1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531351 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo: Nä men då får man röra på huvudet. Han har gott om tid för det.

Offside-Lennart: Vårat problem och något vi dragits med under många många år är att vi varje säsong har några backar som har svaga psyken och ger motståndarna enkla mål.
Vi kan som lag spela ganska bra men har historiskt varje säsong haft enskilda individer som inte klarat standarden och gett motståndarna enkla mål och det är väl bland annat därför vi spelar i allsvenskan just nu.

Idag var det Näsén och Brickley som inte klarade pressen, på fredag kan det vara Ingman.

Foppa lackar hehe kanske kan det här göra att han blir anmäld trots allt. Foppa vs Stoppel.

{10015}: Vem bryr sig om den karln, helt ärligt

fokusera bara på erat, kolla hur det gick för oss i match 5 mot löven förra året, vi spelade hemma och torskade med 2-7.

alla lag kan göra sina sämre insatser och matcher under ett slutspel, frågan är vad man gör för att förhindra det till nästa match

rätt så enkelt när det kommer till modo

1. Sluta passa Djurgården
2. Släppa på axlarna lite
3. Hjälp eran målvakt
4. Spela mer kontrollerat än vad ni gjorde ikväll

= profit

Släpp det, ingen idé att älta, vi gör en plattmatch och har bränt första matchbollen, men vi har fortfarande övertaget.

Monno: Jag tror inte hallonet ser (målgöraren) han tittar över axeln precis i fel tidpunkt sedan när Näsén förlorar kampen som vanligt så är Haloran på helt fel plats.

Övrigt var det beklämmande att se Näsén tarvliga försök i närkampsspelet idag, han var som Mannberg mest liggandes på isen.

Pinaceae: Exakt, därav kommer man aldrig kunna ta nämnden för något seriöst förrän dom har byggt om och byggt rätt med den.

eller " Referensgruppen "

men då är det iaf fritt fram att sätta sig på spelare och cross-checka någons knä eller dylikt för det är ju inte mot huvudet.
eller som denna typ så dom talar ju mot sig själva när dom gör sina " bedömningar "

inte så konstigt att det blir väldigt mycket skumma saker som händer och en del är matchstraff och en del blir inte det, bara kolla under slutspelet i SHL med, en del saker hände där var matchstraff under säsongen men inte under ett slutspel?

visst fattar att " ribban " höjs men någon måtta för det väl vara?

Hakning-Henrik: 3-1 är tyvärr helt och hållet Hallonets mål.
Han måste fått totalt jävla hjärnsläpp som gör exakt allt fel vid en situationen.

Han är otydligt mot Näsén, för han visar han ska ta puckförare men släpper den till Näsen så han hamnar lite på mellanmjölk. Sen skiter han helt i att ta 2a gubben, och inte nog med det så väljer han att stå helt still och inte ha lite fart med sig hemåt så han har noll chans att hinna ifatt 2a gubben också.

Såg sjukt konstigt ut på plats, ungefär som att det inte var hans ansvar, han är inte back. Men handlar nog mest om hjärnsläpp helt enkelt.

Offside-Lennart:
"Kommer nog ej bli anmält pga dom ville säkert bara ge han 5 minuter :p"

Ahh, tänkte inte på det.
Crosschecking i ansiktet är ju inte så hög skaderisk så att disciplinnämnden ska behöva ta ställning till händelsen.

Det är skönt att upplägget är så förtroendeingivande. /S

Inga fler DIF spelare kommer bli anmälda. Dom kan göra vad som helst nu kommer inte bli anmälda. Fritt fram att sänka vem som helst hur som helst.

Gavelo: Räcker med 1 match!

Jag älskar MoDo oavsett vad!!!

Pinaceae: Kommer nog ej bli anmält pga dom ville säkert bara ge han 5 minuter :p

fast det påminner om en situation tidigare under året när Svenningsson tror jag det var åkte på 3 matchers avstängning?

Nån som är medlem i DIF och har fått en förköpslänk att dela?

Offside-Lennart:
Bra argumenterat och resonerat från Kristoffer Folkstrand.

Men blir det anmält till disciplinnämnden?
Om, ja. Vad händer där?

Smells fishy!

Robin Ztorken L: Räcker med 2

Offside-Lennart: Hamnarlund ska stängas av tre matcher, minst!

{6870}: Nej det går verkligen åt båda håll.

Tyler Durden: Vore bra om vi spelade pp lite bättre också, så dåliga vi varit i den spelformen kan komma att kosta oss dyrt när krutröken skingrats

Om ni missat det, så kommer dom visa bortamatchen i arenan. 50kr per biljett.

Tarasov: Nej ingen av er tramsar och du bör även respektera hur vi känner för dessa årtal!?

Bad_Brett: Fan man hade en bra känsla inför kvällen. Sen ger vi bort matchen mot ett Djurgården som inte ens är bra. Blir svårt å vinna när vi har en 1a kedja som åker å gömmer en hel match. Sen måste Guden vakna till liv igen. Vela å Sebbe går verkligen in visar hur man ska agera. Nä In å tysta Hovet igen. Så kan dom riva skiten sen.

Majbrasan: Vi hade 1-0 i matcher innan dom stängde skiten. Klart vi är närmare SHL nu men är inte stensäker på att vi klarar det, det var jag 19/20.

Majbrasan: klart vi har chans. Men sen finns de de som sa att allt var klart. Nej ingenting är klart förrän det är klart, fler bör lära sig det! Jag har varit med länge nog för att veta vad jag talar om.

{Bad_Brett)
Ok skicka en manual om hur jag skall känna så jag vet. Trams.

modomille: Tycker det ändå är sjukt, här är vi fortfarande blott en seger från SHL. Två chanser kvar. 19/20 hade vi 1-1 i matcher.. Hur kan inte det HÄR vara vår stora chans?

Tarasov: Nä 94 var hemskt och 99 drömmer jag fortfarande mardrömmar om. Min mor säger fortfarande att 99 var säsongen då dunken fångade dig helt min son.

Tarasov: Reagerade också på Hallorans val där, inget vidare, men han revanscherade sig åtminstone.

Nu tar vi det på fredag! All in på Djurgården

modomille:
Tror ni överskattar den chansen lite, Björklöven sköt nästan dubbelt så mkt skott som oss och hade en målvakt kring 94%. Timrå var heller inte helt ofarliga, chansen nu är mkt större. Men vi måste hitta ett sätt att förvalta den.

Bad_Brett: 94 börja jag följa modo. Stod och hoppade framför tjocktvn när foppa gjorde piruetter. Blev ett jäkla tungt slut på det året bara. Men tycker en missad guldmedalj inte går att jämföra med 2016 ändå. Det är så långt tillbaka till glädjen från att åka ur shl. Nu är näsan nära vattenytan igen.

Sigge: Ja 19/20 var vår stora chans. Det laget hade allt. Man grämer sig än det gör man. Men vi dömer inte ut det här laget än! Tycker dom visade något första matchen på Hovet. Kanske klarar dom det här.

Sigge: Fast 19/20 var vi väl riktigt jävla dåliga i match 2?
Förvisso första utan publik så det var lite konstig stämning/situation. Men Löven hanterade det, inte vi.
Så inte vet jag om det var dunder psyke på det laget direkt.

Bössa 68: Som sagt säsongens sämsta insats från samtliga där endast andrafemman stack ut .
Hur kan vår förstafemma vara så usla nu när både Josh o Woods varit tillsammans nu en längre tid?
Helt handlingsförlamad och större delen av laget paralyserad, till och med Bernhard var blek o dålig.

Sigge: tror tvärt om när jag ser lille berglund försöka gå en fight med bernardt. Han va helt ointresserad, det verkar som att alla jobbar med sitt, distraheras inte av sånt vi inte ska hålla på med. Sålänge vi gör massa mål framåt är det lugnt, nu är dif en match tröttare än sist, bara nöta vidare.

Tarasov: Då är du ingen riktig supporter. Att kunna se tillbaka på 94 och 99 som "fina minnen" är ungefär som att se tillbaka på året då din partner dog i en bilolycka som ett "fint minne" eftersom ni trots allt haft ett fint år ihop innan dess.

94 och 99 är bara lidande och ångest. Att se klippet när Peter blir intervjuad av Svanberg ger mig fortfarande en jävla klump i magen. Jag kan inte se någonting komiskt med det, jag mår bara fruktansvärt dåligt av det. 99 ligger jag fortfarande sömnlös över vissa nätter när jag börjar tänka på hur saker å ting hade kunnat blivit istället.

Bad_Brett: 19/20 säsongen var vår stora chans. Tror tyvärr inte att vi får uppleva något liknande lag. För många psykiskt svaga spelare i det här laget tyvärr.

Marrdin: Håller helt med dig. Krüger är den största pusselbiten i difs spel han finns med överallt.

Gavelo: Då kan Niederbach gå ytter istället för Mannberg, och Jacobsson centra 4:e

Statler:
Slå en pling 😂

{6870}: Jan-Åke Andersson 😂 Nog var -94 en enorm besvikelse men för mig var -99 värre eftersom vi var mer favoriter då. Sett i perspektiv vad den här matchen betydde är besvikelsen avgrundsdjup nu. Grannen är terapeut, funderar på att knacka på 😅 Är så avundsjuk på de som kan vara optimistisk efter dylika tillställningar

Gavelo: visst dif har gjort det bra som fan utan 2 backar och sina målvakter. Men utan krukan i 2 matcher de vetefan om dom löser, han är för viktig. Så skadad eller ej kan vara en gamechanger för dom.

Gavelo: ja mannberg hade sämst slip ikväll, märkligt

{6870}:
Toppbesvikelser för mig
1 När vi värvar brashear då fattar jag att vi kommer åka ur förr eller senare
2 När vi värvar Sundlöv som gm
3 Hellkvists avslut
4 när Kristianstad skjuter 50 skott mot oss pandemisäsongen då känner jag att vi är en hårsmån från Div 1.

Nu är vi närmare SHL än någonsin och känner att vi förr eller senare kommer dit det har känt sedan förra säsongen. Helst förr.

94,99 är trots avsluten väldigt fina minnen, att få glädjen att att följa Forsbergs och Sedin en hel säsong gjorde faktiskt en rätt tråkig uppväxt mkt roligare.

Tarasov: Ni spelar ju i alla fall hockey, DIFs hafs och slafs är för bedrövligt att se.

Blir såklart inte bättre av favörerna från domarna.

{6870}:
2020: Vi har kanske det bästa laget som någonsin spelat i Hockeyallsvenskan och säsongen avbryts på grund av Covid. Oskarhamn klarar sig mirakulöst kvar och tackar med att sno att några av våra största stjärnor. Tambellini, Karlkvist, Johnsson, Olofsson, Rosdahl, Berglund och Norlinder blir sedan storstjärnor i SHL.

Näsen eller Ingman från start på fredag, det är frågan det

Confusius: Byt Mannberg mot en spelare som inte ligger på isen i varje kampsituation.
Övrigt håller jag med.

Wilmer: Tänkte inte gå in här och läsa ikväll då jag visste att dom flesta redan gett upp matchserien. Kände att jag orkar inte med en massa gnäll. Jag tror fortfarande på fin chans. Fast nästan ingenting stämde gjorde vi match av det här ikväll. Förhoppningsvis så lärde vi oss nånting av detta. Kanske uppträder vi inte lika nervöst nästa match och lämnar nervositeten hemma. Modo har faktiskt bara en förlust på bortaplan i slutspelet. Så på fredag då jäklar köör vi..

« · 2532472 · »