1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532888 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Deas: Jo, precis. Det är det jag menar. Oavsett om dom är skyldiga till något eller inte så tycker jag att det är omdömeslöst att gå ut på krogen och härja dagen innan. Att dom sedan tar upp en tjej på rummet och sätter på henne alla tre (oavsett om hon var med på det eller inte) tycker jag bara visar ännu mer på vad dom har (eller inte har) innanför pannbenet.

Emma no15: Vi vet inget om det där, det är rena spekulationer från tidningarnas sida. Jag vet personligen att det finns tjejer som gärna tar tre killar samtidigt, utan att jag för den sakens skull tillhör de killarna. Saken är av privat natur och det är inte upp till oss att moralisera över det. Har man frihet under ansvar som enda regel så har man det. Frihet under ansvar handlar om att man skall klara av att göra det jobbet man är där för, vilket i den här fallet är att prestera god hockey. Sen är det en annan sak om förbundet, trots bristen på regler vill stänga av spelarna för att de inte var på sitt rum efter ett visst klockslag, precis som mammas små pojkar. Kanske det i fortsättningen skall vara regler för dessa vuxna män? Läggning och släckt lyse kl 23:oo. annars avstängning, uppgång innan kl. 08:oo - annars avstängning. Fel sorts sex: Avstängning. Kanske en manual på vilken sorts sex som är tillåten, med vem, av vem för vem. Nä, nu börjar det bli lika snuskigt som i snuskkyrkan, tycker jag.

Emma no15: Ja sett till det rent sportsliga är det ju skandal att de är ute och festar natten innan matchdag.

Deas: Jag skulle inte heller bli ett dugg förvånad om det är så. Många tjejer gör ju tyvärr så. Hon såg väl sin chans.

NuMo: Det är sant. Man kan ju undra hur hon tänkte oxå. Men ändå, 3 vuxna karlar som är där för att spela en landslagsturnering. Att dom överhuvudtaget går ut och super kvällen innan är svårt att förstå. Jag tycker även att dom har ganska knepig kvinnosyn. Att dom har sex med samma tjej en hel natt och bara byter av varandra hela tiden är riktigt äckligt! Dessutom utnyttjar dom att tjejen vart förtjust i en av dom. Nej, usch.

Emma no15: Skulle inte förvåna mig om hon var med på det. Sen kommer ångesten dan efter då hon inser att hon precis knullat 3 killar samtidigt och att eventuell pojkvän inte kommer bli överförtjust. Då är det lättare att dra igång en snyft historia...En kille påstod att 60% av alla våldäktsutredningar drar igång av den anledning? (det jag inget om dock)

Sen kan det ju såklart också vara så att hon varit helfull och blivit äckligt utnyttjad, jag vill inte utesluta alternativ 1 bara.

Emma no15: Men ingen frågar sig vilket omdöme tjejen hade. I den ålder hon befinner sig i är man en vuxen människa.

Seriöst, vad har dom för sorts omdöme egentligen?

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,602538,00.html

Rent ut sagt ÄCKLIGT. Som det hörs ska ju deras respektive klubbar vidta åtgärder. Det får man ju verkligen hoppas. Hoppas oxå att klubbarna "snackar ihop" sig, så det inte blir mer "okej" i en och mindre i en annan.

Metal Guru:

Jo, det där funderade jag också lite på. Det finns ju pappor som borde klara av det. Bengt Hedin och Sture Nääslund, till exempel.

knaskamilla:
jag tycker som du, fast tvärt emot.
jag tycker att det bara ska vara pappor som hockeydomare - då skulle det vara solklart varför de dömmer åt ena eller andra hållet. Inte som nu, att man inte har en aning om varför det blir som det blir.

Frisco:

Skumt. Då borde man nog kanske utbilda lite folk i att göra det? Finns det inga f.d. tränare som kan styra upp saken?

knaskamilla: Har fått en beskrivning av fenomenet banstakning som lät ungefär som att det finns väldigt få inom slalom som kan staka ut tävlingbanor av största klass. Därför är det tränarna som gör det.

Med andra ord är det nog för tillfället omöjligt att hitta opartiska bansättare som är tillräckligt bra.

Paddan: Nu ska jag gå ut i det vackra solskenet. Dan Pekka Heinot strutnar jag i för tillfället.

Trevlig middag alla.

Alltså...en sak förstår jag verkligen inte. Hur kan åkares pappor få staka banor i slalom-VM? Eller i tävlingar överhuvudtaget. Läste just i AB:

"Pappa Anders Pärson fruktade att Ante Kostelic skulle sätta en monsterbana för att missgynna Anja i det andra slalomåket.
  Den blev värre än så.
  — Det finns inte så mycket att säga. Stakningen var för tät för att passa henne, säger Anders Pärson efter Anjas urkörning.

Det var ingen överraskning. Redan i torsdags kväll – under svenskarnas presskonferens – sa Anders Pärson att han var rädd för vad Janicas pappa Ante Kostelics skulle hitta på.
  — Han vill djävlas med oss och den där mannen har alltid en räv bakom örat, sa han då."

För några dagar sedan läste jag i AB Anders Pärsons beskrivning av hur han stakat bort en konkurrent till Anja i en annan tävling.

Jag fattar ingenting. Det är ju totalt sanslöst. Varför reagerar ingen? Tycker de att sporten är rättvis? Är det omöjligt att hitta opartiska människor som kan sätta banorna?

Paddan:

Nej, jag trodde också det var Hedin först. Knepigt.

Lumber Jack: Var det bara jag som hajade till första gången man såg den nya bannern på modohockey.se? Tyckte vid första anblicken att Hedin såg förbannat olik ut, innan jag insåg att det som jag trodde var Hedin var en bild på Aucoin.

Tala inte om räkjävlarna, det är gott några dagar sedan står dom en upp i halsen...

Frisco:

Räkorna återfås mot beskrivning. Hur skulle det låta?

"- Ja, hej. Räkorna ni hittade är nog mina."
"- Kan du beskriva dem?"
"- Tja, de var väl skalade, typ 70 kg, de flesta i formen av en nymåne, smakar salt, allt mellan 1 och 3-4 cm stora. Vitt kött med inslag av rött i."

Frisco: "Räkorna kan återfås mot beskrivning"... måste vara ett jäkla jobb att beskriva varenda räka i de där 72 kilona

Undrar om det är Lumber Jack som planerat något? Vart har han i så fall gömt vitvinet?

Poffa:
nej det gjorda han inte. husse var ju inte på sitt rum.

NuMo:

Weinhandl delade rum med Husse under SHG, tydligen.

Poffa:
Är inte Buthan en slags gas?

Nåväl, den var så bra att jag tänker modifiera den lite (ex. ändra till Bhutan :0), och använda den i annat syfte - dvs stjäla den...
ok?

Poffa: Hmm, finns det en filial till Kempis i Buthan? Eller menar dom ohelig helig mark, kanske?

NuMo:

Senaste nytt från Buthans nyhetsbyrå:

En Brynäs-supporter, en Leksands-supporter och en MODO-supporter blev fängslade under en resa till Buthan igår. Straffet för deras elakheter (de hade beträtt helig mark) blev 50 piskrapp på stadstorget, vilket delades ut i morse. Nedan följer en redogörelse för de händelser som skedde på torget.

Efter 50 piskrapp på Leksands-supportern fick de bära bort honom medvetslös. När det var Brynäsarens tur sa sultanen  "- Eftersom ni varit svenska mästare så skall du få en önskning!". Brynäsaren svarade enligt folk på plats "- Då önskar jag att få behålla jackan på!".

Efter halva straffet sprack jackan och efter 50 rapp vinglade Brynäsaren iväg från torget, dock var han vid medvetande. När det var MODO-itens tur sa sultanen " -Jag håller på MODO Hockey, så du skall få 2 önskningar."

MODO-iten svarade "- Då vill jag ha 100 rapp!". Ett sus gick genom folkmassan, då folk trodde att mannen inte var riktigt klok. Sultanen frågade då under höjda ögonbryn " Vad är din andra önskning?".

MODO-iten svarade helt lugnt "- Att ni spänner fast Brynäsaren på min rygg..."

orion: Det är väl lättare med avståndsbedömning med två eller flera ögon, men man lär sig avståndsbedömning med endast ett öga också. Som någon på modos offisijälla sida sa. Typ: Han har högst 10% syn kvar på ögat så han ser bara konturerna med det. - Så kan det ju vara, men det kan ju också vara så att det är just konturerna han har svårt att se, i alla fall tror jag det.

NuMo: vi diskuterade det ikväll framför teven:
Han måste väl ha nån procent kvar på blindögat, eller?
Annars är väl en sport som kräver avståndsbedömning omöjlig?

orion: Sen han inte behöver oroa sig för att blunda med fel öga när han siktar så träffar han riktigt bra.

Emma no15: Nu vet jag vad man har MoDo till!
Straffläggning i landskamper!

Jag visste väl att det var nåt...

(Seriöst: Vinhandlarn var klockrent makalös!!! Full av beundran!)

El Maco: Visste att nån skulle klara slutklämmen...

Salle: Ja där har du ju rätt. Censur var det ja.

Salle: Dom glömde kåt!

NuMo: Rätt "skiva" men fel sketch. Det är från "Manuscensorerna" som censurerar bort snusk från tidningen.

"I barnprogrammen också... tuppen Joakim sa KUKELIKUKELIKUKELIKUKELIKUKELIKUKELIKU... Sju gånger"

NuMo: Och ett F

NuMo: Fan det försvinner bokstäver närjag går tillbaks och stavar om. Här får ni ett "V"

Salle: Nej, det missade jag totalt, det var ju synd. Om jag inte missminner mig så är citaten ur Mgnus och Brasses "arning för barn"och "lygkaptenerna"

NuMo: "och samt kanske men nej" 

Såg du "Det är Serverat" på SVT för nån månad sedan. Missade det själv och lyckades zappa in i "De e bar å åk - I helvete heller" under ett reklamavbrott. Skulle gärna sett hela.

Huge: Tänk vad fel det blir när man stavar fel, men inte alltid mer fel än när man stavar rätt. "vrlden" "olja på banan" "Emerson Fitt..."

NuMo: "Man funderar ju vart värden är på väg"

Till värdshuset, kanske?

Martin S:

Det kan ju hända att de absolut behövde uppgifter från spelarna för att kunna ingripa mot förövaren snabbare, en tanke som knappast en Brynäsare skulle kunna räkna ut. (Eller hur det nu var som jag fick det förklarat för mig.)

Oavsett så drabbade det ju Tre Kronor hårt med tanke på vilka matchvinnare som inte kunde vara med i matchen idag.

Man funderar ju vart värden är på väg, våld och skit överallt. Kan man inte göra upp med knytnävarna i stället, precis som på hockeyplanen?

Emma no15: Har du sett någon Timrå spelare som satt en straff någon gång??? Jag tror inte det har hänt i alla fall, okej kanske någon men mest så blir de missar

Emma no15:

Tnk utanför SHG och Tre Kronor. See the big picture, typ.

Emma no15:

Äh, vadå. Du får ju se hela bilden...

Poffa: Är det så? Jag hoppas verkligen att det är väl genomtänkt isåfall, för det skulle kunna gå åt skogen att ställa hela Timrå mot Finland, Ryssland och Tjeckien i SHG. Jag menar, vem skulle avgöra matcherna om inte Weinis är med? ;)

Frisco: Tja, men att till 25% vara influerad av Conny, det blir jäkla många Bjästaprocent det. 25 stycken om jag inte räknat helt fel...

Emma no15:

Precis tvärtom. Bästa tanken på länge. Det finns nämligen en baktanke med den tanken. Tänk på saken så förstår du nog hur genomtänkt det är.

knaskamilla: Det var nog inte ett av dina bättre förslag skulle jag kunna tänka mig ;)

Salle: Publikräddning.

Paddan: Skillanden var väl att Balastik glömde bort första och tredje och fjärde delen av Conny straff. Del två var ganska lika.

Salle: Absolut! Fast jag förstår inte hur han kan vara så bra jämt. Han gör ju egentligen aldrig några riktigt dåliga matcher. Bara att lyfta på hatten. Han är helt klart Sveriges bästa målvakt.

« · 505273 · »