1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531656 inlägg · 4125 ämnen

Modo - Bofors

Sv: Modo - Bofors
Rytter: Tror att det är för att få en förändring. Ett målvaktsbyte kan fungera bra, men risken är givetvis att målvakten tar det fel.

Tänkte skriva att den här perioden har inte börjat riktigt bra, men betydligt mindre dåligt i alla fall...

Rytter: Äntligen så skjuter Ritchie!

Steken84: Det är för att man är för dåliga i egen zon helt enkelt, vi håller inte måttet där!

Rytter: Så kan det gå när man snabbt tar sig ur zon!

{7639}: Nu har man släppt den tredje klara Icing. Den här gången blev det mål. Hur djävla urusla får man vara som linjedomare.

Nu var det inte enda anledningen till målet såklart, men domarna är ju så dåliga att det är snudd på tjänstefel.

Fantastiskt försvarsspel modo!!!!!!!! Jävla tonåringar som väger 55 kilo på backsidan. Jävla sopor

Steken84: Tror att Lindgren var säker på Icing. Den var så solklar att jag inte kan klandra honom heller.

{5647}:

Reagerade också på det, fattar inte varför man friade den, var ju inte ens nära.

Steken84: Å andra sidan har vi inte skapat en farlig målchans efter nästan två perioder. Vad ska man säga?
Det är inte bara bakåt det brister..

Rytter: Blev chockad nyss när domarna faktiskt dömde för en av alla solklara.

{5647}:
3-1 är ju absolut inte orättvist, BIK är bättre i det mesta. Men som du säger så stör det enormt med de inkonsekventa bedömningsnivåerna.

Robin Ztorken L: sist jag kollade reglerna så kan man vinna en match om man inte släpper in ett mål, men du kanske har en annan information? För mig är det fullständigt solklart att det måste börja med ett fungerande försvarsspel.

Rytter: Det jag avser är att alla lag drabbas lika förstås såväl Modo som alla andra lag. Men det är ett sjukt påhopp på domarnivån så fort Modo ligger under eller förlorar matcher.

{5647}:
Är faktiskt lite roligt att ni skyller på domarna i VARJE omgång. Hehe...

{5647}: Ytterligare en solklar Icing som missas. Jag tror aldrig jag sett en sämre insats av linjedomarna någonsin. Andersson och Sondell kom tillbaka!!!!

Brynäsfans:

Du läste inte vad jag skrev alternativt så förstår du inte.

Läs igen och kom tillbaka när du förstår.

{5647}: Borde stå i kvällspressen hur illa Modo behandlas av domarkåren, tycker nästan synd om dig..

Röda Tallen: Det är ganska roligt att det kommer in folk och kommenterar utan att faktiskt ha förstått vad skrivits. Eller inte. Snälla, läs vad som skrivs innan du kommenterar.

{5647}: Där hade domaren fel igen, aj då

{5647}: Ja jag läser här varje gång ni spelar.
Och varje gång skyller ni på domarna.
Småkul hehe...

Brynäsare som sitter inne på modoforum en fredagkväll.
Skaffa ett liv!!!!!!

Brynäsfans: Fast skulle kvällspressen skriva det, skulle du då klara att läsa det?
Jag klandrar verkligen inte domarna för att Modo rättvist ligger under med 3-1. Jag klagar på domarna när de så flagrant gör gigantiska misstag oavsett mot vilket lag. Får de betalt för att döma är min förhoppning att de faktiskt i alla fall gör ett försök att döma efter regelboken.

{5647}: Vad menar du? Jag sa just det att det är brister både framåt och bakåt!

Röda Tallen:

Läser?

Jaha du kanske borde se matcherna ifall du ska uttala dig angående nivån på de randiga och ifall du vill diskutera situationer i matcherna.

Rytter: Ja man brukar läsa på ett forum. Eller hur tänker du?

Röda Tallen: Jag tror aldrig vi skyllt en enda förlust på domarna, men hittar du ett citat där det står att det är domarens fel att vi förlorar får du lägga in det här. Det kan verkligen inte vara svårt när du hävdar att det sker hela tiden.

Däremot är det många som klagar på det fullständig häpnadsväckande dåliga kvaliteten det är på domarstandandarden, men det är en annan sak.

Rytter: Lite konstigt tycker jag att Bjurö startade matchen. Iilahti gjorde ju inte bort sig senast.

Röda Tallen: Inte alla modoiter gör det ;-)

Röda Tallen:

Du kanske borde se matchen istället för att bara läsa ifall du vill vara med och diskutera nivån på de randiga och skaffa dig en egen uppfattning om nivån.

{7633}: Nej, ingen modo-it gör det.
Tallen och den där brynäsaren kan plocka fram alla citat där det uttryckligen står att förlusten beror på domaren. Det ska alltså vara skitlätt då det enligt dem sker varje match.

Kan de inte det är det ett tydligt tecken på att de snackar skit.

Röda Tallen: Och hur tror du det lät i Timrås forum förrförra året? smh

Hälge: Tycker också att det är märkligt. Tror Bjurö borde slippa 2-3 matcher i rad för komma i form igen.

Rytter: Har aldrig sagt att jag vill diskutera situationer eller domare.

Har bara sagt att det är lite roligt att ni i varje omgång klagar som tokar.
Sen har jag bara fått försvara mig.

Om nivån nu är så dålig så är den lika för alla.

Hälge:

Håller med. Tyvärr är det kris nu, ny målvakt måste in. Jag tror att Bjurö är knäckt mentalt av denna behandling. Vet inte varför men jag får känslan att han har ganska mjukt psyke och lätt för att hamna i en svacka. Så ifall han inte är sjuk så har vi nog krossat honom.

Iliahti har släppt in en puck men spelade riktigt bra, några riktigt grymma räddningar i andra, en fin plock på ett skott från slottet och ett grymt närspel i kassen med benparader när BIK tryckte på för 4-1. Vi får tacka honom att vi fortfarande är kvar i matchen.

Röda Tallen: Du skrev uttryckligen att vi skyller alla förluster på domarna. Inte att vi klagar på enskilda domslut eller att de är bedrövliga, utan att vi skyller förlusten på dem. Annars är du faktiskt en lögnare.

Faktum är att vi med även med fantastiska domare ska vara glada att vi bara ligger under med två mål.

Röda Tallen: Ja för i TIK boken klagar man aldrig på domaren kan jag tänka mig. :-)
Vid domslut mot laget i Plyfaladan kan jag tänka mig att alla i arenan står och nickar instämmande. :-)

Monno: Jag tycker att vi skapade några hyggliga chanser förutom målet nu i andra, men problemet är att bik skapat många fler. Det är inte ens på egen skicklighet de flesta gångerna, utan för att vårt positions- och passningsspel är helt djävla bedrövligt.

Monno: Haha, ja det skulle man kunna tro :)

Monno: japp. Nickar, spelar luftbanjo och gör en high six.:)

Rytter: Jag vet. Jag ser på matchen. :-)

Röda Tallen:

Du är uppenbarligen inte läskunnig.

Hitta ett inlägg där jag skriver att vi förlorar pga domaren. Får jag inte kritisera nivån i allsvenskan? Den enda av icke modoiter som verkar ha fattat är Olle som kom med ett vettigt inlägg i debatten (du borde läsa det så kanske polletten trillar ner). Du verkar tror att jag hävdar att det är pga de randiga som vi förlorar matcher.

Här får du hjälp, ska jag tolka åt dig? Det är nivån generellt i HA (inte bara modo matcher, ja jag ser fler lag än modo) samt jämförelse med SHL som är intressant. Inte på något ställe försöker jag skylla modos prestation på domaren.

"3-1 är ju absolut inte orättvist, BIK är bättre i det mesta. Men som du säger så stör det enormt med de inkonsekventa bedömningsnivåerna"

"Det som retar mig mest med HA är nivån på de randiga. Jag köper att spelarna är sämre och att hockeyn som spelar är sämre, men ska man ta serien på allvar får man inte ha så här svaga domare. Nu pratar jag inte bara om modo matchen och är bitter för att vi ligger under med 0-2 utan alla matcher jag sett har haft mer än vanligt av konstiga och felaktiga bedömningar."

"Men snälla någon, hur fan kan BIK få PP efter Werners tackling. Så svagt av domaren, han ser tacklingen hur bra som helst tar ingen utvisning, sedan ångrar han sig efter gruffet och tar en 2:a på Werner och sedan en på Richie och en på en BIK spelare.

Så jävla svagt och fegt, kan någon förklara hur man tänker i den situationen?"

Monno
Hahaha jo det är standard i alla arenor....

Rytter: Att du orkar. Jag orkar inte ens läsa hela det där inlägget.

Rytter: Bara sett andra. Men Iilahti är lite flaxig kan jag tycka.
Sen ser BIK mkt mkt större ut än oss. Det är som att det är U16 mot ett seniorlag. Det enda som ser ut att stå emot är minsta killen i laget... (Werner)

Röda Tallen: att du inte orkar läsa inläggen förklarar rätt mycket...

{5647}: Om någon blir förbryllad över ditt gnällande på domarna så läser de uppenbarligen inte ofta här, det är ju något som genom åren varit konstant. Möjligen tunnar det ut när Modo går sportsligt bra men även det är ju ovanligt numera.
Om du skriver 500 inlägg om värdelösa domarinsatser och därefter 1 för att förklara att det minsann inte spelar någon roll så funderar människor med tvåsiffrigt IQ varför du skrev de första 500.
Get over it.

Röda Tallen:
Om du inte orkar, dra då härifrån för du är uppenbarligen ett troll.

Att ge sig in i en diskussion med helt fel bild av situationen, och när man sedan får det förklarat för sig och inser hur fel man har så försvarar man sig med "nej jag orkar inte" det pinsamt.

McFire: Men nu gällde det inte gnällande på domarna, utan om de är anledningen till att Modo förlorade. Med tanke på att du svarar på någonting som inte ens frågat efter riskerar att stoppa dig på fel sida tresiffrigt.

Ser att du och din omkrets siktar på tvåsiffrigt iq. Lycka till med det. Om du jobbar hårt kan det gå.

{5647}: Vad får dig att tro att jag svarade på någons fråga? Inte svarar du väl endast på frågor här?
Jag konstaterade något. Men missförstå mig inte, dina inlägg är ofta humoristiska och jag läser dem ju onekligen. Kämpa på.

{5647}: Rytter:

Jag har faktiskt aldrig sagt att ni skyller varje förlust på domarna.
Har bara sagt att ni skyller på domarna i varje match (känns det som).
Kan även vara matcher som ni vinner.
Men går det dåligt får domarna ofta en salva.

Skyller på = klagar på

« · 1767734 · »