1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480568 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10

« · 2492093 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
puffe: Tog det inte personligen heller, och mina inlägg var inte riktad mot någon specifik utan allmän ;)

Tack snälla, och detsamma till dig puffe!!

Nu firar vi, blir en köpp kaffe här
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan:

Enda fördelen är ju att vi kommer möta löven isf i en final och förhoppningsvis har vi Dick och Vela tillbaka i full matchform då.

Skönt att vi fixat seriesegern nu.

Men vi bör tänka på att vi ej sett modo ställa upp med ordinarie lag sedan november. Det har varit ledande spelare borta längre perioder, och skadade spelare som sökt formen.

Vad kan dena trupp prestera när Dick, Aagaard,Vela, Halloran, Woods, Niderbach alla är tillgängliga.

Det är jag väldigt spänd på att se.

Fan så kul att det drar igång med slutspel om en vecka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Confusius: frågan nu är ju om du iom inlägget klagar på att vi klagar på dom som klagar haha?

Intressant att man kan ha så totalt olika upplevelser. Jag har inte sett något drev. Men jag kanske var mitt i det😅?

Om något så är det ju extremt löjligt att sitta och skriva råd till en professionell hockeytränare som "Karlin borde använda sig av statistik". Nivån här inne har stundtals varit i höjd med Foppas krånglande fotknöl, framförallt med tanke på att vi alltså vinner serien.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Confusius: Det finansierar åtminstone 1/10 Brickley.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Werner: Ja det är nog fan lika bra det ;) Kan ju tycka att en mille borde väl en serieseger kunna ge iallafall.

Ingen aning faktiskt. Ska bli grymt intressant att se vad det nya avtalet mynnar ut i. Det senaste var ju ett rent glädjeavtal, fick inte snubben som tecknade det kicken från Cmore?
Om priserna på Cmore höjs inför nästa säsong, så sänder det väl en del signaler ;) SHL-klubbarna måste ju bibehålla sina lönenivåer ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
puffe: Jag var extremt uppgiven inför slutspelet 2007. Många tar upp pessimismen som uppstod efter 3-2-underläge mot Timrå, men det är inte det jag tänker på.

Jag tänker på Färjestad. Det lag som fullkomligt krossade oss i finalen i 2002. Det lag som förstörde drömmen om 73:ornas storslagna återförening 04/05. Det lag som fick Krizan att se ut som en blöt katt i slutspelet 05/06. Jag visste, att så fort vi stöter på Färjestad i slutspelet, så tar det roliga slut.

Men vi stötte aldrig på dem.

Tänk om det kan bli så igen, att vårt stora spöke ryker utan att vi ens behöver möta dem...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: att vi möter dom i final är troligt, att vi viker ner oss är otroligt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Confusius: Kommer vara ofrånkomligt att möta Löven i detta slutspel och troligtvis i finalen. Där är jag skeptisk om vi klarar det, de har mentalt övertag och man är ju livrädd för importerna (minst rädd är man nog för Rahimi) och sättet de tar sig an ödesmatcher. Var pinsamt när vi åkte ut mot dem ifjol.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Confusius: Var inte riktat mot Dej, tycker tvärtom att du skriver bra och nyanserat
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Modomas: Löven behöver typ 2 skott för 1 mål. En otroligt stark egenskap
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
puffe: En otroligt vacker klassiker!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille: INTE VIK FÖR I H-E!!!!! dom kommer plocka så många spelare att vi torskar semin ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
puffe: Min fråga var inför slutspelet, inte kvällens resultat eller serieseger ;)

Tycker bara att drevet mot användare som tydligen ansetts vara "Anti-MoDoiter" eller "negativa jävlar" varit bedrövlig, extremt löjlig, och pinsam. Ni själva klagar på dom som klagar.

Vi är alla MoDoiter, och vi älskar alla MoDo!

Och det är väl ändå inte konstigt att man oroar sig om det man älskar och brinner för, eller? För man vill så gärna att det ska gå bra.

Visst, det finns en och annan användare som klagar på i princip allt. Men jag garanterar att även dom vill MoDo´s bästa.

Vi är alla MoDoiter! Nu kör vi, mot SHL!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille:
Vita Hästen
AIK
Almtuna
Västerås

I den ordningen tänker jag. Västerås tycker jag är lite stabilare efter tränarbytet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Robin Ztorken L:
Låter trevligt! Hoppas du får en bra vistelse
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille: Man ska inte gå för långt i tankarna, men lite kul att vi ev. kan styra så att Björklöven möter Djurgården i semi, känns lite bra
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Klappade ihop? De vette fan var väl 0-0 rätt länge in i tredje? Men som sagt ser hellre att vi väljer AIK eller Almtuna då vi inte har råd med nå mer skador. Om vi väljer VIK så kommer matcherna spåra ur det är en sak som är säkert.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Confusius: seriesegern i shl är värd 10x mer :)
Känner att det är dags att byta liga!

Är det nästa säsong nya tvavtalet kickar igång för shl eller är det 24/25 ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille: Klappade ihop mot Löven ju. Ser inte dem som ett hot förutom skaderisken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Robin Ztorken L: Här hemma är det 800 grader!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
KB65: jag såg inte löven ikväll men skotten talar ju för ssk men att lövens spets avgör som vanligt, vi maler ner dom i bäst av sju.
Möter gärna Mora i semi, bara 8 mil bort, ”hemmamatcher” för mig :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Icing-Ove: Älskar MoDo-norrsken

Spelar en ofta bortglömd hymn, spelas endast vid viktiga tillfällen.

Idag vann vi serien, med alla dess fördelar

www.youtube.com/watch?v=PSIQ-s263Yc&t=17s
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Du har naturligtvis en poäng. Dock ligger ju skaderisken på runt 98% mot Västerås
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Robin Ztorken L: Kanske tillbaks och gnäller i kvarten då?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Confusius: Serieseger, serieledare sedan omgång 4. Förstår att det är lugnt på forumet, finns inte så mycket att klaga på ikväll :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
hk: Ni kör vi! 12 vinster återstår!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Modomas: Både Mora och BIK har haft svag form på sistone. Dålig bredd också. Tycker 100% vi ska ha ett play-in lag. Kan dock visa sig vara extremt viktigt med den här seriesegern och få ett av de lagen i semin samtidigt som Löven stångar sig blodig mot antingen SSK eller DIF.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Tarasov: Hahaha, nä vi vet redan vad alla er "positiva" tycker och känner ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
KRM: Han är I Spanien o lirar golf 27 grader vsrmt☀️☀️☀️🏌🏌🏌
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Modomas: Enda laget som kan slå oss över sju matcher är löven, men då ska dom ha en rejäl dos tur. Vi är störst!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Modomas: Tror Djurgården ryker i semi, mot Björklöven, underbart dock att vi väljer lag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Icing-Ove: Norrsken som fan uppe i fjälls har Ove tänt på skyn?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Werner: 100k??? Det är ju inget annat än pinsamt!! Hur lite pengar har organisationen Hockeyallsvenskan egentligen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Modomas: Jag hade gärna mött bik i kvarten
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Karlskoga, kändes det inte ganska tryggt ikväll? Nedåtgående trend och vi har övertaget. Men varför ska vi vara rädda för någon? I bäst av sju vinner vi mot alla, tabellen ljuger inte. Det enda laget som har presterat sämre än förväntat är DIF och därför hade jag gärna mött dom nu direkt, nu kommer vi få dom i final och då kommer dom att vara ett helt annat lag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Ben Perrault: Ja det var ytterst få skott från halva plan ikväll ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Innan det så spelade dom jämnt borta mot Löven och slog Mora. Dom har ryckt upp sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille: Skaderisken är det enda orosmolnet där ja. Men det här med att Västerås är ”lite på gång” såg ni deras insats ikväll? Pinsamt bedrövlig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Dock stor skaderisk, och VIK är lite på gång. Nej tar hellre AIK eller Almtuna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
KB65: Men skit i resandet. Västerås har vi gått rent mot i två raka säsonger och det är inte som att deras nya tränare har gjort under. Hästen har också varit lättare under säsongen än Almtuna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Ben Perrault: Snodde läkarsprit på NUS för att fira och elda lite till VooDoo-gudarna. Nu kan jag helt plötsligt inte se färgen grönt. Det går nog över. Härligt med stabil hemmavinst och serieseger!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Confusius:
Behöver inte dra mina va 😂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Bad_Brett: Vi skickar psyk VIK på löven så tar vi Almtuna eller AIK.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Tarasov: MoDo seriesegrare alltså!!! :)

Hur man än vrider och vänder på det, sett över 52 omgångar är det riktigt jävla starkt.

Oavsett sport och serienivå är det extremt svårt att vinna en serie, så riktigt riktigt imponerande och hatten av!

Och är nyfiken på hur känslan är nu inför slutspelet hos er/oss "Anti-Modoiter" och "negativa jävlar"?

Personligen känner jag att framförallt den här sista matchen, och signaler från dom övriga matcherna nu på slutet har skingrat åtminstone mina värsta farhågor och orosmoment, tycker vi har ryckt upp oss ordentligt. Och jag känner att åtminstone jag går in i slutspelet med positiva känslor.

Vill dock höra er andras funderingar, så shoot!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
KB65: Västerås vill vi inte ha... Brrr! Riktig joker där.

Almtuna vill inte ens gå upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Stråhle inte nöjd med domaren ikväll heller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
hanzon: Det har varit 100k nästan alla år men var ju tal om att den skulle bli större har jag för mig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
hanzon: 100k har jag för mig
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Almtuna är behagligt rent geografiskt och de ska inte ha bredd eller djup för att kunna gå långt i ett slutspel.
Västerås med nya tränaren eller Hästen är mer oberäkneligt plus sämre resande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: hade jag stått ikväll hade vi hållit nollan😀
Kommentera

« · 2492093 · »