1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526748 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Rytter: Nu börjar återtåget

1-3

Rytter: woods har tyvärr sedan skadan sett ut som en rädd patrick yetman

SVENNINGSSON!!

Bad_Brett:

Vill höra dig hylla svenningsson nu. Prestation spelar ingen roll det är bara resultat som räknas.

Ska vi säga att den gick in på tur

Hur fan gick den in? Spelar ingen roll, 1-3 och FORTSÄTT.

Äntligen någon som skjuter

Padrone78: den är väldigt märklig. Och så otroligt onödig. Vad vill han ens med sina crosschecking ar?

Allt det här är ju inte slump. Faktum är att modo i dagsläget är fruktansvärt oskärpt i avgörande lägen.

Bad_Brett:

Igen du måste skilja på resultat och prestation.

Enligt dig själv hade du ju så hög IQ, så du borde kunna hålla isär det. Annars tror jag det är fejk.

modomille: OP är för ovårdad i för många aspekter i spelet. Hans huvud hänger inte med. Jag tror inte det går att råda bot på tyvärr.

{8225}: OP har bevisat att han är allt annat än tuff alldeles för många gånger.

modoitmagnus: Juniorerna måste hålla J20 kvar, det kan inte hjälpa A-laget just nu. Värvningarna går inte att klaga på heller, vi var tvungna att fylla på med folk efter skadorna.

Det enda jag tycker man kan gnälla på hinken är att vi inte dubbelreggade en SHL målvakt inför slutspelet, helt ofattbart. Tex har släpp 3 gratis ikväll.

Ne nu vill jag se att man i alla fall gör match av det här. Måste göra nästa mål.

Rytter: Det stämmer. Bra spel handlar om att få maximal avkastning. Bättre att skapa en farlig kontring på en hel match, lägga sarg ut och vinna med 1-0 än att ha 90% puckinnehav men likväl torska med 3-0.

Padrone78: Tack OP för att du förstörde kvällen för alla Modoiter

Hakning-Henrik: ..asså. Här sitter jag och saknar junisarna. Med OP borta tänker jag att man bänkar Brickan och kör Berg-Ingman och stoppar in Sebbe med Nieder och låter Hallonet och Svenning köra varannat byte.

Padrone78: Obehagligt, man undrar lite vad det är som händer i huvudet när nån gör en sån här sak, adrenalinet, hjärnsläpp, eller nått annat?

Vi måste få till en smartare koncentration varifrån vi tar eller försöker ta våra avslut. Jag önskar att vi skulle försöka få våra passningar att skära och nå fram till spelare tre meter från mål i stället för trettio cm. som vi försökt i tjugo matcher.'

Blir man tvungen att varje gång lägga in pucken bara cm. framför motståndarmålvakten har man redan kommit för nära för att ens passa.

1999 hade vi två tvillingar som försökte det en hel finalserie mot Brynäs. Det fungerade inte mot en målvakt som var som ett strykjärn efter isen och två spelare som inte klarade av att lyfta pucken mer än benskyddshöjd över isen.

Jag känner att jag återupplevt det fenomenet hur längs om helst nu med en viss olikhet.

Vi gör mål på två sätt. Via Bernhardt och drag/handledsskott långt ifrån. Eller när forwards tar avslut minst ett par tre meter från mål.

Jag ser inga styrningar trots att Bernhardts skott verkligen är ypperliga för att styra. Har vi styrningar framför mål den här säsongen ens?

Sen skador på Dickenson känns det som att ingen gjort mål så nära som inne ifrån målområdet. Ändå så är nästan alla våra avslutsförsök därifrån.

Bad_Brett:

Ok du klarar inte av att bedömma ifall laget har bra fart, bra passningsspel och förmåga att ta sig ur zon, eller ifall vi vinner närkamper, hur väl forecheck fungerar och vinner tillbaka puck högt, hur vi tätar mittzon och hur hemgångarna ser ut, utan du kollar på gjorda mål och antal skott för att avgöra om vi spelar bra.

Bra då vet vi vilka kriterier du går efter.

atomragnar: Haha du är patetisk

Padrone78: Så jävla dåligt av OP. Sätter laget i skiten. Och förstör kvällen för så många MoDoiter. På Susses dag dessutom..

JoakimE: Att du är en dramaqueen som konstant upprepar samma sak om och om igen. Och du bekräftar det själv, case closed.

Men alltså. Har tittat på OPs tackling igen…oförklarligt vårdslöst och han crosscheckar honom en gång till när han är på väg in i sargen. Förvånad om det blir kortare än 5 matcher.

Gavelo: Ja jag tycker vi spelat helt ok, vilket gör 5minutaren än värre.
Och problemet är ju att nu kommer väl domaren vara snäll och kompensera så vi får PP, och det lär ju bara sänka vårt spel...

Innan DIF gjorde mål tycker jag vi gick rakare på mål och skapade bra lägen, missade mål dock. Sen efter dom gjorde mål och långa BP började vi spela runt i ytterkanten igen... DIF ställer väl upp och försvarar mer också men vi måste ändå kunna ta oss in på mål annars är vi körda i slutspelet.

Rytter: men det är löjligt vad svårt det är för oss att få in pucken. Noll skärpa. Djurgården slaktar oss totalt med 3 mål. Bara att bryta ihop, se serieledningen spm förlorad och gnugga på.

Vi fallerar på så många ställen just nu. Målvakterna släpper enkla puckar. Inget av målen är otagbart, tex är inte alls i form. Vi borde dubbelreggat en SHL målis, det här känns inte alls bra.
Sen en idiotisk utvisning av OP som sänker oss totalt. Inget av mpel såg otagbart ut heller. Finns ingen som kliver fram och gör mål när vi möter bättre motstånd.

Njae, jag hade stora förhoppningar i höstas. De är nere på väldigt låga nivåer just nu. Vi tappar matcher så himla enkelt och har nästan alltid extremt svårt att vinna övertygande, Vvik undantaget....

{5647}: Jo får då hade vi inte värvat sönder lagsammanhållningen...vela,brickley,halloran hade vi kunnat varit utan...juniorerna gör det mycket bättre när dom fått provat på a-laget

Tyler Durden: Håller med fullt ut

Rytter: Vi har mycket snurr i anfallszon men sköt inga skott. Det kan aldrig vara bra.

Efter BP gjorde vi ett par riktigt bra byten då vi började skjuta.

Men nej, stort puckinnehav, snygga släpp, snurr i sarghörnen =/= bra spel.

pingvin: Djurgårdsspelaren kommet tillbaka. Det sades det från Djurgårdens bås, men han skulle byta tröja. Det är en ful tackling, men det ska inte vara någon som helst fara med killen.

Bad_Brett: Så jäkla trist att vi sätter oss i den här situationen. Bedrövlig av OP att trycka till i det läget. Bör bli minst 3 matcher för den. Tex var en chansning som inte verkar bli lyckad.

Skit händer! Hoppas killen i DIF inte är allvarligt skadad! Jag håller på Timrå och inte MoDo. Jag har vänner som håller på MoDo. Men inte jag. Jag mår lika dåligt när Timrå förlorar mot MoDo som jag mår bra när vi vinner mot er. Just nu är vi inte i samma serie. Det känns skönt men ändå inte. Jag hatar att förlora mot er och är glad att vi är i SHL och ni i Hockeyallsvenskan. Ändå saknar jag er! Sen tycker jag ni fostrat fantastiska spelare. Fast vi också!! Jag tar en Gin o tonic till!

Werner: Övertron på att Tex kommer tillbaka som hjälte svalnar lite. Guden är nog den som ska vara tydlig etta. OP som tuff spelare är inte bra

Bad_Brett:

Du undviker frågan, om du tar bort 5 minuter BP spelade vi dåligt eller bra?

Sedan missar du poängen jag pratar inte om vilket lag som varit bäst eller om DIF:s spel. Jag kollar på vår prestation så har den varit bra ikväll. En helt annan fart och kamp i första perioden jämfört med vad vi sett den senaste tiden.

hockey_21: Testa själv åka mot en vägg, sen slår nån dig i ryggen så du får framåtvikt, sen slår dom till dig igen precis 1m ifrån.

Nä, visst kunde Hammarlund kanske stått emot bättre på första knuffen, OP har rätt bra fart dock så blir mycket energi i en lättare knuff, och sen den andra är han ju chanslös på...

hockey_21: Du borde ju istället fokusera på varför Pettersson väljer att ta den utvisningen i det läget, det är solklaraste matchstraffet på år och dag och HUR kan man sätta sina lagkamrater i den sitsen? Det är ju horribelt. Modo måste hitta psyket inför slutspelet och få ihop gruppen igen. Såna där ytterligheter som matchstraffet måste man slipa bort för snart är det viktigt på riktigt.

Greenwolper: vad har domaren med saken att göra? Ska han blunda för OP:s grej?

OP kommer garanterat missa resterande matcher av grundserien. Kommer bli 4-5 matcher minst.

{5647}: Kanske för att vi hade kvar hela truppen från ifjol och att DIF/Löven var sämst/skadeskjutna och höll på att spela ihop sig? Vårt förfall liknar ju ingenting, bra corsi eller ej.

Rytter: Om vi har lite medstuds i matcherna vi också plus att bad brett byter modo ikon till löven's är förbannelsen bruten.
Tror vi kan vända det här! Rakare på mål och en gubbe framför så går det att lösa!

Rytter: En bra period av Modo, vi skapar för att hänga ett par kassar men vi är lite som vanligt.
0-3 speglar inte matchbilden så jag har vissa förhoppningar kvar att vi kan vända skutan.

Det som skulle bli en sån fin kväll det här. Och så tappar vi matchen i första perioden och även serieledningen. Röv är vad det är.

Confusius: Du har svårt att tolka att jag tycker att det är en femma och att det är väldigt klumpigt? Då kan jag inte hjälpa dig är jag rädd.

M Horava: Både Mora och SSK kommer komma förbi oss, möjligen även DIF, så dåliga är vi nu.
Kommer få stryk av både KIK o Tingsryd

Rytter: Med den logiken kan man vara bäst och likväl ta 0 poäng på en säsong.

Klart man kan ha oflyt i enstaka matcher, men om historien upprepar sig match efter match så är det inte en slump. Då kan man inte hävda att man är bäst. Precis som att man inte kan säga att Björklöven är mediokra när de match efter match har en helt galen effektivitet.

atomragnar: jag gnäller på exakt samma sak för det har fortfarande inte ändrats? Eller ser du skillnad? Fortfarande tappat serieledningen och ingenting händer fortfarande, vad är det i det jag argumenterar som inte stämmer?

Kan vi undvika löven runk under kvällen? Det är tillräckligt mörkt som det är..

Djurgårdsdomare🤬 synd när vi nästan håller ut hela ppt

Orättvist resultat. Tycker ändå vi börjabra. Rakare på mål och mer skott i andra🥳

Bad_Brett: Varför vann vi 16 raka matcher där det ingick matcher mot DIF och Löven? Det är självförtroende, flyt, målvaktsspel osv.
Der sjuka är ju att vi mot nästan alla de bästa lagen också skapat mest, säkerligen haft bäst xG i varje match, men ändå förlorat. Borde varit omöjligt.

På många sätt kanske bra. Vi ser ju hur kopiöst gnälliga och uppgivna vissa är. Vi sliter favoritskapet och kan förhoppningsvis börja hitta en vinnande period. Minns FBK som var usla innan slutspelet ifjol.

Mot både Brynäs 99 och Leksand hade vi favoritskapet, men det gick inte. 07 torskade flera raka med bedrövligt spel innan slutspelet och var faktiskt klart sämre än Timrå fram till och med match 5.

Psykologi.

{7639}: ja vad tusan var resonemanget där?

Confusius: Sopan hammarlund får lära sig att inte hoppa in i sargen med huvudet före.

« · 2479181 · »