1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480564 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Frölunda 3/12 2005

632016 · » Till forumet


Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Lumber Jack: Måste erbjuda ett brottstycke från artikeln i ÖA. Timander späder inte orden. ;o)

"Timander var också inblandad i det matchgörande 4-2-målet. Krizan räddade ett nytt Frölundafriläge, pucken gick till Timander som skickade i väg den upp i mittzon där Peter Öberg var helt fri och han lurade enkelt Tommy Salo.
– Sånt där är jag bra på, ett typiskt NHL-uppspel, säger Timander och skrattar åter igen."

www.allehanda.se/sport/4519
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Lumber Jack:

Synd att reportern inte förstod vad han sa när han sa "jag kan inte skjuta mindre".
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Lumber Jack: En underbar intervju det där. Han är en skämtare. Svartvadets skola kanske? Varför är inte alla från Sollefteå sådana?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Danne_l: Blir det inte i slutspelet blir det aldrig mer.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Poffa: Det verkar som att det är fler än Kim Staal som får SMS/ samtal på mobilen under en intervju.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Poffa:

Det var liksom inte läge att börja gå runt i arenan kände vi.

Men nu vet vi det till nästa gång, slutspelet kanske?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Lumber Jack:

Han står där och ljuger rätt in i kameran. "Jag har inte haft någon chans att smälla på i år." Mmmm, säkert...
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Danne_l:

Bakom HHöger hängde vi HS:are. Hade ni dykt förbi hade ni fått min hemgjorda stark-starkvinsglögg och pepparkakor. Öl, whisky och annat gott hade också funnits att tillgå.
Kommentera


Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Frisco: Till alla som missade Timmys införsnack. En solklar analys om varför det blev poängförlust mot Leksand bl.a.

allehanda.se/webb-tv/inslag/info_frolunda_051202.wmv

Dom är härligt mediatränade Sollefteågrabbarna...
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Danne_l: Märkligt, normalt sett så är det väl vi byfånar som blir förstörda när vi kommer till storstaden. Tror jag.

Äh, det var säkert Morgan Johanssons fel.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Frisco:

Ja men där hängde väl alla från Syd, dom bodde på samma hotell som oss. Succé, fan va dom mobbade oss. Hjälpte inte att påtala att vi ligger tvåa och Modo i de nedre regionerna.

Men var förmodligen lättare för folk att vara på oss på bortastå när vi bara var fem, kan aldrig tänka mig det är så när en busslast timråiter är på plats. Då gömmer sig de fega jävlarna;)
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Danne_l: Tråkigt att ni skulle känna er dåligt behandlade.
Ni skulle kommit bort till bordet bakom sektion HHöger så hade ni fått glögg och gemenskap i massor och inte behövt känna er ensamma alls.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
NuMo:

Ingen idé att bry sig om sånt som skrivs på dessa forum. Ofta handlar det om såna som sällan ser en match och som dyker upp när de sett en match på tv.

Jag var en av de få som var på besök däruppe i helgen. Det var hemskt, man kände sig verkligen borta alltså. Aldrig tidigare vart med om en sådan behandling som bortasupporter, fortfarande lite chockad över det:)

I övrigt är det väl inte mycket att säga om. Frölunda fokuserar på fel saker och förlorar tack vare alla sina utvisningar. Dock tycker jag Frölunda spelade hyggligt stundtals, Modo var på inget sätt så överlägsna som siffrorna visar.
Sen var ju den där j-a Krizan helt okey:)

Grymt tryck i hallen stundtals, inte lätt att vara bortalag och domare då inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Poffa:Ville bara säga grattis för segern över porslinsfigurerna.gött att dom blev förnedrade av ett norrlandslag.synd att det var fel norrl.lag men man kan inte få allt.men igen ett stort GRATTIS.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005

Lumber Jack:

Det finns en skvätt kvar i termosen. Det är bara att komma förbi så värmer jag på den.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Bäst idag: MoDo - publik, spelare och korv/kaffe-försäljare.

Hårdast idag: Salle (som vanligt) och Timmy. Fråga sneseglarn från Åre kommun...

Bra idag: Lillis. En sympatisk kille som inte gnäller. Poffas glögg, men fan så snålt att bara bjuda på en liten slurk. Bättring!

Hyfsad idag: Domaren, men nog släppte han en hel del utvisningar för Frölunda.

Dålig idag: Frölunda.

Mest saknad i Frölunda: Högardh. Alltid saknad af Gardet. Kom hem med laddad bössa.

Sämst idag: Firma Andersson/Johnsson. Om man nu tycker att hockey är en sån hemsk sport att man måste gnälla efter varje avblåsning, varför då inte sluta spela? Obegripligt.

Mest patetiskt idag: Frölundas vedhuggar hockey. Leksandskomplex?

Utom tävlan: Lord Calvert!

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Paddan: En betydligt mer balanserad rapport. Kanske finns det en chans att det finns halvkunnigt hockeykunnande i Göteborgstrakten också.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Petey21: Hahaha! En samling sämre förlorare tror jag aldrig att jag har sett. Loosers! Vilka patetiska fans. Inget som Frölunda borde stoltsera med i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Petey21: Jag håller med dig fullständigt. Domaren skall inte kompensera utvisningar.

Men - om Elitserien skall ha "nolltolerans" mot spelförstörande moment (vilket jag tycker är helt rätt) behövs domare som håller hög riktigt hög klass. Det krävs sannolikt proffsdomare och sannolikt även tvådomarsystem för att klara det.

Idag kunde vi t.ex. se på reprisen att 2+2 på Martin Plüss för Hans Jonssons blodvite i ansiktet inte ens är nära en korrekt bedömning. Jonssons går med lätt böjt huvud in i en närkamp med Högardh och får Högards axel mot hjälmen, varså Jonssons eget visir skapar skadan. Ingen rolig skada alls (såg otäckt ut), men det ser inte ut som något regelbrott.

Så:
a) Fel spelare
b) Ingen highsticking över huvud taget

Det jag menar är att domaren inte kan chansa. "Ah, blod i ansiktet! Måste varit i klubba! Får se nu, vem stod snett bakom honom där. Plüss. Det måste varit han alltså..."

Felaktiga domslut av den kalibern påverkar matchbilder mycket (så även denna), och avgör även en del matcher. Mycket trist oavsett vilket lag som blir drabbat. Och ja- jag tycker likadant i de fall det är motståndarlaget som drabbas.

Sedan skiljer nivån mellan olika domare väldigt mycket efter 17:e november. VF-HV hade ett dubbelmöte för nån vecka sedan:

Första matchen, en domare som tar för allting (det mesta korrekt, men även ett par filmningar (där det inte ens såg ut som att spelaren inte ens nådde motståndaren) som blev utvisningar plus 2 x 10 för protester)

Andra matchen - annan domare, helt annan nivå. Det som var utvisning på tisdagen höjdes inte på ögonbrynen för på torsdagen.

Jag säger inte att detta missgynnade Fröunda så värst mycket mer än HV. Definitivt inte torsdagsmatchen ia vart fall. HV hade dessutom vunnit båda matcherna i vilket fall som helst p.g.a. otroligt stabilt spel (speciellt målvaktsspelet) och p.g.a. att de läste sönder Frölunda totalt.

Vi har tappat några av våra bästa domare, och givetvis får man plocka underifrån - men de håller inte måttet ännu. Speciellt inte med nolltolerans.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Paddan:

Någon måste väl ändå blåsa för icing och offside?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Albert Hall: Tja, plockar man bort Rönnmark, Rådbjer och Tomas Andersson så känns resten som "rookiesar", så det bästa kanske vore om man inte hade domare på matcherna i Kempehallen. Men, vad skulle Husum-Jocke då göra?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Paddan: Rookiesar borde inte få döma i Övik. De pallar oftast inte trycket.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Petey21: Hehe, det var ju "intressant" läsning.
Då får jag kontra med en läsvärd matchrapport från Wild West Support.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Paddan: Ser att det förekommer en hel del gnäll på ett annat forum om utvisningarna i matchen, och tydligen vill en del av de som gnäller ha domare som sysslar med kompenseringar. Finns en hel del pinsamt roliga bortförklaringar på det forumet... :D

www.mittzonen.com/viewtopic.php?t=4683

Det är helt rätt av domaren att ta utvisningar för regelbrott, även om det ena laget drabbas mycket hårdare än det andra. Det är inte alls orättvist om ett vedhuggargäng får 20 utvisningar mot sig samtidigt som de snällare motståndarna får tre. Man får väl helt enkelt lugna ner sig och börja spela hockey, så slipper man problemet. Men när man lägger ner all energi på att först spela fult och sedan gnälla på domaren i varje avblåsning så går det som det går...
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
knaskamilla: Äh, enligt Lillis så var det ju ingen match idag. Så då kan väl inte Frölunda ha förlorat heller?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Är det förresten bara jag som inbillar mig, eller omnämns Frölunda oftare som "regerande mästarna" när ett lag som t.ex. MoDo vinner över dem än när Frölunda vinner matcherna?
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Poffa: Äh, alltså innan dagens match menar jag, sylthuvud...
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005

Paddan:

Tja, det är väl snart 5 timmar sedan nu.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Frisco:

Det var inte dubbelnollan som var arg och bra, alltså? Typiskt att de går och vinner stort när jag inte är där. Antar att matchen var lite roligare att se än den i torsdags.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Hur länge sedan är det förresten som Timander gjorde två mål i en och samma match i MoDo-tröjan.

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Frisco: En kompis var ganska nöjd med matchen, han och hans gäng från Östersundstrakten har fortfarande inte sett en förlust när de besökt Kempehallen.

Frölundasupportrarna såg däremot inte lika nöjda ut, det är klart att åka på däng med 6-2 efter tio timmars bilresa är nog ingen höjdare.

Mattias Hellström och Peter Öberg fortsätter att visa framfötterna äh lika bra att Tuominen får hänga med på berömmet, och Damgaard var nog bäste back idag. Svarten verkar dock vara ljusår från något som kan liknas vid form.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Salle, mycket elakare, mycket bättre.

www.modohockey.se/bilder/matcher/510/MODOSalle.jpg
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Någon som vet om Hedmans skada var allvarlig???

Det är ju inte bra om han blir skadad till JVM och allt.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
65selander: Frölunda har vart rätt bra att sitta i utvbåset sedan dom "nya" reglerna kom till. Dom verkar inte ha kommit underfund med det där ännu :)
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Frisco: Såg matchen på TV och det är bara att stämma in. Den nya domarbedömnigen ställde till det i början men sedan så fixade Frölunda allt själv.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Hemma från Kempis. Kort sammanfattning.

Krizan lysande.

Frölunda fulspelande.

Domare Johansson bra.

Salle arg (och bra).

Mortens 43-meterspassning till Peter Öberg, fantastisk)

Witehall ett neutrum.

Salles 6-2 var en fin avslutningen på förnedringen.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Mitt matchtips går käpprätt åt pipsvängen men vad gör väl det?!?!

Jösses, vad pojkarna är bra!

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Bonuz: Vilket nog är att föredra, framför att få lyssna på en sändning när kommentatorerna, istället för att fokusera all sin kraft på matchen, tvingas sitta och tänka på allt de säger så att det inte blir "för" färgat.

Mer sånt!
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Bonuz: Är han mulatt :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Komentatorn på webben är ju bara LITE färgad.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Oj nu försvinner det grejer till höger och vänster. Men Frölunda spelar fortfarande en hockey jag har svårt för med ständiga interference och screeningar i anfallszon. Skönt med en domare som ser igenom det. Och skönt med MODOratorer som en inte censurerar åsikter. =)
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Mats Edström: Krizan är så kung !
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
...Witehall tycker inte att det är kul att spela längre, så han gick och bytte om!

Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
NorrlandsGuld:

Och assist för Krizan, kul!
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
4-2 !! Peter Öberg !! Så jävla skönt att han fick sätta den !
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
PANG! Petta 4-2.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
3-1 !! Timmy
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
65selander: Morgan Johansson, vad är det för stjärna på domarhimlen? Snyggt förnamn har han i varje fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda 3/12 2005
Poffa: Har ett avslöjande kort från förra lördagen då du inte såg ut att ha koll på balansen.
Kommentera

632016 · »