1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533197 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
du kan väl dyka in med en cola är du bussig. jag ligger hemma med feber och behöver dricka mycket. :o)

Poffa:

Det funkade att ringa Salus Ansvar och beställa bergning genom dem också.

knaskamilla: Ett nytt ord från Fröken Språkpolis. Bergning. Frågan är vad det betyder?

Frisco:

Hahaha. Jag tyckte väl det såg dumt ut. Kan jag skylla på att hon har kasst tangentbord?

knaskamilla:

Du kan skylla på vad du vill, men nu har vi äntligen en hållhake på svensklärarinnan när hon börjar gasta om felstavningar.

Poffa:

Äh, vadå. Jag har väl stavat fel förr.

Swordster: Cirkus 29 man, en hel hög.

Lumber Jack: Så då har NHLPA alltså godtagit ett lönetak till slut, men ett lönetak vars miniminivå ligger drygt 25% högre än så långt som NHL kunde tänka sig att sträcka sig. Ett litet steg framåt, men en skillnad i 12 miljoner USD är trots allt en jäkla skillnad.

Lumber Jack: Verkar som att vissa supportrar uppnått en enorm popularitet...

Paddan: Jag gillar inte riktigt att vissa av mina sidor blottas i den sången...

Lumber Jack: Förstår att du hakat upp dig på det där "...hang around in bars". Men tyvärr hittade de tydligen inget bra ord för halvljuskontroll på engelska.

Hörde spelarna nu accepterat lönetak på 52 miljoner...
klubbarna vill ha 40..blir lite spännig trots allt..men det lutar åt att det ställs in..

Gusse:
Takhöjden för lönetaket sjunker, ligger nu på $49 mille.
Här det senaste brevet från Goodenow till Bettman.

Metal Guru: Jag tycker själv att det är konstigt hur många slutbud det varit i denna förhandling. Att man helt plötsligt anser sig har råd med 49 miljoner USD när man så sent som igår inte kunde tänka sig en cent över 40 miljoner, mycket märkligt.
Kanske har att göra med att undersökningar visar att NHL tappat 40% av sitt stöd bland amerikanerna, och att man nu är riktigt desperata att få igång en säsong.
Fast med tanke på hur märklig hela den här säsongen varit så skall man väl inte bli förvånad ifall de beslutar sig för att spela en form av Instant-Stanley Cup, där borta på andra sidan Atlanten.

Just add water!

Paddan:
Det är spelarfacket som går från lönetak på 52M till 49M
Än så länge ligger NHL kvar på 40M.

Paddan: Äh, tydligen jag som inte kan läsa riktigt innan jag fått mitt morgonkaffe. Det är ju spelarna som sänkt sitt krav från 52 till 49 miljoner.

Paddan:
Enligt TIKbiff (och icke redovisade källor) har NHL höjt från 40M till 42.5M...

Metal Guru: Äh, den där strimmelbiffen vet jag inte om jag vill lita på ;)

Hmm, det blir uppenbarligen en intressant dag idag. Känns som att båda sidor i konflikten för första gången börjat få ordentlig panik.

Metal Guru:

Sorry..här är länken jag läste på...

TIKbiff: Ok, jag "tvingas" väl tro dig då efter att ha läst på USA Today.

Goodenow said his group has moved off its anti-cap stance because "we too believe that our sport will be damaged greatly by the cancellation of this season and the continuation of the lockout through next season."

Paddan:
Du som är påläst ;-)
1 p.m ET
är det klockan 19 i kväll svensk tid? 

TIKbiff: Hehehe, trots mina studier så baserar jag allting på antaganden. Det senaste antagandet är att du nog bör ha rätt i din gissning.

TIKbiff:

Ja, det är det.

Paddan:

Ska man se saker och ting positivt så skulle man spara ganska mycket pengar om MoDo inte gick långt i slutspelet. Pengar man kan köpa en bil för, eller sådär. Alltså gör det mig inget om NHL-konflikten tar slut. Seriöst. Ärligt. Jorå.

knaskamilla: På något sätt tror jag dig inte...

Swordster:

Hmm? Knepigt. Jag har ju fått njuta av Kaberle i hela en och en tv-sänd match, nu känner jag mig färdig med konflikten.

knaskamilla: Eftersom du gillar att påpeka när andra gör fel så vill jag tipsa om att om du klistrar in ditt lästips under länk istället.

Så slipper alla som vill ta del utav tipset att använda sig utav ctrl+c och ctrl+v.

65selander:

Oj, jag tänkte inte ens på att man borde ha lagt det där också. Ursäkta.

knaskamilla: Jag väljer då att se det lite mer negativt. Det blir jäkligt dyrt att köpa alla slutspelsbiljetter bara för att få se MoDo vinna SM-finalen denna säsong. Dessutom blir det ju fruktansvärt dyrt med alla SM-guldsfester mm. Nästan så man borde börja studera...

65selander: Väl talat!

Men nu har vi överseende med knas fadäser idag, då hon kan vara lite skärrad efter sin insats för upplysningsfilmen "Kvinnor kör sämre än höns".

knaskamilla:
Ja du ser vad tokigt...
Vad tror du om denna då?
vad använder hon normalt? foppas högklackade?

Lumber Jack:

Mot Umeå! Fast scim behöver inte vara orolig, för jag har inte egen bil idag. Jag har ju inte ens någon egen bil, när jag tänker efter.

knaskamilla:

Orolig för vad? Att behöva laga bilen?

knaskamilla: Läge att bjuda på en färdiginsvettad huvudbonad?

...så kan jag meddela att HS-ligan på xperteleven numera består av 9 lag. Ja det gjorde den förra säsongen också men ett lag har fallit ifrån, nämligen Utd Kings som trappar ner och ska nästa säsong spela i Piteås korpserie.
Nykomlingar i ligan är Fat Bastards. Ett lag vars coach trivs bra i Globen men har Fuskbygget i närheten av Söråker som hemmaplan.

Frisco:

Äääh, skall du Häckla användaren redan nu?

Poffa: Å sitter strax ovanför Ä.

Frisco:

Öööh, hur menar du? Åhå, nu förstår jag...

Frisco: Jag som hade för mig att det låg strax utanför Sidensjö...

Paddan:

Detta är inget för din dator Paddan, men ni andra kanske vill följapresskonferensen rörande NHL:s vara eller inter vara. Det kan man görapå följande länk:

www.nhlcbanews.com/index.html

Poffa: Så vad tror ni? Ställer de in säsongen eller har de kommit överrens?

Martin S:

Ställer in, säger jag med ett par sekunder tills presskonferensen börjar.

Poffa: Hörde jag fel, eller var det någon som drog i hjulet? Vem hade svarat rätt i lillchans-frågan? Spänningen är olidlig...

Poffa: Vad sa de? Hur länge ska vi få vänta?

Frisco:

Den har ju inte börjat ännu. Men snart...

Poffa: Jag röstar också på att ställa in. Annars är det väl bara att skicka guldet till Frölunda.

Martin S: och där var säsongen inställd!

Martin S:

Ingen säsong! Precis så sa Bettman att säsongen är inställd.

« · 506351 · »