1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531688 inlägg · 4125 ämnen

Modo - Bofors

Sv: Modo - Bofors
{5647}: Och du talar om high-six och banjospelande...tyder på ett stort intellekt.

Röda Tallen:

Du kanske borde lära dig använda ordet "skyller" ifall du nu vill försöka förklara bort dig:

1. stå i skuld, vara skyldig
2. skylla på 1. kasta skulden på, ge skulden 2. beskylla, anklaga, hålla ansvarig; skylla sig själv stå sitt kast, ta följderna av sitt handlande

Du hävdar alltså att vi anklagar och håller domarna ansvariga för våra förluster. Det är ju det du skriver iaf.

{7633}: Förlåt. Ironi och smileys är lite för svårt tydligen. Jag ska försöka tänka på att skriva ännu tydligare nästa gång, men till mitt försvar trodde jag verkligen att jag var tydlig nog:(

Rytter: Nej men jag hävdar att ni anklagar och håller domarna ansvariga för många dåliga situationer som händer för er del i varje match.

Röda Tallen: Zzzz du har lika intressanta synpunkter som resten av dina vänner på timrå forumet.. ta en grogg och tänk på hur grym Z är i Detroit!

Rytter: Och att du alltså orkade slå upp det där också.
F-N jag blir faktiskt imponerad

Haha svårt att skapa frilägen mot modo. Misstag till tusen. Hur svårt kan det vara??

{5647}: Jättebra :-) :-)
Ett tips när du nyttjar ditt ironiska sinne,använd rätt smiley.
Jag menar för tydlighetens skull ;-)

Röda Tallen:

Du har ju inte förstått diskussionen du gett dig in i. Det är inte bara modo och situationer mot oss, det är standarden överlag i HA som är bedrövlig. Återigen Olle har förstått läs hans inlägg och mitt svar så förstår du kanske bättre.

Har sett en stark domare och det var i löven - timrå, där han vågade ta två utvisningar i samma situation och ge löven 5 mot 3, det var starkt och rätt, många hade inte vågat. Men i övriga matcher så är det mycket missade situationer och konstiga bedömningar, missarna beror nog på svaga domare och avsaknad av två domarsystem.

Hur kan jag anklaga domaren för dåliga situationer mot oss i matcher som inte ens modo spelar i?

{7633}:

Orkar vi med en forcering nu?

JA man ska nog inte vänta sig så mycket av ett lag som ställer upp med Ritchie, Wahlgren, Heier och Öhman som centrar. Där är ett av våra största problem just nu. Utan Edblom och Rundqvist har vi nog seriens sämsta centeruppställning.

Rytter: Forcering blir det nog dock känns det som likväl kan bli 4-2..

Steken84: Iilahti har ju faktskt gjort 3-4 kanonräddningar i sista, alltid något!

Rytter: Jamen då är det dags att sluta klaga hela tiden.
Ni borde vara van den här värdelösa standarden vid det här laget.

Som sagt i varje match som Modo spelar så får domarna en rejäl salva.
Självklart blir det bara komiskt till slut.

Så, det var sista gången jag tittade på detta jävla skämt lag. Fyfan vilket jävla uselt försvarsspel alltså! Spelarna är ju helt odugliga. Vad håller dom på med i egen zon??????
Stå och titta och spela ett jävla Larry hutas man man försvar där alla får bort sig.

Confusius: 4-2... nä nu skiter jag i det här.
Stackars Iilahti. Stod det i hans try-out kontrakt att han skulle få klara sig själv?

Brukar inte skita i att se klart matchen. Men nu gör jag hellre nå vettigare. Typ kollar idol eller nån annan skit som inte ger en magont.

Röda Tallen:

Bra då vet jag hur du fungerar, ifall något är värdelös så ska man alltså hålla käften och bara acceptera detta och vänja sig vid det.

Undrar om du skulle resonera likadant angående din lön eller levnadsstandard.

Confusius: Tommy Enström??? Hur den mannen kan ha +9 måste vara ett av hockeyhistoriens största mysterium, och ett bevis på att statistik ofta inte talar sanning

Steken84:

Nu ljuger du igen:

"Så, det var sista gången jag tittade på detta jävla skämt lag"

Du har ju sagt detta flera gånger om, men fortsätter ändå att se och skriva här. Du skulle ju dra härifrån för bara några veckor sedan.

Beslutsångest?

Rytter: Gör som mig. Kommentera aldrig domare. Bäst så.

Monno: Tror att dom målvakter som kommer till MoDo redan vet att det kommer att vara ödsligt framför mål, det står i MoDo-manualen att vi ska ha usla backar och defensivt svaga centrar, det är sedan gammalt

Rytter:
Antagligen.
Vet inte varför man fortsätter hoppas på detta lag.
Sämre än sämst hela tiden.
Konstigt nog vill man dela glädje med andra supportrar men det går inte när man är modosupporter.
Därför används detta forum för att avreagera sig istället

Hälge:
Tänker likadant, det brukar jämna ut sig över 50 talet omg

Monno: Pinsamt var ordet! Nu har vi åkt omkring som slagpåsar i SHL tre-fyra säsonger innan degraderingen.
Då tänkte man att i allsvenskan kanske vi kan vinna nån match, då och då.
Men icke, förfallet fortsätter, snart är vi slagpåsar i Division ett...

Hoppas vi slipper AJ som tränare i den serien...

{5647}: Nu får du polisanmäla domarna för att ni förlora matchen och skotten igen !!!!!!!!!!!

Steken84: Modos försvarsspel är som att fiska angelmört med laxnät.

Röda Tallen: det verkar som om det är du som klagar mest på den här sidan.

Sven Tuta: Varför spelade inte Drew Paris?

Eller: Jag har aldrig klagat, bara konstaterat.
Läs från mitt första inlägg för nån timme sen om du ska blanda dig i nu.

{5647}: vidhåller att AJ är fel man på fel plats. Nånstans har det blivit väldigt fel när han misslyckats så kapitalt med både grundtänk, spelide i HA och att försöka peppa sitt lag åt rätt håll. Måste till nån form av förändring nu. Detta är mer än bedrövligt

Steken84: då förstår du hur vi känt det i åratal...😎

Robin Ztorken L:

Det enda positiva (och negativa om man tittar neråt) är att serien är jämn. Visst att Västervik har tryckt gasen i botten och har en lucka, men BIK på tredjeplats är bara 6p före oss.

Men för att vända detta behöver vi centrar, går inte att spela länge utan vår 2:a och 3:e center. I enstaka matcher kan vi klara oss, men utan Edblom som skulle ta ett stort ansvar i BP och som tvåvägscenter blir det tungt. Måste in med en center omgående som kan lyfta laget.

Bearbeta sedan VF får lån av CG, nu 8 matcher utan poäng och -4 i +/-. Han skulle spetsa till vår forwardsuppsättning rejält.

Prioritet som jag ser det:

1. Center (för första eller andrakedjan)
2. Målis (Hanses, Engstrand eller liknande)
3. Ytterforward (lån av CG t.ex)

Tycker inte att vi behöver backar just nu, får vi tillbaka Leman och sätter spelet så ska vi klara oss med de vi har. Är mer prio med center och målis.

Modano: aha det är så ni brukar göra.

WarEvryPractice: Petad antagligen ...

Röda Tallen:

Ha ha, men snälla du är den sista som ska be andra läsa dina inlägg.

"nej jag orkar inte förstå"

Röda Tallen: Modo-supportrarna kanske också konstaterar som du gör. Varför kallar du det för att klaga?

Hälge: Tro mig grabbar, dom flesta MoDoiter är faktiskt inte så enögda som några skribenter här är!
I min bok blir det bara löjligt att hela tiden klaga och gnälla på domarna, det där brukar jämna ut sig i längden.
Däremot har jag märkt under mitt supporterliv att många Modoiter vägrar se sanningen i vitögat, att det faktiskt är det egna laget och föreningen som inte håller måttet.
När man påtalar problem i klubben så sticker dom flesta huvudet i sanden och istället skyller på allt och alla andra som domare, fystränare, läkare etc.
Många av klubbens storspelare genom tiderna dyrkas som ikoner, och då har många svårt att kritisera samma ikoner när dom inte räcker till som ledare, svårare än så är det nog inte! Och då väljer man istället att ge sig på och kritisera yttre faktorer istället.
MoDo har enligt mig samma tre punkter att peka på som ett stående problem sedan guldet 2007:
1. På tok för dåliga backbesättningar, där många av backarna varit direkt usla i defensiven
2. Centrar som är för svaga i defensiven, många av dom har hållit väldigt hög klass offensivt men tyvärr för svaga i egen zon.
3. På tok för svaga målvakter(med undantag för Ullmark)

Rytter: Det var trevligt att pratas vid.
Ha en fin kväll nu!

Confusius: Det var bra skrivet, det är väl överensstämmande med verkligheten.

Confusius: Anton Forsberg var eller är ingen dålig mv.

hanzon: Det vet jag inte om det är, men det är i alla fall min verklighet ;)

Eller: Anton ÄR en duktig målvakt, vet dock inte om han imponerade galet mycket på mig under MoDo-sejouren men visst jag kunde ha nämnt honom med Ullmark

Confusius: Klokt skrivet. Det är väl nu det börjar gå upp ett Liljeholmens hos allt fler av er modoiter att ni är inte bättre. Det är ett hårt o bistert uppvaknande. Vi fick smaka på samma bistra uppvaknande vår 1:a säsongen i HA.

Confusius: Du beskriver "fallet" bra. Tre klassiska föreningar som har agerat på det sättet är i turordning LIF, TIK och Modo. Tyvärr har vi inte hängt med i utvecklingen (utan förlitat på historien) varför mer proffesionella (läs målinriktade) nykomlingar kunnat gå förbi och tagit "vår" plats i hierarkin. Jag tänker på föreningar som Karlskrona, Växjö etc.

Robin Ztorken L: Gissar väl snarare att Paris är sjuk, men om ingen vet något så kanske det har skurit sig på något vis. Det vore ju bedrövligt. Men men,

Fyra raka hemmamatcher nu. Tre av motståndarna ligger efter i tabellen också Timrå. Viktiga poäng med andra ord.

Upp med hakan modo-fans!

Ben Perrault: ja nu är det dags att sparka tränaren. Det har man aldrig provat tidigare ;)

Mydar:
Jo, får vi bara tillbaka alla som är skadade och är fullt lag så kommer allt att vända. Detta är bara en liten svacka;)

WarEvryPractice: AJ och FO bör inrikta sig på en tät defensiv och jobba därifrån och inte som nu jaga och tappa bort spelare framför målet, de måste ligga nära motståndaren i slottet. Det ser inte bra ut när man har båda backarna på utflykt i sarghörnen och jagar så det blir en juniorforward ensam med motståndare framför mål.

Signature: Exakt! Det gäller ju att leva i nuet, och hela tiden vilja utvecklas, utvecklas man inte så blir man inte bättre! Jag vill inte klanka ner på Leksand eller Timrå det har jag för dålig insyn i för att göra. Men det är möjligt att vi dragits med samma problem.
Här i Ö-vik är det galet många som lever i det förgångna, och det är väl trevligt, man ska vara stolt över sin historia, men det driver ju inget framåt.
Här uppe är det många som HELA tiden pratar om hur många NHL-spelare vi fostrat och att vi är The heart of hockey tillslut blir det som ett mantra och något man förknippas med.
Hasse Andersson vår gamla presschef var ju en av dom som hela tiden(och då menar jag hela tiden) pratade om hur många NHL-spelare vi fostrat och att vi är The heart of hockey. Upprepas det hela tiden så är det lätt för människor utanför klubben att uppleva det som skryt, och skryt har mig veterligen aldrig gett någon fördelar, och är inte speciellt klädsamt! Upplevs det som skryt så är det ju lätt att folk blir less på en och i vissa fall motarbetar en, jag tror det är det MoDo råkat ut för!

Dessutom måste det ju vara ett helvette som junior och ungdomsspelare att hela tiden bli jämförda med spelare som Foppa, Macke Näslund, Sedinarna etc, snacka om press! Och dessutom så blir nog många ratade för att man just jämförs med gamla ikoner, alla blir liksom inte tillräckligt bra!

Tror nog att vi som klubb hade/har tjänat på att vara ödmjuka och att ALLTID leva i nuet

{3627}: Vi har fått smaka denna bistra medicin(uppvaknade) i 6-7 säsonger innan denna.
Man tror att man slagit i botten men så fortsätter det. Eller som Nobelprisvinnarna i litteratur brukar uttrycka det " When you think that you lost everything. You find out you can always lose a little more ".
Näe, jag ser helst Modo på övre halvan av tabellen, bara inte på vår bekostnad.

{3627}: Ja det är fan inte roligt! Men ju ärligare man kan vara mot sig själv ju snabbare kan man ta sig upp på banan igen. Ni har nu börjat skörda frukten av att få börja om från början, men det är ju fan så tråkigt att det måste till en massa jävla elände för att komma till insikt

« · 1767790 · »