1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480223 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Björklöven 30/12

« · 1859670 Till forumet


Modo - Björklöven 30/12
En klassiker som uppladdning
- vad säger du om VM, Mats Sundin är klar
- du det skiter jag i nu skall hem och duscha

Får hoppas att det väcker grabbarna till liv, har fö börjat indoktrinera min brors unge som inte är 2 år fyllda, satt som klistrad framför Foppaklipp!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Helt sinnessjukt hur dominant han var när han var som bäst. Nr 1 och 4 är nog mina favoriter
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Nucky: Foppa var rätt OK. Sitter och roar mig med att försöka få ihop ett MoDolag som hade kunnat vinna Stanley Cup. Vi faller nog dock på backar och målvakt. Fjärdekedjan med Brashear-Påhlsson-Hinote saknar även lite fart och smartness....

Det vore ju även kul om MoDo kanske ville börja vinna igen. Jag menar, när får vi se resultatet av den överlägsna och smarta barmarksträningen. Har väntat sen 2007... ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Costanza:
Vilka har du på backen?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Just nu V.Hedman och Enström på 60 min speltid 😛 Timander, Kaberle och Cumiskey vill väl spela också...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Costanza:
Sedin - Sedin - Hedberg (Pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass.. pass, Hedberg gör mål.)
Näslund - Forsberg - Steen (Steen bökar. Forsberg passar, Näslund gör mål.
Zuccarello - Sundström - Brashear (Brashear tar liknande roll som Skröder. Resten är 'success'.)
Svartvadet - Påhlsson - Hinote (Noll insläppta mål när dessa är inne.)

Hedman - Kaberle
Edler - Enström
Anders Eriksson - Timander
Hasse Jonsson

Salo
Ullmark

Om alla spelar som när dom var som bäst.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
S-vikaren:
Inte dumt, men Acouin bör kunna ta plats, och Tomas J. Hur är det med Gradin/Kallur/Molin för er som sett dem?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Tomas Gradin skulle ta en plats, men Molin tycker jag inte riktigt var där (Och var för vek för NHL). Peter Gradin är ett kanske...

Tomas Jonsson och Kallur är givna. Vinner man ett par Stanley cup eller mer så kan man väl inte lämnas utanför???

Accoin tycker jag var fullständigt lysande och frågan är väl om inte Horava också skulle fått plats. Hasse J och Timander har gjort massor för Modo, men på deras toppar så var de ändå inte nära ett par av de andra...

Vill inte ha Anders Eriksson heller trots hans Stanley cup.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Till mitt försvar så satte jag ihop laget lite snabbt. Favoriserade även Modoiter och några personliga favoriter.
Jag har inte heller riktigt koll på den äldre generationen, innan sjuttiotalisterna. Men med lite mer research hade laget varit än vassare. Det skall dock inte vara några problem att gå långt i ett slutspel med mitt lag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
S-vikaren: fast det finns egentligen inget facit. Hur jämför man Nicke Johansson med Timander? Nicke var fantastisk på sin tid.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
S-vikaren: Såg en Modomatch där David Vyborny totaldominerade. Kul att se sen vilken karriär han fick. Grym forward. Tack för lånet Tjeckien!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
S-vikaren: Shit , fick nästan hjärtat i halsgropen för ett ögonblick när jag såg denna laguppställning men verkligheten kom i kapp en ganska så snabbt tyvärr !!

Trodde just i de ögonblicket att det var laget mot Löven på lördag , med tanke på rubriken ! Ha ha ha
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Smurfen:
Vi flyttar fokus så grabbarna kan koncentrera sig på matchen i lugn och ro;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Kung !!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
S-vikaren: Jag "petar" Salo i förmån för Kung Karol. :)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Gäsp:
Klart är att Karlq. missar lördagens match. Carnestad spelar troligen, Ekarv spelar. Molin/Berglund var tydligen sjuka men är troligen med. Man söker även en stor defensiv back för att förstärka laget med.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Costanza: Hostak och Wernblom vill man förstås se i laget 👍
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Axle San: förvisso, men på premisserna som gavs platsar ingen av dem. Inte ens nära...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Nu fan vinner vi imorgon :D Hoppas på att publiken är på imorgon för att heja på modo! Senaste hemma var fan björklövenpubliken strong. Viktigaste dock är att modo är påslagna och verkligen gör allt! Senaste tre (med "sca cup matchen" ) har björklöven varit mer påslagen! Betyder fan mycket om de vinner imorgon!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
wolper: Ha inga höga förväntningar, förlust 2-4, Löven publiken överröstar hemmaklacken och domarna firar tidig nyår med helt fantastiska domslut ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Gavelo: Förvånansvärt lite idioter på stan idag i Umeå. Går det runt en massa vrålande gröna skäggiga troll nere på gågatan i Ö-vik ? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Gavelo:
2-2 med 10s kvar :p
Kommentera


Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Jag sitter och ser SAIK - Luleå. En riktig derby match med känslor och intensivt spel. Nu ska jag åka dom dryga 8 milen till Fjällräven, och hoppas att se ett riktigt taggat Modo spöa löven.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Costanza: Vet ej, jag bor i Sundsvall ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
hockey_21:
Är inte den känslosamma typen men det är väldigt lätt att ryckas med i kampsångerna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Gavelo: haha bra du förbereder mig 😉
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Från Hörnefors: Håller med dig, spöa upp dom ordentligt
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
wolper:
Särki är en konsekvent herre, OSL tar Karlqvists plats, trodde man skulle flytta dit Johan E. Men han verkar ha flyttats till Wahlgren/Alba. Skall bli spännande att se vad OSL kan göra av detta.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Tarasov: Roligt som fan för Enström!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
hk: hygglig filmning där...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
J F K: Men grattis..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
hk: huvudskada ska innebära att man blåser av. I alla fall om man inte har en idiot som domare.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
MODO Hockey - IF Björklöven 1-1
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
J F K: Vart ser du en huvudskada i den där situationen? Tycker domaren gör helt rätt som inte blåser av.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Webmaster: Wargh artikulerar och beskriver hockeyns ABC "återigen kommer enström i hålet".
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Otto1: typ, han som blev liggande och fick kliva av.
Att du inte ser och förstår har inte med saken att göra.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
J F K: Du menar han som fick en regelrätt tackling mitt i bröstet?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
J F K:
Nu är Du lite enögd faktiskt, en klockren tackling...
Nu var det INTE en regelvidrig tackling men jag gillar INTE att spelare blir skadade oavsett vilket lag de spelar i... t.o.m. om de bär en svart/gul tröja....
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Otto1: jag tycker också att den tar i bröstet. Vad som verkar svårt att förstå är att Victor Berglund ändå får en smäll mot skallen och kliver av matchen.
Dvs, även om det inte är utvisning är det solklart en skada mot huvudet och ska - om inte en idiot eller Timråit dömer - blåsas av direkt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Hur kan det vara så dåliga domare varje match? Gnäller ofta på dem men den kan ju inte bli mer solklar
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Jaca: ytterligare en som inte kan/förstår reglerna. En skada mot huvudet innebär att domaren ska blåsa av direkt. Vad i det är svårt förstå?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
J F K: Se på reprisen!!!
Tar i bröstet på spelaren och dessutom står det i reglerna att ett mål inte döms bort OM det är en två minutare..
Tror att Du ska googla fram reglementet och läsa på men Du har en tendens att spy gala om det går emot..
Nu skiter vi i det och spelar hockey...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Jaca: du förstår fortfarande inte. Berglund får en förmodad hjärnskakning. Någonting jaja inte tror är en huvudskada.
Själv tycker jag att regelboken tydlig säger att man ska blåsa av vid en förmodad huvudskada.

Jag har fortfarande inte pratat om utvisning, även om du verkar ha kopiöst svårt att förstå skriven text.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
J F K: Yiha!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
MODO Hockey - IF Björklöven 2-1
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
J F K: löven har inte haft ett skit denna period, åsså kommer denna såklart
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
MODO Hockey - IF Björklöven 2-2
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
J F K: Tycker inte löven har något alls att hämta i 2a. Ändå 1-1. Surt. Och lite dåligt.
Känns svagt att klaga på domarna men det tillåts en hel del hakningar och holdings tycker jag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Monno: alltid sagt det. Förbannade j-vla endomarsystem. Missas saker hela tiden
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 30/12
Ben Perrault: tycker vi är värda att leda efter 2, men Modo just nu är inte i nåt stim. Får vi med oss poäng ikväll är jag nöjd
Kommentera

« · 1859670