1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547978 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S:
Det är inte bara Kaberle, som kan ta guld i kväll, som har spelat i MODO. En annan tjeck är David Vyborne, han gör sin 9:e VM-turnering och har utvecklats mycket sedan han lämnade Ö-vik. I år har han spelat för Sparta Prag och gjort 46p/på 51 matcher. En liten teknisk kille som hunnit bli 29 år.
Hoppas att Tjeckerna kan slå Kanada stort, de har fått sina två senaste guld efter lite "märkliga" finaler.

kärran: Thomas Kaberle kunde också ha representerat MODO för några säsonger sedan. Visst var det så att Vyborny ville stanna i MODO men blev mer eller mindre hemtvingad av sin klubb Sparta Prag?

Malmö FF - Själevad Kapstad 89

Synd bara att Malmö gjort 5 innan.

...så verkar knaskamilla ha kunkurrens från flickorna i Kiev.

Frisco:

Det är ju det jag sagt hela tiden - folk i andra länder än Sverige är väl inte blinda och döva, heller.

Om Kabben vinner guld så är detta tredje guldet(96,99 o 05) som han vunnit Vm då han representerat MODO. Ingen annan spelare har två guld ens va? Forsberg representerade inte MODO 98 så hans guld från 92 är det enda som MODOit.

Kanada förlorar och skämmer ut sig i slutminuten. De klarar inte att ta en förlust. I år fick Kanada ingen hjälp av domaren.

Polischefen "trivs" inte med sin granne Svarten, 40 cm för nära.
Se länk

kärran: Verkar ju helt sjukt. Polischefen verkar ha andra problem..

"You can't be serious. Are we gonna play in a town in the north of Sweden called 'She left you'?..."
- Lettisk kommentar inför innebandy-VM i Skellefteå -96

kärran:

Så pinsamt. Särskilt när man läser att han till och med varit med och mätt upp var huset skulle stå. Och varför gnälla först när det är klart? =/

knaskamilla: Funderar på om det är sånt här som kallas urholkning av språket. Själv känner jag lite smått obehag ifall sånt här också skulle praktiseras även i svenska skolor.

...så pratar de om polischefen och Svartens villa på Rix Morronzoo nu.

Frisco:
Klart det går tungt för Bondsjö Hills, de måste ju byta in Zacke i målet istället för.. uh.. vad han nu hette som har stått alla matcher än så länge. Och dessutom verkar det inte som att Steen har spelat än heller, bara en sån sak... ;-)

...så märks det verkligen att Knaskamilla och Poffa åkt bort med varsitt miljöovänligt flygande föremål.

Frisco:

Positivt eller negativt? (Du behöver inte svara på frågan om du tror att svaret kan göra mig lite nedstämd.)

knaskamilla: Få inlägg i Modoboken är väl ganska tråkigt.

Frisco:

Äääh, ni får väl för fasen styra upp det här själva. Hela Modoboken kan väl inte stå och falla med min och kamillas närvaro på HS?

Seså, skriv nu. Mycket.

Poffa: Vi skriver väl en hel del. Men inläggens antal minskar ju med flera 100% pga att ni både dragit söderut och förstört lite av miljön.

Poffa: Asså ja tykk at vi ska ha en schetahefti såvänn, äh va de nu het, en sån där militerkepa me örlappar å täxten "Bonnläpp inside". Skulle va schetahäftigt juh!!!!!1

Frisco: Verkar som att Janne Öberg kan vara på väg söderut, mot en ishall där bland annat Morten Green, Tommy Själin och Michael Hjälm spelat hemmamatcher.

Paddan: Hmm, Mikael Hjälm heter han väl.

Paddan:
Michael Hjälm f 92-96
Säs Ma Mål Ass Po Utv
4 123 33 42 75 64

Frisco:

Ja, det har du alldeles rätt i. Nu ska jag ut och åka lite T-bana, tror jag bestämt.

knaskamilla: Svårt att åka tunnelbana från Stora Essingen. Däremot går det spårvagn där.

Frisco: Med tanke på att jag gått i samma klass som Michaels Hjälms syster under nästan hela grundskoletiden plus gymnasiet så tycker man att jag borde ha bättre koll.

...så finns det lite intressant läsning om Ben Perreault på länken.
Bosse Wallin som skrivit detta är ett VIK Hockeyorakel.

www.vik.se/asp/nyheter_visa.asp?id=2363

...så kanske man kan använda den till fler saker?
crazycorolla.jmazder.com/blocket_177.jpg

Frisco: ... eller rättare sagt Svarten:

"Man blir fuktig som fan när man kommer ner på stan,
ni ser ju själva hur det ser ut.
Var man än tar sig fram är'e stor synd skam,
i varenda hörn står en snut...
...Det är stor synd och skam, var man än tar sig fram,
ser man Kalle Lagmans långa arm."

...så är mål-Micke helst plötsligt idolen igen.

Frisco: Har man 10 miljoner som ligger och skräpar så kan man kanske eventuellt köpa en tysk sportbil som väger nätta 2,6 ton.

Frisco:

Det blev buss - kortare att gå till den. Imorgon ska jag inte börja jobba tidigt. Trött.

Paddan: Jag åkte hiss i ett väldigt högt hus med några Bjästabor häromdagen.

knaskamilla: Jag är trött, men inte för jag sovmorgon för det. Fast detta är nästan sovmorgon.

El Maco: Åfan, där ser man, Bjästaborna dyker upp där man minst anar det. Vilket sammanträffande, förresten, själv åkte jag buss förbi ett ganska lågt hus med några Bjästabor häromdagen, är det inte märkligt så säg...

Frisco: I såna tider när till och med BIF lyckas hitta en arenasponsor till sin ommålning av Gavlerinken så är det med glädje jag noterar att MoDo fortfarande står orubbade vad gäller namnfrågan. Att kommersialismens vindar vägrar att blåsa över sånt som ett arenanamn, utan vi vågar istället att satsa på det kärnfulla och väldigt träffande namnet Evenemangsarenan. Jag hoppas verkligen att det fortsätter så och att det inte skall tjafsas med en massa miljoner hit och dit i reklampengar bara för att byta namn på städskrubben eller något sånt.

Paddan:

Hade jag inte redan namngett en lokal i London så skulle jag ha kunnat tänka mig att sponsra bygget.

Albert Hall: Jahapp det får väl bli grabben då, Herbert Hall, som får äran att döpa soprummet eller om det var ismaskinsgaraget.

Frisco:

Det är sådana gånger som då man kommer hem kvart i ett på natten man är extra glad för att man kan ta sovmorgon om man vill.

Varsågod:

knaskamilla: Tack! Jättefin bild. Som jag har väntat.

Frisco:

Jag har fler också, men de är inte lika fina. Nu tänkte jag dock åka och jobba, så det får bli senare. Jag kommer väl hem vid halv nio-nio typ. (Undrar om det innebär sovmorgon imorgon också? Hmm.)

knaskamilla: Härligt att jag kommer att få en massa spårvagnsbilder på mailen sen;-)

...guuud så meningslöst det är att överlåta protokollsskrivande åt någon annan, när jag ändå måste sitta och ändra exakt allt han skrivit när jag väl (väldigt försenat) får se protokollet. Vad onödig arbetstid det tar att läsa protokoll som knappt går att förstå. =(

Paddan: vilka är brynäs sponsor bäckers, faluröd eller flugerfärg?

modo_foppa: dum fråga ser inget om stå plats i fakta om nya arenan blir det nån sån ?

tk75: Jodå, det blir en ståplats. På kortsidan ner mot vattnet framför restaurangen.

tk75:

PUBLIKPLATSER:

NEDRE LÄKTAREN: Cirka 2 780 sittplatser i stoppade stolar.

!!!!!!!!!!!!!!!! 1 000 ståplatser vid sportevenemang !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PLAN 3: 480 sittplatser i loger och ca 130 sittplatser i restaurangen plus 170 matplatser.

ÖVRE LÄKTAREN: 2 130 sittplatser i stoppade stolar.

HANDIKAPPLATSER: Cirka 20 stycken. Ytterligare platser vid sargen.

Frisco: Ståplats blir alltså ca 70-80 meter framför restaurangen. På den motsatta kortsidan vill säga. Restaurangen kommer att finnas på den del av arenan som just nu inte är någonting annat än några nygjorda stolpar.

Poffa: Jag kan erkänna fel.

« · 546484 · »