1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533242 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Eftermiddagens höjdare var tydligen ändå när killarna med koll skrek i riktning mot Salo:
"...Sämre än Salo, ja du är sämre än Salo..."

Nalle Sjuh:

Nja. Jag har ändrat mig. Han ska bo hos mig och diska, städa, tvätta och sådär. Du kan få besöka honom matchdagar, om du känner att du saknar honom.

Paddan:
Ramsan med att alla som saknade Foppa skulle klappa händerna var inte så dum, de borde ha fått med sig hela hallen på det.
Mötte några DIF-killar efter matchen på OK, de var väldigt bussiga och grattade till segern. Läget har nog inte varit lika snällt, om det varit en avgörande match i slutspelet som DIF förlorat.

knaskamilla:

Fasen också, vem ska då vara där för mig och berätta när jag är på väg att göra fel hemmabioinköp och liknande felsteg?

Dumma tjejbaciller!

kärran: Det var snarare så att de gjorde klapprörelsen men inte klappade, eller hur man nu ska förklara det, under den ramsan.
En kompis kontrade då med "Alla vi som saknar Sudden klappar nu" och så lite oklappande. Då blev tydligen DIF-klacken tyst.

Det ryktades ett tag om att killarna som var på väg upp bara var ute efter bråk, men de verkar ju ha skött sig exemplariskt.

Frisco:

Den där Strömberg verkar vara lite av en gnällspik. Så fort det integår hans väg så "rasar" han över hur publik, domare, motståndare ochannat löst folk beter sig.

Kan ingen få honom att rasa lite extra sådär? Villkorlig dom som han har...

Poffa: Det verkar som han sköter den biten själv. Undrar om det egentligen är hans åsikter. Jag tror det är Loobs.

Frisco:

Vimseborg är tydligen poppis hos vissa, så här skriver nämligen Thomas Tynande på Sportbladet:

"Jag hoppas Marcus Vinnerborg får döma i slutspelet. Det blir lätt oförutsägbart på något sätt.

Lite som i Gökboet, ungefär."

Paddan: De hade lustiga ramsor de där "busslasterna" som stod i hörnet igår. En annan som väckte viss munterhet där jag sitter var när speakern läste upp publiksiffran och de började sjunga "13850", varvid några som sitter bredvid mig ropade "Och när hade ni det sist då?"... :)

Petey21:

Vadå, det var läääänge sen de hade 13 850 i Globen så ofta under en grundserie som de haft denna säsong.

Hahahaha! Det där var ju faktiskt ganska roligt... =)

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,606571,00.html

knaskamilla: Intressant att läsa artikeln om snöleoparderna från Kazan i det senaste numret av Sportmagasinet. De har en lite bättre sponsor än MoDo bakom sig. 

Regionens oljebolag Tatneft beräknas pumpa in drygt en halv miljard om året i hockeylaget. Denna säsong uppskattas lönekostnaden ligga på drygt 350 miljoner. Till nästa säsong har dessutom Tatneft sett till att Snöleoparderna kommer att ha ett skinande nytt och fint hockeytempel att spela i. Kostnad, ungefär 300 miljoner. Som jämförelse kan man väl säga att genomsnittslönen beräknas ligga på dryga tusenlappen i månaden för genomsnittsTatarstaniern. 

Paddan: Överhuvudtaget så är det grymma pengar i hockeyn just nu i Ryska ligan. Fast man undrar ju hur det är ställt i Oljebolagena eftersom om jag inte har fel så har väl minst två ägare granskas för ruffel o båg

65selander: På sätt och vis får jag för mig att oljeföretagen bedriver en lite hal, smetig och stundtals nästan svart handel...

Fast jag tror att Putin är lite sur för att de inte har put-in mer pengar på hans egna konton och därför vill klämma åt dessa bolag lite extra.

Om jag inte minns helt galet så var man från MoDos sida väldigt imponerade av vilka resurser Metallurg Magnitogorsk hade till sitt förfogande för sitt hockeylag, så att vara metallföretagare i Ryssland är nog också lönande.

Själv har jag väntat i två timmar på en trådbuss i Riga som aldrig dök upp. "De har nog säkert stulit koppartråden" var den förklaring vi fick till att bussen inte dök upp.

Paddan: Ang Mettalurg så har väl dom varit topplag ända sedan CSKA och Dynamo började falla. Helt klart så skulle man vilja att sin egen klubb hade samma förutsättningar.

65selander:

Vad då? Ni har ju Gevalia med sitt svarta guld...

Poffa: Tyvärr så räcker ju inte dom pengarna. Hade kanske varit annorlunda om det vore familjeägt som Löfbergs.

Paddan:

Jag suckade tungt när jag öppnade dörren och insåg att idag är tidningsdagen. Jag har ju inte läst ut de senaste fem numren än! För övrigt verkade det vara som vanligt igen nu, konstaterade jag efter en snabbkoll av framsidan - fotboll, fotboll, fotboll. Tråååk.

Mycket intressant nu på sportauktion.

www.sportauktion.nu/show_all.asp

Frisco: Stor-Foppas kommentar om kollapsen i Malmö: " Det satt i huvudet på dem, de trodde de kunde åka runt på en skridsko"

Borde inte han få dom att inse att det inte fungerar på den här nivån?
Ett visst ansvar får nog även han ta på sig.Men visst är det så att dom är proffisionella spelare som ska kunna inse det själv.

Vad tror ni att det är som gör att Modo helt plötsligt slutar spela hockey under vissa matcher?

Portello:

För lite Red Bull. Eller för mycket. Endera.

Poffa:

Så här väljer Svarten att inleda sin krönika i Örnsköldsviks Guiden:
"Vissa domare och några motståndare kallar ibland Kempispubliken för "landets mest enögda". Men jag håller inte med om detta. Jag upplever inte att vår publik är mera enögd än andras. Men den är en av de mest högljudda och engagerade."

Vidare tar han upp tvådomarsystemet som han inte alls tror kommer att funka i elitserien för här finns det för få kvalificerade domare jämfört med i NHL.

Han pratar också en del om slutspelet och talar om Tobias Viklund som en av killarna som visat framfötterna och överraskat positivt. "Han har bra inställning, är orädd och lyhörd. Han brinner för vad han gör och det uppskattas av lagkamrater."

Svarten hoppas att NHL kommer igång nästa säsong och nu ser han fram emot ett mycket bra slutspel.

För egen del hoppas jag givetvis på guld, men med tanke på vårt katastrofala spel på bortaplan så lär vi ju åka ut redan i kvarten...

Paddan: Det sista gillar jag skarpt:-)

Frisco: Det var ju trevligt att du gillade mina personliga reflektioner.

Själv sittar jag just nu och funderar på om jag bara ska packa ner tårgassprejen eller om jag behöver ta med mig Tazern och en sån där Cattle prod inför lärarpraktiken som börjar imorgon.

Paddan: Skall du använda Tazer så skall du montera den så att du bådehar Lethal och Non Lethal. Det skall inte vara något halvfabrikat här.

65selander:

Typiskt Brynäsare. Lagets spelstil har påverkat supportrarna. Våldsverkare hela bunten.

z2

65selander: Vilken tur att du klargjorde den saken för mig. Hade iofs ett tag funderat på att låna en stridsvagn i den konvoj som passerade bussen strax söder om Nordmaling.

Poffa: Kan man inte vinna på isen så får man vinna på läktaren.

Förövrigt ditt fel att orden skrivs ihop eftersom du lurade på mig "Firefox"

Paddan: Jag mötte den konvojen på väg hem från BäPa... Kommer precis ut på Åte-rakan när jag möter Föråkar-bilen och 12st tradare med varsin STOOOOR tanks, 2st tradare med 2st bandfordon vardera och en buss med sovande panserister. Tog upp hela j-a rakan ju.
Trodde vi inte hade nåt försvar längre...

Men det var nog mer på ingång för det stod en MP-buss vid rondellen och en kille utanför med radio och spaning uppåt city.

Salle: Tja, jag minns inte riktigt hur många tradare det var, men det där med 12 tradare med stora tanks känns bekant. Äntligen fanns det något att titta på när bussvärdinnan inte behagade visa någon film på vägen upp. Fast iofs hann jag också läsa en hel del i Små Gudar av mästerförfattaren Terry Pratchett. Föredrar dock Pratchett på engelska då det känns som att mycket av ordvitsandet går förlorat i de svenska versionerna.

Salle: Du han inte med och se om den fårskaste familjemdelem var med "Grkpbv 90120" Denna kastare sparar in på en hel del folk

Skyller alla stavfel på Poffa och hans förbannade Firefox ;-)

65selander: Nej det var inte nån variant på Stridfordon 90. Då hade jag ju sagt det för dom ser man ju varje dag när man åker förbi [url=www.haggve.se/default.asp](The firm previpusly known as) Hägglunds[/url].
De var mindre än Stf90, högre och obestyckade (åtminstone av större kaliber. Såg ut som nåt slags stabsfordon i typen.

-Frisco, lär dig trådteknik.
-Jaja.

---------------------------------

Fler utomhushallar till folket [se länk]

Jag har dåliga nyheter. Efter att igår ha blivit upplyst om att jag trott fel om när vi spelar kvartsfinaler hemma och borta har jag nu satt mig och kollat igenom slutspelsschemat. Alla matchdagar när jag måste jobba eller helst vill vara bortrest skulle MoDo ha bortamatch - det kan inte innebära annat än att vi inte tar oss längre än till kvartsfinalen. =( (Fast gud, vad billigt slutspelet kommer att bli i år!)

knaskamilla: Tur att man har biljetter fixade redan:-) Fast jag kanske är snål pga detta?

Apropå ingenting:
www.hcap.ch/interna.asp?idarticolo=1583

Frisco:

Tja. För säkerhets skull har jag just räknat ut vad det skulle kosta mig denna månad om de mot förmodan inte åkte ur i kvarten. Tur man inte har så mycket andra kostsamma nöjen för sig...

Frisco: Någon som har en aning om vem det här är?

Paddan: En liten ledtråd kanske?
Han hade samma tröjnummer som Warg haft en period, dessutom var han inte direkt en av Hasses favoriter.

knaskamilla: Buffert !

Timrå IK - MODO Hockey 1-12...so far

J20 förvisso, men ändå

yaqop: Såg det. Wennerberg och Enström verkar ha rolig ihop.

yaqop: Timrå spelade med 4 backar och nio forwards... och modo spelade med 4 A-lagsspelare... Så jag är nöjd... det kunde juh ha blivit 3 siffrigt... =)

Knaskamilla är nog alla tiders tjuvtittare, hon lyckas med konststycket att tjuvtitta på alla utan att för den skull synas i vänneronlinefönstret.

AM:

Jag kanske inte är din vän på riktigt... ;)

Någon mer än jag som riktigt njöt av att höra Tornberg såga Lundh i Hockeykväll? Inte för att jag personligen har någon åsikt om Lundh, men bara för att det var så jävla skönt att höra honom vara så ärlig. Ingen censur där, inte...

knaskamilla:

Nej det var tur för lillkillen att han äntligen fick ut det, han såg ju att spricka i början av sändningen där.

knaskamilla:

Jo, det lät ärligt. Samtidigt så ställde det min världsbild på sned.För jag har uppfattat Lundh som en bättre coach/tränare än vad Tornberggjorde sken av.

Poffa: Märkligt, det måste stå fel på de biljetter jag var och hämtade ut idag. För enligt Jihde så börjar ju slutspelet på söndag, men på mina biljetter står det fredag. Ska jag riva biljetterna?

Paddan:

Definitivt. Riv dem i småbitar. Nu har jag inte fått mina biljetter än men det står säkert söndag på dem.

Synd om Kamilla dock, hon är ju i Sollefteå då. Hon som trott att hon nu skulle kunna gå på matcherna och så är hon lurad.

« · 509234 · »