1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532838 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:

Det finns väl olika sätt att bli klassisk på? 

Poffa: Klassiska, om jag inte missminner mig så hette den sektion F 1979...

Poffa:

...förresten ska man aaaaldrig använda understreck när man skriver texter i datorn. Det är nästan fängelse på det.

Poffa:

KLASSISKA H Höger, dessutom. Jag ser redan fram emot nästa banderoll.

knaskamilla:

"Stående ovationer och banderoll från klassiska H Höger. Inte konstigt att Kaberle ville "hem" till Örnsköldsvik igen."

Seså, säg "Tack H Höger" nu, alla MODO-iter. ;-)

Poffa: Skärp dig och odla myten:-)

Lumber Jack:

Mer, "Ursäkta, har du en diskett över? Jag skulle behöva kopiera en sak och min diskett är trasig." Då jag gav honom disketten svarade han artigt "Tack så mycket, vad blir jag skyldig?".

Han var väl bakis och orkade inte skrika, förmodligen.

Ni missar väl inte den senaste krönikan på åffisjella?

(Är det bara jag, eller kommer den här tråden att användas mycket de närmaste två veckorna?)

Poffa: Öh, ge hit en diskettjävel annars fixar jag ett nytt rövhål på´re bonnjävel, Å rappa på, jag ska ut å kröka med Torstän...

Poffa:

Tja, det gjorde Persbrandt när jag flög med honom också. Det roligaste var att han hade solglasögon på sig inne i planet...

oraklet:
Titta på bingolotto nästa gång, så förstår du. Jag lyssnade bara på Gunde men förstår, kul snackat var det av Svan
För de ej insatta i programmet så satt nog några från Sollefteåklubben på läktaren och hoppades på tur. De fick förmodligen 10000:- hem med sig.
Man kanske skall söka igen om det står något om det i en lokaltidning, vem gör det?

knaskamilla:

Nån form av jeans och mockajacka. Jag tittade mer på Sissela Kyle som var klädd i någon hemsk gul och rödrutig klänning med fula läderstövlar. Hon såg förjäflig ut, på ren svenska.

Poffa:

Coolt, jag flög med Persbrandt från Göteborg förra helgen. Hade han fula kläder och solglasögon på sig hela resan idag också?

Frisco:

... så fick jag hjälpa en kändis med hans datorbekymmer i dag. Kändisen var ingen mindre än Micke Persbrandt. Han och Sissela Kyle åkte med samma flyg som mig från Trollhättan. Han såg att jag satt med min dator och han ville låna en diskett då han behövde säkerhetskopiera något.

Jäag är inte snål, jag gav honom disketten...

Frisco: Släkten är som vanligt värst. En av Leksands berömda 82or avgjorde för Sheleftyou, Jörgen Sundqvist.

Lumber Jack: Vilken pajas;-)

Frisco: ... så kan man alltid kränga lite kärror på fritiden, om man är lite så där lagomt småsnål...

Frisco: Undrar om finnarna är dumma med Muir? På två matcher i Blues har han lyckats samla på sig 20 utvisningsminuter, 16 minuter i första matchen och med andra ord 4 minuter i den andra matchen.

Kan jämföras med råskinnet Mika som har 24 utvisningsminuter på 46 matcher

Martin S: Har läst på lite. Det verkar som de räknar att Antos ska vara med igen efter uppehållet som fäljer efter denna matchen.

På länken har du skadeartikeln.

Martin S: Vet inte om han spelat alls sen han fick pucken i fejjan.

Frisco: Ingen Antos med idag. Är han skadad måntro?

...så spelar Magnus Hedlund back för Leksand idag mot Skellefteå.

Martin S: Det är det som är så underbart med Allehanda. Dessa obskyra nyheter som hamnar på den sidan. En av mina favoriter var nyheten om en blomsterrabatt som hade fattat eld tack vare en cigg som hade slängts i densamma. Lyckligtvis var det någon som hällde lite vatten på rabatten och då slocknade den.

Martin S: Vackert, det är vad det är. Det visar att man bor i rätt del av världen, även om det sker en och annan tradegi här uppe i den riktiga civilisationen, när sånt fortfarande är nyheter.

Vem har tagit shoppingvagnen? Vilket mysterium som har seglat upp i Hörnett. Hur ska detta sluta? Har Leif GW Persson gjort en gärningsmannaprofil? När kommer Insider för att spela in ett reportage på Konsum Extra? Kan det vara någon MODO spelare inbladad på väg hem från en träning? Är detta en konspiration? Frågorna är många och det är väl bara en tidsfråga innan detta blir en film av Oliver Stone.

Den vilda jakten på Shoppingvagnen typ...

Gusse:
Kan inte heller begripa hur Eriksson kommit med i landslaget, han har ju inte direkt varit lyckad i HV, och HV som lag har ju inte varit lyckade heller. Är det verkligen sån backbrist att man måste ta till såna desperata åtgärder?

Gusse: Alla skrattar...... han platsar ju knappt i HV som ligger 8a

Anders Eriksson i Landslaget....kul för han..men platsar han i det laget...HV fansen skrattar

westerlind:
"VI" hade????

Du räknar dig med andra ord som en MoDo:it nu!!!!!!!!!

jaja,,medgångssupporter ;-)

Frisco:
Folk brukar kalla mig "sånglärkan" här nere så i mina ögon är det inte lika imponerande=)

scim:

Låter nästan som att åka med The REDS till Lule. Fast bara nästan.

Jag hade faktiskt med i mina beräkningar att du nog skulle missa ett bra läge. Jag menar, sju års frånvaro borde påverka spelet litegrann i alla fall. Däremot trodde jag att ni skulle göra ett godkänt självmål idag.

knaskamilla:

Tack så mycket, resan upp och ner gick långt ifrån friktionsfritt för bussen gick sönder på alla möjliga sätt, och när vi väl fick tag i en bärgare så kopplade han plus på minus och sabbade hela styrsystemet i bussen.

Som om en resa tur och retur till Haparanda inte är lång nog...

21-0 är väl hyffsat nära, du har ju alla siffror med iaf, faktum är att det kunde ha blivit 20-2 idag, jag hade ett fint läge som jag tyvärr inte kunde förvalta.

westerlind:

Ja, jag håller med. Tur att det finns moderatorer som kan fixa sådana där missar.

knaskamilla:
Hmm, det skulle vara bra om vi hade Luleforums antiknas-funktion, dvs man måste skriva minst ett visst antal bokstäver för att kunna posta ett inlägg.

Salle:

Själv har jag hållit mig inomhus, men jag antar att folk kommer att skratta åt min stelhet imorgon... Ryggen är bättre, men inte bra. Jag skulle nog klara av att knyta ett par skor om det skulle behövas, i alla fall.

knaskamilla: Jo den klubben har några medlemmar idag...

På en av mina 2 promenader idag så mötte jag en av gårdagens danspartner och vi skrattade åt varandras stelhet och försök att få nytt blod i våra stackars ben.

Hur är ryggen förresten?

scim:

Välkommen hem, scim. Jag kollade just historiken och såg att jag hade tippat 21-0 som resultat i matchen idag. Ganska nära, va? (PS. Välkommen till ont i kroppen-klubben också.)

scim: Bra jobbat i alla fall.

knaskamilla:

Faktum är att vi faktiskt ledde matchen i c:a 5 minuter, sedan fick Eurocity ett par alldeles för enkla mål som tyvärr gjorde att moralen sjönk hastigt.

Har förbannat ont i kroppen nu vill jag tillägga.

kärran: Jag förstår inte hur Gunde Svan skall lyckas få 10000 personer att ta sig till läktaren och tar de överhuvudtaget in så många åskådare ?
Eller vadå ?
Skall Gunde leverera 10000 kronor till deras läktare .. *fattar nada*

knaskamilla:
Jag skrev ordagrant som Gunde sa i direktsändningen, jag tror att de flesta räknade ut att klubben fick 10.000 kronor.

kärran:

10 000 på läktaren! Det är ganska många, för en så liten klubb...

Klubben Sollefteå FF fick 10.000 på läktaren i Bingolotto, de är till att ha tur.

modomartin: Jo jag vet att du kan göra de ljuden men jag tycker det är mer imponerande när en liten fågel klarar av det.

Frisco:

Ähh, det där kan väll vem som hellst=)

Frisco: Fy fan vad bra, jag skrattade under hela klippet..

Frisco: Haha.Den var bra.Kan tänka mig att det är rätt mycket träning bakom det där.

Detta är inte goja. Klicka bara på länken och njut av uppvisningen på filmen.

Paddan: Det ryktas om att Antos letar hus i Öviksområdet......

Jag gissar på ÖSK.

Paddan: Om man ska fortsätta på ryktesavdelningen så sägs det att Timander redan nu sägs fundera på en fortsättning i MoDo över nästa säsong (om nu klubben vill ha honom kvar). Fast då vill jag i sådana fall se en sådan utveckling som Hasse stått för.

« · 503529 · »