1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481631 inlägg · 4079 ämnen

MoDo HK - AIK, 2010-11-18

« · 1306573 Till forumet


MoDo HK - AIK, 2010-11-18
5 794 sålda biljetter två dagar innan en torsdagsmatch mot ett anonymt gäng från storstadens bakgård. Det börjar bli helt ok siffror.

Copy-pasteande av laguppställningar har jag ingen utbildning på, så den som känner sig manad får fylla i när den dyker upp.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Björn W: Fast det där anonyma gänget från storstadens bakgård ska inte underskattas, såg deras match mot SSK igår och de spelar riktigt bra med aggresiv forechecking, så det är definitivt ingen given trepoängare. De ligger för övrigt fyra i tabellen så de blev inget nytt Väsby som någon snubbe på Aftonbladet tippade innan säsongen...
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Petey21: Jag var på plats och såg matchen också. Grymt imponerande match igår av AIK mot SSK. Kan dock MODO spela ifrån sig pucken snabbt så kommer AIK att få problem i och med att man går så hårt på puckförande spelare.

Det syntes ganska klart när man satt på plats i alla fall att det blev enorma ytor de få gånger SSK lyckades komma förbi framstörtande AIK:are.

AIK spelar en riktigt rolig hockey och när det dessutom är sådant tryck som det var på Hovet igår så kan jag förstå att det blir enklare för spelarna att hålla upp den pressen man sätter på varje spelare.

Stundtals var det magisk stämning på läktarna där alla sjöng med, inklusive sittplatspubliken.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
qwertas: Jag tycker inte att AIK är så bra, men om man inte är fullständigt fokuserad på uppgiften så blir man rejält straffad. Det gäller som qwertas skriver att spela upp pucken fort så att de inte hinner checka fast backarna. Då är AIK relativt beskedliga...
De har fortfarande inte en trupp för att undvika kvalspel, men om de tillåts spela sitt spel och de etablerade lagen är lite för bekväma så är de definitivt tillräckligt bra för att utnyttja det.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
J F K:

Det där med att spela upp pucken fort låter ju som vår paradgren de senaste åren. Burskydd och dump and no chase, någon?
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
bisterfinnen: Förr i tiden hette det alltid att Modo var så duktiga på spelvändningar, men det var ju några år sedan tyvärr. Egentligen behövs ofta bara en sarg ut, men då får ju inte forwards vara stillastående.

Modo de senaste åren har ju alltid fått anfalla mot samlade lag och då blir det nästan alltid så att man får dumpa pucken:/
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
J F K: Var ju på den tiden man hade Ecke ståendes på offensiv blå. Samt bysse och några småttingar till som hade fart på grillorna.

Knappt så man kommer ihåg den eran längre.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Björn W:

Kommentar

Challe: Det är ju matcherna som är det roliga

Nystart eller omstart i Elitserien. För MODO Hockey har det handlat om tio dagars speluppehåll och när matchandet nu kör igång igen blir det återigen spel i Fjällräven Center.
- Härligt och inspirerande, säger coachen Charles Berglund. Det är ju trots allt matcherna som är det roligaste vi håller på med.

MODO Hockey har haft tre spelare borta under uppehållet, norrmännen Alexander Bonsaksen och Kristian Forsberg i spel med Norge, Morten Madsen i Danmark. De båda länderna möttes i Vitryssland, där Danmark vann.
- De här tre var hemma och tränade med oss i måndags och hade inga skavanker. Även truppen i övrigt är intakt.

Nu är det dags för AIK, nykomlingarna, som imponerat så här långt och kommer hit med sex raka trepoängare.
- Så är det och vi måste vara helladdade från start och fokuserade på uppgiften. AIK är ett hårt arbetande lag och det är på det sättet man når framgång. När vi mötte laget på Hovet tidigare i höst ledde vi med 2-1 och fick också 3-2 en bit in på tredje, men sedan slappnade vi av och trodde saken var klar. Det håller inte, då förlorar man matcherna.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t MODO Hockeys trupp är helt skadefri.
A t t AIK inte gästat Örnsköldsvik sedan säsongen 2001-02. Då vann MODO i Kempehallen med 2-1 och 3-2. MODO har förresten s e x raka uddamålssegrar hemma mot AIK.
A t t lagen möttes tidigare i höst på Johanneshov. Då blev det 4-3 till AIK, sedan MODO haft ledningen med 2-1 och 3-2.

MODO Hockey mot AIK i Fjällräven Center torsdag 18 november 19.00:
Målvakt: 32 Nicklas Dahlberg (30 Tuomas Tarkki).
Backar: 5 Hans Jonsson, 8 Charlie Cook - 55 Ole-Kristian Tollefsen, 3 Mattias Timander - 12 Daniel Josefsson, 2 Jens Westin - 47 Alexander Bonsaksen, 18 Per Hållberg.
Forwards: 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 13 Niko Dimitrakos - 25 Anton Hedman, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg - 6 Magnus Häggström, 39 Per Svartvadet, 28 Jacob Blomqvist.

Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
OKT säger väl egentligen inget.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
spud: Det något konstiga inlägg du skrev skulle väl ha denna länk med?
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Statistik talar för oavgjort och extrapoäng på straffar imorrn. Bara så ni vet...
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Salle: Statistik, var det ja. En tragisk Norgehistoria, detta.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Det är då förbenat att det vankas match hemma mot en ES-nykomling och att man ska budgetera med förlust.. Är det inte vår tur att knäcka ett annat lags svit den här gången?
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
shinzawai: Detta kommer bli en riktigt tuff match, Aik är bra, och spelar verkligen som ett lag.
Nu hoppas och tror jag på en seger, men vi kommer att få kriga för 3 poäng
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Berka: Hur bra AIK än spelat så kommer jag ändå vara besviken om det inte tas 3 poäng ikväll. Är svårt att få in i skallen att lag som på papperet inte är bra presterar bättre än väntat. Jag kommer nog vänta hela säsongen på att Luleå och AIK ska dippa i serien. Eller ja jag kommer i alla fall vänta till slutet på Januari. Först då kanske de sjunkit in.

Men egentligen borde stålsätta sig för en förlust.
AIK med en match i benen och riktigt bra spel mot SSK mot ett Modo som alltid brukar spela dåligt efter uppehåll känns som en förlust på väg.

Men jag kör efter den första teorin och spelar på tråkiga 5-3 eller något.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Två ismaskiner i Fjärräven Center. Och de kommer användas inför en eventuell straffläggning.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Poffa: Vi har väl en spännande krock att se fram emot ikväll då kanske.

- Bilbälte på.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
NuMo:

Tollefsen får helt klart se upp.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Poffa: Världspremiär!!1!1!
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Poffa: Var det inte idag de skulle visa reklam på isen?
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Frisco: Det var väl så det var sagt, att sån där isprojicering skulle få premiär i elitserien direkt efter novemberuppehållet.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Paddan: Jag minns förr när det var hockey på isen.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Paddan:

Frölunda hade premiär på sin innan uppehållet..
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Frisco: Jag tror inte de hunnit installera det. Det senaste jag hört i frågan var att det var försenat av någon anledning.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Frisco: Äh, sånt tjafs orkar man inte med nu mellan allt popcornätande, puckkastande, öldrickande, matinmundigande, souvenirinköp, reklamfilmstittande mm
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Poffa: Jag som fick för mig att allt var färdigt att ta i bruk, bara det att hockeyligan hade bestämt att det inte skulle få användas förrän efter novemberuppehållet, för att alla klubbar inte hade hunnit montera det innan seriestarten.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Paddan: Jag läste det i Brynäsboken, det är därmed säkert felaktigt. Ungefär som hela Brynäs.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Paddan: Någon som har koll på biljettläget för kvällen.

En världskänd linjal som florerat här på forumet skulle sitta kanon nu för att ta reda på om det blir mycket publik ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18

Berka: Så här skrev Björn W innan han påbörjade bilresan norrut.

"5 794 sålda biljetter två dagar innan en torsdagsmatch mot ett anonymt gäng från storstadens bakgård. Det börjar bli helt ok siffror."

Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Paddan: jo jag läste =)
trevligt att modo kan hålla så höga publiksiffror.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
 
 
  30. DAHLBERG, Nicklas  
  Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  

  1st Line 3. TIMANDER, Mattias 55. TOLLEFSEN, Ole kristian  
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus 39. SVARTVADET, Per 28. BLOMQVIST, Jacob  

  2nd Line 8. COOK, Charlie 5. JONSSON, Hans  
  13. DIMITRAKOS, Niko 93. RITCHIE, Byron 17. MADSEN, Morten  

  3rd Line 2. WESTIN, Jens 12. JOSEFSSON, Daniel  
  44. DANIELSSON, Nicklas 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

  4th Line 47. BONSAKSEN, Alexander 18. HÅLLBERG, Per  
  26. FORSBERG, Kristian 87. ROSÉN, Robert 25. HEDMAN, Anton  
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18

Kvällens blowjob:

ANDERSSON, Thomas AHLSTRÖM, Anders

BERGMAN, David LARSSON, Robert

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
AM: Finns det ingen regel på hur ofta en domare får dömma ett och samma lag? Tycker nog att Kuben är inblandad i Modos matcher i allt för stor utsträckning.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
MODOJohan:

Det är Kubens fjärde match med Modo enligt domarna.se
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Bissett19: Fem för många.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Poffa: *ASG*

=)
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Kör så de ryker!
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Patrik Källstr:
Modo måste skärpa sig i bytena, kan inte byta när vi har anfall.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Danielsson känns het ikväll!
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Raggarhockey.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Berka: Nä byt när AIK har anfall istället
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
NuMo: Men oj vad aik checkar högt med 2-3 gubbar, kan modo bli lite bättre i uppspelsfasen så kommer vi få finfina kontringar.

Nackdelen är ju att modo är rent av dåliga i just uppspelsfasen!
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Superläst av Josefsson som fortsätter att övertyga i offensiven.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
MEN DANIEL JOSEFSSON..... VÄRLDSKLASS!!

99% josefssons mål
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Byron ritchie slår till igen!
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
... Och Frölunda ligger just nu sist i tabellen, bra bra
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Patrik Källstr: Snygg hakning på svarten när pucken va fri. Sen ett skitmål i baken
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
MorganaLefaey: Aik jobbar så mycket hårdare, modo slänger dessa förbannade lobbar ut i mittzon, hur fan ska man kunna bedriva ett seriöst anfallspel när 50% av uppspelena är lobbar på måfå.
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
MorganaLefaey: Kan sluta hur som helst. Men man får inte missa det där blomman...
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
MorganaLefaey: Modo vinner väl nästan aldrig på torsdagar?
Kommentera

Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
Patrik Källstr: bortdömt?
mest troligt
Kommentera

« · 1306573