Frisco:
Ja, just ja. Jag glömde ju att jag lever mitt i Jante-land. "Buhuu, de har kommit på en snabbare väg från Kempis. Fy dem. Vilka typer."
Frisco:
Att åka via Brux på väg från Kempis är inte fult, det är smart.
Frisco:
Jag betalar ingenting, det tycker jag är enklast. Och bäst.
Frisco:
OJ! Det var otroligt otippat, måste jag säga. Nåväl, Eurobonus är bra. Då får man gå före i kön. Imorgon ska jag för övrigt använda mitt Eurobonuskort (men inte för att gå före i någon kö).
Frisco: Nähä... Är det är skillnad på bergbana,linbana och skidlift? :-)
Men visst skulle du vilja ha spårbunden kommunikation istället för för nån j-a lift.
Frisco:
Jag skulle ha gissat på SAS, och rekommenderat dig att skaffa Eurobonuskort, men med tanke på vad du tycker om att flyga borde jag kanske gissa på SJ i stället? Ett annat alternativ kunde ha varit CSN, om man bortser ifrån det faktum att de inte insett att systemet med väntetider och könummer är bra än. Dessutom tror jag inte att du skulle få för dig att ringa CSN, och särskilt inte den här tiden på kvällen. Hmm... Nä, jag får nog gå på Poffas gissning. Jag väljer dock bara halva hans gissning, och tror på pizzerian.
knaskamilla:
Pröva bilen. Det finns väg upp till toppen. Undra var skrotet skall starta?
Paddan:
Njuta av den fina utsikten utan att ha tagit ut sig på vägen upp, kanske?
knaskamilla: Annan intressant länk ställer dessa frågor:
Vart var Nisse Ekman?
Hur mycket är 2<\!q>000 kronor?
Nyhetstorka på ÖA då en månadsgammal stöld tas upp idag?
Frisco: Hmm, då återstår väl bara då de storslagna planerna på ett antal slalomnedfarter mot Veckefjärden, antar jag.
Friska Viljor måste verkligen känna sig storpampsaktiga nu med den där storvulna föreningslokalen på toppen av berget, eftersom man nu ingått partnerskap i den där linbanehistorien.
Undrar förresten hur många gånger det varit uppe på tapeten. Jag och en kompis arbetade exempelvis med det där projektet ett litet tag runt -97-98
MoDo-PATTE:
Wernblom skall inte till MODO igen. Inte som spelare i alla fall. Han hänger inte med i dagens ES, det är ju knappt han hänger med mot lag som Leksand, Malmö och Brynäs. Tre lag som i dagsläget skulle harva i bottenträsket på ES.
Spelartypen behöver MODO, men vi behöver inte Wernblom. En Werna som skulle få spela sporadiskt i fjärdekedjan skulle varken gynna honom eller MODO. Låt nummer 9 gå i pension med hedern i behåll. När han sedan lägger av med hockeyn, då skall tröjnummer 9 för alltid gå i pension inom MODO.
Frisco:
Det har du förstås rätt i. Den där westerlind verkar för övrigt vara bitter över att Antos, Werna och Kingen spelar i SkAIK nuförtiden. Jag gissar på att han ville ha dem kvar i sitt favoritlag.
PS. Hurra för Leksand!
Går bra för MoDo hittills ikväll. Två mål och en ass av Antos, två ass av Werna, en ass av Kingen. Heja Skellefte!
PS. Kom igen Leksand!
Så kommer en av mina favoriter inom svensk hockey att vara andretränare i Djurgården kommande säsong. Det handlar om Challe Berglund som är klar som andretränare vid sidan om Hans Särkijärvi.
Berglund kan nog bli en supernyttig person för Djurgården.
Frisco:
Fler länkar om än inte dagstidningar. Kallar den här för "vad du absolut INTE visste om ukrainsk hockey" =)
Frisco: Undrar om modohockey.se:s forum ligger i en annan tidzon, för sedan tidigt i morse har det funnits två inlägg som skall vara skrivna "Idag 15.30" och "Idag 14.18".
När kommer programmet om Badest Meinhof-ligan?
Poffa:
Krigets mekanismer är väl ganska förutsägbara? Öga för öga, tand för tand?
De stora tyska civila förlusterna kommer iom med vedergällningsbombningarna av bl. a. Hamburg och Dresden som i stort jämnas med marken.
Detta görs i slutskedet av kriget och har absolut ingen strategisk militär funktion. Eftersom Luftwaffe är fullt upptagna på östfronten så är det som att skjuta på en sittande anka. Där fick dom för att 10% av London lades i ruiner, men säkerligen också för att Coventry jämnades med marken under "Blitzen".
Röda armens agerande har med all sannolikhet sitt bränsle i Operation Barbarossa 1941. Då sattes ytterligare en nivå.
Många oförätter begicks, inget snack om den saken. Vem som hade ihjäl flest känns sekundärt. Det viktigaste måste ändå vara de utlösande faktorerna och hur vi undviker dem.
Lumber Jack:
I dagens läge är det så att media har fått rollen som den som skriver historieböckerna, men så var det inte under andra världskriget. Då var det helt klart segrarna som skrev historien, mycket tack vare att man hade media under stama tyglar. De enda som inte skrev så var den radikala pressen och dessa "orosmoment" tystades snabbt genom mräkliga processer. Bl a så blev många människor mer eller mindre förföljda och hotade till tystnad.
Paddan: ...så har Jocke spelat sina två första matcher med Syracuse Crunch.
I helgens dubbelmöte med Cleveland Barons fick han bland annat prova på att sitta i utvisningsbåset, som den speciellt utvalde för en "Too many men on the ice"-utvisning.
Statistiken så här långt: 2 spelade matcher, 0 mål, 0 assists, -1, 0 utvisningsminuter, 0 skott på mål
knaskamilla: Tja, själv sitter jag och funderar på ett kontraktserbjudande från Bengt Hedin ;)