{8179}: Då är regeln precis som jag minns den! Och den där pucken gick framåt, om än minimalt men framåt gick den. Och hur fan kan domaren som står BAKOM mål slå av den? Återigen en av alla dessa bisarra händelser i den här serien
Tarasov: Säcken tar det säkra före det osäkra vilket är bra på lång sikt dock hade han kunde vara lite "småtokig" ibland ;-) Han hade kunnat slängt in Frycklund lite oftare tkr jag då han visade sin styrka i man/man situationer. Hade Säcken visat sin spjuversida och tokat till det lite hade vi kanske fått sett nåt dylikt ;-)
Confusius: Hoppades som fan på vinst i straffläggningen mest för att platta till alla rabiata gnällkärringar härinne.. Tycker förresten Frycklund bevisade att han förtjänar en bättre omgivning. Jaja, på’t igen på Lördag.
Gavelo: Björklund producerar ingenting om han inte har någon som hjälper honom. Tycker det är rätt bra med honom Molin, Jakobsson skall väl tillföra fart är det tänkt. Tanken som sådan ser jag inte som så dum.
Confusius: Såhär står det i regelboken: Om straffläggaren av någon anledning tappar kontroll på pucken kan han återvända till pucken och fortsätta straffslaget förutsatt att pucken hela tiden har rört sig framåt.
Detta är min teori om fortsättningen på Allsvenskan: Timrå och AIK möts i en final, och den tror jag faktiskt AIK vinner. Timrå får sedan möta Leksand eller Almtuna i bäst av 7, där vinner Timrå.
Monno: Vi har i alla fall ett bra försvar, men inget och noll framåt. Skapade vi två bra målchanser efter första perioden? Efter 15 minuter in i tredje, desperat jagande kvittering, hade vi fått iväg ett skott mot mål- Nej, det märks att försvaret prioriteras just nu
Gavelo: Klart vi skulle förlora vår första straffläggning ikväll... Aja sett till andra halvan av matchen ska vi vara glada för poäng. Vår offensiv är verkligen helt otroligt trubbig nu. Då Molin har en svacka så har vi fasiken inga andra som producerar. Ja förutom Hedman då.