1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532599 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dragan 2k: Självklart behöver man tillstånd...

Dawidovski:

Främlingsfientlig? Nej, inte direkt. Jag gillar t.ex. Dragan, fast han är VF:are. Han skriver allt som oftast fyndiga och/eller vettiga inlägg.

audiblegiraffe: Ironin är så grym ibland... hehehe

knaskamilla: En undran vem avgör vad som är fyndiga och vettiga inlägg?

knaskamilla: Du verkar lite Främlingsfientlig faktiskt. Bra att Dragan umicevich skriver vettiga inlägg! nu är det psykologi på knasig nivå... Jag skriver också vettiga inlägg, fast ibland så måste man ju få skoja till det lite, annars blir livet så tråkigt vettu:)

Modoante:

I frågan om jag är främlingsfientlig? Tja, det är nog jag, det.

Så kommer jag och förgyller eran tillvaro den 1 Februari. Se där, nu har ni något att se fram emot ;)

Portello:

Åh, vinst mot Lule. Vad kul!

Modoante: Lycka till på torsdag mot ssk! ni kan ju sätta muir på att punkta bort jokinen;) närå, det fixar sig säkert, och ´3 poäng till modo.

Portello: Sen ska ju även Nelle entra Kempehallen, vilket alltid brukar vara händelserikt. På gott och ont ;)

Så kommer även jag, precis som Portello och förgyller er tillvaro den 1 februari. ;-)

Portello: Aha, precis när transferfönstret stängt igen. Du är välkommen till MoDo.

"Hallå där"-intervju med Werna i dagens pappers-ÖA. Utdrag ur intervjun:

"Du gjorde 4-3-målet när bara 37 sekunder återstod. Det kändes inte fel, va?
- Nej, vi har haft det lite trögt med målskyttet och det är alltid bra att få sätta några pytsar. Men vi skulle ha avgjort tidigare då vi var bättre än Hammarby sett till hela matchen.

Berätta om målet, hur snyggt var det?
- Otroligt snyggt. Jag drog fem gubbar, lurade målvakten och hängde pucken i taget.

Allvarligt!
- Jag stod fri framför kassen och behövde bara raka in pucken."

Tihi.

knaskamilla: Modo behöver en "raka".

NuMo:

Hinote, Hinote, Hinote... Ikväll smäller det nog.

knaskamilla: Han är ingen raka, tror jag.

NuMo:

Det kan du nog ha rätt i, men han går i alla fall på mål. Och till attack.

Tillägg: Snygg är han också.

knaskamilla: Tihigare var det i Expressens artikel om SAIK.matchen.

Där Werner säger att han slogs dövörat till vid sista bytet och bara stannade kvar på plan. "tur att man gjorde mål annars hade man väl fått gå ut bakvägen"

knaskamilla: Jo, det kan bli mål idag. Annars är jag inte så optimistisk gällande matchen .Vi har svårt för de där Björn Borg wannabesarna.

Jag tror på en jämn match, men MODO vinner med 3-2

Jaha. det verkar som att banjospelarna inte förstår att vi gärna jammar tillsammans med dem, vi med våra gitarrer, nästa gång de kommer på besök i Kempis. Fast de får ju inte spela för fort för då blire inge roligt alls. Vi som kan läsa noter har ju svårt med radbytena med tanke på att vi bara har ett öga.

NuMo: haha bytte du GB;) men kom ihåg att precis som ni är en lillebror i Västernorrland, så kommer ni alltid att vara frukten av ett alltför intensivt banjospelande;)

willysson: Ja, jag tänkte väl prata lite med mina egna också. Nu går det ju inte att skylla ifrån sig att det faktist är i eran hall det spelas banjo, fast man ska aldrig ge upp.

NuMo: jaja, vi låter det vara så att du inte blir stött;)

willysson: Det är ok. Vi har bjudit upp till dans i alla fall. Det är bara att ta med instrumenten. Z:a och Hagos kan ju duellera så bjuder vi på korv i pausen. Sen spelar vi några frireligösa låtar på gitarr om duellen tar slut. Röd och vit och grön och svart, gör det samma har han sagt. TjaLallalalallallande fånar! Pling!

NuMo:
Hurra nu finns det två scim - enligt "Tjuvkika":

scim Läser inläggen hos MoDo Hockey
scim Går genom förstasidan

1) Är det samma person som har en oanad simultankapacitet?
Ytterst osannolikt - visa mig en modoit som har det.

2) Det är två personer som har samma nick.
Hmm, möjligt. Fantastiskt att de inte tidigare lyckats logga in samtidigt.

knas: "Går genom förstasidan"?
Det där förstår jag inte riktigt, hur går det till?

westerlind: Själv har jag bara en scim här, men jag är övertygad om att simultankapaciteten hos honom är så pass att han kan befinna sig på två ställen samtidigt, jag har bevittnat det.

Brynäsare: Känns igen av att de har oanad simuleringskapacitet. En del låstsas vara Brynäsare t.ex. fast de egentligen är Modoiter. En Modoit skulle aldrig klara av det självaktningsnummret.

NuMo:
Jag har ingen Fiskjagubbe här, men jag har trevligt ändå. Skumaltankapacitet har han säkert: En sann modoit har så många åsikter så att hon har svårt att komma ihåg vad han/hon tyckte sist.

Låtsas vara Brynäsare? Haha, det säger du bara för att du vet att vi har bildbevis.

westerlind:

Jag har klara bevis på att du är MoDoit. Just nu är du nämligen överst i listan på "Tjuvkika", och överst i den listan är alltid MoDoiter. I alla fall när jag kollar.

knaskamilla: Säg åt LJ att flytta på sig så ser du bättre.

knaskamilla: Westerlind är inte bara smygMoDoit. Han är MoDoit.

Frisco:
Hahaha, ni är då för rara, ska vi behöva ta upp det här nu igen? Som missionär för klapp-klapp-hockeyn så måste jag oundvikligen ta kontakt med, lära känna "kulturen" och försöka förstå vad som rör sig i tankebanorna hos er modoiter.

Jag är liksom alla brynäsare i grunden bara medmänsklig, skulle så gärna se att hockeyn etablerade sig i Västernorrland också. 1979 lånade vi t ex ut Tommy Sandlin så att ni skulle få prova på hur det är att ta SM-guld - det måste väl även den mest förhärdade modoit ha glatt sig åt?

Men att påstå att jag är modoit är närmast underhållande: Jag tar det överseende för vad det är - ett fult försök av er företrädare för den förhärjande skogshuggarhockeyn att svärta ner mitt goda rykte och förhindra intåget av hockey med teknik och finess.

Jag ger mig aldrig, hur mycket okvädingsord ni än öser över mig.

Hoppar väl över Westerlinds vara eller icke vara men ni har nog rätt iaf.

Det jag ville skriva är nog att ni har ES klart bästa personal i Kempehallen inkl Ö-Viks polisen. Det skall ni ha credit för.

I vilka hallar kan man gå ut i bussen och hämta mer godis med Polis och vakters goda minne.

Sedan att ni som publik är lite mer trångsynta det får man köpa ;-)

65selander: Du ska aldrig mer få sprit av mig.

Frisco:
Hahaha, hade inte sett att Poffa lagt in din härliga bild i presentationen. MoDo är som mycket annat - inget ont som inte har något gott med sig.

westerlind: Min bild? Nåja. Visst tycker jag att märken är snygga men att det skulle vara min bild? Nej.

westerlind: Jag blir kär i hon i mitten... :P

Deas: Själv har jag redan beställt alla tre.

westerlind: Godnatt till dig också.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

65selander: MoDo är kärlek, riktig kärlek. Även på parkeringen, inget jävla fejkande här inte! Krökfritt, ett Gävle motto...

Lumber Jack: Jojo Lumber.

Här låter man dig plugga i vårat fina landskap och detta är tacken...

Nej du Lumber om du bara vissta vad vi Brynäsare har för kupp på gång.

Ett tips är att titta i konsortiet för den nya hallen och granska ett bolag som skjuter till kosingen. Vem vet kanske jag och Westerlind äger mer än 60 promille av hallen :-))

65selander: Men hur går det med oss, vi som inte har råd med driftsäkra halvljusrelän? Får vi ta del av promillen?

Lumber Jack:

Bosch har lovat att hålla er med relän, men byter ni ut Calvertmobilen till en nyare så blir det dyrare eftersom allting är elektroniskt i en modenare Calvermobil. Nyare fordon kräver bättre soppa.....

65selander: Min barndomspolare är ekonomichef på Bosch, så jag hoppas verkligen inte att du bluffar. Total revision kan ske, med fullständig insyn.

Bättre soppa än deisel? Haha, du må skämta!

Haha!
"En sak till jag inte begriper.
  Målvakterna är de mest vadderade spelarna på isen.
  Skydd överallt.
  Men så fort de krockar med en utespelare svimmar de och får hjärnskakning (ursäkta överdriften, men det är åt det hållet). Totalt utslagna, som efter ett möte med Mike Tyson.
  Men det kan ju inte domarna hjälpa."

Paddan: Tänk att det finns så mycket underliga namn på hockeyspelare. Drake gjorde nyss mål för Skellefteå. Mandrake läste jag när jag var liten. Ett tag var Forsberg rankad som världens bästa spelare, nu är Avangar Omsk bäst i Europa.

Frisco: Sergei Krivokrasov och Brad Isbister är, enligt mitt tycke, coola namn på hockeyspelare.

Hmm, nu är väl Avangard Omsk inte en spelare utan ett lag, även om laget ägs av mannen med guldbyxorna, Roman Abramovitch.
Fast Metallurg Magnitorisk tycker jag låter hårdare än Avangard Omsk.

Varför är det så många MoDoiter som har svårt att stava till Viklund? Nu har jag sett hans namn stavas med dubbel-v massor av gånger, av olika personer. Ska han måsta bli ordinarie ordinarie för att folk ska lära sig vad han heter?

knaskamilla: Snart kommer Mr Näslund och det är ju också ett namn som folk har svårt med. C eller K är frågan. Att Oscar stavar med C verkar man dock ha lärt sig.

Ingen som kommenterar att Wennerholm tar ut Zajkowski till Sweden Hockey Games?

Martin S:

Vadå, Macke stavas väl med både c och k? ;)

« · 486835 · »