1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 389169 inlägg · 4141 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Finns många delar som är problematiskt med det där. Dock svårt att formulera och utrycka sig på ett bra sätt utan att verka liten och avundsjuk. För de skördar trots allt stora framgångar år efter år och har skapat en jäkligt bra miljö för spelarna där uppe.

Smakar för det första lite illa att från första början köpa sig in i systemet genom Munksund - går att jämföra med Frölunda som visserligen dammsög upp alla relevanta spelare men som alltjämt är startad som en del av föreningen från grunden och har gått genom systemet.

Går att argumentera för att Luleå/MSSK har höjt nivån på ligan över åren och gått i bräschen för bättre villkor och förutsättningar för damerna men modellen med att ställa upp med finska landslaget och vinna exakt varje år känns lite sådär.

SPOODI: 7 Sm guld sedan dom startade Luleås damlag till säsong 15/16.
Förstår faktiskt inte hur man som luleåsupporter eller styrelse kan vara stolta över detta, det är bara tragiskt!

Gavelo: Du har helt rätt Luleå utvecklar inte damhockeyn alls med noll egna produkter samt att man värvar sönder dom andra lagen.

Gavelo: tragiskt. Rätt många från Övik i MoDos lag iaf

DrCox: Det som nästan är mer beklämmande med detta är att igen INGEN spelare i hela Luleås spelartrupp är från orten, inte ens kommunen, INTE ENS grannkommunen!!
Närmaste spelare kommer från Storuman 25 mil från Luleå!
Dags kanske att ligan sätter sig och funderar på varför alla andra lag har X antal egna spelare medans 1 lag köper in sina spelare samtidigt som dom gör minusresultat i föreningen men vinner SM guld varje år.

Utvecklande för sporten?!

DrCox: Dom lär ju inte vara bra nästa år. Som tur är.

Gavelo: Jag måste erkänna att det är svårt att hålla intresset uppe för SDHL när det bara är Luleå som vinner Guld.

{6870}: Damerna har gjort mål i båda matcherna, jerringpriset nästa

DrCox: Haha skulle aldrig ha skrivit det.

Bad_Brett: bott rätt nära Brynäs arena och den där måljingeln ekar över hela området. Skapligt less på den nu!

TickledDonkey: Näe näe nej

TickledDonkey: redan glömt 😄

TickledDonkey: Inte omöjligt.

Torp alltså... blir lika galen på honom nu som när han lirade i MoDo. En Sveningsson fast back. Tror att han är Makar.

{6870}: Löven går upp. Kom ihåg vart ni hörde det först(?)

DrCox: Brynäs måste ha den störigaste måljingeln efter Djurgården. Och publiken fortsätter sjunga skiten. Vattentortyr.

{6870}: Ser inte ut så just nu

jonsson: Jag tror att Nybro blir lika jobbiga för BIF som AIK var för oss.

{5647}: Filip gjorde precis ett snyggt mål.

Bad_Brett: 3 år sedan redan.

34 matcher i alperna är nog inte den bästa uppladdningen för ett slutspel, även om han producerade riktigt bra.

Tänker lite på HV-Oink, undra om Jönköping stå kvar imorn ifall HV tappar en match till

Sigge:

Dom gör det bra idag, Tex helt okej i målet

Ben Perrault: Nybro är nya laget för MoDo-rejects. Ett framgångrecept vad det verkar.

Zource: Men, visst måste Brynäs vara mycket bättre än såhär? Nybro hade mycket väl kunnat vara i ledning.
Synd att Filip Eriksson är Växjöspelare. Sjukt bra

Bad_Brett: Åldrats dåligt.

Matchen fick verkligen fart nu!

Zource: Sylwander är verkligen kass nuförtiden. Vad hände där egentligen? Var ju en av MoDos bästa spelare för inte allt för länge sedan.

Snacka om sömnpiller jämfört med Modo-AIK kvarten.

{5647}: ja Clara vann ett lång ifrån självklart val tycker jag.

Ben Perrault: Tycker Nybro gör ett rätt bra jobb med att dra ner på tempot. Styf gör det bra, han screenar, hakar och drar i tröjorna precis som man måste göra i SHL nuförtiden.

DrCox: Vann han?
Tycker Filip Eriksson varit helt djävla överlägsen. Som att jämföra Ove Molin med Foppa.
Nu har väl Eriksson kanske spelat för lite???

DrCox: ser på Brynäs mot Lill-modo(Nybro)
Marenis, styf, torp, sylwander och tex såklart

Det känns väldigt fel att Brynäs ska få 100 000kr för en spelare som är inlånad från Färjestad vinner guldgallret.

Ben Perrault: Nja, Timrå och IKO har spelat i sina hallar flera år...

Men, visst skulle det vara behjälpligt om en av sveriges äldsta ishallar äntligen går i graven ungefär samtidigt som lika gamla Hovet gör det.

{10522}: går löven upp måste dom bygga en ny ishall med turbofart. SHL-hockey i winpos är det skämskudde på

M Horava: och jag vill ha upp Brynäs så MoDo kommer förbi Gävle 2 gånger nästa säsong. ;)

Riktigt trevliga fans i monitor erp. Plus att de ogillar Leksand likt mig.

Lira: Håller med om att det skadar inte att norrlandsklubbar blir fler i SHL. Sen ska jag väl i ärlighetens namn erkänna att jag hellre får upp Löven än Brynäs. ;-)

JonteD: fan har aldrig sett en sån! Kommer gå bättre nästa säsong , bara att ta ny tag. ??

JonteD: Skönt ändå att du verkar lite piggare än många i ditt favoritlag.

JonteD: Vandeley Industries har en ny mjuk bomullströja just för stora vikingar. Det har visat sig att många blondiner dras till just denna tröja. Bad Brett kan intyga.

Hockey kamrater 😅
Tycker ändå att vi Norrlandslag / klubbar bör värna vår landsdel av hockey Sverige, lite skönare att slippa resa ner till halv Danmark lika ofta som ett ex. Visst finns det både historik och hetta mellan oss och så ska det fortsätta att vara, lite trist på sitt sätt att Timrå åkte ikväll, men lång ifrån en katastrof, nu blir det golf snart 👍😅

Nää, Luleå, Skellefteå, Modo, Timrå, och förhoppningsvis Brynäs ska hålla flaggan högt, norra hockey Sverige är en faktor…🤘😎

{7426}: Bra där jag skrattar nu iaf 🤪🤣🇺🇿

Costanza: Du har nog rätt där men blir ledsen när de går ont för våra lag o då......... Skiter de sig i min PTSD hjärna!!!🇺🇿🇺🇿

JonteD: Sist vi diskutera så pratade vi om Caps-lock knappens innebörd. Nu verkar du fått något kladdigt på utropstecknet, enklaste sättet för att undvika detta är att använda handskar när du äter ostkrokar. Mvh problemlösaren

Rht: En sån som du har i röven som tittar ut genom näsan!!!!!!!!

JonteD: Detta får dig säkert på bättre humör. Trevlig semester grabben!

{6870}: Tycker du att man e liten när man når 1,99över havet o väger just nu 115kg o rör mig som en tonåring!!!!! Inte arg alls 🤬🤬🪓

Rht: När man åker på en skridsko och vinner 7-1 mot Timrå.

JonteD: Jag känner att de flesta hos MoDo och TIK kan ta mina kreativa dumma utsvävningar. Jag har varit här länge och vet vad som funkar. Att det blir personligt för dig med Jonte förstår jag då ni är släkt. Han kanske har det tufft och kanske mer vi inte vet om. Jag är sur-Jämte och kan ta det när TIKare snackat skit om Foppas fotleder, fylleskandaler och allt annat. Rätt naturligt att man är lugnare i en annans bok och sen kanske vrider till det mot rivalen när man kommer hem. Kan framstå falskt, men det är inte meningen.Toppspelare ska kunna ta kritik också. De är inga småungar.

SPOODI: alla som hamnar i MoDo håller för SHL .

JonteD: vad är modolojd ?

« · 2674783 · »