1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532586 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Idag gäller det verkligen att vi är med från start.

Ni får ursäkta mig, men vilket makalöst fint Tifo med Challe Berglund och Emil.

bollan123: Växjö lyckades bryta sin dåliga PP trend igår så i dag är det vår tur att göra det också!

Modo-Målet: Gör MoDo ett PP mål ikväll? Det är den stora frågan...

modomille: Krüger, krüger, krüger…..

Nucky: Haha, jag är likadan!
Första 2 matcherna kunde jag inte ens ta mig en öl till matchen, var så nervös och torr i käften så jag satt och pimplade vatten.
Fick nog kliva upp och pissa 5ggr de nätterna.

Gavelo: Jag är ett vrak.
Försöker intala mig själv att det har NOLL påverkan på mitt liv. Inget kommer förändras oavsett hur det än går men jag vandrar ändå runt i huset som en tjackpundare och önskar att klockan kunde vara 23 redan😅

ante08: Jag ska göra mitt bästa, lovar.

Vinn, bara vinn!

Gavelo:
Ja sjukt nervös här med, skönt att jag lirar Innebandy söndagar 😅

SKiLMY: nejmen! Hoppas det blir så att du tog en för laget. Krya!

Hoppas jag tog den tuffa biten för ikv. Rullgruset fick mig och jag har ramlat med hojen och väntar på röntgen. Förmodligen nyckelbenet av. Sånt som händer. Nu kör vi MoDo, vinn för mig 😂

JoJo2613: Nu börjar nervös-nerverna krypa fram…
Sjukt egentligen hur emotionellt påverkad man kan bli av en idrott och lag man själv inte ens är med i!

Om vi gör allting rätt organisationsmässigt så bör precis som guldsäsongen 06/07 allting falla på plats någon gång tillslut.

2 segrar till är svårt, riktigt svårt i det här läget men absolut inte omöjligt.

MoDo ställer upp med samma gäng som förra matchen inga förändringar. Medans DIF ställer om lite. Liss in istället för Östlund och Norman är tillbaka också.

Silly:

Jag tänker att det helt plötsligt är möjligt att få in sådana som Kaut (inte kaut själv just nu då han producerar för bra, utan som kaut var när han anslöt till oss och närmsta åren efter).

Men spelare som är i gränslandet och inte får chansen kanske vi kan locka till att ta en säsong eller två för att komma tillbaka.

Där kan nog Hinkens och Grundströms kontaktnät vara guld värt.

JonathanF: Det är verkligen hög tid nu att första och andralinan börjar leverera.
Händer inte mycket kring dom och är sämst presterade, efter förväntan.
Nu måste dom börja visa framfötterna!!!

JonathanF: Du har en poäng, Dif får extra energi efter sina mål.
Vore skönt om våra ledande spelare i de 2 första kedjorna börjar leverera.

Robin Ztorken L: Tror det kan bli riktigt tufft för dem om Modo gör det första målet, men om de gör det första blir nog spelarna och supportrarna riktigt uppjagade. Känns också som att Djurgårdens spelare har mindre ork än Modo som även har enormt sparkapital i första och andra kedjan.

Bad_Brett:
Det inte Hinken m.m. såg i honom.
Det såg jag för 3 år sedan.
Men det vet ni ju redan, Som jag har sågat den grabben här inne.
Han kan verkligen inte ändra sin skottbild eller förändra dåliga vanor.
Nog om det nu, jag har släppt honom för länge sedan.
Men det blåser förändringarnas vindar i MoDos offensiv nu.
Ska bli intressant och se "OM" vi går upp vad Hinken klarar av och spetsa vår offensiv med.
När vi hamnar i steget ovanför så öppnar sig helt andra hyllor med spelare som kanske är rena smörgåsbordet med Hinkens & Grundström kontaktnät?

Saleva: Stor press på DIF ikväll, ska det hjälpa eller stjälpa oss?

Trilske: Det har med svaren i intervjuer att göra. Det beror alltid på andra orsaker såsom Marenis osv. Han har aldrig någonsin uppvisat självkritik, utan snarare låter det som att det alltid är ändras fel.

Heyerdal: Vi pratar om matchen på onsdag som helt plötsligt ändrat starttid till 1930..

Bad_Brett:

Det där är väl mest någon märklig trådsanning som har etablerat sig, att han har "taskig självbild" etc.

Trilske: Fast killen verkar se sig själv som en poängspruta som förtjänar massor av speltid i powerplay. Han har snittat 0,5 poäng per match i Hockeyallsvenskan, det är inte speciellt imponerande för spelare för andrakedjan. Det är i nivå med vad spelare som Ohlsson och Mannberg producerar...

EJK som alla vill ha i fjärdekedjan snittar 0,6 poäng per match.

KB:

Trodde 19.30 var ett påfund för att slippa ha två parallella matcher som startar 19 så man som tv-tittare skulle kunna zappa mellan matcherna.

Men man verkar ha behållit den startiden även under finalserierna vilket jag inte alls begriper.

hompa90: Mja, det är väl de tågen som är planen. Första matchen i finalserien började dock 18.30 och vi avgjorde typ 21.35 med några minuter kvar av fjärde då. Blir det ett liknande förlopp, skjuter på klockan en timme och man räknar med korvstoppningen ut ur arenan så kan det bli tajt att ta sig till tågstationen.

Heyerdal: Aha ser nu ni menar förstås hemmamatchen

hompa90: matchen börjar väl 18.30 ? Ni missar en del..

Modomas:

Varken blivit hackat eller malet för den gode Sveningsson i MoDo-tröjan, tror han själv känner att det nog inte vore fel med ett miljöombyte.

För potential finns.

KB: Vi är ett gäng som åker från Umeå och har valt följande tåg:

Umeå C - Örnsköldsvik C Regional 2 kl Vy Norrtåg
Avgång Ankomst Tåg
17.34 18.36 7419

Örnsköldsvik C - Umeå C Regional 2 kl Vy Norrtåg
Avgång Ankomst Tåg
22.54 23.57 7454

Baserat på att matchen börjar 19:30 och brukar pågå till 22 som mest så hinner vi även se en fjärde period inom detta tidspann.

Så dessa tåg bör du satsa på?

Heyerdal: Tydligen ska flera gå till Hellströms vid södra station. Typiskt ställe med billig för tonåringar.

Heyerdal:
Alltid dessa djävla nollåttor.

KB:
Den sänds på 12:an, därav starttiden.

{5647}: inga MoDosupportrar i Globen inställt p.g.a. fotbollsmatchen DIF-Göteborg, säkerheten kan inte garantera.

Robin Moberg: Precis. I och för sig var Löven två matcher från avancemang, men nog tycker jag att det är närmare när det är 2-1 än när det är 2-3 i matcher.

MorganaLefaey: Apropå inget, vem fan beslutade att onsdagsmatchen drar igång 19.30? En jäkla mardröm att planera kring om man vill ta tåget ner från Umeå. Speciellt med tanke på att allting talar för minst fyra perioder.

Robin Moberg: ja du ser. Minnet är inte det bästa...

MorganaLefaey: nej, HV vann med 4-2 i matcher.

{5647}: jag kan minnas fel, men blev det inte 7 matcher för dem mot HV ifjol? Dvs de var 1 vinst ifrån SHL.
Medans vi faktiskt har 2 vinster kvar innan SHL.

Sen kanske de inte ledde den serien, bilket vi gör.
Men kan inte komma ihåg om det såg så ut eller ej.

Tarasov: Det smällde mer i förra matchen än vad det hade gjort i de två första matcherna tillsammans. Ändå gick vi vinnande ur den fighten. Om de tror att ännu mer fysiskt spel är deras chans så är jag all for it.

Tycker inte att de har karaktärerna som krävs för att spela grishockey. Alla lirare som Klasen, Östlund, Lekkerimäki osv gillar inte den typen av spel. Som många säger så är det nog så att vi behöver stänga ner dem i första perioden. Om det lyckas så kan vi dra ifrån i andra och tredje.

{5647}:
Långa pass kan vara mer än pass från backen upp mot offensiv blå, vilket jag inte upplever att de sökt. Däremot upplever jag att de försöker kör en längre pass i egen zon genom att byta sida för att komma ur vår press. De vill också försöka ha pucken så mkt som möjligt för att vi inte skall ha det. Iaf upplever jag det så.

Nucky:
Jag tror också Dif kommer att börja matchen med tuffare spel fysiskt, lite ”stockholmare-trashprat” och mera tacklingar efter bästa förmåga…
Det förra ”tricket” med att såga såga domarna i media gick ju sådär….nu efteråt…

Reder MoDo och Gudas ut inledningen av anstormningen så vinner vi enkelt i kväll

1-4 till MoDo mitt tips

Tarasov: De gillade inte att de fick så långt lag då Tarasov. Deras backar hinner inte med upp, så förutom ett par kontringar som kan vara farliga får de väldigt jobbigt när vi spelvänder.

Roligt i alla fall att vi är närmare SHL än Löven varit på 20 år...

Nucky:
Tror de kommer köra på, upplever att de försöker hålla pucken och köra långa pass. Tror det är rätt taktik mot oss men de saknar lite spelskicklighet på backsidan för att kunna genomföra de fult ut.

Modomas: Tror DIF kommer komma ut ikväll och satsa stenhårt på fysiskt spel och försöka bromsa upp oss med ryggsäckshockey och spelförstörande moment.

Modomas:
Öh.. inte vill spela i Modo? Han har ett utgående kontrakt och kommer tydligen gå till bik nästa säsong. Just nu är han fotledsskadad. Shitlist? Kom igen.

Modomas: Tror att Hinken insett att Sven helt enkelt inte kommer att bli den spelare man hoppades. För dåligt spelsinne för att kunna anpassa sig till vårt sätt att spela. Han platsar inte fullt ut i de två första kedjorna, men accepterar nog inte en roll längre ned. Han verkar heller aldrig lära sig att spela efter linjerna, ta rätt markering eller på något sätt sköta defensiven tillräckligt. Det hade kunnat fungera om han vore samma spets som Woods eller Halloran, men det är han uppenbarligen inte.

{10015}: han har nog hamnat på hinkens shitlist över spelare som ”inte vill spela i Modo” och har nog gjort sin sista match. Jag gillar ju Sven och med tanke på slutspelet i fjol tror jag han är en sån som växer med uppgiften men nu har även jag svårt att se vem han ska kunna ersätta, det går bra och är för sent.

« · 2529477 · »