1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545525 inlägg · 4159 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Ååååh, på slutet skall det ju så klart stå:

"Därmed inte sagt att vi INTE saknat spelartypen."

knaskamilla:

Under matchen sköt han ett skott, gruffades lite en gång, puttade bak hjälmen två gånger och åkte med fötterna i sidled ett par gånger. Dvs, det han gjorde på matchen i kväll, var ungefär vad han presterade på ett byte i ES.

Att Werner inte hade haft en chans i dagens MODO blev väldigt tydligt. Jag hoppas innerligt att alla Werner-förespråkare såg dagens match, så de förstår varför Wernblom INTE saknats i årets MODO. Därmed inte sagt att vi saknat spelartypen.

Poffa:

Jag såg visserligen bara väldigt lite av matchen (men mer av Håkan), men det kändes som att Werna inte har särskilt stor chans att hänga med i spelet om Skellefteå skulle råka gå upp i ES...

Albert Hall:

Behovet av att se det i helskärm tyckte jag var minimalt. Man såg rätt så bra även om man hade det betydligt mindre.

Vad det gäller själva Kvalserien så tyckte jag man såg en betydande skillnad i intensitet och kvalitet, om man jämför med ES. Ytor stora som mindre hav fanns ofta i dagens match, något som inte är speciellt vanligt i ES, om man bortser från de gånger MODO byter som krattor.

Vi har säkert en Foppatråd någonstans, men jag hittar den inte. Såhär säger Peter (Hasse Anderssons fråga först):
"Inget positivt med att du ändå kom hem en säsong?
- Jo, det är klart. Jag har trivts bra, det gör jag alltid i Örnsköldsvik och det har varit kul spela i Kempehallen igen. Vi har fantastiska supporters. Jag ryser ännu av hyllningen jag fick i första hemmamatchen i höstas. Det var nästan för mycket."

knaskamilla:

Med lite tur så kommer jag få testa det rätt så snart. Men det beror väl på 4% för tillfället.

knaskamilla:

Undra om det är det som kommer att ske inom en snar framtid, tro?

Poffa:

Själv såg jag slutet på sändningen via en TV. Det borde du också testa... ;)

Poffa:

Fast om man valde helskärm så blev det ganska bedrövligt. Annars är det en intressant start på kvalserien. Oskarshamn för närvarande i elitserien... Två poäng före tvåorna dessutom.

Har nu suttit och följt matchen mellan Leksand och Skellefteå via Expressens Sportkanal på nätet. Helt okej sändning, där det enda negativa var att man ibland fick svårt att se pucken. Kvaliteten håller naturligtvis inte toppklass, men helt okej.

Det här konceptet hoppas jag vi får se istället för Webradio nästa år. Eller åtminstone att de komplementerar varandra, så att de med långsam dator och långsam internetuppkoppling också kan följa matcherna.

Paddan: Jag tänkte på samma sak angående lådan med Foppa. Poffa ville ha två. Otroligt.

Poffa: Tur det inte var en låda med Macke som man fick för de där pengarna, för då hade det väl varit vrakgods...

Förresten, nån låda med Foppa... låter som kidnappning, enligt min mening.

Man mår ju tammefan bara sämre o sämre för varje dag som går tack vare att de står nytt skit om modo dag efter dag. :(
dom räkna med försläjningen i shopen när dom summerar ekonomin efter säsongen va? den måste ha gått grymt bra iår + att dom varit hyffsat med folk i hallen iår så de måste gått plus.. verkar som alla i övik bara sitter o är därför de inte alltid är fullsatt..? isf. blire bättre när ny arenan står klar.
Måste varit Aucoin o Hinote som tagit bra betalt o därför de slutat me 1,4 milj. i förlust. inte bra..

Poffa: Som minne av säsongen? Jomen visst känns som desperation Vi behöver pengar typ.... eller?

Men lägg med länken också, din klåpare.

Jaha, nu kan man sponsra MODO med ännu mer pengar. I gengäld får man nån låda med Foppa, puck och mässingsskylt. För den humana summan av 2100 riksdaler får man det här.

Jag tar två...

ria-ra:

Macke och de andra som vikit ner sig borde iofs få betala böterna, där har du nog rätt.

Poffa:
nej kanske inte..
fast här gör karln ett hjältedåd som visar sig vara i onödan och sedan får han betala. livet är orättvist.

ria-ra:

Undra om han bryr sig? Det tror inte jag.

Poffa:
vad b att hinote ska måsta böta 4000 kronor då!

El Maco:

Ja, Jörgen är innebandydomare i par med Anders Sandström. Dessa båda är steg 3-utbildade (precis som jag) och de anses vara ett av V-norrlands bästa domarpar på den nivån.

Jörgen är dessutom med i DK (Domarkommmitén) för V-norrlands Innebandyförbund.

Alltid lika roligt att träffa dem på Paradiscupen och diverse andra cuper. Jörgen har många roliga anekdoter från sitt aktiva liv som Elitseriedomare.

El Maco: Japp han dömmer allt från seniorer till dom yngsta.
Han är mycket pedagogisk när han dömmer dom yngre.

Poffa: Är Jörgen Grundström fortfarande innebandydomare?

El Maco: Jodå, ekonomin repades på c:a 10 år. Men sedan har man lyckats köra de i botten en gång till. Lite Umeå-syndromet där.

Frisco: Det där var en säsong att minnas. Gert Andersson, målkung. Året efter skulle Sollefteå storsatsa, värvade Hans Särkijärvi och skulle etablera sig som allsvenskt lag. Det gick inte så bra och ekonomin har väl inte hämtat sig än femton år senare.

NuMo: Ingen hade räknat med Sollefteå.

hem.passagen.se/anton54/anton54/polarE.htm

knaskamilla: Tycker det är "MYCKET" synd att ni åkte ut, men du och Emma 12år kan väl hjälpa oss att heja fram Norrland särklass bästa lag TIMRÅ IK till en ny Semi.
Syns nästa år Lillasyster.

Nån som vet ifall kung Foppa e med ikväll?

Kattgubben: Tror gör man i kyrkan.

Emma no15: han kanske trodde att du var 15.... :)

RTS: Emma 15 år? Finns det fler Emmor än jag här?

RTS:

Jag är ledsen, jag kan inte ursäkta. Jag förstår inte vad det är som skall ursäktas, och ej heller varför (vad jag tror är) matchrelaterade inlägg hamnar i den här tråden.

Poffa: Knaskamilla , Emma 15 år mfl får ursäkta. Kom igen nu Modo spöa upp färjestad så som TIk skall spö jurgårn. Norrland mot toppen.

knaskamilla: trafiken kanske tar hänsyn till henne. Det här med DNA-stegar och att man får ärva trasiga eller skeva och vinda pinnar verkar det ju i alla fall ligga något i.

NuMo:

Tur att du inte är glömsk, i alla fall. Krockat har för övrigt inte min mor heller gjort (tror jag), vilket är helt otroligt.

knaskamilla: Tyvärr är jag ju det. Dyselektriker alltså, dessuto har jag afasi, vilket förövrigt är ett ord jag aldrig glömmer. Däremot så har jag hittills aldrig krockat med en bil, men det är inte försent än, hoppas inte att det sker ikväll bara.

knaskamilla:

Här kan jag faktiskt bara bekräfta det du säger.

NuMo:

Du, den som åkt med min mor lär tycka att jag kör som en gudinna efteråt. Och det säger inte lite.

NuMo:

Nä, men så är du ju dyselektriker också.

NuMo: Du åkte alltså två gånger med din mor=livsfara. Hade det varit bättre om hon åkt med dig?

knaskamilla: Antar att det ligger något syftningsfel i textmassan. Jag förstår inte riktigt.

Gud, vilken bra tråd. Tur att den finns!

Den senaste timmen har för mig varit väldigt händelserik. Först åkte jag bil med min mor = livsfara. Sedan åkte jag också bil med min mor, och det var väl ungefär lika livsfarligt då. Däremellan hann jag också vara hem och konstatera att de spärrat av en lägenhet i min trappuppgång med polisavspärrningsband. Spännande! Är det månne ett skämt, eller ska man bli nyfiken?

Nikki:

ÄSCH! Nåväl, jag har redan dryftat allt jag ville prata med honom om, när vi träffade IRL. Eller nå't. ;)

knaskamilla:

Skynda dig, du kan chatta med Martin Stenmarck på AB kl. 14! ;)

Paddan:

Berglund reklamfilma? Vore det inte att ta ett steg ner från den Hollywood-karriär som han har under uppseglande?

Paddan:

Haha. Wow! Gratulerar. Eller, jag menar, om antalet inlägg skulle ha någon betydelse skulle jag förstås ha gratulerat...

knaskamilla: Nä, det är nog dags att gå och lägga sig nu, nu när man blivit femsiffrig...

knaskamilla: Hmm, skådespelarinsatser säger du... när är det dags för Christian Berglund att börja reklamfilma på allvar?

« · 524706 · »