1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545874 inlägg · 4160 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Nog är väl ändå Strömberg den större glappkäften av dom två

knaskamilla: 75 kronor för att åka med det där linbanespektaklet, jag tycker det låter som en ganska dyr utsikt.

Paddan:

Ja, med tanke på att man kör bil upp för en tia inräknat bränsle och slitage så låter det som ett överpris. Har det sagts var den börjar och slutar?

Alla: Bara så ni tänker på det.  April, April!

Salle: Du har ju sagt april april till mig redan.

Frisco: ... så har Jocke agerat klantigt. Det är väl med all tydlighet klarlagt att man måste uppträda som en idiot för att få snabb behandling i transferärenden.

Lumber Jack: Fan, det är ju kul att leka Poffa och lägga in länken i ett eget efterföljande inlägg :-))

Lumber Jack:

Du har oanade talanger. Jag tycker du sköter det bra, ta det som en komplimang för det kommer från mästaren i ämnet.

Lumber Jack: Om jag inte minns fel från informationen på modohockey.se så hävdade man väl där att Jocke fått dispens från förbundet och därmed klartecken att åka över till Syracuse.

Paddan: Du har så rätt, från åfissijälla:

"MODO Hockey och vår forward, Joakim Lindström, har gemensamt sökt dispens hos SIFs Tävlingsnämnd för Lindström, att för resten av innevarande säsong åka över till AHL och Syracuse Crunch
Den dispensen har nu beviljats."

Paddan:
Linbanan är den inte ett nytt smygprojekt för att stötta FV och backhoppningen. De som har skidor på fötterna och åker upp måste väl vara backhoppare. Nu skulle ju FV ta inkomsterna från Linbanan. Om inte linbanan skulle ha blivit till, hur skulle de som hoppar i backen komma upp?
Har de inte varit tvungen att gå i trappan upp. Får de åka linbana så hinner de hoppa betydligt fler hopp när de tränar, det kanske ger en hel hop med backhopparstjärnor.
I framtiden kanske folkmassorna samlas runt backen för att se dessa stjärnor. I en del länder fungerar det så, man kan alltid hoppas att alla backarna blir använda till max, vilket slöseri med pengar annars. En mycket dyr reklampelare för FV.

kärran: Slöseri med pengar? Menar du indirekt att Botniabanan skulle struntat i att bygga nya backar efter att de rivit de gamla?

kärran:

Alternativet till att Botniabanan byggde nya backar och klubbstuga åt FV, var att inte få något alls. De 90 miljonerna kunde t ex inte läggas på byggandet av en ny sporthall, bättre vägar eller sjukvård och omsorg.

Pengarna var märkta till att ersätta det som blev tvingat att stryka på foten för Botniabanan, inget annat.

Poffa:

Det är du och jag som får betala hoppbacken med våra skattepengar, Hur   f-n kan man kalla Golf för snobbsport, hur många aktiva hoppare finns det i FV ? 

TIKbiff:

Vad spelar det för roll att det är vi som betalar? Projektet var från början bestämt att det skulle ersätta allt som fick stryka på foten för banan. Hade det varit en fotbollsplan hade det varit självklart att bygga en ny. Nu är det ett antal hoppbackar, skillnaden är i mina ögon noll. Oavsett hur många som utövar sporten.

Golf är inte längre kallat för snobbsport, mest beroende på att så många numer spelar. Häng med nu...:-)

Poffa:

Hur många hoppbackar var det och hur många blir det? jaja någon lär bli glad iaf, typ dom 10 som håller på att hoppa ;-)

Ps. Golfbanan börjar tina fram nu.

TIKbiff:

Man ersätter backe för backe.

Vad det gäller golfen så längtar man ut på banan. Bara att få slå på rangen hägrar. En jobbarkompis åker till Tunisien till veckan för att spela. Lär hinna med 15 rundor ungefär. Jag är inte avundsjuk, inte ett dugg. Nädå. Inte jag inte.

Poffa: Hmm, Martin Hostak tjeckisk teves motsvarighet till Calle Johansson, mycket nytt får man lära sig.

Hoppas att mina elever åtminstone lär sig någonting, för min lektionsplanering har gått i stå just nu.

varför skickar ni alla spelare upp till oss egentligen?
Vi håller nästan på att bilda något Skellefteå MoDo Aik här uppe!
Wernblom och Antos regerar Kvalserien och MaJo till viss del :)
nu hör jag även att Timander och Lindström (om han inte blir avstängd?) kommer?

Vi kan gärna ta Salle också om/när? vi nu går upp.
också får jag nog faktiskt säga att jag håller på att konvertera från Modoit till Saik:are dels för att det inte är så lätt att åka ner på matcher i kempis och dels till att det är så härlig stämning i isstadion här..

Kanske iofs är dags att ta ett SM-guld nu för modo då när det ser tungt ut och man inte är favorit tippat.
Zacke i mål tar Modo till guldet om backspelet förbättras?

ria-ra:

Ja, Aftonbladet är rejält blåsta. De har ännu inte fattat att aprilskämtet i ÖA var artikeln om att de hittat guld vid schaktarbeten på Varvsberget och att två företag nu var sugna på att bryta.

Antos:

Timander är väl vad jag vet inte på väg till Skellefteå. Han har ju familj och barn här i stan och valde mellan NHL och Övik just på grund av familjesituationen.

Att Werner och Antos regerat är väl också en överdrift. Werner har sett rejält slö ut.

Poffa: Jag tycker att aprilskämtet som handlade om att Leksand betalat stora pengar och värvat över Jan Simons till deras klubb var lysande.

Paddan:

Ja, det var en höjdare.

Poffa:
jag tyckte den med holm var en (håll i er nu) riktig HÖJDARE.

Poffa:
Linbanan fanns inte innan, och jag har inte hört någon nämna att backhopparna skulle ha nytta av den, undrar varför?

kärran:

För att det är så självklart att det inte behöver nämnas? Varför tror du annars man gör en mellanlandningsstation vid stora backen?

Poffa:

Hur menar du nu? ska backhopparna börja med mellanlandningar nu? ja varför inte, ingen trodde ju på "V" stilen heller.

TIKbiff:

Va fasen, groggar du på arbetstid?

Lumber Jack: Så vad betyder detta? Har någon klantat sig på kansliet?
Trodde någon att ansökan och beviljan är samma sak? Att någon medvetet skulle ha desinformerat låter för otroligt, vad skulle det tjäna till?

ståpäls:

Det kan ju vara så att den som lagt ut nyheten på modohockey.se har klantat sig. I slutändan är det ju trots allt Jocke och agenten som skall hålla koll på om de fått dispensen eller inte. Så felet som är begånget är väl i så fall där.

Poffa:

:-) man måste ju varva ner

...så verkar Smedsböle knappt ha nåt lag att ställa upp med i nästa match. Hur är det med grundträningen?

Poffa: Låter rimligt, men har klubbarna inget ansvar att följa upp ärendet efter att man lämnat sitt godkännande? Sen kan man alltid önska att ansvariga på hemsidorna vore mer källkritiska. Här har kanske agenten eller Lindström sagt att det är "klart" men ett enkelt telefonsamtal till förbundet hade givit ett annat besked.

Frisco: Äh, Smedsböle möter ju Wildehjärnorna i nästa match, ett lag som knappt haft en målchans på 400 minuter. Så Smedsböle kan nog till och med ställa upp med samtliga skadade spelare.

Frisco: Lite sillyapril kanske. Det ryktas om att Mika Lund är på G till Smedsböle.

miiike66:

Bah! Smedsböle är inget Färjestad. Vi tar inte kontakt med spelare som är involverade i en pågående säsong. Endast om vi blir erbjuden en spelare från en agent så funderar vi på det.

Vi kan å det starkaste förneka att vi pratat med agenten.

Poffa: Nu låter du precis som dendäringa Loob igen.

miiike66:

Det får allt finnas någon måtta på vilka dumheter som sprids. Jag har inte pratat med agenten. Be nu om ursäkt i TV 4.

Poffa: Jag skulle aldrig be en clown som Loob om ursäkt.

miiike66: Jag tycker allt att Smedsböle borde anmälas till DisciplinFrisco för sina uppenbarligen smutsiga affärer!

Paddan: Kanske det, men nu ligger de till i tabellen som de ligger och utgör knappast något hot mot varken mig, dig, Frisco eller Looben. Men din tanke var i alla fall tänkvärd...

Paddan: Var snäll mot Smedsböle-Poffa. Han har förlorat sin första hemmamatch idag.

Frisco: Buuhuuu, äh själv har jag blivit något av proffs på att förlora i X11. Undrar om han behöver några råd? ;)

Paddan: Visst. Tala om för honom allt du vet.

Poffa
Man skulle ersätta en släplift, men se det gick inte för det blev för brant. Det blev helt plötsligt lämpligt att då bygga något som man säger skall bli en turistgrej.
Det är där jag tycker att vi (kommunen) blir lurade. För visst är det backhopparna man vill frakta upp, det andra blir nog en bisak.

Vad jag hörde först när nyheten kom ut, så nämndes inte ens att backhopparna skulle dra nytta av den. FV skulle sköta om driften, spännande att se hur linbanans öppettider kommer att se ut.

Frisco: ...så fortsätter Jocke att vara "olydig" där på andra sidan Atlanten. Han har nu hunnit spela 4 matcher och åstadkommit 3 mål (varav ett i PP) och skjutit 5 skott på mål

kärran:

Hur svårt kan det vara att fatta? Den del som Botniabanan står för ekonomiskt är det det skulle kostat att göra liften enbart för backhoppare. Kommunens del i det hela är att man förlänger banan så att ALLA kan använda den och att man då kommer till toppen.

Med andra ord sponsrar kommunen inte FV med en krona, den delen står Botniabanan för. Bra gjort av kommunen att lägga till pengar i ett befintligt projekt så att ALLA kan använda det hela, inte bara backhopparna.

...vad kul det är när man helt plöstligt har en annan leverantör av telefonabonnemanget än Telia på sitt kontor. Vad roligt att detta innebär att man måste tala in ett nytt telefonsvarsmeddelande, att nummerpresentationen inte fungerar längre och att man inte längre kan trycka på en knapp för att lyssna av sina meddelanden på telesvar utan måste knappa in ett niosiffrigt telefonnummer för att göra det. Hurra!

knaskamilla: När olika telefonbolag ringde till mig förut så sa jag alltid: Jag orkar inte med er och la på luren. Nu har de slutat ringa.

« · 530701 · »