spud: Jag har sagt det tidigare och får säga det igen: Ni modoiter får ha vilka åsikter ni vill. Huvudsaken är att vi brynäsare vet att vi har rätt. Innerst inne känner ni nog också att det är så...
Ska vi blicka framåt nu mot våra respektive matcher i morgon? Är inte det viktigare för er än att sitta här och ha fel i sak mot oss? :-)
arnio:
Du har fel och gör dig till åtlöje, läs casebooken. Det är inte mina ord utan IIHF`s
Sedan kan du vända dig till IIHF om det är oklarheter trots att ca 5 liknande ja rent av identiska fall beskrivs.
Redigerad kommentar
Får man vänligen be om att Huge o arnio mfl inte gör sig besväret att dyka upp i vår gb på Tisdag om det skulle uppstå nån "incident"?
Vore ytterst tacksamt.
Wayne Gresky: Jag förstår inte ens vilken artikel du pratar om nu.
Jaja, skönt att veta att vi vann fullt välförtjänt igår i alla fall och att alla tveksamheter kring vårt kvitteringsmål är undanröjda.
arnio: "A growing body of psychology research shows that incompetence deprives people of the ability to recognize their own incompetence. To put it bluntly, dumb people are too dumb to know it. Similarly, unfunny people don't have a good enough sense of humor to tell."
Riktigt intressant läsning som förklarar varför du och dina brynäsvänner hävdar de mest idiotiska saker. Det beror inte på att ni vill jävlas, utan att ni inte förstår att ni inte förstår. Det är något vi modoiter får ha överseende med när det dyker upp andra skev världsbild.
Huge:
Haha, har IIHF`s Casebook inget värde?
Case 3: An attacking player skates towards the crease where a defender skates backwards with eyes towards the puckhandler at the blue line. The players makes bodycontact and the attacking player also makes contact with the goalie and interferes the goalie in his action.
Action: The attacking player should be given a minor penalty for goalie interference.
Visst inser du att du just nu står med byxorna vid fotknölarna och lilldasen i vädret och trots det fortsätter försöka argumentera.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Haha, vad roligt att ni letat med ljus och lykta efter ett citat som inte gäller i just denna situation. Mycket komiskt och inte så lite talande för den engelska läsförståelsen...
Kanske bäst att dra härifrån, känner att det är svårare att övertyga midoiterna...flåt, imodotierna...nej, modoiterna att de har fel än att få en hängiven muslim att käka fläskkarré :-)
Wayne Gresky:
Det genialiska och djävulska i min plan var att jag redan hade stycket kopierat och klart från case booken men ville låta dom nästla in sig lite mer innan jag släppte bilan. :D
Wayne Gresky: Tanken slog dig inte att det kanske är så att det är DU som borde känna dig träffad av innehållet i den artikel du publicerade?
Zappaholic:
Hittade en video på Zappaholic då han svingar runt med sina hockeykunskaper här inne i modoforumet.
www.youtube.com/watch?v=HPPj6viIBmUSawchuk: Haha, klockrent. Skönt att jag inte har vett nog att ta åt mig.
Några mer fina citat att komma med?
arnio:
Man behöver inte ens ha Modobrillor på sig för att se att gårdagens domare borde avgå. AVGÅ!
arnio:
Domarna måste förstå att man inte kan bete sig hur som helst mot Sveriges viktigaste lag. Någon måste sätta ner foten, å de nu!
arnio:"sveriges gnälligaste gästbok "
Nämen nu får du väl ändå ge dig? Minns vilken bok du hör hemma i!
Sawchuk: "Det genialiska och djävulska i min plan var att jag redan hade stycket kopierat och klart från case booken men ville låta dom nästla in sig lite mer innan jag släppte bilan. :D"
Väldigt genialiskt hörrudu.
Att hänvisa till en casebooktolkning som inte går att applicera på vårt fall öht.
Case 3 dömer utvisning på attackerande spelare och tidigare har du argumenterat för att det isf skulle vara avblåsning och nedsläpp i samband med att JL blir inknuffad. Hur ska du ha det nu?
Vet du ens själv vad du refererar till?
"Goalie Interference
Case 3: An attacking player skates towards the crease where a defender skates backwards with eyes towards the puckhandler at the blue line. The players makes bodycontact and the attacking player also makes contact with the goalie and interferes the goalie in his action.
Action: The attacking player should be given a minor penalty for goalie interference."
Mao: ett tänkt fall där den attackerande spelaren driver mot mål och har en försvarare mellan sig och målvakten, båda spelarna söker kontakt med varandra och den attackerande spelaren samtidigt tar kontakt med målvakten (i den allmänna villervallan sas) och interferar denne.
En helt annan situation än den vi talar om.
Att det dessutom renderar en tvåa för interference visar att exemplet avser en medveten och allvarlig interference på målvakten som ska ha ägt rum, vilket heller knappast kan gälla i vårt fall.
Där handlar det isf som värst om att JL har stört Tellan och att det isf bara ska vara en avblåsning och nedsläpp och inget straff utdömt.
Nä, du får nog ta WG med dig och titta lite extra i din regelbok och försöka hitta nåt som passar på vår situation.
Men du kommer inte att finna nånting eftersom inget regelbrott begåtts.
Dream Team: Jag har gillat läget sen första början...vi gjorde ju ett regelrätt mål. Domaren godkände=regelrätt :-)
Redigerad kommentar