1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479994 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.

1777797 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Rytter: Tvärtom så tycker jag kritik ska tas i media, give some and take some. All sport är så jäkla menlös nuförtiden, ingen törs säga nåt och till och med hockeyspelare och tränare ropar ordet kränkt lite nu och då.

Nä, fler Bertar och Jontar, Tortorellas och Ledinare behövs så inte sporten självdör i sina försök att vara PK.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Gusse: Jaha, det visste jag inte. Tackar.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Hälge: Eftersom Skröder varit utlånad har han en karens på tre dagar innan han får lira igen som jag har fattat det.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Tarasov: Ingen Skröder med i ÖHF idag. Har ni hört något om mer spel i MoDo ?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
greykarn:
Varför inte använda den uppställning som funka de 5 första, förstår inte orsaken till att man splittra dem
Jesper L på point
Karlqvist till vänster Björklung i mitten Ritchie till höger
Farley framför mål/avlastare

Skall Farley vara petad så kan väl Lukas ta han s plats...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Robin Ztorken L: intressant att diskutera lösningar i PP1.

Karlkvist ju självskriven.

Jag tycker vi ska låta tex Sellgren köra istället för Paris/Lindgren på blå. Eventuellt tom pröva forward på point.

Sen är det väl framför mål Björklund/Skröder som är ända alternativet? Wernblom?. kanske pröva Paris framför mål?

Ritchie på teket, men i ärlighetens namn tycker jag att han är lite för seg i pucktempot i PP. Rundqvist är ju inte ett alternativ, så tycker faktiskt vår centerbrist är vårt största dilemma i PP. Kanske pröva tom med att ställa Ritchie framför mål.

Karlvist-Sellgren-Molin
Ritchie
Wernblom

Såga mig :-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Tarasov: Vi vet inte vad som händer i kulisserna.
Om ämnet tidigare har tagits upp och ingenting händer, då kan det kanske ge utdelning om det lyfts upp mer offentligt. Debatten skall tas, tycker jag. Sen hur, det kan man fundera på. För domarnnivån är löjligt dålig.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk:
Kan nog hålla med när jag fått tänka efter en dag;) Lämna saker man inte kan påverka därhän
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
{Knerten. Det är ju inom ligans organisation som sånt som domarna skall diskuteras och problem lösas. Att svartmåla domarna officiellt och på så vis den egna ligan gynnar inte någon överhuvudtaget.
Om media tar upp saken så fine,men jag tycker inte att an tränare skall lägga ved på den brasan, det ser inte bra ut.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
J F K: OK , Näst sämst då, i grenen pp.
Men det inger ingen trygghet direkt
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Robin Ztorken L: fakta är inte din grej? Almtuna är överlägset sämst i pp. De har nästan bara hälften av vår utdelning, men då var vi bra i början också.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
greykarn: Sämst i den grenen också, för vi måste vara i särklass sämst i pp.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk: Jag kan hålla med dig, men blir det samma respons? Om dom vet saker och ting kan komma att tas upp öppet i media så vill dom nog försöka förbättra produkten (domarna) till slut, kan man hoppas.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk:

Här utvecklar han sin kritik/synpunkter: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/modo/article23942899.ab

Tycker han har många bra synpunkter, kör ett utbyte mellan HA och SHL och inför fyrdommarsystemet i HA. En orutinerad domare tillsammans med en från SHL i syfte att hjälpa och utveckla den orutinerade tycker jag låter lysande, och samtidigt blir nog produkten i HA bättre.

Sedan kan jag hålla med att kritik bör tas utanför media och direkt till mottagarna. Men tyvärr har ju domarkåren genom åren inte visat sig villiga till dialog och lyssna på kritik, så enda sättet att nå fram blir då via media.
Kommentera


Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Robin Ztorken L: Det var nonchalant och korkat att gå framför mål. Löven skickar fram två för att forechecka och att gå bakom mål hade gjort uppspelet något enklare, samt givetvis att ett felskär eller missad puck vore då givetvis mycket mindre farligt.

Det dom irriterar mig är att man konstant gör sådana skitfel dom inte rättas till. Nu kom felskäret den här matchen, men egentligen var det dömt att hända någon gång med tanke på att sådana saker tillåts...

Sedan ska inte en så rutinerad back som hedman göra ett sådant pojklagsmisstag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Gavelo:
Det positiva med 3 var att man iaf inte tappade allt likt exv Almtuna-matchen, eller nåt annat valfritt exempel. Det har ibland nästan känts som att motståndarna stått och laddat i slottet, alternativt haft friåkning in mot mål. Kanske det bara är en tillfällighet eller ett fall framåt? Backa bandet 10 omgångar och gårdagens match hade garanterat varit en förlust.

Man får oxå ta med i beräkningen att ett match svänger, för visst känns det som vi har maximal utdelning fram till 3-0, bra spel absolut vi behöver inte skämmas för ledningen, men inte mkt som fungerar hos Björklöven heller, inte så mkt medstuds heller. Att Björklöven sedan har lite medvind tillhör sakens natur.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk:
Men Carl då, Du vet att det kan bero på vilka sidor som tidigare är besökta!!! *asg* ;D
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Gavelo: Är det någon som bör vara petad så är det Hedman!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Mer nyanserat:
Många juniorer påverkar naturligtvis men faktum är att detta fenomen att helt sluta spela i 3:e hör till vardagen för en modoit.
Både lövens 2-3 mål är kraftiga misstag av våra backar, de första är ett hemåtjobb som enkelt skall slås bakom egen kasse till högerbacken men beslutsamheten i hemåtjobbet och backhandpassningen är svag och en lövenforward kan bryta pucken bakom hanses och sen spela in den i slottet.
Hedmans felskär är naturligtvis bara oflyt och taskig tajming som Hedlund skulle ha sagt, men efter han ramlat så kommer han ju inte upp på rören igen utan gör något halvtaskigt försök till magpladask och täckning.

man kan ju tro och tycka att detta är tillfälligheter men jag tror att detta är en kontenta av den mentala pressen som finns i laget.

Faktum är att Modo förlorar skotten rätt stort i 3:e perioden (5-11) trots att Modo har 4 minuter PP och löven inget, övertiden slutar skotten 1-6.
Modo skjuter alltså 6 skott på mål sista 25 minutrarna trots att man även får 2 st powerplay och har en komfortabel ledning med 3-1!

Positivt ändå att plocka en extra poäng men det överlägset mest positiva var uppslutningen, över 7000 är helt makalöst så tack till alla Modo och lövenssupportrar som tog sig till arenan 👏🏽👏🏽
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Rytter:
Det är klart att jag är..
Vi var INTE med i första perioden ens och att det "bara" stod 3-0 är ett under..
Hanses gjorde en bra match samtidigt som jag måste säga att Werner var inte riktigt i det "flow" han har vart i tidigare matcher även om han inte gjorde bort sig på nått sätt!
Lätt att glömma att Werner "bara" är 19år och vakter brukar inte vara så bra i den unga åldern..
Helt klart skall vi vara mycket nöjda över resultatet och med mer spets i 3:e så hade vi vunnit likväl som ni borde ha avgjort i 2:a..
Rättvist ur era ögon helt klart är resultatet det men kanske inte om man ser hur MoDo tappar så gröndjävulskt i 3:e men jag är en av de som önskar att dom kan reda upp denna mentala kolapps, samtidigt som vi måste skärpa till saker som bara inte får hända..
Hur som helst bra match!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Tarasov: Det kan ju finnas bakomliggande saker som gjorde att DP inte spelade så som småsjuk, privata saker etc etc.
Sen tror jag det kan vara nyttigt att få någon match på läktaren oavsett.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
J F K:
Vad tror ni? Är DP tillbaka till nästa match? Tyckte uppspelen flöt bättre igår. Eidstedt skötte sig så långe han fick vara med. Hedman gjorde en hyfsad match men kanske borde även han få en match på läktarn.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk: Hade kritiken varit mot den domarebsol dömde håller jag med. Nu var det riktat mot ligan och hocleyförbundet. Dvs, AJ vill få till en debatt. Helt omöjligt att bara ta det med berörda parter då...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Knerten: Jag tycker att kritiken skall tas direkt, utanför media, mellan klubbarna och domarna.
Kommentera


Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk: VEM ska ge kritik till domarna då? Tror du domarbasen gör det? Nej absolut inte.

Om inte tränarna ska ge kritik för den undermåliga domarstandarden i HA ska spelarna göra det? Nej enligt din logik så är ju det precis lika dåligt.

Klart som fan man ska ge en rejäl jävla känga och om den kommer från tränare eller fan själv spelar ingen roll, helst från någon som syns och hörs, t.ex tränare.

Hur ska man som spelare, domare eller VD för svensk hockey bättra sig annars om dom inte får öppen kritik?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
mr_brasco: Jag får mest förslag om helt sjuka sidor dyp bondage, rollspel och japansk Hentai. Fattar inte.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
mr_brasco: Har sett den matchen på youtube två gånger tror jag,skrattar varenda gång...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
mr_brasco: Är det bara jag som alltid får som förslag på Youtube att se
Match 7 Modo-Leksand?

Jag har sett den matchserien en gång och kommer aldrig att se det igen...punkt.

Tycker det skrämmande om det gått så långt att det internet övervakar mina vanor och använder informationen för att håna mig.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Rytter: Va inte så bitter, Nord har sovit dåligt sen i våras, men nu har han ju tagit kompenserat för det:)

Whiskeyn gör att jag kan skämta om det... fast jag tycker inte att de är kul själv:(
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Med risk för att vara tramsig igen..
Tack för underhållningen!
Måste säga att Modo var värda segern. Maken till missade lägen i andra perren framförallt har man sällan sett. Räknade till 10 lägen minst som var i stort sett i friläge.
Domaren var dålig men åt båda håll.
Faan vi behöver mer känslor i hockeyn så publiken kommer.
Mer tränargnabb, mer spelarbråk mm.
Kommer ihåg en match mellan Brynäs och Timrå när Stig Samling satt i utvisningsbåset och slet ner en supporter och slogs i utvisningsbåset. Sånt gör att man kommer tillbaka nästa match....
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk: Tycker det kul att höra annat än, åka mer skridskor, snabbare avslut, vårda pucken osv i intervjuver. Förbjud mediaträning så ska ni se att intresset för hockeyn ökar!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
mr_brasco:

Att domare missar ibland det kommer alltid hända, men det är när dom tar tex tripping en gång fast det knappt är kontakt för att någon minut efter släppa samma sak eller värre, och det är inte ens största problemet utan det är alla kompensations utvisningar.

Nu har jag tagit 3 utvisningar på lag 1 så hur mycket dom än gör fel så måste jag släppa det, för att hitta en utvisning i lag 2, hur liten skit sak det än är så måste det bli rättvist.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Tarasov:

Vill ni se något sjukt så kolla på matchstraffet som Leksands Piskula får, det är ju den fantastiske Nord som gjorde bort sig igen.

Minns utvisningen han tog på Torp i match 6 i Leksand (som blev avgörande), när han inte såg situationen utan bara att Leksands spelaren ramlade (i en vändning) och tog 2 min på Torp för tripping. Efteråt förklarade han "jag är den som sover sämst ikväll", hoppas det har gett med sig för honom, för jag sover fan dåligt fortfarande efter 1/4.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Knerten: Fullsatt arena, en "hemvändare" som gör sin första match för säsongen. Inramningen och inledningen var fantastiskt och påminde mig om varför jag tittar på detta, men sen kom verkligheten ikapp.

Undrar om man inte ska testa att låta matrialaren eller nåns fru/flickvän sköta snacket inför 3:e ?? Nån som känner AJ som kan tipsa, han behöver bevisligen hjälp.

Tycker det är lågt av AJ att skylla på juniorerna för att vi inte kan stänga en match. Jag tycker att de flesta juniorer visar mer kyla och klokhet än våra etablerade. Att vi inte kan stänga nu liksom tidigare säsonger beror på att vi inte har något enkelt grundspel att falla tillbaka på då motståndarna trampar gasen i botten.

Dommaren var inte bra den här matchen, nivån var pinsam. Jag tycker dock att det tillhör sporten att alla beslut inte ska bli rätt. Det bidrar till att skapa känslor på isen och stämning och engagemang på läktaren.

Vad säga om Skröder. En ok match och platsar i laget sett till dagen insatts. Hans vara eller inte vara i föreningen tror jag varken gör från eller till i det långa loppet.

Kommande säsonger tycker jag att man ska satsa på att värva etablerade spelare med sin styrka i defensiven, så att vi får bättre balans i ansvar i förhållande till ålder.

En underhållande match iaf som gav mig känslan av att alla i laget försökte ge sitt bästa. Räcker lång för mig!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
hanzon: Jag tycker tränarna skall hålla käften angående domarna i pressen faktiskt, det hör till god sed.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Jaca:
Jo HS samlade domar och kommentatorstråd skulle vara nåt det :)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Knerten: Pelle Hägglund på Allehanda uttryckte sig precis så som AJ gjorde i Hockeypuls.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Jaca:

Klart vi tackar Hanses han är ju en del av vårt lag.

Men tycker nog du är förblindad av tredjeperioden om du tycker att det var Hanses som räddade oss och gjorde en supermatch och fixade 2p åt oss. Det var ju inte så att ni dominerade de två första perioderna.

Werner stod för några riktigt kvalificerade räddningar också och hade han inte gjort det hade matchen varit avgjord efter andra.

Så i denna match så var målvaktsinsatserna rätt jämna, anser att 2p till oss och 1p till er var rättvist sett till 60 minuter och chanser.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
mikenomad: Varför skulle han behöva ändra sig när AJ har rätt? Ni som har varit i HA bra länge nu, så du har inte märkt alls att domarstandarden är så jävla låg?

Snälla nån, har du något att gå på när du säger att AJ verkar sakna självkritik? Ge mig något exempel som STÄMMER.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk: ser du favorit laget parallellt
Byt logga
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Nucky: Ericsson borde vara tillbaka mot Västervik nästa Fredag,Leman vettefan han fick körtelfeber för någon månad sedan.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Rytter: Tingsryd Parish, vart försvann han???
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Rytter: Jag tycker man ska ge Paris tillåtelse att skjuta i PP så tror jag han kommer lufta sig.
Defensivt tycker jag han är helt ok till bra så länge det är statiskt spel.
För det går ju inte så fort... Sen lite små marginaler i uppspel en ibland.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk:
Ja det var det, det som grämer mig var att jag sitter fast hemma i snöjour och kunde inte vara på plats :(
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Rytter: Ericsson och Leman bör väl vara tillbaka snart?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Carl Lejonkräk:
Zebran skall även tåla och få kritik i min värld, den ska dock vara konstruktiv som jag ändå tycker AJ´s ord var.
Men att diskutera domare från fall till fall då får vi nog starta en egen tråd om det.. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Känner såhär inför framtiden.

Är inte beredd att ge upp detta lag än. Vi har bra spets och vi har sett vilken hög nivå vi kan hålla stundtals (den är topp i serien). Men måste hitta stabiliteten och tryggheten.

-Vi ska inte sparka AJ, inte så länge vi har häng på topp-8
-Känns som vi kommer göra en bra andra halva av serien
-Vi måste få in Enström och Ericsson i laget, tror att det kan vända med mer stabilitet i försvaret. Även Leman behövs.
-Stenqvist, Lindgren, Berglund, Sellgren är bra och har potential men dom kan inte ta bärande roller än och ska inte spela varje match.
-Behåll skröder i laget vi behöver en seniorspelare till och tyckte han passar bra med Byron och Karlkvist
-En etablerad center behövs eftersom vi saknar Edblom

Förändringar:
-Farley tycker jag inte saknas idag, kan tänkta mig att släppa honom
-Paris skulle jag kunna tänka mig att bjuda ut till andra klubbar ifall någon tar över kontraktet, han är en flopp
-Lindgren kan jag också offra, med alla seniorbackar med så ser jag hellre att vi satsar på andra yngre spelare, Lindgren har vi nog inte nytta av så länge till ändå. Är nog hans sista säsong här. Sedan tror jag han har en bra lön och att vi fick köpa honom för att han skulle spela kvar hos oss i HA
-Bjurö kan också börja leta en klubb känns det som.

Alla dessa ovan borde man kunna släppa bästa är ifall någon tar över kontraktet, men ifall man kan hitta en deal där minst 85% av lönen tas över kan det nog vara värt att göra detta.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Amitiel: Bottenlag vinner sällan täta matcher.
Nu hade vi tur i strafflägg
Kommentera

1777797 · »