1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482694 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Frölunda 3/12 2005

« · 630633 Till forumet


Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Poffa: Äh, när det kommer till slika uppdrag är du blott en junior.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005

Frisco:

Mot templet. Ryggsäcken är packad, förhoppningsvis kommer Kempis bli fullpackat och i kväll kommer jag bli både full och packad. Det sista ser innehållet i ryggsäcken till.

Kommentera

MoDo - Frölunda 3/12 2005
Vi måste ju vända på trenden igen.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
8 Oscar Hedman
5 Hans Jonsson

7 Jesper Damgaard
6 Tobias Enström

3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund

34 Tommy Wargh
24 Vladimir Sicak.

Kedjor:
89 Jan Pardavy
16 Rastislav Pavlikovsky
15 Andreas Salomonsson (osäker)

28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet
19 Mikael Pettersson

11 Pasi Tuominen
4 Mattias Hellström
18 Peter Öberg

13 Morten Green
40 Magnus Gästrin
22 Tommy Enström.

Extraspelare:
33 Johan Nilsson.


Kommentar

MODO Hockey ser med tillförsikt fram emot att möta Frölunda hemma. Ett regerande mästarlag som MODO inte förlorat mot i vinter. 3-1 hemma i seriepremiären, 4-4 i Scandinavium i första matchen efter Karjala Cup.
- Klart det här blir en rejäl och härlig utmaning, säger Harald Lückner, coachen. Jag skulle tänka mig att vi möter ett enormt revanschsuget Frölunda, men det gör ju bara det ännu intressantare.

Leksand senast blev en ingen riktig höjdare, men ändå ytterligare en poäng.
- Ibland tycker jag kraven blir för höga. Nu fick vi en mardrömsstart och Leksand spelade sedan skickligt på ledning. Men visst borde vi ha klämt in ytterligare någon puck.
- Som jag sagt tidigare måste vi bara bli effektivare och ta mera skott Slutronden är jag nöjd med senast, dock inte de två första. När det inte stämmer blir det att man överarbetar det mesta, men det är inget nytt. Så har det alltid varit i hockeyn.

Det känns som om vi kan förvänta oss en bra match nu?
- Så känner jag också. Frölunda bjuder alltid upp till bra hockey. Det är ett lag som består av sevärda, duktiga passningsspelare och det gäller bara för oss att försöka hänga med.

Andreas Salomonsson utgick senast, ljumskskadad. Läget?
- Han kunde inte träna på fredagen, klart vi hoppas i det längsta men först matchdagen får vi se om han kan spela. Vi har folk i kulisserna som är beredda på inhopp om Salle inte kan spela.

Ändringar i laget?
- Kan bli vissa marginella, men mycket beror på om Salle kan spela eller inte.

Karol Krizan?
- Senast fick han en tung start, men han fortsatte spela mycket stabilt och säkert. Skönt om han håller i sin höga nivå.
Noterbart om laget

Noterbart: 1:Anderas Salomonsson, ljumskskadad, osäkert om han kan spela.

Noterbart 2: Tommy Salo MODO- bekantingen, gjorde comeback i torsdags efter sin skada. Han vaktar Frölundas mål i Kempehallen precis som i seriepremiären i höstas. Andra f d MODO- spelare i Frölunda är Jan-Axel Alavaara och Peter Högardh.

Noterbart 3: Tidigare resultat i höst: 3-1 till MODO hemma, 4-4 i Scandinavium. I den sistnämnda gjorde Andreas Salomonsson tre mål redan i den första perioden.
Kommentera

« · 630633