1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547968 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S:
Det är inte bara Kaberle, som kan ta guld i kväll, som har spelat i MODO. En annan tjeck är David Vyborne, han gör sin 9:e VM-turnering och har utvecklats mycket sedan han lämnade Ö-vik. I år har han spelat för Sparta Prag och gjort 46p/på 51 matcher. En liten teknisk kille som hunnit bli 29 år.
Hoppas att Tjeckerna kan slå Kanada stort, de har fått sina två senaste guld efter lite "märkliga" finaler.

Nu funkar det,,

knaskamilla: Kommer inte in på Friska vijors hemsida heller..dom brukar krångla samtidigt..även Managerzone är ur funktion..tror nån server har tagit helg..

Hawerchuk:

På en söndag? Jag gissar att det bara är ngt knas, jag. 

Gusse: En uppfräschning på gång kanske?

Så kan Frantisek Kaberle senare ikväll vinna sitt FEMTE VM. Guld har det blivit 96,99,00 samt 01. 97 vann han brons också så efter idag så har Kabben hur som helst sex medaljer och vi håller väl tummarna för att det blir det femte guldet? Imponerande var ordet.

Har jag fått fel på datorn eller går det inte att komma in på Modos hemsida?

Paddan:

De har faktiskt lyckats få ihop ett gäng ganska bra artister. Hoppas de har vädret på sin sida och Hamnfesten inte för mycket emot sig.

Jag hade dock trott att de skulle ragga dit Bo Sundström, det hade jag tyckt varit trevligt. Förutsatt att jag hade kunnat åka dit då, alltså...

Lundström 6: Oj, nu hamande ditt inlägg i fel gästbok.

Jag svarar ändå trots oordningen.

MED BRYNÄS betyder att du är med Brynäs, följer Brynäs och troligen håller på Brynäs. MOT NYA SM-GULD betyder kort och gott att du är emot nya SM-guld. Det räcker alltså med de ni har. Iså fall verkar du och styrelsen i föreningen ha samma målsättning. Ja så är det. Ältande av samma saker inlägg efter inlägg är det också. Ja så är det.

Ha en trevlig dag.

Paddan: Är det progg- & arbetarrock-tema iår? Förutom Fälldin så är ju fredagen rena rama 1maj uppställningen.

knaskamilla: Fredagen med bland annat Ronny Erikssons Euskefeurat går inte av för hackor den heller

Paddan:

Lördagen i Skule är jag jävligt sugen på. Dock måste jag förmodligen åka till Pite den dagen. =/

Frisco:MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD Så Modo är inte på väg mot ett nytt SM-GULD dom då, Men dom brukar ju vara nöjd att bli tvåa:)

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

knaskamilla: Här har du då den konkurrerande festivalens, Skulefestivalen, artistfält:

Fredag 1 Juli kl. 19:00

Invigning: Thorbjörn Fälldin
Stefan Sundström
Östblocket
Kebnekajse
Euskefeurat

Lördag 2 Juli kl. 17:00

Benneth Fagerlund & Mats Ronander
Charlotte Berg
Ständut Blakk
PAUS
Rebecka Törnqvist
Nationalteatern

Söndag 3 Juli kl. 16:00

Lill Babs
Finn Zetterholm
Bröderna Öjeberget
PAUS
Totta Näslund
Waterloo

Hamnfest, någon? Följande artister kommer till Övik med RixFM-festivalen:

Elin Lanto
Christian Walz
Niclas Wahlgren
Anders Johansson

PARTYBAND:

Marmeladorkestern

Tråk, tråk, tråk. Var inte Wahlgren och Anders Johansson med sist också? Fast man ska väl inte gnälla - jag är glad att de inte drar hit Darin och Shirley Clamp. Och Marmeladorkestern är ju bra.

...det ska vara en Sedinare.

så tycker Gay-Spiderman att de nya tröjorna är snygga. Fast han ville helst sett nåt i rött & blått...

[bild]img19.echo.cx/img19/8089/gayspiderman4wh.gif[/bild]

Frisco:

Ja, man hoppades ju. Tyvärr blev det inte så. Vore inte fel om de började vinna nån match nu.

Angående FV så var det nog skönt med en seger hemma på Skyttis. IFK Timrå måste man slå om man skall lyckas i tvåan i år.

Slut nu på fd Eyravallen. 1-0.

Frisco: Go Go Go Theree Kapstad menar du...

Poffa: .....om Själevad får frispark i sista minuten så......

Friska Viljor - IFK Timrå 2-0 med tio minuter kvar.

KIF Örebro - Själevads IK 1-0 med 10 min kvar. Kom igen SIK.

knaskamilla:

Gideå Domestic, möjligtvis.

Mot Gideå International!

...tycker jag det är dags att söndagstramparna i Girot får en egen tråd.

SSK har seglat upp som en konkurrent om O.Setzinger. Kan bli tufft nu.....Franzen kan vi ju glömma också :-)

Salle: Bifogar en liten länk med anledning av det motionslopp vars prolog går av stapeln idag.

På canucks sida kan man se ett helt underbart mål av Bure. Kolla på Bures: Stick to Skate. Här finns naturligtvis gobitar med Näslund och Sedinarna också.

Poffa: Allvarligt talat så hade aldrig Kåren i Karlstad nån WT-tävling under min tid där. Däremot så fanns det ju andra uteställen där...

Poffa: Varje steg uppåt är ett steg uppåt.

Salle:

Nu steg du från hycklare till Ärke-hycklare.

Poffa: Jag var ung en gång för längesen...

Sen erkände jag bara att jag var på kåren. Inte att jag såg på evenemanget. :-)

Salle:

Moral sa han som redan erkänt närvaron på WT-kvällarna på Kåren. Hycklare där.

Poffa:

En gång var jag på IKEA i Birsta. När jag gick in sken solen, när jag skulle gå ut tokregnade det. Det verkligen vräkte ner. In genom dörren kom då en kvinna i 50-årsåldern, som alla såg inte hade någon BH under sin vita t-shirt. Det var inte vackert.

Poffa: Blöta fotbollstjejer i sportbehå och fotbollströja kan inte jämföras med tunna vita bomulls-tshirts när det gäller genomskinlighet i kontakt med vatten. Men gå du om det är DET du vill se. Jag stannar hemma med min moral i behåll... ;-)

Salle:

Ja, men då så. Då förstår jag inte varför du inte skall på fotbollen idag.

Poffa: På Kåren.

Salle:

Var var du då det var wet-tshirt contests på Kåren?

Själv tänkte jag städa på riktigt idag, hänga ut mattor och sådär, men det regnar ju ute.

Poffa: Roligare att titta på då det INTE regnar ute menar du väl...

kärran:

Roligare att titta på då det regnar ute.

Nalle Sjuh:

101 år? 111 år.

knaskamilla:

Härligt att antalet kedjeanslutna bokhandlare i Övik fördubblas i ett slag (väl?), även om det samtidigt känns lite grann som att stadens nybyggarfeeling går förlorad, efter sisådär 101 år med stadsrättigheter. :-)

Nejrå, bara bra det där med gallerian. Vad det gäller Subway så skumläste jag något om att de tydligen ska ha väldigt tuffa villkor för franchisetagare - det kanske är något för en streber som dig?

Apropå gallerior så länkar jag här, helt oförberett, till Pinbackshallen i Märsta. Eftersom jag är på quiz-humör frågar jag helt enkelt: hur kan man länka den till en galleria norr om Sundsvall?

www.folkpartiet.se/upload/1188/Pinbackshallen%20ritad%20av%20Erskine.JPG

Det här tycker jag ser ganska bra ut (fast jag hade väldigt gärna bytt ut McD mot t.ex. Subway):

Bottenvåningen:
Din Sko, Ecco, Stadium, Carlings, Bik Bok, ida.josefin, MQ,

Entréplan:
Ögonvrån, Stjärnurmakarn, Blomsterateljén, Hälsokraft, McDonalds, Glitter, EB Games, Teknikmagasinet, KICKS, H&M,

Övervåningen:
Café Blåbär, Presenten, City Lek, Akademibokhandeln, Eurosko, Dressmann, H&M

Dom nya Hjältarna..
www.allehanda.se/lokalt/5585

Repris på TV-huset med Foppa som medverkande nu, ifall ngn missade det och har tråkigt för tillfället.

Deas:

Jag har precis sett programmet jag också. Sa de inte att rykten i Övik gör gällande att han har en förmögenhet på 700 mille? Litar man på sådana rykten är man kanske inte lämplig att producera granskande program i TV, kan man tycka.

Du glömde förresten citera det här:
Och jag förstår mycket väl att han tackade nej då Bengt-Åke erbjöd honom en try out-plats till första träningslägret.
  Han hade inte platsat i det här VM-laget i den form han var i slutet av elitseriesäsongen.
  Det är tur att inte "Uppdrag Granskning" tog ut VM-laget..."

Precis vad jag tänkte också. Känns som att de hade rätt fel utgångspunkt om de skulle försöka få fram något om varför folk inte vill betala förmögenhetsskatt. Hade de bara skippat snacket om att Markus bangar Tre Kronor p.g.a. det hade de iaf verkat lite mer insatta i saker och ting...

Jubel för Andreas Johansson, förresten. Vilken insats han gjorde.

"Svt:s "Uppdrag granskning" uppskattade Markus Näslunds förmögenhet till omkring 700 miljoner kronor.
Jag undrar var han fått de pengarna ifrån?
På sina elva NHL-säsonger har han tjänat max 120 miljoner kronor netto, inklusive bonusar och reklamkontrakt. Och efter avdragen kanadensisk skatt (45 procent) och agentarvoden.
Det är offentliga siffror.
Enligt "Uppdrag Granskning" har dessa 120 miljoner alltså växt till 700.
I så fall är Markus Näslund en av världens bästa penningplacerare.
Jag hoppas att resten av programmet hade högre trovärdighet."

Dra på trissor, jag tvingas skriva tack Wennerholm!

Nalle Sjuh:
Var i publiken både när Leksand och Brynäs tog SM-guld.
Leksand fick ju inte ens ta emot guldet, för det fanns i Göteborg tror jag. Har några svartvita bilder från när Leksand fick vänta på den andra matchens resultat.
Vid det tillfället stod jag alldeles nere vid sargen, och Nicke Johansson kom och bjöd mig och min syrra på en snus (vi tackade nej).
Den stora upplevelsen var hur nervösa Leksands spelarna var under tiden de väntade, de åkte planlöst runt på isen.

« · 546484 · »