Har ni missat det senaste härinne. Det är Luleå som alltid filmar. Det säger en annan mycket trovärdig källa.
(Vilket sammanträffande. Sämre lag anklagar bättre lag för att fuska. Märkligt.)
Wayne Gresky: Gillar din humor!
Bissett_19:
"Det lustiga är att Brynäs inte åkt på en enda diving denna säsong"
Nu tycker jag inte att detta är bevis nog för att avgöra ifall ett lag filmar eller förstärker mycket.
Domaren i detta klipp tar ju inte ens ut Svedberg för diving trots att han verkar se det klart och tydligt, så vi kan nog konstatera att det går att filma/förstärka ganska mycket utan att det visas i statistiken på något sätt. Någon brynäsare som tycker att Svedberg inte filmar i den situationen?
Huge: Du vet ju också, vilket du försöker använda som en bevis för din tes. Att det inte går att bevisa en sånhär sak.
Men din attityd mot oss som tycker att era spelare har tydliga brister i disciplinen är jävligt stöddig. Jag har/hade inga problem att erkänna att Sundström tillbringade på tok för stor tid hos domarna de första säsongerna efter han kom tillbaka från NHL. Men du kör med helstängt huvudlag för att använda travspråk.
En förmildrande omständighet för Susse var ju att han utbildade domarna, men det förstår väl alla?
spud:
Riktigt skönt sedan slutspelsplatsen blev klar, har knappt sett till något Brunästroll här inne. Arne, Gurra98 och co. har tagit semester härifrån. Halleluja!
Huge: Får man fråga hur du kan vara så stensäker på att BIF inte är vad väldigt många andra som följer es och spelar där anser?
Ödmjukhet inför att saker kan förhålla sig på annat sätt än vad du bestämt dig för är verkligen inte din starka sida.
Redigerad kommentar
Huge: Fakta är att Brynäs får överlägset mest utvisningar med sig av samtliga elitserielag. Skillanden till nästa lag är ungefär lika stor som mellan lag 2 och 12.
Fakta är också att Brynäs är ett ganska mediokert lag i spel med lika manskap på banan. Det finns ingen egentlig anledning att spela så tufft mot laget.
Sen kommer de subjektiva bitarna:
Brynässpelarna förefaller att trilla väldigt enkelt de matcher som jag sett laget samt hela tiden gnälla på domarna om de inte får utvisningar med sig.
Jag känner inget speciellt agg mot Brynäs som skulle motivera att just tycker så här om Brynäs och inte om alla andra lag.
Lägger man samman dessa bitar så anser jag att jag bevisat att Brynäs är ett gäng filmare till 98,4% säkerhet.
Bissett_19:Just Svedberg har ju haft en hel del riktigt ruttna saker för sig, så han är jag absolut inte stolt över att han passerat vårt lag.
Kan vi enas om att det kan skyllas på juniortiden i stockholm;)?
Wayne Gresky: Själv tyckte jag att Luleå var värst ifjol och då framförallt Aarlbrandt som flög som en vante, men även Olausson och några till förstärkte många situationer. Året innan dess var det väl Thörnberg och resterande HV som filmade. Därför så tycker jag att det är fel att säga att det skulle sitta i klubbmärket.
I år däremot tycker jag att Brynäs är särklassigt värst på filmningar och då i första hand Järnskrot och Silfverberg som ramlar i varenda situation.
Redigerad kommentar
Huge: Tänk om det faktiskt är så att era spelare går över gränsen oftare än andra? Varför är det så otänkbart?
Motståndarna är åtminstone av den uppfattningen, och du som ofta brukar hänvisa till att det är de på isen som har bäst uppfattning. Men det kanske inte gäller i en sådan här fråga?
bj21: så är det tydligen inte bara vi modoiter som anser att dom är det!
Berka: I år har de ändå haft ett bra lag, inför nästa säsong så ser det mörkar ut. Deras yngre spelare kommer åka över för att testa NHL, och att värva in spelare är ju sällan lyckat.
Så jag misstänker att dagens BIF bok kommer anses som en euforisk positiv bok om några år.
bj21:
Så gnäller dom på oss leksingar att vi fått hybris och klagar på att vi aldrig går upp. Brynäsrna verkar ha rätt stora krav själva . Gnäller för att man kommer till slutspel och hamnat topp 4. Jösses =)
yngwie: Varför skulle det vara synd om mig? Varför ska jag söka hjälp? Vilka är de?
Frågorna hopar sig.