1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Marrdin: undra vad Stoppel får för böter.

Ante Karlsson fick ju en rejäl smäll för sin intervju i CMore under året.

Patetisk är han

Monno: Nu gäller det att vi kommer ut och tar kampen på tisdag, ingen får tro att detta är klart utan jag hoppas vi kommer ut och ger 110% i alla situationer och att vi drar fördel av att vi vilat mer än Djurgården.

Nåt som är synd är att cmore fortfarande inte fixat ljudnivån i sändning på publiken i Hägglunds Arena för oss som måste se på tv, hur svårt ska det vara att fixa? Hörs ju knappt när alla klappar även när det är fullsatt

Bad_Brett: Danielsson ser ju ut att hålla på MoDo. Viktigt att bussa Halloran, Södergrsn eller Ohlsson på honom så fort han har pucken. Stressa skiten ut han.

Jag tycker matchen blev jämn mest för att vi inte riktigt var tillräckligt heta i det där sista lilla.

Deras mål är ju en "slump" då Brickley spelar med en fot bara. Karlin måste bänka honom, han är för skadad för att spela. Han kommer aldrig bänka sig själv.

Vi kan för övrigt räkna med 0st PP i nästa match. Aja, bara gasa på!

Bad_Brett: Fattar inte varför Garpen tror att utvisningar ska vara ett nollsummespel? Så jävla fjantigt speciellt nu efter KG går och har krismöte med Wettergren efter matchen på hotellet 😂 Var det samma möte med Wettergren efter match 6 emot Löven? GrinDIF

modomille: 5-1 i utvisningar speglar matchbilden bra. Djurgårdens backar hängde inte med och vi fortsatte åka skridskor.

Visst, en utvisnlng var kompensation för att de missade ett soklart matchstraff, men Garpen är ju tydlig med att han inte pratar om enskilda situationer, så om något kom de billigt undan.

modomille: Nästa gång han får ett sånt läge så går den nog i stolpen iaf

{8225}: Det hade blivit en enorm skandal om Karlin hade vräkt ur sig de orden som Garpen gjorde. Ett disciplinärende hade varit i farans riktning. Men när det är så viktigt att få upp ett Stockholmslag i SHL så kommer de göra allt i sin makt för att ge nästa match till Diffen.

Tycker Josh blev bättre ju längre matchen led. Toppform snart.

Offside-Lennart: Hade någon annan än en Djurgårdstränare uttryckt sej så, hade det blivit kraftiga böter direkt. Nu lär etablissemanget byta ut domarna i stället. Att slå ut Djurgården kräver mycket mer än att vinna hockeymatcher. Så imponerad av att Timrå kunde radera ut dom förra året

Varför visar dom bara DIF spelare när dom läser in våran line up innan start...

{8225}: Om Brickley har minsta känning så bör han vila för då är han en säkerhetsrisk av stora mått.

Vi skulle verkligen behövt Styf nu, att man inte kunde ordna så att man kunnat ta tillbaka honom i slutspelet.

Hakning-Henrik: Så länge vår målvakt reder ut Brickleys misstag får man vara nöjd. Guden levererar

jonsson: Hårresande”, ”skräp” och ”oseriöst”.

Djurgårdens sportchef K–G Stoppel var fly förbannad på domarna efter finalförlusten.

Men de tre orden han nämnde stod på garpens taktiktavla inför 4e. En uppmaning hur dom ska uppträda på isen tydligen...

Majbrasan: Stoppel vs Verkligheten
Uppladdat:

500x0-matadoren.jpg

Gavelo: Tycker vårt försvarsspel också är bra, DIF hade svårt att komma till riktigt heta chanser. Då sticker såklart Brickleys misstag ut.

Tycker han försöker spela enkelt på den där sista och bara få ner pucken, som han tyvärr missar. Inte den snällaste passningen.

Angående utvisningar så har vi väl varit i samma position, motståndarna har legat precis på rätt sida gränsen och sedan har vi fått liknande saker emot oss där vi kanske legat på fel sida gränsen, att domarna står mer rättplacerade etc. Svårt det där. Vi spelade välsigg disciplinerat och kontrollerat.

{8225}: han ligger ute på blocket nu, säljes eller bytes mot puch dakota

Nu har det bestämts vilka domare vi ska ha, kan domarchefen ändra på det?

Marrdin: Byt kusin, enögda personer går inte att diskutera med, annat är det med MoDoiter

JoJo2613: En söndag i Sundsvall kan t.ex vara rolig men inte i övik tyvärr. Ja ja jag , björna groggen o bjästa räven har kul ändå

Får lite Ferdinand-feeling på den här

”Djurgårdens tränare Johan Garpenlöv var arg efteråt, men sportchefen K–G Stoppel var ännu mer upprörd.”

Men argast var?

ante08: Perfekt för oss att Diffen har fokus på domarna. Då kan vi fokusera på att åka till hovet med 2-0 i matcher och avgöra där!

ante08: Det där är ju helt sjukt hahah..

Chamez: tycker som du, modos match förutom period 2. Finns såklart stunder där dif blixtrar till, även i 4e perioden som annars domineras av modo. Ang garpen, Är väl något som hör till jobbet som tränare, att hålls uppe sitt lags prestation över motståndarens.
Sen är det något med djurgårdare, farsan frågade min kusin om vad han tycker om när djurgården kvalade nedåt och frölunda(farsans lag) spelade shl final. Spelar ingen roll, djurgården är bäst ändå, va svaret. Hur ska man kunna resonera med sånt folk?😉

Esox: Min amatörmässiga analys är att Modo äger spelet men deras defensiv är solid långa stunder och vi hade svårt att komma in på kassen.
Dif var skickliga på att spela sig ur våran For check och ställde om spelet blixtsnabbt, dock fick dom inte så långa anfall på oss men lyckades skapa några fina målchanser där vi tyvärr slarvade lite.
Vi tilläts inte spela runt som vi brukar pga deras höga press och vi hade verkligen svårt att vinna närkamperna långa stunder, men allt detta till trots så äger vi matchen i 3 av 4 perioder och borde givetvis avgjort tidigare, men att vi vinner känns ändå rättvist, inte med mycket men tillräckligt.

Nu gäller det att ladda om, inte ta ut minsta lilla i förskott, nu står det 0-0 igen och alla måste göra om bedriften igen.

Nu vill jag se Modo göra en ännu bättre match på tisdag, för vi kan mycket bättre.

{6870}: Det är tyvärr söndag. Deras planering är att annat är godkänt. Vi fick ingen fredag/lördag matcher...

Krismöte mellan Björn Wettergren och K–G Stoppel på hotellet efter matchen.

JoJo2613: Du borde få jobb som marknadschef omgående :)

Esox: vi spelar inte särskilt bra idag, förutom tredje perioden och delar av förlängningen. Men vi gör precis tillräckligt för att vinna… djurgården ser slut ut, garpen är grinig. Kruger ser mänsklig ut. Vi har fan det här vi har minst 2 nivåer till

Ja fy fan, gäspen höll på att få hjärtinfarkt flera gånger om på sittplats. Men vad i satan är övik för tråk. Ville man fira segern o inte en pub öppen. BEDRÖVLIGT. Tur att man stötte på groggen från björna

Robin Ztorken L: Tvärtom, utan showmannen Brickley hade det blivit 0-0 efter tre perioder. Han är inblandad i det mesta som sker, tyvärr stör det hjärtrytmen också.

Men gött o höra att Aagaard hade knäckt målvaktens kod efter 1-0 , bådar gott

{7639}:

Skulle vilja höra vad garpen tycker om tacklingen på ingman.

Esox:

Men nu är Stoppel ute o svinga på, ta en Alvedon o gå och lägg er.

Confusius: Det är bara att konstatera: Det är vårt år.

Vi borde torskat mot AIK som var mycket starkare än oss. Vi hade tur i semi och mötte ett värdelöst Mora. Vi har domarna med oss och stjäl match ett på hemmaplan. Löven är den moraliska finalens vinnare och borde få en direktplats till SHL. Vi är veka.

Det känns bra nu!

Mina DIF muppar känner som Garpen: Utan domarnas övergrepp/feltolkningar så dominerade de matchen idag. Om MoDo inte kommer upp och spelar bättre än så här så vinner dom lätt.

Jag anser vi gör en bra match och vinner välförtjänt.

Ska se matchen igen igen imorgon bitti men känner inte att första utvisningen är fel, inte alls.

Garpen är precis lika kass som i landslaget, som väl i hans ögon också gav en hel rad med fantastiska moraliska segrar.

Det är vårt år.

Nyss kommit hem, SATAN vad magiskt det var i arenan ikväll! VILKET JÄVLA TRYCK! Tror taket lyfte när Sebbe satt den i 4e!
3 VINSTER KVAR SEN ÄR VI TILLBAKA!!!!
Har du inte köpt biljett tills på Tisdag så gör det nu!

Offside-Lennart: Till Nilssons försvar så tror han på oss och tippar Bernhardt som mvp.

bar mofftak: Nu börjas det! Grin-Diffen!

Modo vann finalrysare mot Djurgården
Garpenlövs domarattack efter hockeyallsvenska finalen
Av:
Jonathan Nilsson
Hans Abrahamsson
Tomas Ros

Behöver man säga något mer eller? Media vill springa djurgårdens gnäll ut igen! var ju likt i första matchen mot Löven med

SPOODI: Magiskt tryck på Hägglunds! Tv-sändningarna gör verkligen inte rättvisa.

1-0. Nästa.

Trilske: Att påstå att domarna motarbetat dem hela säsongen gör ju att han tappar all form av trovärdighet.
Det är riktigt korkat, speciellt när det kommer från en person utan tränarerfarenhet på klubbnivå (att han var den sämste landslagstränaren ever är nog ingen merit han vill lyfta).

Där i slutet ser man klart och tydligt iaf om man kör slowmotion att modo spelaren träffar inte djurgården spelaren, och han tappar skäret i mitt tycke.

vilket leder till att han åker in i sin lagkompis och det blir ett 3-1 läge

{7639}: är absolut ingen tripping, eventuellt en hakning men känns billigt. Sen att han kapar en till djurgårdare är toppen. Älskar Sebbe

bar mofftak: Garpen stryker under på att situationen före Modos 2-1 mål INTE är en utvisning.
KG stoppel tycker att det är en solklar utvisning.

bar mofftak:
"– Det som precis före målet så är det en klubba som fäller Blomgren. Ska man ha en extremt låg nivå, då får man fan ha det åt båda hållen. För det här, nej jag saknar ord för det."

Killen tappade väl rätt tydligt skäret? Har svårt att se att dessa utspel kommer gynna dif.

Vill förövrigt också gärna se SHL domare.

bar mofftak: Det är fint. Låt de veva i media så kan vi fokusera på hur vi ska vinna match två istället

Gavelo:

EJK syns inte så mycket men förtjänar ett omnämnande eftersom han avstyrde 2v1an innan avgörandet...

Chamez: Det verkar vara en taktik från DIF att attackera domarna, KG Stoppel går all in i Expressen.

"Vad vill du att de ska göra nu då?

– För mig är det helt obegripligt att de sätter såna här domare på isen, med en final som gäller så pass mycket, när det finns lediga domare från SHL"

Monno: Karlin måste bänka Brickley, livsfarlig bakåt o iskall .
Norén kan ta hans plats

Tarasov: Modo kan bättre än såhär, jag är faktiskt förbryllad varför vissa spelare glider runt som om det vore en grundserielunk mot Tingsryd i november, jag vill se mer offervilja och jävlaranamma, jag vill se spelarna göra allt i kampväg för att vinna matchen, det är trots allt finalspel om det kanske viktigaste i svensk hockey.

Södergran får 6 av 5 brödrostar
Berna och Josh får 5
Guden och Folin får 4,5
Några övriga får 4 men sen får resten titta sig i spegeln och fråga sig om man är nöjd med sig egen prestation!

Blake: Helt ärligt vet jag inte vad Garpen pratar om? Att det va deras match rakt igenom? Jag tycker förutom andra perioden att det va Modo som styrde matchen och Dif fick sina chanser av modos misstag. Men vi såg väl olika matcher antagligen. Sen är det jämnt när det kommer till puckinnehav men nej jag tycker detta va modos match och deras att vinna.
Aik va jobbigare att möta

« · 2525604 · »