1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545563 inlägg · 4160 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dawidovski: Apropå ingenting ja.

z2

Dawidovski: fan det nån som trodde annat än att Färjestad skulle vinna

Dawidovski: "Zdeno Chara avgjorde kvällens match mot SSK, det var det inte många som trodde, ännu färre som trodde att Färjestad skulle vinna igen mot SSK:-)"

Tack för upplysningen. Eller nåt.

...så verkar det vara populärt att skriva Kvalserien här.
03.01 2 - 0 EQ SAIK 26. SÖDERBERG, Anders

Frisco:

Jag som hade tänkt att åka på den matchen. Undrar om jag missar något?

Frisco: Han ser sugen ut på ES-spel igen Antos. Riktigt snyggt skott i krysset vid 4-0.

Brynäs ser sugna ut men det hjälpte ju föga (småflinar lite granna åt debaclet) MIF är nog så oklara för ES som dom kan bli i nuläget. Finns det hopp för dom i nåt playoff-playoff eller är det de 2 främsta som går upp direkt???

Salle: 2 första upp. De 4 andra spelar i någon av allsvenskorna.

SIMON:
Money, money, money! Nu är ju Sportbladet ute efter att fiska efter svarta Modorubriker, men klubben har ju inte råd att tappa stommen och toppspelarna i år igen.

...så gillar jag denna bilden med bildtexten: Skellefteås Magnus Wernblom pucklar på Malmös Peter Andersson.

www.aftonbladet.se/sport/0503/25/SPORT-25s09-ab-knock-685.jpg

Annars borde det väl handla om Micke Lind.

SIMON: Efter att lyft MoDo till skyarna hela förra sommaren och hösten känner sig journalistpacket svikna och försöker nu ge igen genom att sprida så mycket dynga som möjligt.

Frisco: Jag är mest orolig för tränarkaoset...

Lumber Jack: Jag med. Målvaktssidan är lugnast. Vi har ju två hyfsade målvaktstränare.

Frisco:

På tal om ekonomi, ska bli intressant att se hur de andra klubbarna ligger till rent ekonomiskt när säsongen är över. Gissar att VF och FBK drar ifrån ännu mer (?) i eget kapital-ligan. Någon som sitter på en länk till hur det såg ut för klubbarna ekonomiskt för ett knappt år sedan?

Var är huvudsponsorn och vem är Sören Gyll? Hur mycket kostar nya arenan och vilka ska spela där? Vad är klubbkänsla och hur köper man det?
Frågorna är så många så :-)

knaskamilla: en liten försmak av en eventuellt kommande länk har du här: www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,622479,00.html

Frisco:

Åh helvete. Sextio miljoner! Galet.

Lumber Jack: Så här i påsktider är det återigen dags att varna för det stora antalet spelare som försöker spela ishockey på isar runt om i vår avlånga rink.

Tänk på att ta det lugnt där ute, se till att vara utvilade innan ni börjar spela och framförallt, se upp med tränarna. Rätt vad det är kan det hända att ni sitter fast i en stor ansamling av spelare, då gäller det att vara smart och försöka att bortse från det tränarkaos som troligtvis kommer att uppstå.

Råkar ni få ett telefonsamtal från er agent mitt under match, så kom ihåg att vika åt sidan och ställa er vid sargen och tala då hindrar ni inte övrig trafik och bidrar ytterligare till tränarkaoset.

För att citera Wayne Fleming och Niklas Wikegård: Det är påsk, så greppa en vattenflaska och låt aggressionerna flyga!

... men man kan undra vad som händer här? Man går iväg en sväng, ser på TV och sedan så är det kaos i Kosmos.

För övrigt anser jag att Gdansk borde förintas.

Poffa: Ta med Katowice också. Minns när Tjeckerna vann VM där 1976. Sovjet kom tvåa och Sverige trea. Tredje bronset i rad för Sverige. Året efter i Wien hade Sverige snabbskrinnaren Roland Eriksson som Ryssdödare och Göran Högosta som goalie. 2 vinster över Sovjet och ändå bara silver efter Tjeckoslovakien.
Nej, ta med Katowice också i förintelsen.

Frisco: Krakow är en trevlig stad däremot. Klarade sig i stort sett undan förstörelse under andra världskriget och har en fin stadskärna. Jag var där och spelade en fotbollsturnering får några år sedan. I samband med det tittade laget på stan om kvällarna och jag hamnade på en polsk salsaklubb med en kompis ursprungligen från Hälsingland. Efter att ha visat var sig kvinnlig student var salsaskåpet ska stå frågade tjejen jag dansade med andäktigt "are you two from Cuba?"

El Maco: Salsaklubb i Krakow... Trodde det var polska som gällde där.

Själv försöker jag ta mig igenom Schindlers list, här i min ensamhet. Råkade läsa en tråd på IMDB som verkligen visade trådstartarens förmåga till kritiskt tänkande. Eller? Hans inlägg handlade i princip om att Spielberg är en idiot som framställer nazister som mördare, och att alla siffror om hur många judar som dog i förintelsen är påhittade. Ryssarna, däremot, där har vi riktiga mördare! Ååååhhh...man vill ju bara...strypa, eller nå't.

knaskamilla: Schindlers List säger du. Kanonrulle. Själv hade jag nöjet att se en strålande Jim Carey i filmen Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

Skumt hur han kan variera sig så. Hur tråkig, överspelande och allmänt fånig i flera filmer för att sedan visa upp ett sådant brett register som han gör i denna film.

Dragan 2k:

Själv har jag just avslutat kvällens rulle. Jag har sett Sky Captain and the world of tomorrow. I mina ögon en mycket bra film där man blandar 30-tal med framtid. Låter knasigt men funkar på något skumt sätt.

knaskamilla:

Nu skall jag inte på något sätt försvara Hitler eller nazismen, men vad många inte vet är att de allierade på sin väg till vinst betedde sig extremt illa. När man väl kommit in i Tyskland så stred man med filosofin att alla tyskar var nazister som borde utplånas. Detta gällde inte bara ryssar utan även amerikaner och britter tänkte likadant.

När jag skrev uppsats om andra världskriget så kom jag över några siffror på hur många tyskar som de allierade mer eller mindre mördat. Nu kan jag inte siffrorna längre, men jag minns att det rörde sig om ett sjusiffrigt antal.

Som sagt, inget försvar till Hitler eller nazismen, jag föraktar de som ställer sig bakom metoderna och ideologin. Men vi skall inte tro att de allierade betedde sig värdigt i slutskedet av andra världskriget.

Poffa:

Men hallå, blanda inte in mig och scum i ditt filmtittande...

knaskamilla:

Snacka om att övertolka allt som sägs och skrivs. Iofs inget ovanligt att folk gör det, jag trodde bara inte att du skulle göra det.

Poffa:

Hmm. Jag har iofs generellt svårt för folk som dödar andra, överhuvudtaget. Jag tycker ändå att det är konstigt att resonera som den där människan jag läste inlägg av gjorde - att Ryssarna betett sig värre, så därför ska inte nazisterna framställas som mördare. Jag antar att du håller med.

knaskamilla:

Klart jag håller med. Men många i västvärlden tror att de enda som betedde sig som svin var tyskarna, inte en enda gång nämndes de allierades beteende under skolundervisningen.

Allt för ofta skrivs all skit om de som förlorade kriget, medans krigets vinnare tvättas rena från all skit de gjort.

Poffa:

Här kunde jag ha lagt in en bild på en så jävla klockren USA on tour-tröja, men tyvärr har jag den bara på bild i mitt huvud. I vilket fall som helst räknar den upp en massa krig, årtal och antal offer. Jag vet inte, tvättas USA rent från allt de gjort i krig de "vunnit" någon annanstans än i USA?

Nåväl. Jag kan inget om politik, historia eller krig. Fast nu vet jag i alla fall vem Schindler var. Förutom att jag inte kan något om det sover jag ju dessutom, så jag borde nog inte skriva här.

ZzZ.

Bulgarerna tar till alla knep för att störa Linderoth och gänget. Kan Huselius-affären ha nått landet.

www.aftonbladet.se/sport/0503/26/SPORT-26s99-tobbe-237_368.jpg

Icing-Ove: Visst är det Magnus Hedman som syns i bakgrunden? Han ser då märkbart "störd" ut... ;)

Dream Team:
Hehe, han ser ju nervös ut....
"-Måtte jag bara titta henne i ögonen och inte göra som Tobias"

...Jarl Strömbäck, gör han annat än är arg och negativ, han? Arken, arenan, Paradisbadet, och nu något nytt. Är han anti Botniabanan också, någon som vet?

Poffa: "Allt för ofta skrivs all skit om de som förlorade kriget, medans krigets vinnare tvättas rena från all skit de gjort."

Som bekant: det är vinnarna som skriver historien.

Det mest flagrant exemplet är kanske atombombsfällningarna över Hiroshima och Nagasaki.
Den första kan möjligen försvaras med att jänkarna ville undvika en regelrätt invasion av Japan med markstyrkor, vilket skulle gett stora truppförluster. Men den andra bomben?

knaskamilla:

Frågan för Göran Persson, med tanke på de senaste opinionssiffrorna, måste vara om han ska avgå till förmån för Elvy, eller om han på något sätt kan klona Jarl och distribuera honom bland sina motståndare? Nä, jag måste nog erkänna att det på det stora hela bara är tragiskt för samhällsdebatten och folkintellektet när makten inte har någon opposition.

Dagens låttips: Super Furry Animals - The man don't give a fuck.

Nalle Sjuh:

Var det där ett svar på min fråga? Jag fattar ingenting.

knaskamilla:

Men ändå har du 130+ i IQ. I demand a recount. Bra låt var det i alla fall, så du kanske kan nöja dig med den? :-P Nu ska jag ut i solen, davs!

Nalle Sjuh:

Och MVG i Matte A, inte att förglömma. Nöja mig med låten tänker jag nog inte göra, jag ville ju ha svar på min fråga.

knaskamilla: MVG är ju bara en bedömning. Alla vet hur tex. hockeydomare som Björn Larsson kan vara i sin bedömning. Det relevanta i detta fallet är inte vilket betyg du hade en gång i tiden utan vad du egentligen kan just nu.

Bonusbild: www.flygplan.info/images/gripen_coast.jpg

Frisco:

Ofan. Det var inte så BB-Elita sa. I sådana fall ska vi inte alls blanda in matematik, tycker jag. (Fast bedömningen i det här fallet grundas iofs på tester, t.ex. det nationella provet, och inte på hur mycket man smörar för läraren...)

Bonusbilden var härlig.

knaskamilla: Finns många fina flygplansbilder. Här är en av mina favoriter. Ja den har varit uppe är förut tror jag.

Frågan är: Vart är bilden tagen? Vill inte ha LUFTEN som svar utan vad det är för orter man ser. Och vilken bro det är.

www.frisco.se/hs/airl.jpg

knaskamilla: En till. Ett plan har precis lyft från Bromma.
photos.airliners.net/da79ee79d55bd57085440f92d0601ae5/42454860/middle/4/5/2/658254.jpg

Frisco: Ser ut som Hisingen nedanför och Kungälv i övre vänstra hörnet.
Bron däruppe är väl Jordfallsbron och bron under planets vänstra vinge är Angeredsbron. Längre ner kommer gamla Göta Älvs-bron, men den är utanför bild.

Huge: Du har nog rätt i allting:-) Snygg bild är det.

Frisco: Fuskade lite med broarna. Fick tag på en idrottstokig arbetskamrat som är göteborgare. Han satt i en buss ngnstans i England på väg till en match mellan Lincoln och ngt annat lag i ngn lägre division.
Vad gör man inte för att glänsa lite... ;-)

..så fanns det några flaggor i taket på Boston Gardens.
www.photofile.com/Photos/Albums/Stadiums/NHL/Images/Boston_Garden.jpg

Frisco:

Vii du se en del schyssta bilder på flygplan kan du alltid följa länken.

« · 526884 · »