1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532599 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SWEGreven: de tomma platserna på Hovet var kanske några som ville gå till innebandyn i Globen i stället samma helg... Växjö inspirerar 😊

jonsson: Från gårdagens match att döma så tycker jag att vi ”stänger ner” Djurgården rätt bra. De verkar onekligen ha smått med problem att spela vårat spel. Kan även Krister Gudlevskis fortsätta storspela som han gjorde i Fredags, sedan att offensiven fortsätter gnugga puck mot mål? Ja, då finns det nog stora möjligheter till succé ikväll!

Bortsett från ovan analys så känns det även som att MoDo kan ha några växlar till, detta från tongivande spelare likt Halloran, Woods, Aagaard och Niederbach osv. Kan man lyckas få mer fart på dessa, så kommer Djurgården behöva bemöta denna offensiv på något vis. Och jag misstänker att det kan bli smått tungt lass att dra, detta med tanke på deras redan hårt belastade backar.. 👍🏻

SWEGreven:

Såg även det där på sidan om bortastå, ganska glest nertill.

Känns som en väldigt avgörande match idag, kan DIF växla upp? kan vi behålla vår intensitet i spelet?

Åkte ju hela vägen från Örnsköldsvik till Hovet i Fredags och var på min första match ”någonsin” i Sthlm. Så tänkte att det här skulle bli en upplevelse! (Vilket det såklart var!) men skulle det inte vara slutsålt på Hovet? Var ju typ halvfulla läktare på sina ställen trots att detta var i mitten på 3:e perioden? Någon som vet varför? 🧐

Hursomhelst! Det var euforiskt efter vinsten på läktaren efter matchen, och nu siktar vi in oss på nästa vinst för ikväll!:)
Uppladdat:

500x0-7cf3dac5-3bf4-45f8-998c-5d696d56dae6.jpeg

Greenwolper: När jag kollade om matchen i repris slogs jag av hur jävla bra AP är över hela banan. Älskar hur han grisar framför mål och delar ut tjuvsmällar på folk då och då. Kollar man innan det avgörande målet kan man se hur AP bjuder på en smäll framför mål tex. Han vet hur man lirar slutspel!

Greenwolper: Idag vill vi se att puckarna sitter säkert i Myrans krylla!

{10015}: Var väl tal om ledband i foten

{10015}: matchdag äntligen!😍🥳💪🍺 Fyfan vad kul! Ut å kötta och ha skoj idag igen! Goooo MoDo!!🥳🥳💪

{10015}: Fortfarande väldigt tyst om Sveningsson. Undrar vad det är för skada egentligen. Slått upp gamla knäskadan? Verkar som att vi har sett det sista av honom i MoDotröjan iallafall

Deaths_design: Vi har förlorat en sån här match förut. Att ni torskar båda matcherna hemma känns så osannolikt. Men blir galet stolt om vi lyckas vinna

Deaths_design: Jag ska inte komma här och vara otrevlig då denna serie har varit exakt som jag vill ha det, hockey på högsta möjliga nivå och rimligt fint spel. Men fan va jag hoppas att ni aldrig kommer upp i nivå och att era spelare är svintrött imorgon

JoakimE: jag är väldigt rädd för att ni gör det.
Ni har varit bättre än så länge, hoppas vi kan växla upp annars är det godnatt

{8225}:

Sudden: Lägger in pucken på chans in bland klubborna framför mål.

Foppa: Lägger in pucken på bladet på den som är i avslutsläge framför mål.

{8225}: En fantastisk tid som man inte riktigt hade förstånd att uppskatta till 100% då. Den kommer aldrig tillbaka.

KB: Du förstår vad jag menar. :)

{9682}: man va i sjunde himlen de året!

JoakimE: Säger inget om det. Är ändå besviken om vart ljudkulissen tog vägen när vi klev in i arenan.

Jag har ändå varit ständigt närvarande sen mitten av åttiotalet fram till vi åkte ur. Därefter bara sporadiskt.

Men jag blir glad. Vi är bäst i Sverige!

Erol Ateceae: Finns nog några oberoende journalister som tycker så också, åsså Stoppel dårå

{8225}: Är väll bara fans av DIF som håller Sudden högre än peak-Foppa?

Paninaro: Har alltid sett Foppa som överlägsen Sudden, men en överlägsen seger är väl om nåt lag vinner med Suddamål under ordinarie tid.
Fast klämmer till med 3-8 i morgon då. Djurgårdens siffror först

Lira: Imorgon tror jag faktiskt inte på Sudden. Inte heller uddamålet. Det blir 2 el 3 måls vinst för endera laget. De som kommer in i det bäst vinner.

Horace76c: Tänk när man kunde gå ut i det fria i pausen, hitta sin vätskedepå i valfri snödriva, småfrysa lite o sen gå i en kokande hall när nästa period startade. Vad enkelt livet var då

{8225}:
"Man saknar Kempis som en kär gammal vän, o gamla huggkubben...snyft"

Man saknar alla dom gamla "hockeyladorna".
Trycket som kunde bli till i dom går inte att få till I en ny arena...oavsett hur många man klämmer in...

NuMo: Tycker vår hemmastå/klack har varit på väldigt stark uppgång speciellt de senaste få åren men egentligen ända sen vi åkte ner. Helt makalöst bra har de varit detta slutspel.

Sen jobbar ju tyvärr arenarummet emot dem som du är inne på. Istället för en enad ståplatsyta så bryts den upp av ingång, öppning för ismaskin och VIP-byggnaden. Akustiken är inte den bästa då mycket av ljudet bara försvinner upp i taket till skillnad från de här gamla konservburkarna till lador där man kan bygga upp ett annat tryck mot plåten.

Lira: Som sagt, grymt bra match, nu känner jag igen mitt kära Modo igen och imorgon ”rakar vi” Sthlm stolhet 😅

Ben Perrault: Grym jävla atmosfär och satan vilket tryck det var i första perioden och när Sebbe sätter den på slutet.. Satan i gatan! Imorn slår vi GrinDif på fingrarna och tar 3-1 i matcher och skickar dem på semester hemma inför fullsatt hägglunds och krossar detta jävla hjärnspöke!!!

JoakimE: var där på första matchen och jag har varit på matcher sen 80-talet. Bästa stämningen jag varit på, helt magiskt

NuMo: Det är bara att riva logerna, sittplatsytor mm. Då kanske vi kan ta in minst 15000 där alla står. Kunde bli bra tryck vid slutsålt.

Man saknar Kempis som en kär gammal vän, o gamla huggkubben...snyft

God Kväll MoDoiter, i morgon gör vi det igen

www.youtube.com/watch?v=IYkEZl95YLc

NuMo: Kritisera på du men stämningen i Hägglunds i första finalmatchen är fanimig svår att slå.. Tycker inte ens hovet hade bättre och de är i en plåtburk

Deaths_design:

MoDo har aldrig haft bästa eller mäktigaste klacken. (I alla fall inte vad jag märkt.) Däremot så kunde man i Kempis när det var som bäst/värst få vilken motståndare som helst att nästan vilja skita på sig. Den atmosfär som hela hallen etablerade var berömd.

I nya arenan verkar man ha installerat någon typ av ljudventiler.

dempa:
Ja exakt.

dempa:

Guddy, står även på masken.

Tarasov: lät som de kallade honom "Goodie" i omklädningsrummet va?

Tarasov: Jag har en fil.kand inom kommunikation. Kan jag också få jobba på Expressen. Jag kan hockey!

Trilske:
Eftersom jag vet att Adam läser här….. han undrade varför Gudlevskis inte kallas guden bland fans lagkamrater. Han har själv uttryckt att han inte är bekväm med det smeknamnet. Så nu vet du det Adam 😉

{9682}:

Vi har tagit vinsten som krävdes och kan gå in och spela helt utan press imorgon.

Förvånansvärt lite prat om att MoDo vann på hovet igår och snodde tillbaka hemmaplansfördelen dock.

När dif kvitterade till 1-1 målades det upp som en rejäl bedrift och att man satt i "försarsätet".

Trilske: Skönt läge för MoDo nu. Bara att trumma på som förut. Vill DIF kötta hårt så har vårt lag även rutinen för det på Hovet.

Trilske: Hinken har för en tid sedan vetat om att FBK signat Josh, Woods med Saik och Berna med Timrå så den nyheten förstörde öht ingenting eftersom laget vetat om detta ett tag.

Hinken förklarar att alla har varit öppna om detta och att han vetat om det ett tag.

Confusius:

Same. Det första jag såg när jag uppdaterade twitterflödet från mrmadhawk där jag fick både namn och klubb serverat utan att behöva bistå med trafik till sajten.

Så det var ju inte direkt några klick som skulle in utan snarare en tidsbestämd nyhet med syfte att åsamka så mycket skada som möjligt.

Skulle dock säga att det var ett misslyckat försök, knappt sett någon diskutera det.

Marrdin: Titta på lite Grishockey från -07:

www.youtube.com/watch?v=gRFBot-qJiU

Trilske: Jaha! Ja den såg jag på Twitter

Confusius: Dickinson till FBK om vi inte går upp.

Trilske: Vilken artikel har jag missat nu? Vilken spelare ska vart?

KRB: orkar inte vänta längre. Så taggad på matchen! Måste kolla på nåt för att bygga upp inför. Vet nån hur man får tag i filmen om modo efter guldet 2007? Hade den på vhs för länge sen men den kom bort i flytten.

RedNek: Vad håller Adam och Madhawk på med? Beter sig som småsinta uppviglande Diffare!

Madhawk förväntar jag mig inte mycket av,(brukade dressa i Stone Island) men Adam borde väl ha lite mer vett?

{9682}: Synd att vi bara fick 150 biljetter!

KRB: Vi är ju båda sur-Jämtar och kan hockey! Big Bernie kunde fått vara President om han hade varit jämte.

Blake:

Japp, jag tror vi vinner med klara siffror i morgon!
De spelare i MoDo som inte hade vant sig med Hovet och publiken i går får en ny chans i morgon,
Jag tänker också att de spelare som verkligen gav allt i går inte heller kommer att gnistra mindre

Det ser bra ut!

Jag tror på SHL nästa år!

modomille: Härligt. Borta bra men hemma bäst

« · 2529353 · »