1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Björklöven 14/2

1871543 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven 14/2
Confusius:
När hon väl var på plats fick jag intrycket av att hon iaf var rätt ok, vi gick trots allt plus året innan. Men så här i efterhand så låter det inte särskilt bra om man nu skall underdriva....
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Tarasov: Charlotte som var så fantastisk! ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Axle San:
Jo det stämmer när man gick in i säsongen hade man ingen aning om var lönebudgeten skulle landa. Låter faktiskt helt otroligt man undrar vad administrationen sysslade med, eller om det öht fanns någon plan.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Tarasov: När Modo föll ur så fick de börja med ett blankt papper men tyvärr så fick de ju börja alldeles för sent på säsongen när många spelare var uppknutna redan. Sen var det om jag minns rätt länge oklart hur stor lönebudgeten skulle bli.
Det tar några säsonger tills en stomme är lagt om man startar med de förutsättningarna. Nästa säsong så kommer Sundlöv att till större utsträckning ha satt sin prägel på laget och förhoppningsvis så kommer det att visa sig på planen också.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Axle San: Måste faktiskt säga det är underbart läsa en kommentar av någon som ser positivt på framtiden!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Robin Ztorken L:
Apropå målen bakåt, så har vi i Hanses en målis som ligger kring 93-94% sedan comebacken vilket är helt otroligt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Axle San:
Det här med långsiktighet/tålamod borde rimligen gälla arbetsmetodiken, bygga via juniorer kan man göra om det råkar vara tillräckligt bra en viss säsong.

Det som jag tycker är lite synd var att man ändå fick ett blankt papper med truppen i allsvenskan, inga gamla kontrakt som släpar eller tynger lönebudgeten men det har man redan nu. Kanske orimligt att man inte har något kontrakt som tynger men trist.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Gäsp: Tycker vi har spelare att faktiskt kunna ha tre producerande linor och en med minimal speltid, bara avlasta då och då.
Men visst har man stärkt sin defensiv de senaste omgångarna, det märks.

Inte mycket mål bakåt, men totalt uddlöst framåt, men det snåla insläppande av mål ger oss ständigt möjlighet till poäng i dessa matcher.

Det märkliga är att det är Modo som torskat flest matcher av alla lag i serien, undantaget Västervik, det är faktiskt bedrövligt dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Gavelo: Varför särade säcken på Molin, Marklund och Eriksson? Visst Eriksson tappade formen men det var en utav seriens bättre femma. Sen kan jag köpa att vi får bättre bredd i övriga men jag tycker att vi har material för att ha två riktigt vassa femmor.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Mydar: Frågan är om inte ekonomiska resurser är det som kan ta ett lag till SHL i framtiden. Spåret med att bygga med spelare från juniorleden och värva unga talanger är otroligt sårbart och SHL kommer i allt större utsträckning att plocka guldkornen.
Att bygga långsiktigt kommer att bli otroligt svårt då spelarna inte får vara för bra. Det gäller att ha en stark organisation som är redo att hugga när chansen kommer.
Det gäller att vara ett topplag och kanske förstärka i februari när man har läge att hamna på en direktkvalsplats.

Se på Timrå, detta kan vara deras chans sen kanske de hamnar som nr 7 nästa år då de återigen kommer att tappa russinen i kakan.
Modo ligger givetvis bra till på sikt med det intresse som finns i bygden både när det gäller publik och företag som är villiga att hjälpa till.
Jag tror att om Modo ligger säg, topp fyra den här tiden på en säsong så kommer uppslutningen att bli fenomenal och alla möjligheter att mobilisera finns.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Gavelo: Just den sista detaljen tycker jag ändå är det halmstrå som kan tala för Modo att nå eventuellt playoff. Trenden att vara seg som sirap, att kunna göra det oväntade med minuterna kvar på klockan.. Får väl komma ihåg det är 6-7 lag efter oss i serien med som är minst lika kass. Sen kan man ju diskutera hur långht de skulle gå i ett play off, antagligen undanstökade ganska fort.

Men jag tror inte heller på något SHL de närmaste åren. Inser vilken svårighet det är att försöka bygga en stomme av spelare som både ska stanna och lira bra, samtidigt som SHL öppnar börsen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
bisterfinnen: Spelarna idag spelar för sig själva och sin egen förtjänst. Det handlar 0% om klubben och laget när det kommer till kritan. Det var därför jag får spunk när våra talanger pissade på oss och stack utan ens ett hej då eller ett lycka till. Först drog förstasorteringen, sen andra och tredje, utan att ens se sig över axeln.

Detta dränage i kombination med såväl klubbens som supportrarnas uppblåsthet är det som raserat Modo Hockey.

Det lustiga är att supportrar inte ens lyfter på ögonbrynet. Tvärtom försvarar man såväl klubb som enskilda spelare som förråder klubben dom sagt sig älska. Man fortsätter stoltsera på sina höga hästar och tror verkligen att man på gamla meriter förtjänar en plats i finrummet. Tough luck. I detta fall håller jag med butterstorken.

Jag tror att Modo är som en missbrukare. Inte förrän man når rock bottom och erkänner sig själva som en sketen förlorare och pundare kan man blrja bygga nytt. För dem som tror att vi redan varit nere och vänt säger jag, hahaha. Förnekelse. Ni har inte ens varit i närheten än. Spela nykter och insiktsfull lurar ingen. Juniorlagen och damlaget är just nu era langare av högmodsgift, så ni vet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Costanza: Vi har inte pyst ut allt högmod ännu, det finns en hel del kvar att städa bort innan ödmjukheten tar överhand. Vi ska nog åka ur AS först tror jag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Nucky: eller kön
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Smurfen: Så sant. Som jag lite ironiskt skrivit här förut och nu säger för femte och säkert nu för sista gången: Vill föreningen MoDo Hockey verkligen ta reda på varför det går helt jävla åt helvete varje jävla säsong!!!!???? Nä, men sitt där då och klia varann på ryggen och lyft lön. Kom då för fan inte och peka på omotiverade supportrar. Det är väl fan att efter -24 miljoner, alla turer och rensningar, så sitter ändå dumheten kvar på kansliet. Jävla nötter!!!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Costanza: Tycker verkligen att det du skriver är något som verkligen INTE verka finnas i Modos kravbild och det är sen många år tillbaks !

Skulle vara bra om fler lyfter fram dessa synpunkter till dom herrar som styr i Modo Hockey , tillslut så kanske även dessa herrar vaknar upp å inser att där är nog en av de absolut största punkterna som är problemet i Modo !!!

Mailet som jag själv skrev till Frank som han vidarebefordrade till både VD och sporten , och i mailet som jag skrev till dom var just att vi åskådare verkligen ser att mycket av inställningen verka inte finnas där och där av folk som väljer att stanna hemma än att gå på matcherna.

I svaret jag fick tillbaka så kunde man på nått sätt läsa mellan raderna om att ” typ , nä men det har vi aldrig tänkt åt det hållet som en orsak till att folk har lessnat att gå på matcherna ”

Känns som att Ödmjukheten fortfarande inte är deras starkaste sida precis , där av också kravet mot spelarna .
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Sawchuk:
Jag väljer att misstolka ditt inlägg och börjar kommenterar själva listan istället.

Vilka namn alltså, jag har sett alla spela (om än inte live). Är väl bara Vykoukal jag inte fastnat för. David Viborny var dock en riktig lirare

Sture Andersson, Pekka Arbelius och Martin Hostak borde också vare med på listan. 1999 svider, men Jan Larsson var sjukt spelskicklig i vakumeet mellan Foppa och Sedins.

Sedan är Sasse Sandström smått legendarisk.

Kul också när vi signade spelare som var långt ifrån etablarade, men som sedan blev stabila elitspelare. Tänker på tex Kent Lantz, Urban Nordin, Ingemar Ström, Tommy Pettersson, Alavaara, Pihl. Det är väl i den kategorin av spelare som vi behöver fynda.

Men tillbaks till nutid.

Vet inte vad man ska dra för slutsatser att vi kändes ganska överlägsna i spelet 3 mot 3. Inte första gången det är så.

Jag ser inte nattsvart på dagens MoDo. Men jag inbillar mig att spelförståelsen är för låg på för många spelare. Vissa spelare begränsas av sin skridskoåkning, tex Johan Eriksson och Björklund. Men omgiven av fler spelskickliga lagkompisar skulle dessa killar funka i Allsvenskan. Karlqvist är också duktig. Molin och Sellgren är genuint duktiga, men det räcker inte för att MoDo skall dominera matcher. Vilket vi måste göra för att ha en realistisk chans att gå upp. Vi ska ju ha ett lag som kan vinna matcher med 5-0. Vända tremålsunderlägen osv.

Tycker bra passningsspel väcker mer känslor än tacklingar och att "gå på mål". Men visst det behövs några sådana också för att få ett lag. Men dessa energi-spelare är ofta lite enklare att hitta än de som står för själva spelet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Sawchuk: Bästa sammanfattningen på länge.
Modo idag är lika spännande som en avslagen lättöl
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Sawchuk: Auvinen, eller hur han stavar, tacklar ju faktiskt en hel del.

Men det men känslor kring läget tror jag har att göra med att man börjar bli rätt matt. Att förlora i SHL kunde man som leva med. Men att åka på stryk för jämnan i HA gör det väldigt svårt för motivationen och glädjen kring Modo.
Sen kan man ju tycka vad man vill, det var en del gnäll även när Modo försökte sticka ut.
Säger väl sig självt på sätt och vis. Widebro är ingen Erkén.
Med det sagt tycker jag inte Widebro missköter sig. Men nå mkt huvudrubriker p.g.a. uttalanden ger han nog inte.

Sen håller jag med Ivandrago, med rätt ledning har vi inte sämre förutsättningar än något annat lag att gå upp. Snarare bättre. Problemet är ju bara att få in rätt ledning.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Sawchuk: Håller med dig om inställningen till sitt jobb som spelare i MoDo Hockey. Man ska smälla på. Gå på mål. Skjuta direkt så hårt du kan. Sköta sig vid sidan av. Jobba hem stenhårt. Bli förbannad vid förlust. Låta klubbens intressen gå före dina. Visa nån jävla stolthet. Frågan är när ska MoDo ställa dessa krav?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Gavelo: men. Inte fan är det kul att se Modo idag. Man är effektiva att hämta poäng, men någon hockey som går till historien är det inte.

Samtidigt hade jag föredragit den hockeyn mot Leksand för två år sedan.

Håller själv på United och skäms över den fotboll vi spelar under moriño. Ferguson var väl inte alltid roligast, men det var inte så cyniskt och så defensivt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
J F K: Absolut, Wenger har gjort mycket bra för Arsenal, men topp 3 betyder ingenting förutom en CL plats, man måste vinna titlar det är det de handlar om.
Arsenal har inga titlar på över 10 år förutom FA cupen och community shield men vem fan bryr sig om dom?, när det är ligan och Cl som verkligen räknas.
Sen har Modo blivit bättre, men det duger inte att bara vara bra, man måste vara bäst, det är det sport handlar om, och bäst är Modo verkligen inte
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
J F K: Det handlar inte om poäng JFK, det handlar om känslor. För mig har MODO varit känslor, Berg och dalar, eufori som då Svarten trycker in pucken mot Timrå eller illamående då Foppa fick en armbåge i huvudet av Peter Nordström. Förvåning som då Horava klackade in pucken och adrenalinpåslag som då Hinote tog sig an självaste Chara.

Så känner man aldrig nuförtiden, ett leende, eller ett byte av kanal som mest. Intervjuver orkar man inte höra för alla säger samma sak. Tacklingar? När tacklade en Modospelare en motståndare senast?

Modo är som en folklig bil i mellanprisskiktet, aldrig en sladd, lusten att rejsa vid ett rödljus är obefintligt, inget man skryter med, den bara finns där för att man måste ha den. Man hoppas att den klarar besiktningen varje år och får man en tvåa så löser man det med en billig reservdel från mekonomen...

Jag förlorar hellre med 10-0 mot Frölunda i SHL än vinner med 3-2 mot Västervik i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
J F K:
Ett bra playoff är det viktigaste, helst 5 så man får 3 hemmamatcher.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Robin Ztorken L:
Haha. Får vi bara en GM som kan sätta ihop ett lag kan vi utmana rätt snabbt det är jag säker på, att gå upp kan däremot ta tid, för det räcker inte endast med ett bra lag utan man skall även ha de där berömda marginalerna. Problemet inför nästa säsong är att kärnan består av bla Häggström/TobbeE/TommeE/Björklund/VÖ. Dessa har vi minst 1 säsong till, och i en del fall 2.

Vi har även Molin/JE/Hanses en säsong till men dessa är inte något problem, det enda problemet är att Molin lär lämna och rätt stor risk att Hanses lämnar han med.

Om vi hoppar tillbaka till de förstnämnda så ser jag inte att det är en kärna som kan leda laget uppåt, Björklund har ett bra skott och det är värdefullt med rättgivning. VÖ är ännu ung och kan utvecklas men det finns det inga garantier för. Häggström/Tobbe/Tommy kan säkert vara bra komplement dessutom talar inte tiden för dem.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Robin Ztorken L: Vilken resa man gjort, från SM guld till att bränna allt eget kapital och bli ett strykgäng i en division lägre ner, nä att Modo spelar Shl är långt borta, Modo har bränt alla livlinor och slåss nu för sin existens, med snabbt sinande intresse från fans och en svagare ungdomsverksamhet så kommer man allt längre från en storhetstid, jag har 4-5 småklubbar i allsvenskan som jag håller före Modo utvecklingsmässigt i dagsläget.
En väldigt realistisk gissning är att Modo inte spelar shl igen på minst 10 år om man inte beslutar för att utöka shl med 6-8 lag, sportsligt är Modo så långt efter många andra klubbar och det finns faktiskt inte just någonting som talar för något annat just nu.
Trist absolut..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Sawchuk: Tror nog att det är alla dessa stora namn och uppmärksamhet i media som gör att andra lag taggar till lite extra mot MoDo. Kan bara bli imponerad av de modiga och kunniga tränare som åker till Ö-vik och försöker lyfta klubben år efter år. Sveriges svåraste jobb?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Robin Ztorken L: Spelar väl ingen större roll egentligen. Huvudsaken är att vi alla lever ett gott liv, håller oss ifrån droger och främlingar i skåpbilar.

Hellre ett Modo som vinner varannan match i allsvenskan, än ett Modo som blir förnedrade i SHL och förlorar med 10-0 i Scandinavium.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Gavelo: ja. Modo är verkligen inget lag som tagit 14 poäng av 21 på slutet eller bara blivit nollade i en av de matcherna. Verkligen inte, utan Modo har knappt ett poäng på slutet.

Men. Jag hade gärna tagit Wenger. Typ 15 år på raken i champions League. Lätt att gnälla på för uteblivna vinster, men fruktansvärt konsekventa i topp tre.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Sawchuk:
tom så Morten Green går före de sistnämnda va;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Nucky: Ja, en vinst i straffläggningen hade fått mig att känna mig helt tillplattad.

Nils Johansson, Gunnar Bäckman, Håkan Nygren, Björn Palmqvist, Pelle Lundqvist, Anders Hedberg, Anders Kallur, Lasse Lindgren, Bosse Berglund, Ulf Norberg, Mikko Leinonen, Tommy Själin, Juha Tuohimaa, Robban Frestadius, Thomas Gradin, Lars Molin, Tomas Jonsson, Milo Horava, Micke Hjälm, Lars Bysse Byström, Tommy Salo, Jiri Vykoukal, Magnus Wernblom, Peter Forsberg, Markus Näslund, Hasse Jonsson, Anders Söderberg, Franticek Kaberle, Andreas Salomonsson, Mattias Timander, Anders Eriksson, Perra Svartvadet, Nicklas Sundström, Dan Hinote, Samme Påhlsson, Per Åge Skröder, Mattias Weinhandl, Karol Krizan, Henrik Sedan, Daniel Sedan, Victor Hedman, Toby Enström, Alexander Steen, Mats Zuccarello, William Nylander.....................Henrik Björklund, Johan Eriksson, Magnus Häggström, Kristian Jakobsson, Emil Carnestad, Tobias Eriksson :(
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Robin Ztorken L: åfan😂
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Gavelo: kan hålla med om jämförelsen med Wenger. Men skillnaden är ju att säcken börjar få ordning på defensiven enligt mig och det har inte Wenger (fakta) fått på över 20 år. #wengerout
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Gavelo: Kommer nog ta 100 år innan Modo är tillbaka där vi var 2015.
Vet inte hur gamla alla är här på forumet, men få kommer få se Modo i SHL igen, det vågar jag lova
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
hk: Tack vare Molins utvisning som Modo tar poäng!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
jag sitter tyst och väntar på när särki ska komma på att spela sarg ut i 60 minuter inte kommer leda till några stora titlar... eller ens stora segrar!

Lite Arsene Wenger vibbar över särkijärvi faktiskt, ingen direkt idé, kör på med sarg ut i varje match och hoppas att man tar poäng mot mellanskiktet, i toppmötena är man chanslös, man är trots allt nöjd med det!?!

Modo är så intetsägande, hjärtlöst och viljesvagt, man är spillror av den starka förening och laganda man en gång instiftade i klubben, hårt jobb, tekniska lösningar och framförallt stort hjärta.. idag ett hopplock av spelare som har svårt med både passningar och fysiken, kylan saknas helt och ledningen känns mest handlingsförlamad och travar på i samma spår i hopp om att det en dag ska vända.

I all denna jävla misär så finna det ändå en liten detalj som är positiv förutom Molins mustasch, det är att man trots stora motgångar så har man vänt trenden och gör bra sista perioder, Modo var faktiskt helt dominanta i sudden och borde avgjort där, men bara det att kunna komma tillbaka trots att domarna tagit ett gäng ganska mediokra utvisningar är en jävla styrka, skulle man nu bara då in lite mer kompetens i laget så kanske vi faktiskt kan vinna ett derby på sikt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Confusius: Såg bra ut när han var inne med dem i slutet och fick med sig utvisningen!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Millennium: Nej. Gnällkärring är aldrig ok att vara, oavsett sammanhang.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Otto1: Då är regeln precis som jag minns den! Och den där pucken gick framåt, om än minimalt men framåt gick den. Och hur fan kan domaren som står BAKOM mål slå av den? Återigen en av alla dessa bisarra händelser i den här serien
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Goalsandhits: Är det bäst av 3? Huvudsaken är att ni tvålar dit Leksand, men hoppas verkligen att de inte ens får kvala!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Tarasov: Säcken tar det säkra före det osäkra vilket är bra på lång sikt dock hade han kunde vara lite "småtokig" ibland ;-) Han hade kunnat slängt in Frycklund lite oftare tkr jag då han visade sin styrka i man/man situationer. Hade Säcken visat sin spjuversida och tokat till det lite hade vi kanske fått sett nåt dylikt ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Nucky: Själv hoppades jag att Modo skulle vinna straffläggningen eftersom jag håller på Modo. Finns bra anledningar till att vara en gnällkärring.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Tarasov: Personligen så hade jag satt in Fryckund som enter mellan Molin och Björka
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Confusius: Hoppades som fan på vinst i straffläggningen mest för att platta till alla rabiata gnällkärringar härinne..
Tycker förresten Frycklund bevisade att han förtjänar en bättre omgivning.
Jaja, på’t igen på Lördag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Millennium: Går tydligen inte att kopiera och klistra in ;) Men nuså..

Jag fuskade, jag vet, förlåt.. :)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Gavelo:
Björklund producerar ingenting om han inte har någon som hjälper honom. Tycker det är rätt bra med honom Molin, Jakobsson skall väl tillföra fart är det tänkt. Tanken som sådan ser jag inte som så dum.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Otto1: Väldigt många frågetecken i den regeln med andra ord.

Detta inlägg hade varit klockrent om inte du redigerade ditt.... :)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Confusius: Såhär står det i regelboken: Om straffläggaren av någon anledning tappar kontroll på pucken kan han återvända till pucken och fortsätta straffslaget förutsatt att pucken hela tiden har rört sig framåt.

Vad jag ser så rör sig pucken i sidled.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Rikky: Det ena behöver ju inte utesluta det andra ;) Är nöjd med en poäng, men är ändå nyfiken på vad reglerna säger.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 14/2
Tack Björklöven. Vi fick en poäng. Lägger byxorna på min säng. Nu går jag ut på den kalla balkongen i kvarteret och visar Modoröven.
Kommentera

1871543 · »