1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
spud:varför borde mitt mål vara det? Jag har ju gått både gymnasium och grundskolan. redan. Hur många gånger har du gått?

spud: Jag har sagt det tidigare och får säga det igen: Ni modoiter får ha vilka åsikter ni vill. Huvudsaken är att vi brynäsare vet att vi har rätt. Innerst inne känner ni nog också att det är så...

Ska vi blicka framåt nu mot våra respektive matcher i morgon? Är inte det viktigare för er än att sitta här och ha fel i sak mot oss? :-)

Gidde: "Den allvetande Boork?  ;-)"

Nåt sånt, typ...    :-)

Ärligt talat: Boorken pekar ju på den springande punkten: Ahnelövs putande med arslet.
Boork säger rent ut att det är Ahnelöv som iofs ger JL en lätt knuff men anser att knuffen är för lindrig och att JL borde ha kunnat förhindra kontakt med Tellan genom att stå på benen.
Men då uppstår nästa fråga: varför ska JL tvingas göra sitt yttersta för att stå kvar på benen i det läget, när han dessutom redan är i dålig balans när knuffen kommer?
Boork är vanligtvis mkt påläst och kunnig men här tycker jag att han till stor del är ute och cyklar en aning.

I övrigt hoppas jag att ni slår Djurgården i morrn, så man får åka in till Hovet och se ett par svettiga KS-matcher.
Har inte Viasat i huset...   :-/

Min popcornspåse är snart slut,kan ni ta ett powerbreak så jag hinner kila ner på affärn och köpa en ny?

arnio: Om du läste artikeln som jag postade igår så förstår du säkert att du är för dum för att förstå att du inte förstår. Det är den enda rimliga förklaringen jag kan hitta.

Sawchuk:  nej, i detta fall föregås kontakten av en interference vilket omkullkastar allt du skriver och allt du tänker.

arnio:

Du har fel och gör dig till åtlöje, läs casebooken. Det är inte mina ord utan IIHF`s

Sedan kan du vända dig till IIHF om det är oklarheter trots att ca 5 liknande ja rent av identiska fall beskrivs.

Redigerad kommentar

Får man vänligen be om att Huge o arnio mfl inte gör sig besväret att dyka upp i vår gb på Tisdag om det skulle uppstå nån "incident"?

Vore ytterst tacksamt.

"Vi sätter oss i ringen och tar varann i hand..."

Wayne Gresky: Jag förstår inte ens vilken artikel du pratar om nu.

Jaja, skönt att veta att vi vann fullt välförtjänt igår i alla fall och att alla tveksamheter kring vårt kvitteringsmål är undanröjda.

Sawchuk: Casebook-tolkningen har inget värde eftersom det ändå syns klart och tydligt på matchbilderna från Hockeyligan att JL aldrig är i kontakt med Tellan öht, förrän han får knuffen av Ahnelöv.
En lätt knuff mot en spelare i obalans eller en stenhård just tackling mot en spelare som är beredd, har i det här läget inte spelat nån roll: det är till syvende och sidst Ahnelövs knuff som orsakar kontakten och det är han ni ska hänga, om nån.

Hahl Bundy: Jag lovar att vara välkammad och uppfostrad om jag kommer :-)

Zappaholic: Brynäsbröder nu drar vi, låt dem tro att de har rätt. Det vore ju tråkigt om vi tog tron ifrån dem.

Patetiskt att någon tror de kan ta ifrån oss den tron vi sitter på och suttit på sedan vi blev utnämnda till kungar över detta hockeyrike. 

arnio: "A growing body of psychology research shows that incompetence deprives people of the ability to recognize their own incompetence. To put it bluntly, dumb people are too dumb to know it. Similarly, unfunny people don't have a good enough sense of humor to tell."

Riktigt intressant läsning som förklarar varför du och dina brynäsvänner hävdar de mest idiotiska saker. Det beror inte på att ni vill jävlas, utan att ni inte förstår att ni inte förstår. Det är något vi modoiter får ha överseende med när det dyker upp andra skev världsbild. 

Huge:

Haha, har IIHF`s Casebook inget värde?

Goalie Interference

Case 3: An attacking player skates towards the crease where a defender skates backwards with eyes towards the puckhandler at the blue line. The players makes bodycontact and the attacking player also makes contact with the goalie and interferes the goalie in his action. 

Action: The attacking player should be given a minor penalty for goalie interference.

CASE CLOSED!

Sawchuk: "2.If an attacking player skates through or just outside the crease and makes contact with the goalkeeper in the crease, or skates behind the goalkeeper and the goalkeeper backs into the player, that player shall be assessed a Minor penalty for Interference."

Jag uppfattar det som att ovanstående gäller en oattackerad spelare som oattackerat åker genom eller precis utanför målområdet och samtidigt tar kontakt med målvakten.
Men här blir ju JL de facto attackerad, visserligen genom en lätt knuff men ändå fullt tillräckligt för att få honom i obalans och därmed få kontakt med Tellan i målområdet.

Kan därför inte se att ovanstående tolkning ska gälla i det här fallet.

Huge:

Troll...

Visst inser du att du just nu står med byxorna vid fotknölarna och lilldasen i vädret och trots det fortsätter försöka argumentera. 

Redigerad kommentar

Sawchuk: Lysande letat. Snacka om att Huge, Arnio och gänget får ta på sig den riktigt stora dumstruten.

Wayne Gresky: Haha, vad roligt att ni letat med ljus och lykta efter ett citat som inte gäller i just denna situation. Mycket komiskt och inte så lite talande för den engelska läsförståelsen...

Kanske bäst att dra härifrån, känner att det är svårare att övertyga midoiterna...flåt, imodotierna...nej, modoiterna att de har fel än att få en hängiven muslim att käka fläskkarré :-)

Wayne Gresky:

Det genialiska och djävulska i min plan var att jag redan hade stycket kopierat och klart från case booken men ville låta dom nästla in sig lite mer innan jag släppte bilan. :D

Sawchuk: Jag ska vara stor nog och erkänna att jag hade fel huruvida det skulle vara en utvisning. Med det caset så är det en solklar tvåa.

Sawchuk: Du är ju helt fel ute med din case book...så himla skoj. Hahahaha...jösses.

Zappaholic:

Men dra upp byxorna igen för guds skull!

Sawchuk: Hahaha, gud vad roligt...du letar och letar i ren frustration och sen blir det jätteknasigt ändå.

renen:"Tord Lundström, Wille Löfqvist, Stig Salming, Tommy Sjödin, Per Djoos, Tommy Jonsson, Calle Järnkrok, Silverberg.. Har säkert glömt ett par. Å som ni ser så sitter gnället i väggarna det går från generation till generation." Glömt ett par? Ja. åtminstone farbror Silverberg. I min värld var det han som gav begreppet gnällspik ett ansikte.

Wayne Gresky: Tanken slog dig inte att det kanske är så att det är DU som borde känna dig träffad av innehållet i den artikel du publicerade?

arnio: Det är ju det som är så komiskt...Wayne inser inte det, hahahaha. Nej, vänta, HAHAHAHA.

Zappaholic:

Hittade en video på Zappaholic då han svingar runt med sina hockeykunskaper här inne i modoforumet.

www.youtube.com/watch?v=HPPj6viIBmU

arnio:

Håller du på än? Seså, isäng med dig!

Sawchuk: Hahaha... världsklass på den! Vilken snubbe :)

Sawchuk: Haha, klockrent. Skönt att jag inte har vett nog att ta åt mig.

Några mer fina citat att komma med?

Sawchuk viken kille! (på youtube-klippet alltså)

arnio:

Man behöver inte ens ha Modobrillor på sig för att se att gårdagens domare borde avgå. AVGÅ!

yngwie:Lätt för dig att säga som har modobriller på

Invasion of your privacy?

arnio:

Domarna måste förstå att man inte kan bete sig hur som helst mot Sveriges viktigaste lag. Någon måste sätta ner foten, å de nu!

yngwie: lite gnäll här på HS borde fixa biffen. Svenska hockeyförbundet är säkert här och läser dagligen  i sveriges gnälligaste gästbok och de kommer nog snart att ge Modo några tröstpoäng för att kompensera. Oroa dig inte.

yngwie: Ja är det inte för jävligt! Utan alla domarmissar , som bara drabbar Modo, så hade ni legat i topp!!

Är du så jävla dum?

arnio: Sveriges gnälligaste gästbok, nämen nu har du använt Huges fjärr till att navigera med och av misstag råkat lämna Brynäsboken. Fort, tryck 377!

Gurra88: Visst är det så och Brynäs hade legat på kvalserieplats. Det vet alla utom några insnöade brynässupportrar.

arnio:"sveriges gnälligaste gästbok "

Nämen nu får du väl ändå ge dig? Minns vilken bok du hör hemma i!

Sawchuk: "Det genialiska och djävulska i min plan var att jag redan hade stycket kopierat och klart från case booken men ville låta dom nästla in sig lite mer innan jag släppte bilan. :D"

Väldigt genialiskt hörrudu.
Att hänvisa till en casebooktolkning som inte går att applicera på vårt fall öht.
Case 3 dömer utvisning på attackerande spelare och tidigare har du argumenterat för att det isf skulle vara avblåsning och nedsläpp i samband med att JL blir inknuffad. Hur ska du ha det nu?
Vet du ens själv vad du refererar till?

"Goalie Interference

Case 3: An attacking player skates towards the crease where a defender skates backwards with eyes towards the puckhandler at the blue line. The players makes bodycontact and the attacking player also makes contact with the goalie and interferes the goalie in his action. 

Action: The attacking player should be given a minor penalty for goalie interference."

Mao: ett tänkt fall där den attackerande spelaren driver mot mål och har en försvarare mellan sig och målvakten, båda spelarna söker kontakt med varandra och den attackerande spelaren samtidigt tar kontakt med målvakten (i den allmänna villervallan sas) och interferar denne.
En helt annan situation än den vi talar om.
Att det dessutom renderar en tvåa för interference visar att exemplet avser en medveten och allvarlig interference på målvakten som ska ha ägt rum, vilket heller knappast kan gälla i vårt fall.
Där handlar det isf som värst om att JL har stört Tellan och att det isf bara ska vara en avblåsning och nedsläpp och inget straff utdömt.

Nä, du får nog ta WG med dig och titta lite extra i din regelbok och försöka hitta nåt som passar på vår situation.
Men du kommer inte att finna nånting eftersom inget regelbrott begåtts.

Huge: Hur såg domaren på händelsen, dömde han utvisning eller friade han?

Dream Team: Han stod mkt bra placerad och friade.
Men Sundström gav honom korgen med orden: "Tack för visat intresse, men jag är redan gift".....

Huge: Ändå så har händelsen diskuterats i snart ett dygn. Ja, jag säger då det. Sannolikheten att ni skulle komma närmare varann finner jag liten. Varför inte bara gilla läget och finna sig i domslutet?

Dream Team: Jag har gillat läget sen första början...vi gjorde ju ett regelrätt mål. Domaren godkände=regelrätt :-)

Zappaholic: Okej, att du är nöjd förstår jag men MoDoiterna, på den "förlorande sidan" i ärendet, borde ju inse att det inte är lönt att bråka nåt mer tycker man. Vad finns kvar att bevisa, vem som hade rätt? Dömt är dömt!

Dream Team: Precis, Sawchuk har redan bevisat att modosidan hade rätt i det här fallet. All ytterligare argumentation från brynäshåll drar bara ett löjets skimmer över de som vägrar ge sig och bevisar den tes jag tidigare presenterade att vissa helt enkelt är för dumma att förstå att de inte förstår. Låt oss nu blicka framåt mot morgondagen. Huge och gänget kan väl bevisa att Jorden är platt i brynäsboken istället tycker jag. Det känns som om de skulle ha ett enklare case att bevisa där.

Wayne Gresky: Hur kan ni som motstrider att det ska vara mål få rätt när det dömdes mål? Det behöver inte bevisas något mer. Domaren dömer, end of discussion.

Redigerad kommentar

« · 1472556 · »