1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545532 inlägg · 4159 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Ååååh, på slutet skall det ju så klart stå:

"Därmed inte sagt att vi INTE saknat spelartypen."

Poffa: Nä, och det visar rätt tydligt hur dålig koll många har på Wernblom.
Även journalister som höjt honom till skyarna.
Undrar om det var nerverna eller helt enkelt sämre spelare som gjorde att dagens match såg ut som en ordinär div2-match?

Huge: Att det såg ut som en ordinär div 2 match beror nog på att det är division 2 helt enkelt.

Godnatt.

z2

Är social är det enda alternativet som jag kan ta. Man får väl vara social i sin ensamhet. Familjemiddagen blev man inbjuden till när maten var uppäten.

Ciao.

Frisco:

Nu ska du inte vara sådan. Det finns fortfarande mat kvar, skrev jag ju.

knaskamilla: Hemma igen från ensamhet till ensamhet. Mätt är jag dock.
Ok då, jag skulle skrivit när sociteten ätit färdigt istället för maten var uppäten. Fel av mig.

I övrigt: Temp: -7,1 °C ute. Det känns i kinderna.

......och Kingen har gjort 3-0 för Schtaan. Ingen är förvånad.

Frisco: ...och Antos gör 4-0 (ass Wernblom)

Salle: Mindre intressant.

...och Pirro coachar fram en kvittering. Pirro är bäst....

Icing-Ove: 7-0 Kingen igen.

Problem med Swehockey online i Skellefteå?

86.18 GK in Nyköping 79. ANDERSSON, Mattias

....så har inte Lärking gjort ett fel i afton ser jag på radion.
Härlig publikum i Frölundaborg. In med saker på isen när bortalaget gör mål.

Frisco:

Dumt att slänga in flaskor och dylikt på isen, ursvagt av publiken att man inte kan behärska sig.

Sannes:

Ähh...erkänn att du också är huligan! ;)

knaskamilla:
Hur ter detta sig?

...så påminner dessa bilder ganska mycket om varandra.

www.expressen.se/index.jsp?a=258619
home.sol.se/nbis.friidrott/warensjo.htm

Frisco: Det är fint med kärlek...

Trevlig läsning för oss som gillar klassikern Tour de France. Inte nog med att Lance Armstrong åker i år igen, vi kommer ha minst en svensk med om inget oförutsett händer.

20-årige Thomas Lövkvist är det som får chansen. Hans franska team Francaise de Jeux har nominerat honom. Det betyder att den unge svensken kommer få arbeta som hjälpryttare åt Bradley McGee.

Man börjar redan längta till TdF.

Poffa: Det är väl högst troligt att Bäckstedt också får köra.

Stigsson:

Ja, men det är ännu inte bestämt vad jag sett. Men hoppas kan man alltid göra.

Om man kollar in hemsidan för Touren 2005 så kan man se att man inte kommer passera L'Alpe d'Huez i år, men man kommer köra till ett par riktigt legendariska toppar ändå. Bland annat kommer man på den andra bergsetappen ha målgång i häftiga Courchevel. Det följer man dagen efter upp med att passera bl a Col de la Madeleine och Col du Galibier.

Jag längtar redan till 2 juli.

Poffa: Ah, Tour de France med de oerhört pålästa och allmänbildade kommentatorerna Roberto Vacchi och Anders Adamsson. Högtidsstunder på Eurosport.

Magnus Bäckstedt kunde man förresten se utföra jobbet som hjälpryttare i något lopp som sändes förra helgen på Eurosport. Kommer inte ihåg vilket lopp det var.

Paddan, Poffa: Först är det 7-29 maj som gäller. Loppet som Lance Armstron inte törs köra.

Frisco: Tour de Köpmanholmen? Eller var det Giro d´Sanningssundet?

Paddan: Nej. Nu snackar vi om det grönskande och vackra Italien. Grodätartouren kommer på andra plats. Lite Lanceskvaller har jag också. Han försökte sig på en karriär i lerduveskyttets dubbeltrap. Chanslös.

Frisco:

Äääh, Giro d'Stövellandet är väl inte så speciellt. Roligare är att se om Bäckstedt kan försvara sin fjolårsseger från Paris-Roubaix. Den tävlingen går av stapeln den 29:e maj.

Frisco: Först är det väl det riktiga mandomsprovet Paris-Roubaix som gäller, och om jag inte minns fel har väl Bäckstedt någon ära att försvara i det endagsloppet.

Jag har ju supit, kan man tro i alla fall.

10:e april går Paris-Roubaix, inte 29 maj.

Poffa: Tråkigt att de tar bort (alt förkortar) den värsta av de värsta kullerstensbitarna iår.
Förövrigt så är Paris-Roubaix äldre än Touren.

Frisco: Fast enligt detta pressmeddelande så har man faktiskt utökat antalet kilometer som körs på kullersten:

A BRAND NEW UPHILL COBBLED SECTION

Yesterday, during the presentation of the A.S.O. cycling season for 2005, the organisers announced a new modification concerning the course of the 103rd edition of Paris-Roubaix (10th of April). Bad conditions in the past few years making the crossing of the Wallers-Arenberg forest dangerous forced the race direction to, first of all, use a new itinerary including the Avesnes-le-Sec cobbled section. However the Préfecture has advised to change the plans due to works on this zone.

Therefore, the course has again been changed: the peloton will indeed be directed towards the south of Valenciennes, where four new cobble-stone sections will be covered in Vertain, Aulnoy-lez-Valenciennes, Famars and Préseau.

Added to that, for the first time in the history of Paris-Roubaix, the riders will have to go through a cobbled section of 1700m, including 1100m going uphill. This brand new section, situated in the Hameau du Buat, was discovered and recommended to Sporting Director Jean-François Pescheux by former World champion Jean Stablinski. With this change of course, the cobbled sections will increase from 51km in 2004 to 54,7km.

Paddan: Tack för det. Bäckstedts taktik var suverän förra året. Först fisåkning första halvan av loppet för att sen inte få någon punktering eller vara inblandad i någon vurpa. Sen spurta ner de andra tre i kvartetten på velodromen. Imponerande.

Fråga: En burk Red Bull innehåller samma sockermängd som det är i 8 sockerbitar. Men frågan är hur mycket är 8 sockerbitar?

Frisco: Dessutom finns det ju både små och stora sockerbitar, så det beror ju på...

Frisco:

Näää, kan inte. Dina matteproblem börjar bli för svåra även för en luling...

Jag har i alla fall för mig att det är 11 kcal i en sockerbit. Fast det var ju inte frågan.

Emma no15: Tänker mest på normalstora sockerbitar, tror jag.

Albert Hall: Nej det var inte frågan. Den var: -Hur mycket är 8 sockerbitar?

Frisco: Jaha. Ja, jag vet inte. Sånt där är för avancerat för mig. Men jag har en annan fundering... När man till exempel åker buss, då brukar det ju vara bilder på sånt man inte får äta eller dricka i bussen. Bland annat brukar det vara an strutglass med kulor. Betyder det att man får ta in pinnglass?

Ingen som vet angående sockerbitarna?

Vill ju ha svar på frågan. Om vi ändrar oss till godissockerbitar då. Då kanske Salle kan svara?

Frisco:

Jag är smart. Jag hade MVG i Matte A. Jag gissar på åtta.

Frisco: 8 st (godis)sockerbitar (Cloetta) väger ca 36g och är drygt 4% av innehållet i en 820g låda.
Ingridienser:Stärkelsesirap, socker, gelatin, ytbehandlingsmedel (vegetabilisk olja, karnaubavax), arom.

Några svar, inte så lätt att svara när frågan är frågan.

knaskamilla:

Det kunde ju varit rätt, men nu krånglade ju godissockerbitarna till det. Jag drar till med 7.

Albert Hall:

Hmm. När jag tänker efter ska det nog vara sex. Jag chansar på det.

Salle: Vilka uträkningar du gör. Så avancerat hade inte jag tänkt mig svaret.

Äh. Jag får väl berätta svaret då innan Salle somnar.

8 sockerbitar är lika med 1 sockerbyte

knaskamilla: På min tid hade vi femmor i betyg.

El Maco: Några femmor fanns inte när jag gick i skolan. 2:or däremot fanns det gott om.

"Efter att ha vistats en säsong i dansbandsträsket Karlskoga–Karlstad ska Färjestads Zdeno Chara bilda ett eget dansband: Zdeno Stanley."

Hoho! =)

El Maco:

På den tid jag hade femmor i betyg hade jag bara fyra i matte.

Emma no15: Zdeno Chara avgjorde kvällens match mot SSK, det var det inte många som trodde, ännu färre som trodde att Färjestad skulle vinna igen mot SSK:-)

« · 524706 · »