1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547959 inlägg · 4167 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Hur ser det ut när man kliver på tåg i Piteå då?

Det här inlägget är riktat mest till Frisco och tvivlaren Albert:

Såhär ser det ut när man kliver av tåg i Piteå.

Poffa:
Ähhhhh

ZZ zz zzzZ z Zzzz

wap.hockeysnack.com
Tråkigt att inte kunna komma åt zzz-tråden. Får väl ta det här då. En dag med konfirmation, god mat, alkohol och trevlig släkt är till ända. Arbetsveckan närmar sig snabbt. Som tur är får det till följd att semestern också närmar sig. 6 dagar kvar. ZzzZZz ZZzZZz

Salle:

TV. Haha. Nåväl, nu har jag i alla fall nästan skrivit klart protokollet. Eller, jag sitter väl mest och väntar på att min parkamrat ska ha skrivit klart sin del av det. Och klockan har inte ens slagit ett än! Otroligt. Nu har iofs de flesta redan åkt hem härifrån, men ändå...

Salle: Jo, det är två av mina personliga favoriter med, helt klart. Men själva grejen med den här turnén är ju att bara köra låtar från de fyra första plattorna som släpptes mellan 1980 och 1983. Både dom låtarna kom ju på senare album. 2 minutes.. från Powerslave, 1984 och Fear.. från skivan med just det namnet släpptes ju 1992.

En fantastiskt bra konsert i vilket fall! Enormt vilket bifall från de 57 000 i publiken. Det var rysningsläge typ hela tiden... grrymt! Bäst som vanligt var "Running free". "The phantom of the opera" också mycket bra, och den är en låt som växer nåt oerhört när den framförs live.

Nej, nu blir det till att jaga rätt på en Live after death-t-shirt...

65selander: Ja Konserten var inte fel. Tänk ändå på vilka låtar dom INTE lirade.

Mest saknad från mig. 2 Minutes To Midnight & Fear of the Dark.

wap.hockeysnack.com
Top 3 i dag/kväll, 1: Maiden, 2: Ett par Beamish, 3: Bamse teatern på Kolmården

Dream Team: Det borde väl en hårdrockare kunna lista ut...

Det blev väl lite stressigt där. Ville ju inte att Knas skulle missa nåt. Fast det gör hon ju redan där hon sitter och protokollar.

Salle: Ska hon slå TV2 med en TV? Hur gör man det bäst, tro? ;-)

För egen del hade jag på ett tidigt stadium bestämt mig för att inte gå på konserten, men jag blev ju lycklig som ett barn när TV skulle sända den. Dock går det ju inte att missa ett tröjköp, så när jag var ner timmen före konsertens start var det mycket god stämning utanför ett fullpackat Ullevi. Oj, där kom "The trooper", en i raden av odödliga låtar, rock on!

Woe to you Oh Earth and Sea
for the Devil sends the beast with wrath
because he knows the time is short....

knaskamilla: Hitta en tv och slå TV2 dårå... Lite Maiden till det hela är väl inte fel...

...så sitter 400 UNF:are en våning upp nu och äter middag, umgås och underhålls. Själv renskriver jag protokoll. Vi är nu på sidan fyra av de nitton sidor vi skrivit under förhandlingarna idag - eftermiddagspasset. Något säger mig att jag inte kommer att roa mig särskilt mycket mer ikväll.

Satt och bläddrade SVT Text och satte nästan ölen i vrångstrupen. Jag hann bara se rubriken innan flersidan (128) bytte sida. Som tur var var det bara en båt.

Paddanstöld
En av de välkända sight-   
seeingbåtarna Paddan i Göteborg stals  
i natt. Vittnen såg båten stäva ut     
från staden och ut på Danöfjorden mitt 
i natten. Vid Fotö hann dock kust-     
bevakningen upp de tre misstänkta      
tjuvarna.      

...så är förhandlingssalen inte särskilt sval och skön längre. Kvavt och varmt som attan. Tur att man slipper sitta där idag. Nu är protokollet från bägge de sessioner jag satt igår färdigrenskrivna, så nu ska jag minsann äta. Hurra.

Kan rapportera att det fortfarande är varmt i Pite, för övrigt.

Sannes:
e de inte biligt det å

modo_foppa:

Äh, jag som trodde det var billigt här hos mig......

Sannes:
8,96 i vansbro på bensinen

.....så har det idag varit "reapris" på bensin, i Uddevalla kostade det 9,39 och i Trollhättan 9,14.

Det vore toppenbra om man kunde hålla dom priserna ett tag, men sån tur har jag inte, antar jag.

Portello:

Jag har hört att det ska regna här på torsdag och fredag. Det ser jag fram emot, för jag har många fler t-shirts jag vill ha på mig än vad jag har linnen jag vill ha på mig.

Det är för övrigt svalt och skönt i förhandlingssalen (än så länge).

Så är nog årets varmaste dag här i Piteå.Tempen är 30 C i skuggan.Undra vad det kan vara i solen?

Poffa: Klart det är farligt att dricka vatten, det kan man läsa på den här länken.

...så är det numer farligt att duscha. Stämmer detta kan vi säkert räkna med att en studie kommer fram till att det är farligt att dricka vattnet också.

Lumber Jack:

Med tanke på att det är den sämsta delen i mitt spel, så är jag skeptisk. Men tack för försöket att trösta mig i mitt tungsinne.

Poffa: Du får haka på Frisco istället, han kör ju en variant av sporten du kanske kan lära dig att behärska hjälpligt.

Paddan:

Ja, om det är sommarjobbet du pratar om.

Poffa: Hmm, var det där en beskrivning av en normal dag "på jobbet" för Foppa?

Skitsport. Skitklubbor. Skitbollar. Aggresion. Irritation. Vrede. Utlopp. Löpning.

Dags för en femma runt Hörnsjön. Skitgolf.

...så är dagens tips att inte sitta stilla på samma ställe i tre timmar om man går ut i solen. Tror ni förresten att det finns någon möjlighet att sola ena armen samtidigt som man åker tåg?

Portello:

Men ge reh! Det var soligt både igår och i förrgår, och är det idag - där jag var/är. Fast jag kommer iofs att sitta inomhus den mesta delen av veckan som kommer, så det är nog inte omöjligt att vädret skiter i vad jag skulle uppskatta om jag var ute...

Regnet ska det ju stå.

Så är vädret kanon här idag också.Men med Knas ankomst imorgon så kommer väl regnat ;)

knaskamilla:

Skuleberget rockade. Det var ganska roligt på Hamnfesten också. Lite öl hann man allt med. Trevligt att träffa en massa gamla kompisar, för andra dagen i rad.

...så verkar det som att våra MoDoratorer tagit semester idag.

...så verkar det som att någon nere på stan har fest och spelar musik på väldigt hög volym.

...så var det trevligt att se Skuleberget i afton. Fast kallt.

...så säger jag hej då.

Hej då.

Albert Hall:

Jag är ganska övertygad om att det inte är ett godståg vi ska åka till Pite. Detta grundar jag bl.a. på att alla fått varsin plats i liggkupé.

...så ska jag ut i solen nu. Solen förresten, j den syns lite i alla fall. Alltför lite.

knaskamilla:

Jag sa att man endast kan åka godståg till Pite, vilket ju är helt rätt.

Nu ska jag för övrigt åka dit, fast i bil med luftkonditionering. En av dom få dagar på året som den verkligen behövs. Luftkonditioneringen alltså. Jag ska nog smörja in mig med solskyddsolja också, det gjorde jag inte igår vilket jag ångrade mycket igår kväll. Dagen verkar bli lång dessutom, idel segrar hittills.

Albert Hall:

...och du som inte trodde att man kunde åka tåg in till Pite.

65selander: Hmm, det verkar som att det där tåget har lite problem med att hålla sin tidtabell ibland...

Albert Hall: Undrar om dom är militanta och slår in fönsterna på Bolaget och krogarna samt sno spriten av alkisarna...

Kan se för mig själv när Knas står högst upp på barrikaden och styra sina "Puppets"

Albert Hall: df

knaskamilla: Henrik Sedin är nog rätt svar. Malmös värvning är det då inte.

1 Mattias Weinhandl 26 19 45
2 Henrik Sedin 15 26 41
3 Peter Forsberg 13 24 37
4 Daniel Sedin 13 23 36
5 Per Svartvadet 9 21 30
6 Andreas Salomonsson 8 13 21
7 Alexander Steen 10 9 19
8 Markus Näslund 8 10 18
9 Hans Jonsson 10 7 17
10 Jesper Damgaard 9 7 16
11 Tobias Enström 4 10 14
12 Magnus Gästrin 5 7 12
13 Mattias Timander 3 7 10
14 Pierre Hedin 4 4 8
15 Peter Öberg 3 4 7
16 Adrian Aucoin 3 4 7
17 Bryan Muir 1 5 6
18 Frantisek Kaberle 3 2 5
19 Joakim Lindström 2 3 5
20 Oscar Hedman 1 3 4
21 Dan Hinote 2 1 3
22 Fredrik Warg 1 2 3
23 Morten Green 0 3 3
24 Mattias Wennerberg 1 1 2
25 Magnus Hedlund 1 1 2
26 Jan Öberg 1 1 2

...så är jag nu hemma. Att det skulle vara så skönt att sitta och öppna post, det trodde jag inte. Men ingen rast, ingen ro. Mot affären för frukostinköp osv. Sedan mot en fest i en hamn.

På tal om det, med på planet var Kristian Bartos, Elin Lanto, Andreas Johansson, Tommy Nilsson med flera. Alla skall de vara med i kvällens Rix FM Festival. Elin Lanto är flygrädd. Dessutom är hon snygg så man blir knäsvag.

Salle:

Rätt svar är kryss, etta, etta, tvåa, kryss.

knaskamilla: Har språkpolisen hittat en felstavning på nån officiell sida eller vadan detta frågeri?

Modoante:

Nä, han fanns inte som alternativ. Du väljer Mattias Weinhand, alltså?

knaskamilla: Mattias Weinhandl tror jag

Någon som på rak arm har koll på vem som vann MoDos poängliga säsongen som var?

Äh, jag kan ge er några alternativ också. Var det: Henrik Sedin, Peter Forsberg eller Mattias Weinhand?

« · 555454 · »