1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474600 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Björklöven

« · 2003638 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven
Foppatofflan: Jag såg när det hände. Vänster vadben om jag får gissa. Brukar väl betyda 6-8 veckor?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Nucky: sen har förstås, gäller de flesta lag, tillgängligheten till tv och streamingtjänsterna en större betydelse idag, ta t.ex de från städerna/orterna runt om, t.ex Kramfors, Sollefteå, Härnösand m.fl mindre orter som drar sig för resorna en mörk vardagskväll, jag själv bor 15 mil från arenan men ser alla matcher, ett par på plats resten tv-streamat o ju äldre man blir desto jobbigare med mörkerkörning i risigt väder, antalet åskådare gynnas av en stor folkmängd i närområdet, vore jag öviksbo så tvekade jag inte att köpa ett årskort
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Gäsp:
Jepp mkt intressant.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
hockey_21: Jag tycker även att Timrås värvning ser rätt intressant ut så här på förhand. Bra ålder och stats i AHL t.o.m lite bättre än självaste storstjärnan Dahlén!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
hockey_21: ojoj, det var så högt t.o.m!😊👍
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Nucky: Året efter guldet var snittade vi över 7k och guldåret strax under 7k
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MrLöven: Höjden av humor måste ändå vara när en lövare förklarar vad som krävs för att driva ett framgångsrikt hockeylag😉
Jodå, det vet vi. Förr om åren när vi var ett topplag i SHL snittade man runt 5800 ett år vet jag. Vi kanske t.o.m var över 6000 i snitt nåt år men det kan du lätt kolla upp om du vill.(er islada tar väl inte mer än 5400)
För er del förstår jag att det är häftigt att få möta och t.o.m slå lag som Tingsryd en Tisdagkväll i November, med tanke på er 30 år långa förlorarhistoria.
Men i Övik och Ångermanland är vi van lite annat, så efter senaste årens kräftgång är det svårt att locka folk med nyss nämnda Tingsryd.
Men kul att det funkar för er!👍
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MrLöven:
Ja mkt publik verkar iaf inte hjälpt er förra året.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MrLöven: Men nu gick väl snacket mellan MODO och löven så varför drar du inte ajk och Leksand i det?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Nucky: elitnivå kräver publik och helst väldigt mycket publik, det ger utökade förutsättningar för en ännu bättre verksamhet, inte helt oväsentligt! Sen var det inte jag som tog upp "snacket" om er förträffliga arena 😉😉, vilket jag såklart instämmer i, en av de allra bästa 👍👍!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
hockey_21: gud vilket långskott, vi har bättre siffror än AIK med t ex 🤔🤔! Ni är väl ändå större än Leksand 🤔..de har ju hyfsade siffror!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Underbar stämning igår. Tycker dock att man borde utnyttja sittplats mer i en sådan här match. "Öka/kämpa" växelvis, osv. Blir ett jäkla drag då, men nu gjorde man det bara någon enstaka gång. Missade dessutom halva första perioden för att folk inte kom in på ståplats.

Grymt skönt att de fick vinna inför storpublik!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MrLöven: Here we go again.. Är väl hockey vi tävlar i och inte Folksamlings-SM?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Eller: Räknar procentuellt med befolkningen ligger löven på 3.4% medans vi ligger på och vi på 6.1%
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
hockey_21: Ja, man kan ju undra över publiksnittet om vi räknar procentuellt på invånarantalet. 🤔
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MrLöven: Inte så konstigt egentligen när ni har drygt 70 tusen fler i er kommun🤔
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Costanza: synd att det inte är fler som inser det då för ni har ju betydligt lägre publiksnitt än oss och det inte bara i år 😉😉!! Kroniskt komplex över arenan eller vad...🤔🤔
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Robin Ztorken L:
Tyckte han var rätt bra även förra säsongen, men när Hanses tog över så fick han inte chansen över flera matcher. Men han känns vassare iår.

Man får räkna med att man kör fast vissa matcher tycker jag, om det sedan beror lövens eller publikens press är skitsamma. Vi får väl hoppas att det är tillbaka till nästa match.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal: Moras nya Nordamerikaner ser på förhand väldigt intressanta ut
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal: Mora värvar en amris o en kanadensare, Tik en svensk Ahl-lirare Tobias Lindberg, om jag minns rätt
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
KB65: De gillar sina egna fabler här uppe i Umeå. Är det nån förvirrad bloggare som dragit iväg en glädjesiffra nu igen. Klubben fick ju ta tillbaka sina siffror förra säsongen. De har ett kroniskt modokomplex och brukar ha svårt att erkänna hur jävla grym arena vi har. Man hinner tex få sin öl innan matchen är slut ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Nucky: Galne Höken var på plats o han nämnde just 1000-1500
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: ja minns att jag retade mig på Nylander då han spelade i Modo
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
KB65: ah det jag känner med. Kändes väldigt fel de. Är ju cmore^^ hehe.

Såg Modos spelarkorre nu. Fan va kul Sywlander var^^
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Robin Ztorken L: Angående Lundin så tror jag bytet av målvakts tränare varit helt avgörande.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
wolper: Inte en chans, kolla valfri video från nån åskådare. Långt mycket mer modoiter på plats. Är bara CMORE som har uppgett 3000 Löven-supportrar vad jag har sett. Annars har jag sett siffror som 1500-2000 vilket känns mer rimligt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
wolper: stod att det var 1000-1500 på nätet igår
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
atomragnar: kan det verkligen varit 3000 pers från björklöven igår?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
atomragnar: ser jag inte som någon ursäkt/förklaring.. ..gäller att vara redo och förberedd när pucken släpps! 😉😉
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Bad_Brett: någon som såg när/var Rosdahl blev skadad? Har tittat i efterhand och inte upptäckt när det var han täckte skottet. Han spelade i alla fall när det var ca 1.30 kvar av första perioden. Intressant att veta var det tog...läkningstiden varierar ju lite beroende på var skadan sitter.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
atomragnar: Riktigt starkt att vi står pall för trycket och ännu en gång hittar ett sätt att vinna trots dålig start.

Känns som att fler spelare har höjt sig och att knappt finns några svaga länkari det här gänget. När Sylwander och Forsberg spelar på topp är vi jobbiga att möta. Kul också att Enström fick visa brorsan hur det ska gå till.

Till sist får jag äta upp min hatt och erkänna att Lundin ÄR en matchvinnarmålvakt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MrLöven: Det säger mer om vilken oerhört dålig inledning Modo hade på säsongen om något.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Axle San:

Förutom när han sumpade pp och 6 mot 5 genom att leta på tok för svåra passningar genom boxen, bryts dessa blir det enkelt att få ut pucken.

Nackdelen med honom är att han håller i pucken för länge och ska altid leta snygga pass. Funkar det skapar han poäng, är det matcher som denna där ytorna och tiden inte finns riktigt blir anfallsspelet lidande och man ger bort pucken.

Får Fagervall till det så han blir rakare och spelar enklare blir det en tillgång.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MrLöven: Weigel var grym tycker jag
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: skam till sägandes så hade jag inte möjlighet att se matchen 😬😬!! All respekt för de lag du nämner, kommer att bli tufft "däruppe", många som vill vara med.
Jo både Weigel och FBK-backen hade -2! De har ju haft väldigt kort tid med laget inför seriefinalen, förhoppningsvis blir det bättre på sikt...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Ohan: han har typ nån träning med laget, du ska nog inte vara så snabb att såga han 😉😉
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Ohan:

Sant. Har svårt för spelare som glider runt med det i mungipan under pågående spel och spelvändningar.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Det ända jag tyckte Weigel gjorde igår var att bita i tandskyddet :D
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Robin Ztorken L:

Att åka hockeybuss till ett utsålt Fjällräven center blir lite jobbigt när man kommer fram 25 min innan nedsläpp plus visitation.
på det.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MrLöven:

Fast ni har en stor press på er nu också med de värvningar ni gjort. Alla räknar in er som topp 2 så se upp för Timrå, bik och Västerås.

Blir spännande att se hur klubbarna tacklar den här pressen.

Weigel var bra och kommer skapa poäng, men igår så tyckte jag han slarvade en del när ni ställde upp för att få tryck i pp och 6 mot 5. Svåra pass som vi bröt flera gånger. Visst var även fbk lånet inblandat i två mål bakåt, han var ju den som sylwander tryckte fast så enström fick ren gata, och visst var det han som inte lyckades bli först på pucken vid 3-1 trots att han startade långt före sylwander.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MrLöven: Bra försmak på en potentiell allsvensk final...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Robin Ztorken L: Grattis MoDo, nu är ni där all expertis har sagt att ni ska vara 👍...men det krävdes 10 raka för att ni skulle krångla er förbi 😎! Det säger en hel del om vilken säsong vi har gjort så här långt tycker jag!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Nucky: Detta var ju bland den roligaste underhållning man sett på åratal.
Vilken fight, enda smolket är ju Rosdahl då, hoppas att det är något lindrigt och snabbt övergående.
Matchen i sig tycker jag Löven äger större delen men vårt uppoffrande spel utan puck är nog det bästa jag sett, så Lövens upplevda övertag kanske var lite av en synvilla.
Däremot gick det grus i maskineriet gällande vårt eget puckinnehav och passningsspel.

Matchens förgrundsfigur måste jag ju ändå utse Lundin till.
Man undrar hur han gick från ansedd medelmåtta till GIGANT, var kom det ifrån??
Vem såg det komma...

Hursom vill man ju bara tacka för underhållningen
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Trustor: Exakt så, och ganska väntat med tanke på hur hypad denna match var samt många oerfarna spelare.
Syns också på den sanslösa glädjen efteråt att detta var en match som var viktig att vinna.
Spela under press är EXAKT vad detta unga, oerfarna lag behöver träna på. För det kommer med god chans viktigare matcher till våren.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Trustor:

Mycket bra kommentar! Slarvet och de små missarna och bristen i passningskvalitet första 10 beror nog på nervositet som du säger. En erfarenhet och något vi lär oss utav.

Man längtar till Timrå hemma, fast har svårt och tro att det blir samma drag den matchen. De flesta modoiter verkar tycka att löven blivit en större rival nu under åren i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Smurfen: på vilket sätt är Lindqvist Innenandy-orakel? För mig som inbiten NHL-timmen podcast-lyssnare är han känd som NHL orakel.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Jag läser tankar om MoDos ev SHL-kvalitet baserat på deras första period mot Löven. Tycker att alla såna tankar om dom är för tidigt felbedömda. De såg ju bara uppenbart nervösa ut. Mänskliga, typ. Gött att se nästan, en ny erfarenhet att hantera. I vår ska de antagligen hantera 7000+ vid ett flertal gånger.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe: Grattis! Jag har aldrig tvivlat!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Smurfen: Ahaaaa det förklarar saken :)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Ja och nej, 10 raka nu, eller 20 raka spelar ingen roll. Som du skriver ska vi vara bäst sista matcherna, Allt annat(förutom att ens få chansen att spela om SHL) är av mindre intresse. Men goda vanor tar tid att skapa,
Kommentera

« · 2003638 · »