1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532189 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Den som lever får se. Men misstagen idag tycker jag var av de grövre slaget. Fastslår bara vad jag tyckt om perra värvningen och står för den. Modo skulle ha behövt en övertydlig på gränsen till "tråkig" tränare för att komma till rätta med denna "misstagshockey". Menar inte att modo ska vinna med 9-0 mot bif och spela bländande p.g.a perras intåg utan tror och tycker att han är fel för modo. Om man följt Shl och perras tränarkarriär så är det svårt att säga att han står för en disciplinerad hockey med taktiskt slipade lag. Han har givetvis en uppsida som alla andra huvudtränare men hans brister kan ingen av de andra täcka upp.

Varför var inte Ullmark med i truppen?

jämtland: menade intervjun. Anders sade ju alltid att man spelade bra, men slipar på detaljer. Även om Perra skulle vara obegriplig så känns det bättre än enn skiva som hakat upp sig.

jämtland:Tror att det är för tidigt att vänta sig underverk av Perra, det sitter för mycket olater i deras kroppar ännu.

J F K: Jag tycker inte denna match var något uppsving jämfört med någon annan match på slutet. Man ska komma ihåg att bif inte heller är i någon hysterisk form. Någon form av byte i tränarkonstellationen var oundvikligt men tyvärr hade man behövt en tränare med starkare taktisk ådra. Att visa känslor och driva på är bra men håller med hägglund på allehanda när han undrar om alavaaras och gradins delaktighet i det hela. Perra kan vara den goe jordnära pådrivaren som talar lättsamt men vem av de andra två har bevisat att de kan styra upp taktiken och disciplinen? Tror inte att denna tränarkonstellation är ett dugg bättre än den med forsberg i täten.

Rytter:Kan det bli sämre?

J F K:

Är JVM spelarna med på Torsdag tro? FAst frågan är ifall man kan vänta sig något från dom efter en tung avslutning på turneringen och långa resor och matchande.

jämtland: Jag tycker att det är ett uppsving mot. Jag tycker att vi gör en bra match i stort. Vi ska bara slipa på några detaljer...

Steken84: Det är dock därför misstagen kommer. Noll självförtroende och man vill alldeles för mycket. Det handlar inte om att man inte vill.

Amitiel: Nej men denne mannen är intebra nog att leda modo ovanför strecket. Håller gfullständigt med Wikegård när han säger att han inte förstår vad karln pratar om i intervjun. Nu tycker jag personligen att forsberg skulle fått varit kvar men det är en annan femma. Att plocka in "perra" tillsammans med gradin och alavaara kommer att sluta med kval. Bara att hoppas man har studsarna med sig i "kvalet". Att dessa tre herrar ska strikta upp modos spel är önsketänkande.

hanzon: Nordgrens första halva är den bästa han gjort hos oss tror jag, fast det säger ingenting.

Amitiel: men för i helvete! Spelarna i modo visar inte ett jävla skit att dom vill vinna! Misstagen haglar fortfarande! Trodde på en kämparmatch men fick handlingsförlamning!

J F K:Det säger det mesta, tummen upp för denna analys.

hanzon: Ska man sammanfatta några punkter.

Tre saker vi gjorde horribelt uselt.

1. PP

2. Passningar parallellt med linjerna.

3. Markering på sovande sidan

Tre saker vi gjorde bra.

1. Ingenting

2. Ingenting.

3. Boxplay var mindre dåligt än vanligt.

Sven Tuta:Per Hägglund på Allehanda pratar om mental kollaps, tror att det stämmer ganska bra.

hanzon:Det är en av de få gånger man kan hålla med Wennerholm (Aftonbladet) i hans analys av matchen: "Sämsta match jag sett"

Sven Tuta:Travis Roche....tycker någon att man kan lita på denne spelare på isen?

Modo måste omedelbart gå ut officiellt och förklara att vi förbereder oss för kval i vår. Det är det enda jag tror skulle kunna få spelare och fans att slappna av. Förhoppningsvis kommer även fansen ställa sig bakom laget och fortsättningsvis komma till FC och stödja laget.

hanzon:Vad tror jag har gort de sista månaderna, brytit ihop två gånger i veckan. Du ska se mina läkarräkningar.

Om Modo får möta Karlskoga så behöver jag bara åka ca 13 mil.

Lustigt låter på folk som dom verkat förvänta sig att Perra ska ha utfört nåt mirakel och helt förändrat Modos spel efter 1 riktig träning.

Inte för att vara elak och strö salt i såren men hur kunde ni ta in Perra Johnsson??? Lika mycket fågelholk och svammel som när han var i Timrå. Han kan ju inte ens vara tydlig i en kort tv-intervju...
Jaja, lycka till trots allt.

Sven Tuta:Bryt ihop och gå vidare.

Rytter:Det heter "Deppa inte, kom igen" men det vete fan om det gäller längre. Undra om Perra ångrar sig. Det enda positiva var att äntligen så har vi en tränare som visar vad han tycker efter en match, rakt ärligt svar. Hur tänkte Ahnelöv? Hade stora planer att åka och se matchen mot Växjö, men fanvet om jag orkar mentalt. Trodde vi var nere i källaren men tydligen har detta bygge flera källarvåningar. Ush så besviken man blir.

Det såg ut som om spelarna har nerverna på utsidan, inget självförtroende alls. Jag får ont i skallen för varje match, när det inte verkar fungera. Snart så åker man väl på en hjärtinfarkt. Travis Roche borde bänkas i nästa match, totalt respektlöst spel av honom.

snowden: Det har gått så långt att jag skiter i om vi vinner eller förlorar matcher, jag vill bara se Modo spela något som påminner om hockey.

snowden:

Ja, grabbar. Det här laget åker ut mot de flesta Allsvenska lag, tyvärr...

snowden: Visst blir det Brynäs som hakar på i kvalet..

Sven Tuta:

Enda bra med dagen är att det är 5p upp till play-in istälelt för 6p.

Sven Tuta:

hahaha kung

ULTIMAVICI:Jag har inte så långt (20 mil) till Karlskrona och Oskarshamn, så om Modo hör av sig så kan jag scouta de lagen åt dom, så sparar Modo in lite respengar. Då kan de lägga dom pengarna på ett läktarbygge istället för ett lagbygge.

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe: Jo jag kan nog sätta en slant på att det blir vi och Brynäs som kvalar.
För detta var inte bra hockey.

Lite roligt att när vi väl tar poäng mot Brynäs är när vi spelar som sämst. Tidigare matcher har vi många ggr spelat bättre.

Aja skit samma detta var ju så bedrövligt så båda lag borde grina.

Har Perra vapenlicens? I så fall är det Svartvadets ansvar att åka hem till Perra och kasta nyckeln till vapenskåpet. Annars kommer han bli sugen på att ta hagelbössan i munnen inom en vecka.
Ahnelövs byte måste ju kvala in som det värsta någonsin...

Redigerad kommentar

Monno:Lite komiskt när Tv killen säger: Nu ska vi titta på matchens höjdpunkter.
Fanns det sådana? 

Bra match Modo! Vi kan dränka våra sorger tillsammans över våra lags uselhet.

NuMo: Jag brukar va positiv men hur fan Perra ska få oss att börja vinna matcher förstår jag inte?
Det här är nog den sämsta match jag någonsin sett.

Randy Marsh: har hela laget hjärnsläpp??????????????? Hur kan man byta där? Trodde vi skulle sluta med misstag men det är ju för fan helt sjukt hur det bjuds! Lägg ner redan nu.

J F K:

vem i helvete var det som bytte där? tammefan korpennivå... vi kommer åka ur iår.

ULTIMAVICI:

Perra är frustrerad. Spelarna är utan hjärnor, det går ju fan inte att se på utsidan.

Sådär nu kan jag som obotlig optimist också ge upp. Dags att scouta allsvenska lag...

tjern:

... Och ingen Sobril har man....

Ja du Perra, lycka till!

Cyklob: Ahnelöv byter...... Hur i helvete kan vi ta ett byte och ge bort pucken i egen zon?

Hahahahhaa, bytet där!

Så hör man en i publiken "MEN VAD GÖR DU????"

NuMo: Var det det dummaste bytet vi någonsin sett? Fy fan.

Så jävla dåligt......

J F K:

Önerud väljer att dumpa pucken på chans när vi spelar tre mot tre och skall anfalla. Har man inte bättre självförtroende än så så är det nog bättre att ta in en puckkåt spelare.

MODO ville inte vinna den här matchen. Så jävla uselt övertidsspel.

Redigerad kommentar

Monno: Japp. Det är horribelt uselt.

NuMo: Det här är så dålig hockey så jag vet fan inte vart jag ska he mig...

« · 1650668 · »