Frisco:
Jag som hade tänkt att åka på den matchen. Undrar om jag missar något?
Frisco: Han ser sugen ut på ES-spel igen Antos. Riktigt snyggt skott i krysset vid 4-0.
Brynäs ser sugna ut men det hjälpte ju föga (småflinar lite granna åt debaclet) MIF är nog så oklara för ES som dom kan bli i nuläget. Finns det hopp för dom i nåt playoff-playoff eller är det de 2 främsta som går upp direkt???
Frisco:
På tal om ekonomi, ska bli intressant att se hur de andra klubbarna ligger till rent ekonomiskt när säsongen är över. Gissar att VF och FBK drar ifrån ännu mer (?) i eget kapital-ligan. Någon som sitter på en länk till hur det såg ut för klubbarna ekonomiskt för ett knappt år sedan?
Lumber Jack: Så här i påsktider är det återigen dags att varna för det stora antalet spelare som försöker spela ishockey på isar runt om i vår avlånga rink.
Tänk på att ta det lugnt där ute, se till att vara utvilade innan ni börjar spela och framförallt, se upp med tränarna. Rätt vad det är kan det hända att ni sitter fast i en stor ansamling av spelare, då gäller det att vara smart och försöka att bortse från det tränarkaos som troligtvis kommer att uppstå.
Råkar ni få ett telefonsamtal från er agent mitt under match, så kom ihåg att vika åt sidan och ställa er vid sargen och tala då hindrar ni inte övrig trafik och bidrar ytterligare till tränarkaoset.
För att citera Wayne Fleming och Niklas Wikegård: Det är påsk, så greppa en vattenflaska och låt aggressionerna flyga!
... men man kan undra vad som händer här? Man går iväg en sväng, ser på TV och sedan så är det kaos i Kosmos.
För övrigt anser jag att Gdansk borde förintas.
El Maco: Salsaklubb i Krakow... Trodde det var polska som gällde där.
Dragan 2k:
Själv har jag just avslutat kvällens rulle. Jag har sett Sky Captain and the world of tomorrow. I mina ögon en mycket bra film där man blandar 30-tal med framtid. Låter knasigt men funkar på något skumt sätt.
knaskamilla:
Nu skall jag inte på något sätt försvara Hitler eller nazismen, men vad många inte vet är att de allierade på sin väg till vinst betedde sig extremt illa. När man väl kommit in i Tyskland så stred man med filosofin att alla tyskar var nazister som borde utplånas. Detta gällde inte bara ryssar utan även amerikaner och britter tänkte likadant.
När jag skrev uppsats om andra världskriget så kom jag över några siffror på hur många tyskar som de allierade mer eller mindre mördat. Nu kan jag inte siffrorna längre, men jag minns att det rörde sig om ett sjusiffrigt antal.
Som sagt, inget försvar till Hitler eller nazismen, jag föraktar de som ställer sig bakom metoderna och ideologin. Men vi skall inte tro att de allierade betedde sig värdigt i slutskedet av andra världskriget.
Poffa:
Men hallå, blanda inte in mig och scum i ditt filmtittande...
knaskamilla:
Snacka om att övertolka allt som sägs och skrivs. Iofs inget ovanligt att folk gör det, jag trodde bara inte att du skulle göra det.
Poffa:
Hmm. Jag har iofs generellt svårt för folk som dödar andra, överhuvudtaget. Jag tycker ändå att det är konstigt att resonera som den där människan jag läste inlägg av gjorde - att Ryssarna betett sig värre, så därför ska inte nazisterna framställas som mördare. Jag antar att du håller med.
knaskamilla:
Klart jag håller med. Men många i västvärlden tror att de enda som betedde sig som svin var tyskarna, inte en enda gång nämndes de allierades beteende under skolundervisningen.
Allt för ofta skrivs all skit om de som förlorade kriget, medans krigets vinnare tvättas rena från all skit de gjort.
Poffa:
Här kunde jag ha lagt in en bild på en så jävla klockren USA on tour-tröja, men tyvärr har jag den bara på bild i mitt huvud. I vilket fall som helst räknar den upp en massa krig, årtal och antal offer. Jag vet inte, tvättas USA rent från allt de gjort i krig de "vunnit" någon annanstans än i USA?
Nåväl. Jag kan inget om politik, historia eller krig. Fast nu vet jag i alla fall vem Schindler var. Förutom att jag inte kan något om det sover jag ju dessutom, så jag borde nog inte skriva här.
ZzZ.
...Jarl Strömbäck, gör han annat än är arg och negativ, han? Arken, arenan, Paradisbadet, och nu något nytt. Är han anti Botniabanan också, någon som vet?
Nalle Sjuh:
Var det där ett svar på min fråga? Jag fattar ingenting.
Nalle Sjuh:
Och MVG i Matte A, inte att förglömma. Nöja mig med låten tänker jag nog inte göra, jag ville ju ha svar på min fråga.
Frisco:
Ofan. Det var inte så BB-Elita sa. I sådana fall ska vi inte alls blanda in matematik, tycker jag. (Fast bedömningen i det här fallet grundas iofs på tester, t.ex. det nationella provet, och inte på hur mycket man smörar för läraren...)
Bonusbilden var härlig.
Frisco:
Vii du se en del schyssta bilder på flygplan kan du alltid följa länken.
z2