Salle: Noterar att MODO inte längre redovisar biljettläget på officiella. Det ger ju en signal att det inte direkt kommer bli fullt ikväll. Sämsta publiksiffran i swedbanks historia?
En kort resumé från 1:a! Modo sitter kvar i omklädningsrummet när pucken släpps, och jag antar att dom sitter kvar för jag har inte sett till nån än. Brynäs jobbar på bra men är för dåliga och tur är väl det för annars hade det stått 1-7. Publiken har inte gått hem, dom kom aldrig.
Underhållningsvärdet är lika ljumet som en Mc donalds burgare.
MAN VA SATAN HÄNDER............ är det sant???! Är alla i modo magsjuka eller vad e det som står på?, de finns ju inte en enda i modo som ens går för fullt
Fast det finns ju inget sjävförtroende. När Salle var fri så hade man utan vidare kunnat satsa en månadslön på att han skulle missa. Han väljer att skjuta över, skulle man kunna säga.
Hasse har otroligt svårt att spela pucken rätt. Han verkar bli stressad och så vips så har han fått tunnelseende vilket gör att han skickar puckarna blint, ofta rakt i famnen på motståndare.
Jag är inte ens nöjd med Svartens passning till Zucca. En bra passningsspelare hade i alla fall låtsas som att han kunde göra en backhandspassning in framför mål där. I stället blir han statisk och chansen att passa Zuccarello är ju så när på väg att rinna ut i sanden. Men nu blev det ju bra trots allt.
spud: Lite så att hade han varit nära till spel så hade han förmodligen stått i båset och varit med laget. Bara en känsla men det verkar på han som om han inte är nära spel än på ett tag?!
NuMo: Jag köper inte allt, salle missar chanser har hänt förr, när självförtroendet inte kunnat ifrågasättas. Tycker att allt som har med anfall att göra ligger på individ nivå, inget lagspel ingen hjälper till ingen underlättar. Vi måste nöta anfall lagspel och tighta till oss.
Ne jag är väldigt förvånad att inte BIFs back såg till att oskadliggöra zucca.
spud: Salle har alltid avslutat slafsigt, lite hipp som happ och på chans. Men när han är i form och har stort självförtroende så hände de ju att de går in i alla fall.
spud: Nej absolut inte, bara en känsla som jag fick som sagt. Tänkte att står han i båset så har han förmodligen någon form av modotröja på, nu såg han ut att komma från paradisbadet ;)
GUD SÅ VÄRDELÖST redan 4 omgångar in i serien märks det att modo saknar bredd. Nu är steen och susse borta 2 viktiga centrar som ska ersättas av vilka då?
spud: de är lite dit jag vill komma, vi har sen svarten men efter han har vi vadå?, molinder platsar inte ens i kb65 å k.forsberg e heller inget fynd! Hur kan ett helt lag uppföra sig på detta sätt? En handfull spelare försökte iaf., men resten ville inte ens försöka.
De possitiva med denna match är väl att de e den enda matchen som modo faktiskt varit dåliga.
Berka: "De possitiva med denna match är väl att de e den enda matchen som modo faktiskt varit dåliga."
Vi har varit dåliga i alla matcher. Mot Dif och HV fick vi högvis med gratispuckar av slarviga uppspel från motståndarna, men idag och mot Frölunda fick vi inget gratis, och då hände det ingenting heller.
Första två perioderna var bland det uddlösaste jag sett de senaste åren, och jag tror inte att det bli bättre förrän Sundström är tillbaka.