1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SKiLMY: Det tycker jag absolut. Vår enda dåliga period var andra. Annars så tyckte jag vi hade koll på läget.

Jag var upptagen igår och kunde därav inte se matchen. Hur var det spelmässigt? Var det en välförtjänt vinst?

Rytter: Exakt. Och får våra 2 nya back par, Brickley - Folin och Berg - Wahlberg lite mer kemi så kommer det bli ännu bättre.

JoJo2613:

Tycker också att Brickley får lite oförtjänt mycket skit från alla håll.

Visst han är inte på toppen av sin förmåga, och underpresterar sett till förväntningar.

Men helt jävla värdelös är han inte, han gör väldigt många bra saker i defensiven och när han spelar enkelt är han en stor tillgång. Sättet han kan hålla i puck och lugna ner och sedan spela bort pressen är en tillgång, i det fysiska och att lyckas få stopp mot sargen och sätta fast spelare i sargen är det få som matchar honom, det ska vara Folin isf. Han är med och bryter många anfall och ser till att DIF inte lyckas sätta upp långa anfall mot oss.

Sedan blir hans misstag väldigt synliga då han tar för lång tid på sig och slår bort lätta puckar då och då. (lite som Bernhardt kan spela när han är oinspirerad).

Jag ser honom ändå som en tillgång till laget då han gör betydligt fler bra saker än dåliga. Kan han bara nöja sig med att göra det enkla och göra det ofta och inte spela med små marginaler då det inte stämmer så är han en tillgång.

Tyler Durden: jag vill att Karlin omgående börjar klickerträna näsen. Sätt på han en sån drickhjälm med godöl. Varje skott, ett klick och en slurk öl.

JoJo2613: om du hämmas av att du har ont och inte kan presentera pga det ska du inte spela. Punkt

SPOODI: Folk kommer gå på sprutor nu istället för att vila om man bara har ont.

Tyler Durden:
Bättre att vila Brickely 1-2 matcher om han har ont. Kan vara 7e back nu kanske om inte Ingman kan lita.
Berra-nässen
Noren/ingman-berg
Kapten-Folin
Kan brickley/Noren/Jonsson va extra

Tyler Durden: Personligen tyckte jag inte Brickley var helt klappkass igår som många tycker. fick 1 uggla på allehanda bara.
Han hade några fina uppspel och han la ju fram den till Aagaard på ett riktigt fint sätt.
Men det kanske är något i att dom splittade på Wahlberg och Folin för att sätta dom med varsin lite mer offensiv spelare (Brickley och Berg). Som kan täcka upp mer bakåt ifall något händer.

Horace76c: självklart ska vi ha shldomare. Det här är idiotiskt. Men att ha ett enskilt möte med domarchefen mitt i brinnande final är en ännu större skandal, va i helvete. Domarna måste ju fatta hur det ser ut om det är domarfördel dif nästa match. Mötet hålls ju inte för att stoppen är så förbannad över att det är AS domare, det mötet kunde hållits innan. Nä fy fan.

thorwald: En sak är säker och det är att nästa match kommer det vara åt andra hållet, eller åtminstone matcherna på Hovet.

{9682}:
Håller faktiskt med han i sak.
Domarnivån i allsvenskan är ju av förklaliga skäl sämre än i elitserien.
Men i slutspelet (semi och final) borde fan domare från SHL kliva in och döma...det är så mycket på spel.

Bad_Brett: Ja man hade en bra känsla under hela matchen. Tycker nästan aldrig DIF fick några långa tunga byten mot oss igår. Sen ställer dom ju om blixtsnabbt å går med 3 gubbar. Guden hur cool som helst igen,Wahlberg inte ett misstag, Dickinson börjar visa igen att han är vårt lok framåt. Sen att Sebbe får avgöra det värmer ju ens Modohjärta. Brickley såg ju alla att det inte står rätt till. Kändes som om hans fot bara vek sig flera gånger. Sen måste ju ledningen tvinga Näsen å börja skjuta i pp. Woods har jag förväntat mig mycket mer av senaste matcherna men han verkar inte komma tillbaka i gammalt gott slag tyvärr. Nu ökar vi bara!

atomragnar:
De kan ju fundera över 20-10 i avslut från slottet istället iofs kan en del bero på pp-övertag. Men skitsamma nu är det nästa match som gäller mot de moraliska mästarna.

Greg P: Som sagt, detta kommer inte få avgöras på isen överhuvudtaget så jag köper det du skriver :p

atomragnar:

Själv tycker jag det tyder på en stress i DIF, efter första matchen går man ut och sågar domarna. Deras mål bör ju fortfarande vara att sno en match i övik innan det vänder hem och det har de än så länge inte misslyckats med.

Hade varit mer logiskt och strategiskt ifall man sparat på kritiken till efter dubbelmötet. Hade man haft 2-0 mot sig och det varit lite mer tveksamma utvisningar åt vårt håll hade man kunnat göra ett utspel och sätta press inför matcherna på hovet.

Tror som vanligt att gnälla så öppet i media inte ger en några fördelar. Vi minns ju förra året när Karlin sågade Rahimi, även om han hade rätt i sak den gången så blev det ju ingen effekt av uttalandet.

Det enorma inflytande Djurgården har är vidrigt faktiskt. Stoppel kan alltså kräva ett möte med Wettergren efter matchen. Samma Wettergren som var i radioskugga och gick knappt att nå i media tidigare under slutspelet med alla anmälningar som kom mot Löven.

Tror det här kommer lägga enorm press mot domarna i nästa match i Övik. Djurgården har många rutinerade spelare som kommer utnyttja det läget. Tippar 1-1 sen vänder de hem mot Hovet.

{9682}: Jag tycker det säger mycket om Stoppel som karaktär. Att leta externa faktorer att skylla på istället för att själva ta ansvar är troligen en stor del i varför djurgården ens hamnade i allsvenskan från första början.

Gavelo: Stoppel gör bort sig rejält. Han har nog inte fattat än att han är i Allsvenskan och att DIF inte har en fribiljett till det så kallade finrummet.

malkin: Vad säger egentligen reglementet/codex om att sportchefer har enskilda möten med domare/domarbas under pågående matchserie för att diskutera domarnivån men framförallt vad domarna skall göra för att inte dem själva skall bli så orättvist behandlade?!

Silly: Hoppas inte, vi behöver inte det. Det var en taskigt tajmad tackling som kunde gett 2 minuter på isen, men mer än så? Nej.

Tarasov: Okej, jag förstår till 100%

Heyerdal:
5-1 inga i förlängningen.

Gusse: var det tre utvisningar under ordinarie tid, 3-1 i snitt en varje period, är väl inget att bråka om, jag missade utvisningarna i förlängningen.

Padrone78: Sanny är bitter efter 2007, Svensson kan inte hockey. Konstigt att Stoppel och Garpen inte är ute och svingar mot detta i media.

Padrone78: Lika tragisk Svensson i hockeypuls då han vill prata om billiga utvisningar med Nilsson i Djurgården.

SPOODI:
Obs reglerna innan saker är bekräftade offentligt så kör vi inte namn här.

{10015}: trist om det är sant. Känns som pensionerade hockeyspelare är överrepresenterade i sånna typer av brott

Padrone78: Klickjournalistik! DIF och MoDo drar publicitet så de måste vara extra korkade. Rätt patetiskt av halvfigurerna. Grymt jobb i Arenan alla MoDoiter!
Kryllan i Sudden! 😜

Sanny & Svensson sjukt trötta i podden inatt. Sågar alltså stämningen i arenan…

Känns helt okej ändå med minimal sömn idag. Solen skiner över oss efter gårdagens krigarinsats💪😁 nu äre bara att ladda om och se hur mycket stoppel har stoppat åt domarchefen efter deras privata möte på tisdag. Ny match snart.nu jäklar laddar vi💪😁

Desto mer jag tänker på Garpenlövs och Stoppels kommentarer desto argare blir jag. 4 av 5 utvisningar är klockrena, sen kan jag inte direkt tala för jämnheten av nivån.

Men sättet de båda uttalar sig på gör att man skäms för svensk ishockey. Det här är precis anledningen till varför såna här uttalanden bötfälls i NHL. Visst, man tappar möjligheten att få ge förtjänad kritik. Men är inte det värt det för att bli av med dessa vidriga, ogrundade påhopp?

Bad_Brett:

Kommer det in någon anmälan på Nilssons våldsamma rackling på Ingman i ryggen ?

Sigge: Måste säga att jag är rätt nöjd med matchen trots den värdelösa andraperioden. Satt hela tiden och tänkte "ser det ut såhär över sju matcher vinner vi".

Jan-Erik : Länge leve Bernie!

{8225}: Bernhardt strikes back mot SVT-profilen Dusan Umicevic kommentar:

”Modos bästa spelare är också Djurgårdare i grunden. David Bernhardt. Som dessutom har ett säkrat kontrakt i SHL nästa säsong oavsett hur det går.”

– Han skrev att Djurgården skulle vinna lätt över oss och att jag var djurgårdare. Det är bara bullshit. Vet inte varför han skriver så. Jag ger allt för Modo och ska vinna med Modo. Ja, jag spelade för Djurgården under några säsonger och bryr mig om Djurgården och gick på matcherna med mina juniorkamrater. Men nu tillhör jag Modo och krigar för dom. Har Modo att tacka för så mycket, säger Bernhardt.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/5ByavO/dusan-umicevic-pa-svt-far-kritik-av-david-bernhardt-bullshit

modomille: Borde vara fängelse där. Djurgården spelar bara för pengar och att Stoppel ska fortsätta lyfta fet lön, vi spelar för att Vår Älskade 102åring ska tillbaka där vi hör hemma, vilket en hel hockeyvärld skulle uppskatta.

Fråga någon i Nordamerika eller Solna eller förall del Timrå, vill ni se MoDo eller Djurgården i SHL? Svaret är enkelt

Den här kommentaren är ju ändå över gränsen
-Ska vi ha sånt här skräp som dömer när 50 miljoner står på spel? Rent genant, dundrar Stoppel.

Thors 22: Komiskt att laget som alltid får fördelar lipar så mycket när ett domslut är emot. Kalabaliken i Övik skulle gett MoDo typ 3 2-minutare. Nu blev det justitiemord med extremt många matchers avstängningar. Kan man hoppas på lite Karma nu då?

Greenwolper: sitter precis o ser om matchen, lite bitter för att Djurgården just gjort 1-1

JoJo2613: Det hade ju varit något haha!

ante08: haha sjukt att ens få uttala sig så! Fulgården på g. ne nu tänker man fortsätta njuta lite till av matchen innan man laddar om

thorwald: Fotboll eller hockey, grindif som torskat gnölar o gnäller… youtu.be/OLqaPHaSE8Y

KB: Pinsamt att KG ens ska få tillåtas ha ett privatmöte med domarchefen. Vad är nästa grej, att han räcker fram en sedelbunt under bordet? Kan förvisso hålla med om att vissa utvisningar inte borde varit utvisning, men ingen match är helt perfekt dömd och nästa match kan det lika gärna vara åt andra hållet.

Tycker det gått lite överstyr det där att bemöta kritik från domarhåll. Stå för era domslut och lägg ut ett pm om det nu nödvändigtvis måste försvaras/förtydligas. Det räcker så. Inga privata möten eller annat strunt.

modogurra: Såg att Frank påpekat tidigare att CMORE väljer att endast använda en (1) mikrofon som är belägen på pressläktaren, trots att vi som förening har mickat upp stora delar av anläggningen med fler mikrofoner.

Modo4321: Dom lär inte släppa biljetter till match 5 tills det är garanterat en match 5. Än så länge kan vi ju ta allt med 4 raka ;)

Ta åt oss alla underbara MoDoiter som var plats ikväll !!!

""En hemmapublik som Sebastian Ohlsson öste lovord över.

– Det var mäktigt att komma ut till det röda, vita och gröna tifot. Jag pratade med Mikkel (Aagaard) efter matchen och vi var överens om att det var det mäktigaste vi varit med om.

Så pass?

– Utan tvekan. I övertidsperioden kändes det som om publkiken bar fram oss. Det känns lite klyschigt att säga det, men vi fick verkligen den lilla extra energin som behövdes, säger Sebbe.

Oj jag menade 26e april såklart… haha

{Underbart med vinst ikväll köra modoiter! Jag undrar im biljetterna till nästa hemmamatch 26e september är slutsålda eller om biljetterna inte är släppta än.

« · 2525674 · »