminator:
Visst får man känslan av att han betygsätter varmkorven i de olika arenorna:);)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Sven Tuta: Norrettan har aldrig varit sämre...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno: Gör en konsekvensanalys!
Vad är alternativet? Som det ser ut nu så blir det ett negativt kval. Och vi vet hur det går i ett sådant.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Eller: Och utan länspump!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
WarEvryPractice:

"Du kan ju se det som att Blomqvist, **** och **** fick sin skolning i MoDo"

Nä men sakta i backarna och stopp, stopp, stopp.
Man kan se det så, men riktigt rätt är de ju inte.
Måste dessutom fråga Jacke nån gång varför han lirade en match med erat J20 vid 25-26års ålder :p
Uppladdat:

450x300-img_1702.pngimg_1702.png

Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
dempa: Var det inte Viktor Öhman från Skåne som avgjorde förra matchen mot Västervik?


Släkten är värst är något alla tycker sig lida av. Dels kan det bero på att man taggar till extra inför familj m.m. (se bara Farley) sen tror jag en annan sak är ren inbillning. ;-) Man kommer ihåg matcherna dom gör mål men de matcher dom inte bidrar förtränger man.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
KingCobra: "Svarten måste kompletteras med en stab runt sig"
Ungefär precis det Modo gjorde inför säsongen alltså?
Ros din mupp.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Tarasov: Hela Tomas Ros är en bisarr upplevelse. Hockeykunnandet där ryms bra precis i en fingerborg modell liten.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
KingCobra:
Ros är kontraindikator nr 2 efter Wennerholm när man inte riktigt vet vilket ben man skall stå på;)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
dempa: Det här kan ju bli en evighetsdiskussion. :)

Ryno, Rosén, Jacke Blomqvist, Hersley och delvis Alsenfelt var iofs allsvenska spelare när MoDo värvade dem till SHL. Spelare under utveckling med andra ord.

Du kan ju se det som att Blomqvist, Rosén och Hersley fick sin skolning i MoDo

Tror tex inte Hersley var redo för SHL när han kom till MoDo. Däremot är det totalt jävla tragiskt att MoDo inte såg potentialen i tex Hersley och Blomqvist. Att man inte behöll dem. Rosén var ju omöjlig att behålla ekonomiskt.

Ryno dealen kändes skum. Om modo fimpade honom så tidigt, helt frivilligt så är det ju sinnessjukt. Men det kändes mer som att Salo blåste Oskarshamn på honom med MoDo som mellanhand.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno: tror nog modo har råd ialf om man ska tro tomas ros från sprtbladet i hans nyaste artikel.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
WarEvryPractice: Ryno? Rosén? Jacke Blomqvist? Hersley? Alsenfelt (okej han sög nåt enormt här men lyckades ändå i Leksand) för att bara nämna några de senaste åren.

Sen får vi inte glömma bort "släkten är värst-syndromet". Så fort vi möter ett lag med nån gammal Modo-produkt vi dissat och som fått leta sig någon annanstans, så vem är det som alltid gör mål och ofta det avgörande mot oss? Tänker tex på J. Olofsson i KHK förra året, och V. Öhman som sänkt oss bägge matcherna i år.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Sawchuk: > "Sen är det väl mer regel än undantag att spelare som underpresterat i Modo lämnar och gör bra ifrån sig någon annanstans."

Man läser ofta att detta skrivs på denna lista. Men stämmer verkligen det? Jag kan iallafall inte komma på så många exempel som stämmer in på påståendet.

Visst, Salle fick ett lyft när han gick till Djurgården.

Jag ser inte SHL i år men jag skulle bli förvånad om Torp, Welch, Reideborn och Djuse spelar väsentligt bättre.

Att Grundström spelar bättre i år än ifjol var väl väntat när han fortfarande växer.

Filppula kanske är bättre i år, men han var ju rejält på gång redan i slutet av sin tid i MoDo.

Tambelini, Schremp, Kabanov, Önerud etc. Blev det verkligen duktigare i sin nästa klubb?

Nja, jag tror mer på att vi tar hit fel spelare än att de skulle underprestera när de väl är på plats. Men det ena utesluter förståss inte det andra. Men som sagt jag tycker inte det är uppenbart att det är så som ni skriver.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Tarasov: Problemet är ju hur fan vi ska ha råd. Då är det nog någon lokal som gäller.
För Rönnqvist lär va jätte jätte dyr och Kenta bara dyr.
Plus de 1200 andra tränarna vi har under kontrakt.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Modo är som en båt i sjönöd. Ingen kapten, inget roder, inget segel, inga åror och redan tagit in vatten till bristningsgränsen.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Kattgubben: Nej tack! Ingen AJ i Leksand då vi är nöjda som det är. Efter 22 omg är vi faktiskt bara 3p efter Modo vid samma ant omg förra året. Med all sannolikhet blir det ändå kvalspel till våren men med några snipers så ska det nog gå vägen;)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Rytter: Ni kanske skulle testa er på att göra en "tränar-rokad" med Leksand! Perra<----->A.J. ? Kanske lyfter båda lagen det...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno: Sen är det väl mer regel än undantag att spelare som underpresterat i Modo lämnar och gör bra ifrån sig någon annanstans.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Sawchuk:

Om du nu ser så jävla mycket hockey och är så kunnig som du vill få andra att tro så hoppas jag du inser att man kan spela bra i 60 minuter och ändå förlora (inte fallet idag), att man kan inleda en match bra och sedan falla igenom totalt (fallet idag). Detta är kommenterar kring en enskild match skrivna som referat under en enskild match.

Ifall man sedan gång på gång förlorar trots att man spelar bra eller är med spelmässigt, eller alltid faller igenom så är det ett tecken på ett bottenlag, och det är där vi är idag.

Frågan är vad vi ska göra för att vända detta, är det att skeppa AJ som är enda lösningen? Men vem fan vill ta över denna dödsdömda förening, måste ju vara någon sjuk människa som vågar, för många ser nog bara risker med sin egen karriär om man tar över denna klubb.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno:
Rönnqvist är ledig, hörde i nån podd att han var sugen igen. Kenta J är oxå ledig. Trevligast vore dock någon lokal förmåga som är kunnig och ingen räknat med!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Sawchuk: Ja där får du nog svårt och hitta någon som säger emot dig.

Såg en intervju i AB med jag minns inte vem. Men då frågade dom om det var jobbigt att Modo förlorade trotts att man spelat bra. Då undrar jag vad man sett för matcher? Tycker Modo satt nytt rekord i plattmatcher denna säsong.

Och nu måste jag väl förtydliga att jag inte tycker det räknas som en bra match än om jag tycker Modo spelar bra första 10.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Jag kan bara konstatera att man just nu är Allsvenskans formsvagaste lag och att man oftast får dyngstryk. och att i princip alla spelare presterar under sin förmåga av någon anledning.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Sawchuk:

Nu tänkte jag ju mer på dina hyllningar och beröm till Farley innan säsong och rapporten att han skulle vara en toppspelare i HA, sedan ditt behov att kommentera så fort han gjorde en bra match som mot AIK och för Löven idag skiner ju igenom. Tyder ju lite på att du du vill visa hur "rätt" du hade innan säsongen, och att inte kommentera hans insatser när han spelade som en div 1 spelare skriker Bagdad Bob lång väg. Mer det jag tänker gör ont och tar på ditt ego, annars vet jag inte varför du är så fixerad vid Farley.

Personligen skiter jag i honom nu när han inte har en modotröja på sig, och ja han var värdelös under sin tid i Modo.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Gusse: Är i Finland och läser era kommentarer och det är tydligen inget nytt under Modosolen. AJ briljerar med samma floskler före och efter matchen och Modoledningen fortsätter med sin svågerpolitik och ryggdunkarmedley som ingenting har hänt.
Återigen hade detta varit ett företag som bedrives på detta sätt hade det suttit en sjutumsspik i ytterdörren islagen av fogden. Någon mer tafatt företagledning går fan i mig inte att hitta.
Jag bitter!?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Rytter: Ja det var ju synd att Modo inte var tillräckligt bra för att göra mål bara :P

Att det skulle göra ont att Farley lämnar Modo för att få mer speltid i ett mycket bättre lag högre upp i tabellen förstår jag inte riktigt, kan du förklara det närmare?

Modo har ju lyckats göra förra årets bästa back i Allsvenskan till en fullständigt värdelös förvärv också.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Sawchuk: Nu skrevs det väl mer att redan efter 0-1 så tappade Modo andan och vid 0-2 och framåt var man klappkass.
Att påstå att man bara kan spela bra om man leder är ju bara ett sätt för dig att vrida det till att du får rätt. Givetvis har man inte spelat perfekt om man ligger under med ett mål. Men man kan ändå haft ett bra spel.

Och ingen har väl påstått att det är bra att man spelar bra bara första 10?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Sawchuk:

Nu har du fel, allt det positiva skrevs fram till 2-0 när vi faktiskt spelade bra, är väldigt nöjd med första perioden förutom att vi ligger under efter den, sedan faller vi ihop som ett korthus efter deras 2-0 mål. Det är precis det jag skrivit och efter det är det helt värdelöst spel från vår sida. Orkar du inte läsa och förstå det är det ditt problem.

Du är så jävla dryg ibland, och det där med Farley gör nog sjukt ont i ditt stora uppblåsta ego. Han har gjort två bra matcher i HA av ca 20 matcher och du har bara kommenterat honom när han gjort dessa. Vart var du och kommenterade när han spelade som en div 1 spelare? På tal om Bagdad-Bod alltså?

Ja vi får väl se vart Farley landar efter säsongen, men jag tror att han som bäst kommer vara en medelmåtta i HA detta år med tanke på det han presterat, ifall han ens blir kvar i löven.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Angående Farley så tycker jag ju självklart att det är kul om han lyckas, synd bara att det inte blev i Modo.

Kommentarer från Lövare ikväll.

"Kul att han får ut lite av sin potential. Är helt säker på att det finns mer."

"Ska lyftas ikväll! En injektion. Pågång efter målet. Tror det var några ton som lättade från dom axlarna.."

"Får han bara hänga någon till så har vi en spelartyp som vi saknat hela säsongen. En finurlig och väldigt offensivt lagd forward. Han kommer hjälpa oss att få till farliga kontringar!"

"Bisarraste situationen idag. Vi lägger ner pucken och man tror att det ska bli icing. Kameran hänger inte riktigt med men när den får in pucken i bild så står Farley där med pucken under kontroll...hur f-n gick det till...teleportering?"

Så, som sagt man får väl summera honom efter säsongen men som Modo spelar nu så kanske man ska ställa sig frågan om det är spelarna det är fel på, i sådana fall kan man ju skeppa allihop.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno: Givetvis snackar jag om truppen som den vore komplett. Men även då såg det taskigt ut. Jag vet att Johansson så gärna vill vända detta. Men nu så tror jag att det behövs en ny röst i båset. Försök rädda detta innan det är för sent. Jag hoppas Modo agerar. Vad säger sponsorerna?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno:

Jag vet inte hur ofta jag läst samma analyser här på forumet. Modo har varit bra men ligger oturligt under med 2-0, som om man använder karbonpapper...

Man har ju uppenbarligen inte varit tillräckligt bra om man ligger under med 2-0. Speciellt om det händer varje match.

Förövrigt är det fullkomligt meningslöst att vara bra i tio minuter av sextio.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Gusse: Tar ni 1 p i nästa match så hamnar på det poängsnittet som LIF hade förra året när man låg sist OCH sparkade Sjur Robert. Ser ut som att någonting behöver göras om inte raset ska fortsätta!?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Gusse: Nu är det väl rätt uppenbart att AJ misslyckas. Men att påstå att den trupp vi ställde på isen idag skulle vara rätt bra på pappret? Vi har ju fasiken inga centrar!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Gusse:

Är sällan för att sparka tränare, Huras är väl en av gångerna det känns helt klockrent och nödvändigt.

Ville verkligen att AJ skulle lyckas eftersom vi behöver någon som ställer hårda krav drar upp tempot på träningarna och inte viker sig för spelare.

Men frågan är ifall det inte är för sent nu för AJ att vända detta. Vi är i liknande situation som Leksand förra året med en ganska ung oerfaren huvudtränare som verkar rätt het.

Kan vara så att det fungerar bra när man har ett lag som spelar mer utan press och inte är tippade i toppen och när det behövs en het tränare för att elda på och skapa energi till laget.

Men ett lag som modo som har kravet att vara i toppen och har bra spelare med HA mått samt unga lovande spelare kanske behöver någon som ingjuter tålamod och trygghet i laget. Har skrivit det tidigare och det är kanske en Kenta som saknas, skulle man kunna ta in Kenta och upp med Styf kanske.

Skulle Kenta kunna bli våran Perra? Eller vad finns det för andra namn där ute? Vad finns det inom egna organisationen?

Ifall vi ska byta tränare vilken ska vi ta in och vem känns realistisk?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Sawchuk: Så man kan inte vara bra 10min av en match för att sen vara klappkass i 50 menar du?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Rytter: Hörru Bagdad Bob, ända tills det stod 4-0 lät det som Modo var det bättre laget, sen blev det annat ljud i skällan.

Hur som helst så förlorar Modo igen och åker expresståg mot Division 1 och Möten mot Vännäs Teg, ÖHF och gud vet vad mer som spelar där samtidigt som Löven vinner mot Almtuna med Farleys kedja i huvudrollen och går upp på en sjundeplats.

Vi kan ju bedöma vem som hade fel då vi summerar säsongen. Det blir spännande att se vem som skrattar sist..

Men nästa match kanske det vänder Rytter...

Monno: Som sagt, jag har inte sett Modomatchen men förlorar man med 100 mål igen så har jag svårt att se att man gör någonting alls rätt.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Gusse: Vad jag sagt hela tiden.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Rytter: Från att vara stykgäng i shl till att vara strykgäng i As på en säsong, ingen kan iaf säga att vi inte är konsekventa ;)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Nu måste Herr Johansson bort. Om vi så måste bära ut honom. Så här ska det inte behöva se ut. Modo har på pappret ett ganska bra lag. Att dom inte fått ihop det är inte Svartvadets eller sportcomiteens fel. Modo har värvat bra i allsvenskt mått mätt. Johansson har misslyckas kapitalt och måste bort. Tyvärr så lär han inte kliva av självmant.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
modomille:

Absolut det säger jag inget om, alla har fel och kommer fortsätta att ha det. Men man kanske inte ska kalla andra för Bagdad-Bob när man själv agerar som en sådan.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
MODO Hockey - BIK Karlskoga 1-5
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Rytter: Vi är bara människor,alla har fel ibland och nu hade Sawchuk det. Sen så kan det ju vara så att det är lite av Modos fel att han floppade,men ett riktigt proffs levererar i vilket lag som helst.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno: Kan bara hålla med...
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Webmaster:
Skall Sellgren lyckas gå plus denna match!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno: Hade vi Huras i båset så!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
Monno: Nu vänder vi! ;-)
Kommentera

1780452 · »